917 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Scooter til hyggeture Scooter til hyggeture

Vil høre om der er nogle herinde, der har erfaringer med scootere til 2 pesoner, altså min. 125cc? Og hvad man skal være opmærksom på og evt. vælge?

Pt. har jeg kigget på en Yamaha Delight og en Aprilla Habana, begge med en totalvægt på omkring 260kg og trækker man 100kg fra til scooteren, er der ikke så meget at gøre godt med til min kæreste og jeg - er selv 192cm og +100kg.. smiley

På forhånd tak for jeres input.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 700 kr.
  • Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Scooter til hyggeture
  • #1   21. mar 2020 Der er også et scootergalleri... med samme login smiley
    (Men det er måske mere et knallertforum?)

• #2   21. mar 2020 #1 - der har jeg også slået opslaget op, men tænkte sandsynligheden for at få gode input var større her... smiley

• #3   21. mar 2020 Fint. Det så jeg bare ikke, da jeg skrev. Min egen scootererfaring er fra ferier sydpå, og der er det hyggeligt nok og ingen problemer med vægt med to personer. Tror dog ikke hastigheden kom over ca 70 km/t.

• #4   21. mar 2020

profilbillede
  • #5   21. mar 2020 jeg har en Honda PS125 med 14 hypper, den vil jeg sgu nødig køre 2 personer på
    så glem de 2 du har foreslået, de er simpelthen ALT for svage.

PS. MCTC testede en Kymco med 9hk og den kom ikke over 70 med kun 1 person
    mvh

• #6   21. mar 2020 Ja minimum 250 ccm og meget gerne mere til at slæbe to personer

• #7   21. mar 2020 Er nød til at vide hvorfor du hellere vil køre scooter end på din mc ?

• #8   21. mar 2020 Hvad scooter skal man så vælge til uhyggelige ture ? smiley

• #9   21. mar 2020 #8
    Tykke kødscootere smiley

• #10   21. mar 2020 #7 - min kæreste er ikke helt vild med at sidde bagpå MC, men hun syntes det er meget hyggeligt bag på en scooter.....

• #12   21. mar 2020 #10.
    Det giver simpelthen ingen mening... Det er så meget sikre at køre mc.

• #13   21. mar 2020 Helt enig med Brian #12
    Små hjul, svage bremser, og intet moment.
    Kør mc, særligt hvis man er to på.

• #14   21. mar 2020 Der sker vist flere alvorlige ulykker, hvor motorcykler er involveret, end hvor scootere er involveret...?

• #16   22. mar 2020 Kig scootere i 250-500 klassen på motoscout24 eller mobile.de. f.eks. inden for 500km af lübeck.
    Udvalget er meget større. Og afgiften er til at overse for de første 18000 så vidt jeg husker.

Det er noget helt andet at sidde bag på f.eks. en burgman, end på en "rigtig" motorcykel.
    Især hvis der er topboks med ryglæn på.
    Og milliongearet er også at foretrække som passager på hyggeture.
    Nul gearskift.
    Plus slyngkoblingen.
    Tilkoblingen bliver perfekt smooth hver gang.
    Selv stop start op ad bakke med tung last.
    Og ingen kæde der skal smøres.
    Og masser af bagage plads under sædet.
    Scootere er bare undervurderet i danmark.

profilbillede
  • #17   27. mar 2020 Jeg har kørt en håndfuld KM's på en Vespa GTS300 - den var simpelthen fantastisk! Var vildt imponeret. Har selv en Vesta ET4, 125 ccm - men har ikke prøvet at køre den endnu da den blev købt som et projekt - så når den er færdig i 2025 kan jeg give et update smiley

Så lige Thansen kører kampagne på deres 125ccm VGA scooter til DKK 12.000,-
    Har ikke prøvet den, men synes den er super flot. Man kunne jo tage en prøvetur på den for at se om det var noget - og så er man da i hvert fald billigt igang og smart kørende.

• #18   27. mar 2020 Jeg får sgu også af og til lyst til en tur på scooter med en lækker smækker sild bagpå. Ud ad små snoede italenske veje, de friske dufte lige ind i næsen under pilothjelmen og hendes strømpeholderklædte knæ mod ryggen af mit armani jakkesæt... og puf, så vågner jeg op til dansk regnvejr, rykkere fra skat og Mette Frederiksen på tv der fortæller mig jeg skal blive hjemme.

Men drømmen... den er der stadig

profilbillede
Kommentér på:
Scooter til hyggeture

Annonce