{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.467 visninger | Oprettet:

antal solgte suzuki {{forumTopicSubject}}

jeg var hos en forhandler i ringsted i sidste uge for at kigge lidt på cykler da jeg jo gerne snart skulle have en i stald:-)
han fortalte mig at suzuki sælger så mange mc,er i dk at hvis du ligger yamahe honda og kawasaki sammen så har de ikke engang solgt så mange, og hæng mig ikke op på det man mener også at han sagde at det ikke engang var 80% af det antal suzuki solgte.

nu er det så at der nok er mange meninger om det(afhænig af hvad mærke man er til)
men min konklusion er bare at så dårlig kan suzuki så ikke være hvis det rent faktisk er sandt, ved godt de er en del billigere end så mange andre mærker, men noget må de jo gøre rigtigt:-)
og ja jeg vil meget gerne have en suzuki når det skal være:-)

god jul og godt nytår der ude:-)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  antal solgte suzuki
  • Nikolaj P
    Nikolaj P Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 30
    #1   21. dec 2007 Suzuki er sku et lækkert mærke hvor man for kvalitet for i særligt mange penge

  • #3   21. dec 2007 Christian W:
    Jeg er helt enig med dig - Suzuki er slet ikke nogen dårlig cykel. Den er faktisk rigtig god.

    På lang sigt vil markedet dog bare være godt mættet af bruge suzukier. Vil du have din suzuki solgt må du regne med en relativ stor afskrivning.

    Som køber kan du jo altid købe en ny ubrugt Suzuki til ingen penge. Hvorfor så sparer lidt basseører på en 1-2 år gammel suzuki?

    Lidenskab og sjæl. Skut megen sjæl i en suzuki (i mine øjne gælder det også de andre japaner-mærker ...)

    Når det så er sagt så regner jeg da med at købe en brugt sv650 billigt i løbet af de næste par år. Sikker på man kan stramme tommelskruerne på sælgerne til den tid.



  • #4   21. dec 2007 sådan har det vist været i mange år ...

  • #5   21. dec 2007 Ja lort kan stables ret højt....

  • #6   21. dec 2007 -Chris P
    Der er ikke større afskrivning på en Suzuki end på de andre Japaner kroner- og øremæssigt. %-vis afskrivning er dog større pga en væsentlig lavere indkøbspris. Afskrivningen er langt større på foreksempel en Ducati og for så vidt alle de italienske motorcykler.
    Ja, det er rigtigt, at der er mange zukier til salg, men efterspørgslen er også stor.


  • #7   21. dec 2007 Hvor har du hørt det med Suzuki..?..?..?

    Vi er jo nok alle indrettet sådan, at når vi skal købe mc, vil vi da ikke give mere end vi får ( undtaget Ducati og HD ejere ) og kan man ovenikøbet få mere end du giver ( Suzuki ) så er den da OK.

    Så er du til flot design, driftssikkerhed og priser under konkurrenterne, så er du med i Suzuki´s målgruppe.



  • #9   21. dec 2007 Salgstal: januar - september 2007

    Suzuki 2.821
    Yamaha 906
    Lifan 845
    Honda 799
    Kawasaki 692
    Jinlun 306
    Harley-Davidson 258
    BMW 224
    Dadyw 181
    Ducati 136
    Andre mærker 1.245

    God Jul



  • #10   21. dec 2007 Godt gået Suzuki

  • #12   21. dec 2007 Ja det er jo klart når man laver discount-mc'er som alle har råd til at købe.

    Hvis fx en kvalitets MC som Honda sænkede produktionsomkostningerne så meget at de kunne sælges til Suzuki-priser ville de jo også sælge mere.


  • #13   21. dec 2007 -Birk S
    Jep, jeg hopper også på vognen og opgraderer til Mega-Stromen. 30k ned i pris til 120.000,- for den dejlige TL-motor i ordentlig indpakning, er da for godt at sige nej til...


  • #14   21. dec 2007 -Lasse (Hammel) H
    Det er kun i Danmark, at Suzuki er så billige og det er C. Reinhardts fortjeneste. I resten af Europa ligge Suzuki prismæssigt på linie med de andre japsere.


  • #17   21. dec 2007 -Birk S
    1000éren er skam TL-motoren, som så kom over i SV´eren og nu også V-strom:
    "The Suzuki DL1000 V-Strom is the acceptable face of the old TL1000 motor. Detuned for greater low-down grunt the Suzuki DL1000 V-Strom will drive you hard out of corners or past caravans on long distance jaunts. And apart from the glorious noise, you would be hard-pushed to recognise that the Suzuki DL1000 V-Strom is a V-twin, it's that vibe-free."
    http://www.motorcyclenews.com/MCN/bikereviews/searchresults/Bike-Reviews/Suzuki/Suzuki-DL1000-V-Strom-2002-current/?&R=EPI-406


  • #18   21. dec 2007 Jeg håber sgu sådan at Honda sætter deres priser ned på samme tærskel som suzuki engang, og det tvivler jeg ikke på at de kan, uden at tabe penge.
    Vil honda så også være en discount cykel fordi den er billigere end en Kawa ?


