Parkering ved lygtepæl {{forumTopicSubject}}
Hej alle på mc galleri
Jeg står og grubler lidt over, hvor pokker jeg skal stille min mc, når jeg snart får den ind til byen (kbh).
1. Mulighed er, at købe en beboer licens, og fylde en hel P-bås, hvilket er lidt synd for de andre beboere, da en mc ikke fylder meget alene i en bås, og der i forvejen er meget få pladser til mange mennesker.
2. Mulighed er, at der faktisk et lille afgrænset område, rundt om en lygtepæl nede på p-pladsen, er der nogen der har erfaring med at holde et sådant sted, eller ved om det egentligt er lovligt eller ulovligt, at holde der når det jo ikke er en bås? Og om man evt skal betale eller går fri for at punge ud?
Se Evt billede
jun 2004
Følger: 4 Følgere: 211 Emner: 104 Svar: 3.868
apr 2009
Følger: 2 Følgere: 5 Emner: 4 Svar: 211
feb 2020
Følger: 12 Emner: 2 Svar: 3
#1 Så er spørgsmålet bare om det kræver licens, eller om man kan holde der uden, da det jo ikke er en decideret bås og derfor ikke burde være underlagt betaling??
#2 Trist at de er så strenge i Aalborg, men her er der ikke tale om parkering på fortovet, som det fremgår på billedet, er der tale om parkering nær en lygtepæl placeret (midt i en afmærkning) som ikke er en bås. Spørgsmålet er bare hvilke regler der gælder for parkering i sådan en situation.
jul 2006
Følger: 3 Følgere: 10 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 472
men spørg dem der har p-pladsen, pr mail, så du også har deres svar på skrift
maj 2019
Følger: 1 Følgere: 21 Emner: 15 Svar: 946
https://www.kk.dk/artikel/parkering-af-motorcykler-i-koebenhavn
På dit billede vil jeg da mene, at du godt må parkere i båsen omkring lysmasten.
jun 2004
Følger: 4 Følgere: 211 Emner: 104 Svar: 3.868
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.506
apr 2017
Følger: 22 Følgere: 83 MC-er: 1 Annoncer: 1 Emner: 37 Svar: 396
Kommunerne kan i dag netop vælge om det er tilladt eller ej at parkere en mc på fortovet. Tror ikke man behøver at gætte på, hvad de fleste kommuner vælger. Hvilket egentlig er underligt. Her i Århus er der kun ganske få MC p-pladser i midtbyen. Er sikker på at man kunne lokke langt flere på MC hvis der var lavet en større portion MC pladser som unægteligt er langt nemmere at finde plads til.
Og husk nu at det er noget helt andet med en hippie-lad-cykel som fylder væsentligt mere end min ST cykel. Jo det er noget helt andet. Jo det er. Jo.
apr 2017
Følger: 22 Følgere: 83 MC-er: 1 Annoncer: 1 Emner: 37 Svar: 396
jan 2015
Følger: 4 Følgere: 7 Emner: 2 Svar: 682
Hvis det ER en bås - så må du holde der , men det kræver licens.
Hvis det IKKE ER en bås kræver det ikke licens - men du må heller ikke holder der.
Men den er jo fint tegnet op - båsen - den er bare ikke så stor. Så du køber bare en licens og parkerer der.
Mange andre steder i Kbh ses samme situation, og her er påmalet "MC" i de ukurante båse. Du kan jo skrive til kommunen, om de ikke kan skrive MC i båsen.
Parkering ved lygtepæl