{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.788 visninger | Oprettet:

Hvilken klaphjelm skal man vælge? {{forumTopicSubject}}

Hej med jer.

Jeg står for udskiftning af min hjelm. Jeg har set mig lun på en klaphjelm af flere årsager.

Men hvilken?
Jeg har været ude at prøve lidt forskellige.

Mit bedste bud indtil videre er en Shoei Neotech 2. Den sidder godt på mit store aflange hoved. Men... Den er jo sindssygt dyr smiley

En Schuberth C3 pro passer ikke. Den er for "rund"

Andre bud på hjelme jeg skal prøve med samme form som Shoei hjelmen?

Den skal være sikker!
Har hørt de kloge siger den skal være lavet af fiber for at den er sikker nok, så det er et krav.

Nogen der har bud på hvad jeg skal prøve af?

/Jan

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken klaphjelm skal man vælge?
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.720
    #1   3. jan 2020 Hvad koster den du kalder "dyr"?

Bare så vi ved hvor niveauet skal være...

• #2   3. jan 2020 Den koster 5000kr.

Men jeg ved godt sikkerhed ikke kan gøres op i penge, så hvis det er den jeg skal have, ja så er det selvfølgelig den jeg skal have.

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.720
    #3   3. jan 2020 Modtaget.

Men det er jo i realiteten kun dig selv der kan svare på hvad du skal have, for hvis det er den eneste hjelm som sidder ordentligt, er det jo den. smiley

• #4   3. jan 2020 Ja det ved jeg, men det kunne jo godt være andre havde været i samme situation og havde erfaret at et eller andet andet mærke også havde lidt den ovale form som Shoei har.

• #5   3. jan 2020 Hvis du kan leve med en sort er der lidt at spare her: https://www.thevisorshop.com/en/Shoei-Neotec-2-Flip-Front-Helmet-Black/m-22049.aspx

MVH Simon

• Henrik R
    Henrik R Tilmeldt:
    jun 2018

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #6   3. jan 2020 Har selv været i samme situation og det blev en shoei neotec 2 med sena samtaleanlæg. syntes jeg så dem ved jensens mc horsens til 4600.. god jagt

• #7   4. jan 2020 Jeg har en Caberg Levo, som jeg er ganske tilfreds med. Den ligger omkring 3K. Jeg valgte Hi vision modellen, som er skriggul. Jeg mener også at Levo passer til en nogenlunde oval hovedfacon.

• #8   4. jan 2020 Uanset pris så check lige vægten ifht din gamle hjelm. Klaphjelme som fx BMW/Schuberts er tunge, og 2-300g ekstra på halsen kan mærkes over tid! Så overvej, om du virkelig har brug for klappen smiley

• #10   4. jan 2020 Det er nok yderst sjældent det sker. Der er så mange fordele ved en klaphjelm, at jeg aldrig nogensinde skal have en fullface igen.

• #12   4. jan 2020 Jeg kiggede også på en Neotec II, men til mit hovede var pasformen ikke så god.
    Jeg endte med en X-Lite 1003. Det er Nolans luksusmærke, og interiør, vindstøj og finish er helt på højde med Schuberth og Shoei.
    Der er kommet en 1004 model nu, så er ændret lidt på luftindtag mv

• #13   4. jan 2020 #11 Forskellen på sikkerheden mellem de to hjelme er meget lille. Hvis klappen går op under et uheld, så vil det oftest være fordi den ikke er blevet ordentlig lukket. Ville risikoen være for stor ved en klaphjelm, så ville de nok ikke blive godkendte.
    Nogen af dem der vel nok er allermest udsatte for uheld, er Politiet. Og hvilke hjelme bruger de? smiley
    En af fordelene ved klaphjelmen er, at man yderst sjælden bliver bedt om at tage hjelmen af, hvis man skal ind og betale for benzin, selv om der er skilt på døren der forbyder hjelm.

• #15   4. jan 2020 #13: Politiets udstyr er ikke valgt ud fra sikkerhedsmæssigt syn på sagen. I mange år kørte de med tyndt sort læder, uden nogen særlig beskyttelse i.

• #16   4. jan 2020 Hvis man går så meget op i sikkerhed, skal man nok slet ikke køre motorcykel. Fordi det er 50 gange farligere end at køre bil. En flip-up hjelm er fuldt ud sikker nok til at det er fornuftigt at køre med den. Hvis det værste skulle ske er der ingen hjelm eller udstyr der giver garanti for at man ikke kommer til skade eller i værste fald mister livet.

• #18   4. jan 2020 Jeg kører selv med Neotec II og er super tilfreds med den. Jeg var dog også lun på Nolan N100-5, men endte med at vælge Shoei'en. Schuberth C3 og C4 sad dårligt på min krydder smiley Både Nolan'en og Shoei'en er godkendte til at køre med klappen oppe

• #19   4. jan 2020 Hvad med en Boxer. Den er fed og ser super ud.

