{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Suzuki GS500 E ?
  • #1   6. jan 2008 Er der nogen forskel???

    En E-model er da den alm.
    Hvis der er fuldkåbe på er det en F... (mener jeg)


  • #2   6. jan 2008 Ingen forskel. Samme MC, I de senere årgange er der også en F med fuldkåbe.
    Men i det store hele, er det samme MC siden 1989.


  • #4   6. jan 2008 (cykel)Styret på GS500 E og F er helt ens siden i hvert fald år 2000. Ellers er mekanikken den samme og den eneste reelle forskel om der er kåbe eller ej.

    Dette i modsætning til SV650 og 1000 hvor der er "cykelstyr" på N og racing clip-on på S modellerne.

    Bliv ikke snydt af at der er mange GS500E ejere som har fået eftermonteret en kåbe på deres gamle cykel og selv har omdøbt den til F. Før år 2004 fandtes der nemlig ikke nogen officiel F model. Man kunne derimod købe en kåbe fra eks. TCP og eftermontere. Det kan man stadigvæk og det er et par 1000 kr billigere end at købe en F model. Men man kan diskutere om kåben er lige så pæn.

    Der er desuden nogle beslag svejset på stellet på en F model som der ikke er på en N model. Så man kan ikke købe en original F kåbe og eftermontere på en N model.

    Hvis du køber en GS500E <2004 med kåbe som sælger kalder F skal du huske at det er en E model når du melder den til forsikringen. Da jeg i sin tid havde den første F'er (K4) var der 2500kr om året i forskel på at forsikre E og F. Det hænger sammen med at kåbe-reservedele er skide dyre hvis man skvatter. Da cyklen er en typisk begyndermodel er forsikringsselskaberne godt klar over at der er mange ejere af disse modeller som kommer en tur ned og ligge... Derfor...


  • #5   6. jan 2008 Her er nogle billeder af K7 modellerne:

    E: (link fjernet)

    F: (link fjernet)

    ... samme styr!


  • #7   6. jan 2008 Der var engang i midt 90'erne hvor den fik et højere clip-on styr. Men gå efter en af de pæne modeller. Altså en E model fra 2004 og frem, eller en ældre E-model med TCP kåben. Pænere end F-modellen :o)

    Men se også på Kawasaki ER5. På alle områder er den GS500 overlegen.


  • #8   6. jan 2008 Tak for svarene smiley

  • #9   6. jan 2008 Kåbens udseende har også ændret sig lidt gennem de sidste 8 år, men ellers kan jeg ikke se den store forskel.

  • #10   6. jan 2008 Der er også oliekøler på F-modellen, så den ellers luftkølede motor kan holdes kold.

  • #11   6. jan 2008 ... eller Honda CB500! Kawasaki ER5 og Honda CB500 er bare en del dyrere end GS500'eren på grund af deres mere avancerede motorer.

    Hvis jeg var dig ville jeg også kraftigt overveje en SV650... Man vender sig MEGET hurtigt til en række-2 500cc maskine. Den har mildest talt INTET bundtræk og skal derfor køres med mange gear-skift inde i byen. SV'eren trækker bedre helt nede fra de lave omdrejninger. Og så lyder en SV'er også langt bedre smiley

    Jeg startede som sagt på en GS500 og ville hvis jeg havde skulle gøre det om igen nok lånt lidt flere penge og købt en SV650'er...


  • #12   6. jan 2008 Lotte: Nej. Den fabriksmonteret kåbe fra Suzuki har altid været den samme på GS500f. Som der er skrevet tidligere i tråden, er der ellers tale om kåber af mærket TCP, som man kan montere på sin kåbeløse GS500e.

    Jakob: ER5 er faktisk tæt på GS500 mht. brugtpriser, fordi den er noget overset, og dermed ikke har så stor efterspørgsel...


  • #13   6. jan 2008 Ja, min svigerfar har faktisk lige købt en ER5 hos BikX i Næstved og fik den til 46.000 så vidt jeg husker... Den kører ganske udemærket smiley

  • #14   6. jan 2008 Jesper >> Men tror du at den er til at komme af med igen hvis man en dag skal sælge? jeg tænker på om værditabet potentielt set er så stort at man for de samme omkostninger ville have kunne kørt på en SV650'er?

  • #15   6. jan 2008 Jesper (Lyngby)
    Okay - jeg ved bare at jeg købte min GS500 E som fabriksny med kåbe monteret (99-model) og de senere modeller har set anderledes ud.


  • #16   6. jan 2008 Suzuki har altid anbefalet TCP's kåber og gør det stadigvæk. Faktisk sælges TCP's kåber til SV'eren som OEM produkter - dvs. med Suzuki's navn på selvom det er TCP der har lavet dem.

    Din kåbe er garanteret blevet monteret hos forhandleren.


  • #17   6. jan 2008 - Lotte
    Det er en eftermonteret kåbe, du fik. Den første officielle fuldkåbe GS-model er F'eren, der først kom i 2004. Modeller før, er alle eftermonterede E-modeller.


  • #18   6. jan 2008 Lotte: Som nævnt, så har det været TCP-kåben:
    http://www.tcpsa.com/suzuki/gs500.htm
    Først i 2004 kunne man få en GS500 med fabriksmonteret kåbe. GS500f.


Kommentér på:
Suzuki GS500 E ?

Annonce