1.262 visninger
|
Oprettet:
Hjælp! Hvem er ekspert i dæk {{forumTopicSubject}}
Jeg har en Yamaha fz6 2008.
Jeg går og overvejer hvilket dækmærke jeg skal vælge? Nogen der har erfaringer og kan anbefale et dæk. ?
Og jeg ønsker et bredt bagdæk er det muligt med standard fælg at få et bredere bagdæk ?
På forhånd tak.
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 375 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.686
Den er sikkert også typegodkendt med en given størrelse.
maj 2019
Følger: 1 Følgere: 21 Emner: 15 Svar: 946
aug 2016
Følger: 15 Følgere: 45 Emner: 29 Svar: 818
feb 2013
Følger: 5 Følgere: 31 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 2.038
https://youtu.be/7K9U7W_U9gA
Jeg plejer at handle på f.x. daekleader.dk
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.506
Hold dig til standard størrelse
feb 2007
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 6 Emner: 34 Svar: 114
Med hensyn til type af dæk, så går du aldrig helt galt af de nye typer fra de anerkendte producenter..
Jeg går selv efter sportsturing dæk der er gode i regn fordi jeg kører i al vejr., købte selv for billigt..
For mig kommer man ikke uden om Michelin Road 5 i DK.
Hvis man kører skarpt på tør vej og forsigtigt når det er vådt, så er der mange andre muligheder og der er jeg ikke så vidende..
Men det er en religion og der er mange meninger..
maj 2008
Følger: 9 Følgere: 9 Emner: 8 Svar: 1.126
jun 2004
Følger: 4 Følgere: 211 Emner: 104 Svar: 3.867
Efterhånden kan man ikke kigge fjernsyn eller høre radio uden man skal høre på en "ekspert"
Mon ikke en ekspert bare er en person som tror han er klogere end resten?
dec 2005
Følger: 12 Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 15 Svar: 1.810
apr 2017
Følger: 22 Følgere: 83 MC-er: 1 Annoncer: 1 Emner: 37 Svar: 396
jul 2015
Følger: 4 Følgere: 25 MC-er: 6 Emner: 8 Svar: 263
Råd og vejledning angående dækvalg, uden at kende til din kørestil, er i mine øjne ubrugelig.
Mvh
apr 2018
Følger: 2 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 5 Svar: 7
Kører oftest i tørvejr.. Men dækket skal være ok i regn. Men kører primært på tører veje og kan godt lide st ligge mig ned i sving ..
Og tusind tak for alle kommentarer det er en god hjælp.
jul 2015
Beklager det sene svar. Her er mine erfaringer.
Jeg har rigtige gode erfaringer med sportsdækkene:
Pirelli Diablo Rosso 3
Bridgestone Hypersport S21/S22
Metzler Sportec serien
Jeg har været i alperne og testkørt både Diablo Rosso 3 og Bridgestone Hypersport S21 og Pirelli Angel GT. Alle med 7 dages varighed (3000-4000km). Diablo Rosso 3 og Hypersport minder meget om hinanden. Super greb på på tør og varm asfalt især ved god nedlægning i hårnålesving. Dog ramte vi også ind i 3 dage med regn fra morgen til aften, men her overraskede de virkelig positivt. Grebet var over alt forventning i stærk regnvejr og man kunne stadig give god gas uden de mistede greb, også i sving. 4000km senere så dækket stadig fine ud hvad angik mønster, så du skal ikke være så kilomter forstrækket ved at vælge sportsdæk.
Som sagt nævnte jeg også Pirelli Angel GT, et sportstouring dæk. Dette var dog klart mit mindst foretrukne dæk. Det skulle ellers bryste sig af mange km og godt greb ved nedlægning også i vådt vejr. Jeg var dog ikke synderligt begejstret. Hverken på tør eller våd vej. Jeg synes ikke grebet er ligeså godt, som på de to førnævnte sportsdæk (Pirelli Rosso 3 eller Bridgestone Hypersport).
Jeg skal selvfølgelig ikke udtale mig om, hvilket dæk der gør sig bedst ved temperature på 6 grader i Danmark. Jeg testede dækkene i 20-35 grader. Jeg kører ikke på så kolde dage.
Hvis jeg var dig, og oftest kører i tørvejr herhjemme med temperature over 12 grader og godt kan lide at køre lidt "aggressivt", så havde jeg uden tvivl valgt et sportsæk. Jeg kører også med Pirelli Diablo Rosso 3 på min ZX10R fra 2017, og det bliver nok valget igen næste gang der skal nyt gummi på
God dag,. Jeg håber du får et dæk du bliver glad for. (Dunlop Q3 skulle også være super lækkert, men har dog desværre ikke selv testet det).
Vh Mathias
apr 2018
apr 2018
Da jeg læste godt om det.. håber da trods alt det er et godt dæk til Danmarks vejr..
jul 2015
Håber dog stadig det vil leve op til dine forventninger og kørselsbehov. Vi er ikke alle ens!
Vi ses på vejen.
Vh
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.506
Men Angel GT er sammen med Sportec 01 det mest sportslige i kategorien, så det er et ganske godt match til mandens FZ6.
jul 2015
Jeg er sikker på, at Lasse nok skal blive glad for sit Angel GT til hans kørselsbehov, jeg udtrykte bare mine erfaringer - med alle 3 dæk (heriblandt Angel GT). Selvom noget på papiret bryster sig af at være i den sportslige ende af en given dækkategori, betyder det jo ikke, at man ikke kan finde bedre valg i en anden dækkategori, hvis dette passer bedre til ens kørselsbehov.
God dag
apr 2018
Hjælp! Hvem er ekspert i dæk