• ken H
    ken H Tilmeldt:
    jan 2018

Følger: 13 Emner: 4 Svar: 75
    #20   4. jan 2020 Jeg ville foretrække en klaphat,der er jo EM i fodbold til sommer.

• #21   5. jan 2020 "Den koster 5000kr. Men jeg ved godt sikkerhed ikke kan gøres op i penge, så hvis det er den jeg skal have, ja så er det selvfølgelig den jeg skal have"

Men hvem siger, at du får en mere sikker hjelm ved at give 5.000,- frem for 3.000,-?

En klaphjelm er potentielt mere usikker end en fullfacehjelm - for chinbar'en slår ofte op.

Nolans N100-5 har netop sikret denne chinbar ekstra er i de tests, der er lavet så vidt jeg ved aldrig slået op, hvor imod Neotec II er slået op 1 ud af 4 gange.

Der er selvfølgelig andre sikkerhedsissues, der er jeg klar over. Jeg anfægter bare ideen om, at man nødvendigvis får noget mere sikkert af at betale mere.

Mit valg stod mellem Neotec II og N100-5 og jeg valgte sidstnævnte, for jeg synes ikke, at den ekstra pris godtgjorde købet af Neotec II'eren.

Det er begge fede hjelme, og jeg synes, at pasformen på Neotec'en er super på mit hoved,

Lydstøj skulle være lavere på Neotec, men det har jeg ikke kunnet vurdere, da jeg ikke har kørt med den. Nolan'en er ikke meget støjsvag, men jeg kører alligevel med ørepropper.

Jeg har også N-com'en (med stoplygte), og den fungerer perfekt.

Vh, Lars.

• #22   5. jan 2020 Ved ikke hvor autoritativ denne hjemmeside er, men kigger man på full face og flip-up kategorien (for 2017 og frem) kan man se, at der er flip-up hjelme i både den fire- og trestjernede kategori, og også full face hjelme i den tostjernede kategori.
    Så dermed kan man stille sig selv spørgsmålet: er en full face hjelm altid bedre/sikrere end en flip-up?
    https://crash.org.au/ratings.php

Jeg kan faktisk bedst lide at køre med min pilothjelm med fuldt visir, for den giver den bedste fornemmelse af frihed og udsyn under kørslen. Min flip-up hjelm valgte jeg fordi den har et noget større synsfelt end de fleste andre heldækkende hjelme.

• #24   6. jan 2020 Udover sikkerhed samt pasform, kan man også have sit kørselsmønster med i betragtningerne. Jeg kører gerne touring men har også meget bykørsel og med sidstnævnte er et godt/bredt udsyn vigtigt. Derfor har jeg valgt en flip så jeg ved langsom bykørsel kan køre med den åben (tjek selvfølgelig om den er godkendt hertil).

• hrd46
    hrd46 Tilmeldt:
    mar 2007

Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 9
    #25   8. jan 2020 Jeg fik en Schuberth, da værkstedet 'tabte' min mc fra liften, min Caberg hjelm lå på sædet og faldt med - og fik en stor revne i skallen. De havde kun Schuberth, så den hoppede jeg på - men mine briller kunne ikke være i den, de gled langt ned på næsen, så jeg bed i det sure æble (da værkstedet ikke ville tage Schuberth tilbage) og fik igen fra en anden forhandler en Caberg, som jeg er overordentlig tilfreds med. Og det er herligt at kunne køre med 'åben' hjelm i sommerdagene. Men kommer ikke mere på dét værksted!

• Michael A
    Michael A Tilmeldt:
    dec 2015

Følger: 1 Svar: 12
    #26   8. jan 2020 Jeg har kørt med en Caberg Duke i et par år endnu. Glimrende hjelm. Den kostede 1500,- dengang. Får en fin bedømmelse på https://sharp.dft.gov.uk/helmets/caberg-duke/

• #27   8. jan 2020 Som BrilleBærer er Klaphjelm nu engang suverænt!
    Jeg har nu kørt med Schubert C3 i de sidste 8 år
    For mig den suverænt bedste hjelm, i forhold til vindstøj og pasform
    MEN - Når Solsorten går 200+ er der sgu støj, uanset hvilken hjelm jeg har kørt med, og hvis jeg rammer noget jeg ikk’ ka’ tåle, holder de fleste hjelme nok lige dårligt!

Vælg udfra comfort/pris, dvs den lækreste du har råd til smiley
    Sikkerhedsmæssigt er det sgu nok same-same, lige meget hvilken godkendt MC potte du har på hovedet smiley

CBR1100XX
    Yep - it’s fast smiley
    Nope - you can’t ride it ??

• Holm
    Holm Tilmeldt:
    jun 2010

Følger: 1 Svar: 26
    #28   8. jan 2020 Prøv med en Klaphat...

• #31   9. jan 2020 du skal vælge den som passer til dit hovede, så er prisen ligegyldig

Kommentér på:
Hvilken klaphjelm skal man vælge?

Annonce