antal solgte suzuki {{forumTopicSubject}}
jeg var hos en forhandler i ringsted i sidste uge for at kigge lidt på cykler da jeg jo gerne snart skulle have en i stald:-)
han fortalte mig at suzuki sælger så mange mc,er i dk at hvis du ligger yamahe honda og kawasaki sammen så har de ikke engang solgt så mange, og hæng mig ikke op på det man mener også at han sagde at det ikke engang var 80% af det antal suzuki solgte.
nu er det så at der nok er mange meninger om det(afhænig af hvad mærke man er til)
men min konklusion er bare at så dårlig kan suzuki så ikke være hvis det rent faktisk er sandt, ved godt de er en del billigere end så mange andre mærker, men noget må de jo gøre rigtigt:-)
og ja jeg vil meget gerne have en suzuki når det skal være:-)
god jul og godt nytår der ude:-)
feb 2007
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 30
jul 2007
Følger: 12 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 58 Svar: 1.153
Jeg er helt enig med dig - Suzuki er slet ikke nogen dårlig cykel. Den er faktisk rigtig god.
På lang sigt vil markedet dog bare være godt mættet af bruge suzukier. Vil du have din suzuki solgt må du regne med en relativ stor afskrivning.
Som køber kan du jo altid købe en ny ubrugt Suzuki til ingen penge. Hvorfor så sparer lidt basseører på en 1-2 år gammel suzuki?
Lidenskab og sjæl. Skut megen sjæl i en suzuki (i mine øjne gælder det også de andre japaner-mærker ...)
Når det så er sagt så regner jeg da med at købe en brugt sv650 billigt i løbet af de næste par år. Sikker på man kan stramme tommelskruerne på sælgerne til den tid.
jul 2004
Følger: 70 Følgere: 57 MC-er: 4 Emner: 98 Svar: 440
jul 2006
Følger: 12 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 63 Svar: 2.137
aug 2006
Følger: 22 Følgere: 24 MC-er: 6 Emner: 14 Svar: 2.926
Der er ikke større afskrivning på en Suzuki end på de andre Japaner kroner- og øremæssigt. %-vis afskrivning er dog større pga en væsentlig lavere indkøbspris. Afskrivningen er langt større på foreksempel en Ducati og for så vidt alle de italienske motorcykler.
Ja, det er rigtigt, at der er mange zukier til salg, men efterspørgslen er også stor.
apr 2006
Følger: 37 Følgere: 33 MC-er: 2 Emner: 106 Svar: 1.090
Vi er jo nok alle indrettet sådan, at når vi skal købe mc, vil vi da ikke give mere end vi får ( undtaget Ducati og HD ejere ) og kan man ovenikøbet få mere end du giver ( Suzuki ) så er den da OK.
Så er du til flot design, driftssikkerhed og priser under konkurrenterne, så er du med i Suzuki´s målgruppe.
jan 2006
Følger: 58 Følgere: 56 MC-er: 3 Emner: 4 Svar: 80
Suzuki 2.821
Yamaha 906
Lifan 845
Honda 799
Kawasaki 692
Jinlun 306
Harley-Davidson 258
BMW 224
Dadyw 181
Ducati 136
Andre mærker 1.245
God Jul
apr 2006
Følger: 37 Følgere: 33 MC-er: 2 Emner: 106 Svar: 1.090
sep 2005
Følger: 17 Følgere: 18 MC-er: 3 Emner: 300 Svar: 1.820
Hvis fx en kvalitets MC som Honda sænkede produktionsomkostningerne så meget at de kunne sælges til Suzuki-priser ville de jo også sælge mere.
aug 2006
Følger: 22 Følgere: 24 MC-er: 6 Emner: 14 Svar: 2.926
Jep, jeg hopper også på vognen og opgraderer til Mega-Stromen. 30k ned i pris til 120.000,- for den dejlige TL-motor i ordentlig indpakning, er da for godt at sige nej til...
aug 2006
Følger: 22 Følgere: 24 MC-er: 6 Emner: 14 Svar: 2.926
Det er kun i Danmark, at Suzuki er så billige og det er C. Reinhardts fortjeneste. I resten af Europa ligge Suzuki prismæssigt på linie med de andre japsere.
