1.244 visninger
|
Oprettet:
Ny cykel {{forumTopicSubject}}
hey gutter..
Jeg sidder med et lille dilema som jeg håber i kan hjælpe mig med, det forholder sig således at jeg i morgen skal købe min første mc.
Det skal være en Suzuki DL650K8 V-Strom, til omkring 100.000.- med tilhørende 20.000.- ekstra udstyr. men, for nu at kunne handle lidt er det jo godt at have en "fiktiv" mc i kikkerten, et andet mærke end suzuki, så sælger er klar over at vis han vil tjene penge må han komme med en ordentlig pris.
Håber der er nogen der kan hjælpe, på forhånd mange tak...
okt 2005
Følger: 125 Følgere: 129 MC-er: 2 Emner: 60 Svar: 1.087
Men igen, køber du fuldt udstyr til dig selv samtidig, så kan du nok få mellem 10-15 procent der, lidt forskelligt fra forhandler til forhandler og igen, hvor meget du køber for...
Mvh Charlotte
maj 2005
Følger: 38 Følgere: 103 MC-er: 1 Emner: 39 Svar: 2.398
Folk vil altid have det dobbelte men kun give det halve.
Hvis han/hun får den fornemmelse du spilder deres tid så midste du din cykel. Jeg ville hvertfald smide dig på porten hvis du ville stille for store krav til prisen.
Er det en fair pris og en cykel du gerne vil have - så pas på med at stramme rebet. :O)
nov 2007
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 3
jeg har som sagt aldrig handlet mc før, men gik da ud fra det var lidt som i bilverdenen.. køber I virkelig cyklerne til listepriserne? mere eller mindre.. havde regnet med at man kunne forhandle noget mere, ligesom med biler, men jeg kender jo ikke markedet. men for lige at være sikker på jeg har forstået det rigtigt, så mener I ikke man skal forsøge at presse forhandleren men "bare" tage til takke med de 10% han formodentlig giver uden vidre..?
jan 2006
Følger: 4 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 25 Svar: 301
Held og lykke
jan 2006
Følger: 4 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 25 Svar: 301
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.504
Den er af Bike UK kåret som en af de bedste Kawa'er nogensinde. Komforten er ikke helt som på en Strom, men god nok, til langt det meste, den er bare sjovere at køre.
/
Jesper
mar 2007
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 1.035
PC forhandlere er i gamet af ren lidenskab - bullocks, gå du ind og se Reinhardts regnskab - der er vist en gammel tråd om det her på sitet - de tjener GULD det er et regnskabsmæssigt faktum (og det er vel i øvrigt helt OK - sådan er business).
Der er imidlertid en måde både du og forhandleren kan blive tilgodeset på.
Forhandlere skal have en vis minimumsavance ifølge loven, men oftest ligger avancen over dette minimum, her kan du handle så både du og forhandleren bliver tilfreds - lad os tage et tænkt eksempel.
Forhandlerens avance ligger 3000 kr. over den lovbefalede minimumsavance (på 9%). Avancen belægges med registreringsafgift og moms (jubi for det danske skattesystem) - 3000 kr. i forhandleravance = 3000 * 3,5 i udsalgspris = 10.500 kr.
Forhandleren tjener således 3000 kr. skattefar tager 7500 kr.
Lad os antage at du overtaler forhandleren til at "nøjes" med minimumsavancen - cyklen bliver 10.500 kr. billigere, han mister på denne måde de 3000 kr.
Du køber nu ekstraudstyr for x kr. men betaler x+3000 kr. = forhandleren har fået sin fortjeneste, du betaler 3000 kr for meget for udstyret, men sparer 10.500 kr. på cyklen, din samlede besparelse = 7500 kr.
Ovenstående er et totalt tænkt eksempel, og jeg kan ikke sige hvordan din forhandlers avancemønster er - humlen er blot, at der er en måde hvorpå den eneste der bliver snydt er statskassen.
Dette e en fuldstændig kendt model i bilbranchen, hvor der "leges med" indbytningspriser på brugte biler når man køber nyt.
FYI - Ovenstående er flere gange behandlet i pressen, så det foregår altså derude.
HUSK i øvrigt, at forhandlerne har modeller de meget gerne vil af med da de ikke overholder EURO 3 normerne - om din er en af dem, er værd at undersøge.
Mvh
JLL
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.154
mar 2007
mar 2007
Lovmæssigt skal i tjene 9% på prisen inden der pålægges moms og afgift - det er lidt ligesom i gamle dage hvor man havde fået bilkøbere til at tro at der kun var plads til et sæt måtter indenfor avancen - den går så stadigvæk på MC-markedet - bortset fra at måtter nok ikke er velset ekstraudstyr :o).
JLL
mar 2007
JLL
Ny cykel