Er min "MC" mærkelig?!? {{forumTopicSubject}}
Hej Gutter/Gut-inder! -Og godt nytår forøvrigt :o)!
Kørte netop hjem på min PGO 150 (Derfor "MC" i titlen hehe), her til morgen efter en stille og rolig nytårsaften, efter noget tid på motorvejen, har jeg oplevet nogle gange, at det er som om scooteren ligesom bliver "mættet", og mister hastighed - og kan stort set ikke genoprette samme hastighed som i starten (Kører dog aldrig max. med kold motor) - Og ja - det føles som om at der kommer nogle svage "ryk", som om der er bitte små klumper i benzinen (Ved ikke hvordan jeg ellers skal forklare det), og den ligesom derfra begynder at holde sig tilbage... Kører jeg op ad en bakke, ja så dykker hastigheden jo self., den er jo ikke SÅ stærk igen, men - kan normalt hjem fra arbejde godt holde en langt højere hastighed, da turen er forholdsvis kort, men ikke når jeg har kørt lange stræk, så bliver den virkelig "træt" og jeg føler næsten jeg skal holde ind til siden for lige at give den en pause - kan dette virkelig passe?? Når jeg kommer ind i byen igen, føles det normalt igen, ved godt jeg ikke kører samme hastighed, men så er det som om den er faldet ned igen...
Hvad sker der?? Er det noget med teknikken, der fortæller at nu skal jeg nok lige til at sænke hastigheden noget, da jeg har hørt de PGO 150 er lidt hårdt presset også standard (hvilket min er)..??
Eller er der bare et problem med benzin tilførslen på lange stræk, men ikke i byen??
Ja ved godt det er nogle underlige eksempler, og beskrivelser, men er jo ikke motor-haj, derfor skriver jeg her =)
Håber nogle har en smule forstand på sådan noget scooter-værk, specielt PGO og kan nogenlunde sætte sig ind i hvad det er jeg mener :o)
P.S Den er lidt over 3 år gammel, og har overholdt alle eftersyn (Og lige været til et for 3 dage siden)
Fortsat god 1-januar =)
/Christian
jun 2005
Følger: 10 Følgere: 8 Emner: 111 Svar: 1.953
og et indlæg havde nok gjort det
godt nytår
maj 2006
Følger: 4 Følgere: 12 MC-er: 4 Annoncer: 1 Emner: 67 Svar: 580
maj 2006
Følger: 7 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 11 Svar: 1.362
feb 2006
Følger: 25 Følgere: 23 MC-er: 2 Emner: 41 Svar: 589
Er næsten 100% sikker på noget karburatorsprit vil afhjælpe problemet ....
feb 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Emner: 462 Svar: 8.356
mvh
maj 2005
Følger: 41 Følgere: 46 MC-er: 10 Emner: 24 Svar: 198
Og ja, det er is i indsugningen, evt fordi den lille varme slange til filteret er defekt, men sprit kan også kører tricket..
maj 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 5
dec 2006
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 133
(hvis forslaget er helt galt, må der gerne grines..)
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
Alene at du ikke har hældt på sidste tankning siger en del.
Lille dyse og høj lufthastighed - det betyder, at selv ved temperaturer omkrng 15 grader kan dette opstå ved høj luftfugtighed.
Kan jo også være, at du bare trænger til at rense karburator
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
Ved fordampning af flygtoge væsker, bruges der en del varme. Denne tages fra omgivelserne, derfor dannes karburatiris også ved temperaturer pænt over frysepunktet.
Jo mindre dyser og venturidiameter, jo højere lufthastigheder, jo mere fordampning, jo værre teperaturfald! Hvis så luftfugtigheden er høj - som den har været det meste af forrige somer, kan karburatoris sagtens dannes ved temperaturer på omkring 15 grader - endda højere.
Det letteste i verden er jo at hælde en halv flaske sprit i og se hvad der sker Hjælper det, så ved man hvad man er ude i, hjælper det ikke kan man begynde at tænke i værktøj
feb 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Emner: 462 Svar: 8.356
Du taler altid så varmt for sprit... når du blander det, er det så for delt en---til---en
altså en flaske til mc.. og en flaske til føreren .. .. : )
mvh
apr 2007
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 30 Svar: 305
Er min "MC" mærkelig?!?