1.571 visninger
|
Oprettet:
Suzuki GS500 E ? {{forumTopicSubject}}
Sidder lige og kigger på brugte cykler og kan ikke helt finde ud af om der er forskel på en GS500 og en GS500E, er der nogle der har en kort forklaring ?
På forhånd tak
mar 2007
Følger: 14 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 45 Svar: 238
En E-model er da den alm.
Hvis der er fuldkåbe på er det en F... (mener jeg)
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.506
Men i det store hele, er det samme MC siden 1989.
sep 2006
Følger: 58 Følgere: 55 MC-er: 2 Emner: 35 Svar: 519
Dette i modsætning til SV650 og 1000 hvor der er "cykelstyr" på N og racing clip-on på S modellerne.
Bliv ikke snydt af at der er mange GS500E ejere som har fået eftermonteret en kåbe på deres gamle cykel og selv har omdøbt den til F. Før år 2004 fandtes der nemlig ikke nogen officiel F model. Man kunne derimod købe en kåbe fra eks. TCP og eftermontere. Det kan man stadigvæk og det er et par 1000 kr billigere end at købe en F model. Men man kan diskutere om kåben er lige så pæn.
Der er desuden nogle beslag svejset på stellet på en F model som der ikke er på en N model. Så man kan ikke købe en original F kåbe og eftermontere på en N model.
Hvis du køber en GS500E <2004 med kåbe som sælger kalder F skal du huske at det er en E model når du melder den til forsikringen. Da jeg i sin tid havde den første F'er (K4) var der 2500kr om året i forskel på at forsikre E og F. Det hænger sammen med at kåbe-reservedele er skide dyre hvis man skvatter. Da cyklen er en typisk begyndermodel er forsikringsselskaberne godt klar over at der er mange ejere af disse modeller som kommer en tur ned og ligge... Derfor...
sep 2006
Følger: 58 Følgere: 55 MC-er: 2 Emner: 35 Svar: 519
E: (link fjernet)
F: (link fjernet)
... samme styr!
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.506
Men se også på Kawasaki ER5. På alle områder er den GS500 overlegen.
apr 2006
Følger: 39 Følgere: 85 MC-er: 12 Emner: 463 Svar: 2.212
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 59 Svar: 862
aug 2006
Følger: 22 Følgere: 24 MC-er: 6 Emner: 14 Svar: 2.926
sep 2006
Følger: 58 Følgere: 55 MC-er: 2 Emner: 35 Svar: 519
Hvis jeg var dig ville jeg også kraftigt overveje en SV650... Man vender sig MEGET hurtigt til en række-2 500cc maskine. Den har mildest talt INTET bundtræk og skal derfor køres med mange gear-skift inde i byen. SV'eren trækker bedre helt nede fra de lave omdrejninger. Og så lyder en SV'er også langt bedre
Jeg startede som sagt på en GS500 og ville hvis jeg havde skulle gøre det om igen nok lånt lidt flere penge og købt en SV650'er...
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.506
Jakob: ER5 er faktisk tæt på GS500 mht. brugtpriser, fordi den er noget overset, og dermed ikke har så stor efterspørgsel...
sep 2006
Følger: 58 Følgere: 55 MC-er: 2 Emner: 35 Svar: 519
sep 2006
Følger: 58 Følgere: 55 MC-er: 2 Emner: 35 Svar: 519
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 59 Svar: 862
Okay - jeg ved bare at jeg købte min GS500 E som fabriksny med kåbe monteret (99-model) og de senere modeller har set anderledes ud.
sep 2006
Følger: 58 Følgere: 55 MC-er: 2 Emner: 35 Svar: 519
Din kåbe er garanteret blevet monteret hos forhandleren.
aug 2006
Følger: 22 Følgere: 24 MC-er: 6 Emner: 14 Svar: 2.926
Det er en eftermonteret kåbe, du fik. Den første officielle fuldkåbe GS-model er F'eren, der først kom i 2004. Modeller før, er alle eftermonterede E-modeller.
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.506
http://www.tcpsa.com/suzuki/gs500.htm
Først i 2004 kunne man få en GS500 med fabriksmonteret kåbe. GS500f.
Suzuki GS500 E ?