3.167 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

Dagligdags mc til den "gamle" Dagligdags mc til den "gamle"

Hejsa, min fornærede gamle far, (58) vil kører på 2 hjul hele året (som undertegnede) OG har p.t. den jeg har til salg på markedet. (den har endnu ikke kørt vinter). Jeg har overbevist ham om at sælge den, til trods for han lige har købt den. JEG mener den har for små hjul, og er ikke velegnet til de få ture han tager i løbet af sommeren ned til rødvig camping fra Amager!!

Jeg har overbevist ham om der er alternativer der er bedre.. Så langt, så godt!

Når nu den er solgt, skal jeg finde ham noget andet, han kører dagligt 12 km hver vej til og fra arb... Han vil ofre max 16.000, og den skal være nyere end 2000, og have mere end 100 kubik, og kører over 100, og 25 på literen ved pæn kørsel..

Hvem sagde gnavne gamle mænd!!

For at hjælpe lidt, var han ude og kører på min gamle havelåge! Og mente den var alt for voldsom, og tung (tabte den på en tankstation, knækket kåbe juhuu!)

Nå men for at gøre en lang historie længere, har kigget lidt på en Yamaha yzb 125 (tror jeg den hedder) til 15.000 (kan sikkert tales lidt ned) MEN jeg har absolut nul erfaring med modellen!! SÅ er der nogen der har erfaring med den model, eller en der er bedre i samme prisleje?

topfart og acc, er han stortset uintereseret, jeg prioriterer, store hjul, og bremseskive!!

Sjov forespørgsel, men skyd løs, gerne med links smiley

JEG er dog først klar til at købe en når den anden er solgt, men den tid, den glæde!!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Ophæng af lampe 350 kr.
  • Planlimning af kogeplade 1.000 kr.
  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Overgang EL net 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dagligdags mc til den "gamle"
  • #1   2. jan 2008 Jeg vil - seriøst - foreslå en kineser, som f.eks. :
    Lifan LF 250-4 til 8-9.000 kr.
    Jinlun JL 250-2 eller JL 250-5 (der er en lille forskel i stylingen på de to) til 12-15.000 kr.
    De opfylder lige præcis de krav, du anfører
    se www.bikedanmark.dk og www.mc4you.dk

Tror egentlig at din far vil få "julelys" i øjnene, når han ser sådan én ... smiley

• #3   2. jan 2008 chris:
    Har bare lige lyst til at nævne, at jeg nu har rundet 33.500 km på mine to små 'kinøjser-raketter', uden de store problemer. Andet end udskiftning af de sædvanlige sliddele - som i øvrigt ik' er vanskelige at få fat på (man ska' bare vide hvor) ... smiley

... så der er åbenbart lidt blandede oplevelser...

• #4   2. jan 2008 Morten V: En enkelt kinøjser er da gyldig repræsentant for samtlige kinøjser modeller :o)

Jesper S: Han skal måske kigge på en Honda ANF 125 Innova. Der får han en fin mc det opfylder hans krav, og hjulene er på 17" hvilket giver mere stabilitet.
    Samtidig er der benafskærmning som på en alm scooter, hvilket er praktisk når man vil køre hele året rundt.

• #5   2. jan 2008 Han er medlem af FDM, og har læst den test de lavede, og er derfor rimelig afvisene overfor kineser, OGSÅ fordi han ikke gider hvis det er ham der får en mandags model. Chancen er større med en kineser (desvære)

Jesper, den vil jeg lige se nærmere å. MEN er der ingen der har erfaringer med yamaha yzb 125?

• #6   2. jan 2008 køb da noget yamaha DT 175 eller noget ....

• #7   2. jan 2008 Min far kører af og til på en suzuki DR 250 mener jeg den hedder, kunne også være en mulighed.

• #8   2. jan 2008 hvad med en yamaha ybr 125 brugt

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp

• #9   2. jan 2008 http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp

• #10   2. jan 2008 det var sgu mærkeligt med de links.. de vil ik åbne.. men søge på dba.dk og skriv yamaha ybr 125 ;o) de fås billigt..

• #11   2. jan 2008 Jesper S: Den gamle burde så også læse sidste års Touring Nyt. Der er der masser der skriver om deres egne erfaringer med deres kinøjsere, om størstedelen er mere end godt tilfredse.
    Bla. er der en serie, med en der har en Regal Raptor som skulle bruges til vinterkørsel. Den fik samme behandling som de japanske motorcykler han har ejet. Den kom ligeså godt gennem vinteren som en japaner, uden fejl eller ødelagt crom...

Aalborg D: Det er fordi det er forhandler annoncer. De bliver altid vist sådan.