  • #19   21. dec 2007 Det er jo lige det, så snart det er billigere, så er det discount. Vil til hver en tid købe en ny Suzuki hvis jeg havde penge til det, kører på min 3' brugte maskine af det mærke, og har 7 -9 -13 aldrig haft andre problemer end en punktering på et baghjul, hvad ethvert andet mærke også kan komme ud for..

  • #20   21. dec 2007 Hehe... Er det ikke noget med at man på en stille nat kan høre en Suzuki ruste??? ;o)

    Spøg til side, slf. er det ikke for sjov at Suzuki har solgt flest MC'er i DK. Men DK er %-vis et meget lille marked i forhold til resten af Verdenen. Derfor er et stort salg i DK ikke lig andet, end en billig pris på det danske marked! Sætter importøren prisen ned med 1.000,- bliver det til ca. 3.000,- hos forbrugeren, lidt mere da afgift på MC er over 200 % og der stadig skal ligge moms på slutprisen!

    Men jo Suzuki er pt. meget billige, Yamaha prøver så at vinde markedet ved at være billige med billig finansering og lav forsikring. Kawa og Honda vil bare gerne være "dyre" da det er den målgruppe de gå efter.

    Kort og godt - Køb det MC-mærke du syntes om, da du får hvad du betaler for. Enten i kvalitet eller "snob-effekt"!

    Køber du øl fra Tuborg eller det lokale bryggeri?

    Køber du mælk fra Arla eller Naturmælk?

    Køber du VW eller Skoda?

    ;o)

    /Ugelvig


  • #21   21. dec 2007 Skoda.

  • #22   21. dec 2007 Og Suzuki..

  • #23   21. dec 2007 Egentlig imponerende, at der er solgt 258 nye Harley'er i DK i år .... smiley

  • #24   21. dec 2007 VW, Honda, hancock, thisemælk smiley

  • #25   21. dec 2007 3. mest solgt er Lifan. Det siger vidst alt, at det ikke er kvaliteten de danske købere kigger først på, men prisen.
    Mest solgte mc i 07 er gsx750f. En teknisk 18 år gammel mc.... En VFR750f RC36-2 er på mange punkter en bedre mc.
    GS 500's lavere pris er også med til at holde dem oppe.
    Ser man på den samlede MC-park, er det stadig Honda der fører. For få år siden var det endda Yamaha der lå øverst på de danske salgslister.

    Men ingen tvivl om, at det gode resultat, ene og alene skyldes importørens dygtige arbejde. Kan kun håbe de andre tager kampen op.


  • #26   21. dec 2007 2821 fluer kan ikke tage fejl.... Æd lort :o)

  • #27   21. dec 2007 Ja ja, men så længe jeg kan få kvalitet for mine penge, vil jeg sgu ikke gi' mange tusinde kr mere bare for at der skal stå Honda på.

    Mere reelt ville det nok være at finde en liste over reperationstid, dvs. hvor mange gange/timer de enkelte mærker har været på værksted med fejl, så havde man da noget at gå ud fra, det andet her med at det er noget discountbras fordi det er billigere, den køber jeg ikke...


  • #28   21. dec 2007 Nu skal det jeg skrev selvfølgelig tages med et gran salt.

    Men da jeg købte min 'Blade kiggede jeg også på de andre mærker, både nye og gamle, og finish er altså overlegen på Honda og Kawasaki.
    Plastkvalitet og samlinger, især i cockpittet, gør altså også at jeg ville mene de skulle være billigere end andre mærker.


  • #29   21. dec 2007 Fisse> Du taler i hvilelse... Tydeligvis smiley

    Jeg har haft både Honda, Yamaha og Suzuki.. Sukien er sq den bedste af dem, men retfærdighvis også den nyeste (men havde min Yam, fra ny af)

    Der findes da mindre gode Suzuki modeller, men der findes da så sandlig også mindre gode modeller inden for alle de andre mærker. Og sammenligner man mærker, nytter det ikke noget at tage en GS500 og sammenligne den med en Fireblade.. smiley

    Men tag da min som et eksempel. Den er snart 10 år gammel, og den har ikke én eneste rustplet og den spinder som en mis. Og folk der kender min omgang med min cykel, ved også at jeg ikke ligefrem pudser og polerer den hver dag.. Det er en brugsgenstand smiley


  • #30   21. dec 2007 Fisse> Netop, det er din erfaring der siger dig, det den gør.. Men min erfaring siger mig noget andet, som du kan se :-).... Hvem af os har så ret?! smiley

  • #31   21. dec 2007 Buggi: Det har jeg, og kun jeg!! :o)

  • #32   21. dec 2007 hehe, klart klart smiley

  • #33   22. dec 2007 Hans S: Hørt! Bedre kan det næsten ikke skrives.