aug 2006
Følger: 22 Følgere: 24 MC-er: 6 Emner: 14 Svar: 2.926
1000éren er skam TL-motoren, som så kom over i SV´eren og nu også V-strom:
"The Suzuki DL1000 V-Strom is the acceptable face of the old TL1000 motor. Detuned for greater low-down grunt the Suzuki DL1000 V-Strom will drive you hard out of corners or past caravans on long distance jaunts. And apart from the glorious noise, you would be hard-pushed to recognise that the Suzuki DL1000 V-Strom is a V-twin, it's that vibe-free."
http://www.motorcyclenews.com/MCN/bikereviews/searchresults/Bike-Reviews/Suzuki/Suzuki-DL1000-V-Strom-2002-current/?&R=EPI-406
okt 2006
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 167 Svar: 3.629
Vil honda så også være en discount cykel fordi den er billigere end en Kawa ?
maj 2007
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 863
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 9 Svar: 334
Spøg til side, slf. er det ikke for sjov at Suzuki har solgt flest MC'er i DK. Men DK er %-vis et meget lille marked i forhold til resten af Verdenen. Derfor er et stort salg i DK ikke lig andet, end en billig pris på det danske marked! Sætter importøren prisen ned med 1.000,- bliver det til ca. 3.000,- hos forbrugeren, lidt mere da afgift på MC er over 200 % og der stadig skal ligge moms på slutprisen!
Men jo Suzuki er pt. meget billige, Yamaha prøver så at vinde markedet ved at være billige med billig finansering og lav forsikring. Kawa og Honda vil bare gerne være "dyre" da det er den målgruppe de gå efter.
Kort og godt - Køb det MC-mærke du syntes om, da du får hvad du betaler for. Enten i kvalitet eller "snob-effekt"!
Køber du øl fra Tuborg eller det lokale bryggeri?
Køber du mælk fra Arla eller Naturmælk?
Køber du VW eller Skoda?
;o)
/Ugelvig
maj 2007
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 863
maj 2007
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 863
jul 2005
Følger: 11 Følgere: 20 MC-er: 2 Emner: 14 Svar: 1.455
dec 2005
Følger: 32 Følgere: 32 MC-er: 4 Emner: 81 Svar: 1.846
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.506
Mest solgte mc i 07 er gsx750f. En teknisk 18 år gammel mc.... En VFR750f RC36-2 er på mange punkter en bedre mc.
GS 500's lavere pris er også med til at holde dem oppe.
Ser man på den samlede MC-park, er det stadig Honda der fører. For få år siden var det endda Yamaha der lå øverst på de danske salgslister.
Men ingen tvivl om, at det gode resultat, ene og alene skyldes importørens dygtige arbejde. Kan kun håbe de andre tager kampen op.
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.506
maj 2007
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 863
Mere reelt ville det nok være at finde en liste over reperationstid, dvs. hvor mange gange/timer de enkelte mærker har været på værksted med fejl, så havde man da noget at gå ud fra, det andet her med at det er noget discountbras fordi det er billigere, den køber jeg ikke...
sep 2005
Følger: 17 Følgere: 18 MC-er: 3 Emner: 300 Svar: 1.820
Men da jeg købte min 'Blade kiggede jeg også på de andre mærker, både nye og gamle, og finish er altså overlegen på Honda og Kawasaki.
Plastkvalitet og samlinger, især i cockpittet, gør altså også at jeg ville mene de skulle være billigere end andre mærker.
sep 2006
Følger: 63 Følgere: 63 MC-er: 4 Emner: 116 Svar: 2.647
Jeg har haft både Honda, Yamaha og Suzuki.. Sukien er sq den bedste af dem, men retfærdighvis også den nyeste (men havde min Yam, fra ny af)
Der findes da mindre gode Suzuki modeller, men der findes da så sandlig også mindre gode modeller inden for alle de andre mærker. Og sammenligner man mærker, nytter det ikke noget at tage en GS500 og sammenligne den med en Fireblade..