• #13   2. jan 2008 Enten en ny kineser eller gammel offroader (feks DT175 eller XT250).

• #14   2. jan 2008 Med samme logik som den Chris bruger, så skal han heller ikke vælge en brugt Suzuki.
    Har haft en brugt Suzuki, og den var der ikke andet end bøvl med. Brugte mange timer på at skrue på den, men helt fejlfri blev den aldrig. Desuden var den dårligt lakeret, dårlig samlet og godt rusten.
    Så jeg har haft en brugt Suzuki, og derfor fraråder jeg at købe en sådan...

• #15   2. jan 2008 (Aalborg) D Jo, det var nok også den jeg mente, må have skrevet forkert, for det var den jeg kiggede på!!

Jesper Jeg har sagt han skal være lidt open minded.. MEN er deres 250 kubik bedre end en 125 fra yamaha eller honde (billigere ja, men bedre/hurtigre / sikre?)

Hvis ja, vil jeg da bruge energi til at overtale ham smiley

• #16   2. jan 2008 suzuki gn250
    honda cm400

• #17   2. jan 2008 Jesper S: Som Morten skriver længere oppe, så behøver 30.000km ikke betyde problemer.
    Fordelen ved en japaner, er dog at reservedele er mere tilgængelige.
    Honda CB250RS kan også opfylde hans krav, og de er møg billige.

• #18   2. jan 2008 Jesper S: Tror du ikke at du ville kunne finde noget i stil med min?

Nu kender jeg ikke lige priserne på markedet på XV 250'ere, men jeg syntes da ikke at min skal koste mere end en 15-18 kilo...

Men den bliver nok lidt svær at holde med hensyn til årgang 2000.

• #19   2. jan 2008 Yamaha YBR 125 pris 17.000,-

Mærke Yamaha
    Model YBR 125
    Motor 125 ccm
    Årgang 2008
    Afgift med afgift

Yamaha YBR 125 125, '08, m. afgift, Yamaha’s YBR125 er en ægte motorcykel med rigelige kræfter til at transportere dig overalt. Let at køre og ivrig efter at blive kørt – den stærke, 1-cylindrede 4-taktsmotor har 5-trins gearkasse for at holde dig i front, uanset hvor du kører. Med sit stilrene design, de underholdende køregenskaber og sin hverdagsduelighed giver den slanke, moderne økonomiske YBR125 fantastisk meget for pengene, og den er selvfølgelig bygget i Yamaha’s velkendte kvalitet med førsteklasses komponenter. Kvalitet der giver høj pålidelighed i hverdagen. YBR125 har også detaljer som elektrisk starter, skivebremse med 2-stemplet caliper på forhjulet, 18” aluminiumshjul og et stort, 2-personers sæde. YBR125 – den letteste vej til et smart liv på gaden, demo model
    Pris kr. 16.998

Kilde dba..

den fås også i brugt til 14.500,- ;o)

læs mellem linieren.. YBR125 giver fantastisk meget for pengene, og den er selvfølgelig bygget i Yamaha’s velkendte kvalitet med (((førsteklasses komponenter.))) Kvalitet der giver høj pålidelighed i hverdagen!!

Så kan man så selv vælge, hvad man vil købe... første klasses kvalitet eller...

• #20   2. jan 2008 Aalborg T: YBR125 bygges i Kina, af kinesikse komponenter og kinesiske lønarbejdere. Ligesom dem der koster 10-15.000,-
    Yamaha har bare en strengere kvalitetskontrol.

• #21   2. jan 2008 Bonusinfo: Yamaha YBR 125 er lavet i Kina smiley

• #22   2. jan 2008 Jesper, du var lige 10 sekunder hurtigere end mig smiley

• #23   2. jan 2008 Tillykke jesper.. ;o)

Men der er stadig forskel på kvaliteten.... :o) og for en 58 årig mand som bare vil have en påliderlig hverdags tranport, ville de nok være rart at anbefale ham en...

• #26   2. jan 2008 Jeg sværger nu til skiver, men du har nok ret i at til helårs, er tromle lige så godt, eller bedre!!

• #27   2. jan 2008 Chris: Tjaeeee, har da ikke sagt noget der ikke er rigtigt...
    Er skam en hyggelig fyr at drikke en øl med på træf, så lad være med at tage sorgerne på forskud, og læs mine indlæg med et glimt i øjet. Så giver de mere mening :o)

• #28   3. jan 2008 Rolig gutter, jeg giver en øl som tak for hjælpen hvis vi en dag mødes!! smiley

Kommentér på:
Dagligdags mc til den "gamle"

Annonce