4.104 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Alchemi J
Alchemi J
Følger: 13 Emner: 1 Svar: 1

Bedste pendler/touring MC til de billigste penge Bedste pendler/touring MC til de billigste penge

Jeg skal til at udskifte en gammel bil her inden for det næste år og besluttede mig for at tage MC kørekort til A2 til den kommende sommer.
Vil derfor rigtig gerne finde en MC som opfylder mine behov. Har søgt og søgt, og har fundet en potentiel starter MC som jeg gerne vil købe, en Suzuki GS 500 F, har fundet frem til det skulle være en af de bedste indenfor min pris grænse som er under 30k.

Jeg skriver her for om få indsigt i hvis det var andre som vidste om jeg kunne få en mere pålidelig og evt mere økonomisk MC.
Jeg ved godt at GS 500 F er en økonomisk MC men hvis man kunne få en endnu mere økonomisk, hvorfor ikke smiley

Den skal bruges til at køre fra CPH - Køge hver dag samt køre fra CPH til Esbjerg hver anden weekend. GS 500 F kører omkring de 20+ km/l ved blandet kørsel.

Er der andre cykler i kunne anbefale mig for under 30k som kan køre fint på motorvej og gerne så økonomisk som muligt:)

Beklager hvis jeg mangler nogle informationer, er helt ny til MC, prøver at lære så meget som muligt smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix washing machine 750 kr.
  • Havearbejde 1.500 kr.
  • Rengøring 117m2 lejlighed 2.500 kr.
  • Lave garageport, vejer er hoppet af 500 kr.
  • Nedgravning af trampolin og bortkørsel af jord 3.400 kr.
  • Udendørs vandhane 2.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bedste pendler/touring MC til de billigste penge
  • #1   28. dec 2019 Honda cb500 FA skulle vist gå tæt på 30km pr liter, men så skal du have lidt flere penge op af lommen til køb.
    http://www.123mc.dk/annonce/mcid-183287

• #6   28. dec 2019 Brugte en gs500 til motorvejspendling 1 års tid og jeg fik den tror det var 2 tand foran (måske kun 1) da jeg havde læst om flere der kørte motorvej havde været glade for det selv om mange fraråder det. Og det gjorde den væsentlig bedre efter min mening til pendling(landevej/motorvej).

• #7   28. dec 2019 Har en Honda CB500 til salg for 22, den er i MARKED, lige til at sætte sig på og køre, den er bare i orden.

• #8   28. dec 2019 Kan ikke lige se hvordan en GS500F skulle være en af de bedste indenfor din prisgrænse på 30.000kr. Den er et godt køb til prisen, men sjælden en af de bedste.

Hvis du er heldig, kan du finde en NT650V deauville til prisen, alternativt dens forgænger NTV650. En af de mest solide motorer, og hverdagspendlingen bliver lettere når der er kardan.

• #9   28. dec 2019 Kawasaki zx9r kan også købes til 30, er en super maskine

• #10   29. dec 2019 #9: Så skal den da have nogle år på bagen. Den bliver også svær med A2 kort.

Til OP: Hvis det er praktisk pendling så skal du overveje om du vil have en helt nøgen MC som den CB500FA og tildels FZ6 der linkes til. Der er ikke meget læ på motorvejen mellem CPH og Esbjerg!? I det hele taget er 2-3 timer på motorvej røvsygt... (og næsten mere på MC end i bil hvor man kan side lunt og høre musik/podcast/whatever),

• #11   29. dec 2019 FZ6 kan ikke køres på A2 kort, men den kan dens forgænger FZS600
    https://www.123mc.dk/brugt/mc/yamaha/fzs-600-fazer/til-salg/187187

• #12   29. dec 2019 Find en ældre velh. BMW. De er driftsikre, går langt på literen, du kan få alle reservedele selv til ældre modeller, de kan tåle regnvejr, at blive brugt som pakæsel og du kommer ikke for sent på arbejde. smiley

• #13   29. dec 2019 Hvis du er ligeglad med motorkraft kunne en nyere 250-300cc også være et bud, nogle af dem kan fåes næsten helt nye for 30.000 og med fabriksgaranti endnu. De kører også langt på literen, og driftsomkostningerne må alt end lige være lavere på en næsten ny mc.

• Alchemi J
    Alchemi J Tilmeldt:
    dec 2019

Følger: 13 Emner: 1 Svar: 1
    #14   29. dec 2019 Tusind tak for alle jeres indslag, det har givet et breddere syn på flere maskiner!

• #15   30. dec 2019 Jeg har en er6-F med abs og drosling til a2 som er til salg herinde, kører ca 20-25 km/l, og der får du lidt flere kræfter at lege med, og sikkerheden i abs smiley Der kan vi nok godt finde en pris vi begge kan være med til.

• #16   30. dec 2019 I den prisklasse, så ved jeg ikke om du kan få droslet en BMW k75 k100 til dit kørekort? der får du i hvert fald en driftsikker og komfortabel touring maskine

At jeg så har valgt at ombygge den voldsomt til noget lidt mere custom, er fordi at den ikke er mit primære transport middel, og bare legetøj smiley

Kommentér på:
Bedste pendler/touring MC til de billigste penge

Annonce