{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.213 visninger | Oprettet:

Knallert/45/MC {{forumTopicSubject}}

Sikkert totalt lamt spørgsmål, men jeg har en datter der indenfor 4 måneder står for at skulle gøre sig på knallert, men jeg har det sku lidt svært med at skulle købe en hundedyr knallert, for at skifte til en lille (34Hk) MC, OG skifte til en stor MC.

Kan det gøres smart ????????????

Jeg ved MC er det hun vil - i øvrigt er det sku en betingelse for at hun får "pappet" til bil kvit og frit, at hun tager til MC kørekortet - lidt har man vel at skulle have sagt :o)

JLL


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Knallert/45/MC
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 280 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.889
    #1   4. jan 2008 Det kan ikke gøres smart.

    Hun er kun 16 (hvis jeg forstår det rigtigt) - så hun må føre en knallert.

    Når hun bliver 18 må hun føre en lille MC - og senere en stor.


  • #2   4. jan 2008 Vælg en billig knallert, så er det klaret.

    Det er jo ikke sikkert hun vil skifte til stor MC efter 2 år, kan jo være hun til den tid stadig er glad og tilfreds med 34 hk...
    Men som 18-årig kan hun vælge en større mc, f.eks en Kawasaki ER6 og så drosle den ned til 34 hk. Så er det ikke en nyinvistering hun skal ud i når hun får det store kort...


  • #3   5. jan 2008 Hvis osv.
    Så smid hende op på en gearknallert Derbi - Piaggio eller Aprilia så går du ikke galt i byen, og så kan hun lære det også.
    Husk ordentligt tøj til hende. Man kan også komme galt afsted på en knallert.

    Skal det være en 45 så skal købes brugt ellers få en 30'er og monter sattelit sporing i den. En 30'er er langt det nemmeste at sælge igen. Men de er desværre også eftertragtet som tyvegods. Sporingen kan senere flyttes til den rigtige MC.

    God fornøjelse.
    Venligst
    Velo


  • #5   5. jan 2008 He-he Johan:

    Hun kommer til at køre noget med gear (gamle Puch, Kreidler; Yamaha er i tankerne) - hun kommer ikke til at køre "scooter
    lignende ting". Skaffer du en af foranstående til 5K, så stik mig dit nummer, så aftager jeg :o).

    Velo: M.h,t. udstyr. så har hun fuld Spyke-gear, motart støvler, og fin hjelm - nødvendigt udstyr også som bagsædepassager, det er sku vigtigt

    Øhhh bil må hun sku selv klare :o)

    DAMN - troede der var en smart genvej :o)

    JLL





  • #6   5. jan 2008 - rigtig knaller m. gear fint... smiley find en Kreidler...

    45??? - naaaahhhhh - det er jo en 749 hun vil ha', når hun får sparet sammen!! Der er vel ingen grund til at hoppe på en scooter.

    Kørekort, ja, det kommer vel også forældrene tllgode - bil?? Ikke den "gamles" problem.



  • #7   5. jan 2008 Ja jeg købte jo en derbi senda da jeg blev 16 for ny af til 20.000 kr. Kan ikke anbefales selvom den var vold fed :D, 5000 er ikke umuligt at få en yamaha 4gears til, tværtimod.
    Min fætter sælger sin puch 2 gears, ved ikk om det er for lidt gear? det er håndgear der sidder på den.


  • #8   5. jan 2008 købte en brugt gilera smt som er en nyere knallert med desværre kun 4 gear men er det samme som en supermotard mc bortset fra vægten, men en ældre derbi senda er også at finde til billige penge dog kun som 45, men det ville da være federe i vor dage da de gamle knallerter som puch kreidler osv er ved at være uddateret og der er ufattelig få der har smag for dem efterhånden men har da selv en gammel puch vz50 og stå;) nostalgi i ved:D

  • #9   5. jan 2008 hvis du vil gør det lidt smart så få fat i en med gear ved foden så hun kan vænde sig til at skift gear.... puch monza, flagskib juvel... og så er dun ogsåå fri for at det plast scooter... og så er de da feder smiley

  • #10   5. jan 2008 Dette kunne måske være løsingen:
    http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=51626015

    Kvaliteten kender jeg ikke. Men da den er ny, er man jo dækket af købeloven. De eksisterende gear knallerter fra halvfjerserne, er efterhånden godt forskruet.

    Ellers er det nok noget med diverse offroad modeller, fra derbi, aprilia, suzuki, rieju, gilera, osv. Der findes dog også Rieju RS2, Adly PBR, og enkelte andre, men der er ikke så mange af dem.


  • #11   5. jan 2008 Suzuki SMX - Pænere farver og med gadedæk modsat RMX'en... Men da også lidt dyr som brugt faktisk :S
    (link fjernet)


  • #12   5. jan 2008 Nu bliver jeg nok upopulær iblandt de mere politiske korrekte herinde, men køb en gear knallert, afhængig af hvilken du/i vælger er det super nemt at få dem til at gå mellem 90 og 100 med anden cylinder, kaburator, gearing og udstødning , tun til sådan en er billigt og nemt at have med at gøre. Hvis den skal være lovlig (30) ville jeg sq hellere cykle.

    God fornøjelse med det:)

    PS, hvis hun først lige er fyldt 16 kan det ikke betale sig at tænke på mc nu, tag den til den tid.


  • #13   5. jan 2008 Hej Alle - tak for Jeres gode svar.

    Ingen nem genvej ser jeg, så jeg må sige at jeg har nået samme konklution som Petrolhead og Søren, så jeg går efter en win-win situation, og starter med at søge efter en af min ungdoms gamle modeller. Kreidler Florett eller Yahama kommer så nok til at stå højest på ønskesedlen, da Puch vz50 ikke er til at komme i nærheden af :o).

    Tak alle
    JLL


  • #14   5. jan 2008 Sjovt du nævner det Petrolhead, men min tanke gik faktisk i retning af en ZR250 Ninja, "droslet" til knaller og evt som 45 knallert i overgangstiden mellem bil- og MC-kortet.

    JLL


  • #17   6. jan 2008 hehe den lyder da utroligt smadret den sidste yams, ville aldrig købe sådan en.

    Hvad med en af de nyere 4takts dax wannabe's smiley


  • #18   8. mar 2008 jeg har en rs 50 hvis det kunne have interesse!?

  • #20   8. mar 2008 Tjae, jeg vrælede da rundt på en stor Puch midt i halvfjerdserne, og synes jeg fik det hele igen, da jeg startede på mc-kørekort forrige år smiley

    Men - tøsen har nu bestemt sig for en MadAss, så..... hun ska nok blive godt kørende smiley


Kommentér på:
Knallert/45/MC

Annonce