Men tag da min som et eksempel. Den er snart 10 år gammel, og den har ikke én eneste rustplet og den spinder som en mis. Og folk der kender min omgang med min cykel, ved også at jeg ikke ligefrem pudser og polerer den hver dag.. Det er en brugsgenstand
sep 2006
Følger: 63 Følgere: 63 MC-er: 4 Emner: 116 Svar: 2.647
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.506
sep 2006
Følger: 63 Følgere: 63 MC-er: 4 Emner: 116 Svar: 2.647
jan 2004
Følger: 14 Følgere: 17 MC-er: 4 Emner: 38 Svar: 1.206
Christopher H:
Det er ikke kun Suzuki der sparer på malingen på deres stålstel. Jeg taler af erfaring Jeg har selv ejet en GS'er og den var ikke nær så slem som min nuværende Kawasaki hvad rust angår. Og jeg ser også dagligt Hondaer, som har rust... :-S
Og bilen... Ja den er også lidt "billig" men stadig bedre end så mange andre i samme prisklasse. Min suzuki bil er i hvert fald 10x bedre i kvaliteten end min tidligere bil... VW som altid fejlede ét eller andet
Suzuki's kvalitet er lige så god som de andres og jeg tror nu mere det er ordet FINISH i leder efter. Der er synlige forskelle.... men det har ikke noget med den hånværksmæssige kvalitet at gøre. Den er på fuld højde med de andres og på nogle punkter endda bedre...
Så er der nogle gaaamle modeller, men dem syntes jeg nu også håndværksmæssigt er i orden den dag i dag. Ja teknologien er gammel og man kan diskutere om de egentlig burde sælges, men så længe kunderne er der, så går den.
aug 2006
Følger: 22 Følgere: 24 MC-er: 6 Emner: 14 Svar: 2.926
"Brugtpriser på Suzuki er ikke så stærk - dette er fakta"
Har du belæg for din udtalelse, for de priser jeg har undersøgt er prisfaldet ca. det samme for alle de japanske mærker, jævnfør min tidligere kommentar i tråden?
Et eksempel:
'00-'02 900 Fireblade står på DBA til mellem 140 og 170k. Med en nypris i '01 på 225k giver det et tab på 55-85k.
'00-'02 GSX-R 1000 ligger brugt mellem 130 og 170k. Nyprisen i '01 var 220K, så der er tabet 50-90k.
´04-´06 1000 Fireblade koster brugt 165-195k. Nypris i ´05 230k, tab 35-65k.
´03-´06 GSXR 1000 koster brugt 160-200k. Nypris i ´05 240k, tab 40-80k. De billigste var de ældste ´03-modeller.
Fra allroaderklassen:
3-5 år gammel Honda Varadero falder typisk 50-70k i pris (eneste emne nu på dba er en ´03 til 140k = -60k), hvor en V-Strom falder mellem 30-50K.
Og lad mig så holde Ducati udenfor, for der er rigtigt stort værditab.
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.506
For at fortsætte Jeppes eksempel, så mister Varadero'en en stor værdi, fordi en potentiel køber sammenligner med nyprisen på den billigere V-strom, og mener derfor ikke Honda'en er merprisen værd.
Svarer lidt til, at en køber af en 360 Modena, ikke mener den er prisen værd, fordi kan han få en MR2 til 1/4 del af Modena'ens pris :o)
nov 2006
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 1 Emner: 42 Svar: 69
jeg holder på at honda, yamaha osv har levet mange år på navnet, hvis de vil være med nu er de nød til at gøre som suzuki. og er sten sikker på at det ikke har noget med kvaliteten at gøre..
nov 2006
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 1 Emner: 42 Svar: 69
apr 2006
Følger: 27 Følgere: 24 MC-er: 3 Emner: 37 Svar: 253
aug 2006
Følger: 22 Følgere: 24 MC-er: 6 Emner: 14 Svar: 2.926
De er vi enige. Desto billigere og jo flere der sælges af en vare, jo mere falder brugtprisen på den. Men andre der ens eller tæt på vil også falde, selvom de ikke er solgt i ligeså stort antal. Det er bare fedt for os brugtkøbere.
De seneste år er brugtpriserne faldet betragtligt og man kan ikke længere få "stort-set-nypris" for sin 1 år gamle cykel.
Årsagen er et væsentlig højere salg af nye motorcykler og en stor import af brugte. Honda VFR og CBR i hvert fald populære importmodeller.
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
Når man vil sælge noget(lige gyldigt hvad) handler det om at finde ud af hvad markedet vil!!! Man skl ikke som sælger fortælle markedet, hvordan det skal agere!!!
En vare er lige nøjagtig det værd, markedet vil betale for den - der er altså en sammenhæng mellem forventning - gods og pris!
Dette forhold rammer Suzuki - og lad så være med at snakke om kvalitetsforskelle. For det første er de ikke ret store, og for det andet fremgår det jo tydeligt, at volumendelen af markedet slet ikke vil betale den marginale kvalitetsforskel.
antal solgte suzuki