    Christopher H:
    Det er ikke kun Suzuki der sparer på malingen på deres stålstel. Jeg taler af erfaring smiley Jeg har selv ejet en GS'er og den var ikke nær så slem som min nuværende Kawasaki hvad rust angår. Og jeg ser også dagligt Hondaer, som har rust... :-S
    Og bilen... Ja den er også lidt "billig" men stadig bedre end så mange andre i samme prisklasse. Min suzuki bil er i hvert fald 10x bedre i kvaliteten end min tidligere bil... VW som altid fejlede ét eller andet smiley

    Suzuki's kvalitet er lige så god som de andres og jeg tror nu mere det er ordet FINISH i leder efter. Der er synlige forskelle.... men det har ikke noget med den hånværksmæssige kvalitet at gøre. Den er på fuld højde med de andres og på nogle punkter endda bedre...
    Så er der nogle gaaamle modeller, men dem syntes jeg nu også håndværksmæssigt er i orden den dag i dag. Ja teknologien er gammel og man kan diskutere om de egentlig burde sælges, men så længe kunderne er der, så går den.


  • #34   22. dec 2007 - hans M
    "Brugtpriser på Suzuki er ikke så stærk - dette er fakta"
    Har du belæg for din udtalelse, for de priser jeg har undersøgt er prisfaldet ca. det samme for alle de japanske mærker, jævnfør min tidligere kommentar i tråden?
    Et eksempel:
    '00-'02 900 Fireblade står på DBA til mellem 140 og 170k. Med en nypris i '01 på 225k giver det et tab på 55-85k.
    '00-'02 GSX-R 1000 ligger brugt mellem 130 og 170k. Nyprisen i '01 var 220K, så der er tabet 50-90k.

    ´04-´06 1000 Fireblade koster brugt 165-195k. Nypris i ´05 230k, tab 35-65k.
    ´03-´06 GSXR 1000 koster brugt 160-200k. Nypris i ´05 240k, tab 40-80k. De billigste var de ældste ´03-modeller.

    Fra allroaderklassen:
    3-5 år gammel Honda Varadero falder typisk 50-70k i pris (eneste emne nu på dba er en ´03 til 140k = -60k), hvor en V-Strom falder mellem 30-50K.

    Og lad mig så holde Ducati udenfor, for der er rigtigt stort værditab.


  • #35   22. dec 2007 Brugtpriserne er styret af udbud og efterspørgsel.
    For at fortsætte Jeppes eksempel, så mister Varadero'en en stor værdi, fordi en potentiel køber sammenligner med nyprisen på den billigere V-strom, og mener derfor ikke Honda'en er merprisen værd.
    Svarer lidt til, at en køber af en 360 Modena, ikke mener den er prisen værd, fordi kan han få en MR2 til 1/4 del af Modena'ens pris :o)


  • #36   22. dec 2007 dejligt at høre folks meninger for her er i den grad tale om hvad mærke folk er til..
    jeg holder på at honda, yamaha osv har levet mange år på navnet, hvis de vil være med nu er de nød til at gøre som suzuki. og er sten sikker på at det ikke har noget med kvaliteten at gøre..


  • #37   22. dec 2007 suzuki sælger også mange mc,er fordi de har en mc til alle typer af mc, kørere:-)

  • #38   22. dec 2007 vist et lidt ømt emne det her:)

  • #39   22. dec 2007 -hans M
    De er vi enige. Desto billigere og jo flere der sælges af en vare, jo mere falder brugtprisen på den. Men andre der ens eller tæt på vil også falde, selvom de ikke er solgt i ligeså stort antal. Det er bare fedt for os brugtkøbere.
    De seneste år er brugtpriserne faldet betragtligt og man kan ikke længere få "stort-set-nypris" for sin 1 år gamle cykel.
    Årsagen er et væsentlig højere salg af nye motorcykler og en stor import af brugte. Honda VFR og CBR i hvert fald populære importmodeller.


  • #40   22. dec 2007 Nøj hvor går bølgerne dog højt, bare fordi en foorretningsmand er dygtig:-)


    Når man vil sælge noget(lige gyldigt hvad) handler det om at finde ud af hvad markedet vil!!! Man skl ikke som sælger fortælle markedet, hvordan det skal agere!!!

    En vare er lige nøjagtig det værd, markedet vil betale for den - der er altså en sammenhæng mellem forventning - gods og pris!

    Dette forhold rammer Suzuki - og lad så være med at snakke om kvalitetsforskelle. For det første er de ikke ret store, og for det andet fremgår det jo tydeligt, at volumendelen af markedet slet ikke vil betale den marginale kvalitetsforskel.




Kommentér på:
antal solgte suzuki

Annonce