{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.074 visninger | Oprettet:

Turforslag til 1 uge i Norge ? {{forumTopicSubject}}

Min bror og jeg snakker om at tage afsted en uge til Noge engang til sommer. Vi er på jagt efter flotte ruter, seværdigheder (Natur), og det lidt primitive. Kunne være fedt at "klappe" teltet op ude i det fri.... smiley

Er her nogen der har gode forslag, tips, tricks til sådan en tur ?

Tjek evt. gruppen her...

www.motorcykelgalleri.dk/grupper/mctureforslagtilenforlngetweekend

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Turforslag til 1 uge i Norge ?
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
    #1   12. dec 2007 Bare du husker at Norge er et af de suverænt værste steder at køre for hurtigt i hele Europa...

• #2   12. dec 2007 He he ja... Det ved jeg... Dog ikke så slemt som hvis det var i bil smiley De der fototing kan da kun tage billede forfra. Vi blev blitzet en del gange på vores tur til Harzen....

Forslag til ovenstående ?

• #3   12. dec 2007 en uge i norge kan blive lidt ensformigt - stort land, store afstande og ikke så afvekslende landskab- selv om det er smukt:-)

Her er et forslagtil et brag af en tu, der kan gøres på 7-9 dage:

malmø-bøteborg, svinesund, oslo, hardanger lede, stavanger - færge til Newcastle- inverness nord om lochness - evt videre syd vestpå om krig Loch Lomond Glencoe, tweed, newcastle, færge esbjerg og hjem!!!

Skotland er ufattelig smukt og mere afvekslende end norge. Der skal regntøj med til begge, Norge er med telt, hvor det passer jer -allmansret - skotland er lejerpladser eller B&B, hvilket er meget godt, hvis man får vand undervejs.

Rigtig god tur smiley

• #4   13. dec 2007 Er med på en lytter, da jeg sagtens kunne finde på at tage en lignende mc.ferie...

• #5   13. dec 2007 Har været en forlænget weekend i stavanger og område...med vandretur til Predikestolen FED TUR ! Tjek mit fotoalbum smiley Vi har snakket om at udforske lysefjorden... Der skulle være en fantastisk rute med en masse sving smiley Vi tager absolut ikke derop for at køre stærkt. Min bror har en Dominator (Sry Bro;-) og jeg har en VFR.

Knud: Lyder fedt, men for meget spildtid med færger ?! Det der er så fedt med netop Norge, er at det ikke tager længere tid, og at der er "alle mands retten". Vi havde en rigtig fed tur sidst vi var i Norge, og vil gerne udforske lidt mere...

Jørgen: Det er netop sådan noget jeg tænker på !

• #6   13. dec 2007 Knud der går da ikke færge fra Newcastle til Esbjerg? Mener slet ikke at DFDS har rute på Newcastle mere... anyways så går Newcastle ruten vist til Göteborg når den en gang i mellem åbnes i sommer sæsonen. Som det er nu, kan man tage til Immingham (tæt ved Hull) og tage en fragtbåd til Esbjerg, ellers må man helt ned til Harwits og tage passager skibet til Esbjerg.

Søren A: Hvad med en lille frisk tur til Nordkap..... det må kunne gøres på en lille uge hvis man er lidt fresh!? ;-P

• #7   13. dec 2007 Norges vestjyst.
    Tag eventuelt færgen til Egersund, og så ellers nordpå med vestkysten. Når i skal hjem kan i køre syd med vestkysten igen, eller i kan køre østpå og tage hovedvej 6 ned gennem sverige.

• #8   13. dec 2007 Søren:

Jeg troede lige du var ved at samle MCG brugere til en tur smiley

Nå, men har kun været i Tronheim, og der var rigtig flot på turen fra Oslo derop og hjem igen.

Jakob

• #9   13. dec 2007 Du kan se nogle ture her..

(link fjernet)

smiley

• #10   13. dec 2007 Jeg var 3 uger i Norge for et par år siden... Nok nogle af de fedeste uger i mit liv!!!

Vi kørte langs kysten op i landet, startende fra Kristianssand. Det er noget af det flotteste, mest afvækslende natur jeg i mit liv har set. Dertil kommer så de mange hårnålesving. Man skal generalt holde sig væk fra de store kedelige veje og hellere tage de små landeveje. Vi endte efter 5 dages kørsel ud for Tronhjem hvor vi så boede i en lille ødegård i de sidste 2 uger...

Absolut anbefalelsesværdi!!

/Jan

• #11   13. dec 2007 Hvis man vil hurtigt op til Vestlandet (som efter min mening er der hvor det "rigtige" Norge begynder) kan man sejle med Fjord Line fra Hanstholm til Bergen og spare en masse km på den måde. Bemærk i øvrigt at Color LIne nedlægger Hirtshals-Stavanger-Bergen ind i det nye år.

@Mr Triple: Jeg tror Knud mener DFDS-ruten Bergen-Stavanger-Newcastle

Gøteborg-Kristianssand-Newcastle er nedlagt og kommer vist ikke igen lige med det første....

• #13   13. dec 2007 Tjek Atlanterhavsvejen (64) fra Molde til Kristiansund ud. Tjek Geiranger, Trollveggen og Trollstigen.

(link fjernet)

Omend den tur er lang på kun en uge.

• #14   13. dec 2007 fedt..... Der er masser af lækre forslag.... Tjekker smiley

Glæder mig allerede vildt !

• #15   13. dec 2007 Mr. Triple

Gøteborg Newcastle er nedlagt. Det er muligt, at den et hellere længere går med Esbjerg. Hvordaan med Hirtshals?

Den der med spildtid på færger er ikke sand .-)

I et arrangement som nænt, er der to-3 dages mc mellem hver sejlads, og så er de slet ikke så dumme smiley

• #16   13. dec 2007 Sidst vi var afsted til Norge (forlænget weekend) vadt vi 2400 kr på en 20´er, så det blev absolut ikke til spildtid, meeeen vil hellere køre smiley Dog kan en tur fra Dk til Norge dog accepteres smiley

• #17   14. dec 2007 Knud: Jeg tror ikke der er andre ruter fra UK til DK ud over dem jeg har nænvt tidligere... Jeg er enig med at tiden på en færge ikke nødvendigvis er spild... Hvis man vil op og køre i Skotland, så tog jeg hellere færgen over end at skulle køre helt ned til Eurotunnel og så hele vejen op gennem england... Så er ferien jo gået inden man når op til Whiskeyland smiley Men f.eks. Kbh-Oslo med færge kontra at køre selv... det ville være spild af tid og penge at sejle (med mindre man får rejsen sponsoreret af en et armet tyveknægt) smiley IMO!

Kommentér på:
Turforslag til 1 uge i Norge ?

Annonce