{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.244 visninger | Oprettet:

michael s
michael s
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 3

Ny cykel {{forumTopicSubject}}

hey gutter..

Jeg sidder med et lille dilema som jeg håber i kan hjælpe mig med, det forholder sig således at jeg i morgen skal købe min første mc.
Det skal være en Suzuki DL650K8 V-Strom, til omkring 100.000.- med tilhørende 20.000.- ekstra udstyr. men, for nu at kunne handle lidt er det jo godt at have en "fiktiv" mc i kikkerten, et andet mærke end suzuki, så sælger er klar over at vis han vil tjene penge må han komme med en ordentlig pris.
Håber der er nogen der kan hjælpe, på forhånd mange tak...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny cykel
  • #1   11. dec 2007 Ked af at sige det Michael, men du skal ikke regne med en bedre pris på mc'en og ja heller ikke hvis det er orginalt udstyr, da en forhandler ikke tjener sønderlig meget på hverken en mc eller orginalt udstyr, det er langt fra som i bil branchen, pengene er ikke store, men man er i branchen fordi det er en lidenskab, eller man bare er simpel gak gak i låget... smiley

Men igen, køber du fuldt udstyr til dig selv samtidig, så kan du nok få mellem 10-15 procent der, lidt forskelligt fra forhandler til forhandler og igen, hvor meget du køber for... smiley

Mvh Charlotte

• #2   11. dec 2007 Bare pas på du ikke fornærmer folk eller faker en anden mc som han/hun kan gennemsku ikke er rigtig.
    Folk vil altid have det dobbelte men kun give det halve.

Hvis han/hun får den fornemmelse du spilder deres tid så midste du din cykel. Jeg ville hvertfald smide dig på porten hvis du ville stille for store krav til prisen.

Er det en fair pris og en cykel du gerne vil have - så pas på med at stramme rebet. :O)

• michael s
    michael s Tilmeldt:
    nov 2007

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 3
    #3   11. dec 2007 først vil jeg takke for de hurtige svar..
    jeg har som sagt aldrig handlet mc før, men gik da ud fra det var lidt som i bilverdenen.. køber I virkelig cyklerne til listepriserne? mere eller mindre.. havde regnet med at man kunne forhandle noget mere, ligesom med biler, men jeg kender jo ikke markedet. men for lige at være sikker på jeg har forstået det rigtigt, så mener I ikke man skal forsøge at presse forhandleren men "bare" tage til takke med de 10% han formodentlig giver uden vidre..?

• #4   11. dec 2007 Pres da alt hvad du kan, selvfølgelig kan de give rabat på udstyret hvis du skal have for 20.000.- og så mange mc'er sælges der vel heller ikke på denne årstid.

Held og lykke

• #5   11. dec 2007 og skulle han blive fornærmet har han da selv et problem så finder du da bare en anden. Der er ufattelig mange motorcykler til lige pt. og har da heller aldrig hørt om en forhandler der ikke ville sælge en mc fordi man havde fornærmet ham (forsøgt at få lidt rabat.)

• #7   11. dec 2007 Jamen det er jo nemt. Glem alt om V-Strom, og tag den sjovere Kawasaki KLE 650 Versys.
    Den er af Bike UK kåret som en af de bedste Kawa'er nogensinde. Komforten er ikke helt som på en Strom, men god nok, til langt det meste, den er bare sjovere at køre.

/
    Jesper

• #9   11. dec 2007 Sikke noget fis :o), normalt vil det ikke være noget som helst problem at få 20% på udstyr, dette er noget forhandlerne tjener rigtigt gode penge på, så det er bare at gå til stålet, vil han ikke handle, er der jo andre Suzuki forhandlere - du står jo lige som ikke og skal bruge den i morgen - det var så udstyret.

PC forhandlere er i gamet af ren lidenskab - bullocks, gå du ind og se Reinhardts regnskab - der er vist en gammel tråd om det her på sitet - de tjener GULD det er et regnskabsmæssigt faktum (og det er vel i øvrigt helt OK - sådan er business).

Der er imidlertid en måde både du og forhandleren kan blive tilgodeset på.

Forhandlere skal have en vis minimumsavance ifølge loven, men oftest ligger avancen over dette minimum, her kan du handle så både du og forhandleren bliver tilfreds - lad os tage et tænkt eksempel.

Forhandlerens avance ligger 3000 kr. over den lovbefalede minimumsavance (på 9%). Avancen belægges med registreringsafgift og moms (jubi for det danske skattesystem) - 3000 kr. i forhandleravance = 3000 * 3,5 i udsalgspris = 10.500 kr.

Forhandleren tjener således 3000 kr. skattefar tager 7500 kr.

Lad os antage at du overtaler forhandleren til at "nøjes" med minimumsavancen - cyklen bliver 10.500 kr. billigere, han mister på denne måde de 3000 kr.

Du køber nu ekstraudstyr for x kr. men betaler x+3000 kr. = forhandleren har fået sin fortjeneste, du betaler 3000 kr for meget for udstyret, men sparer 10.500 kr. på cyklen, din samlede besparelse = 7500 kr.

Ovenstående er et totalt tænkt eksempel, og jeg kan ikke sige hvordan din forhandlers avancemønster er - humlen er blot, at der er en måde hvorpå den eneste der bliver snydt er statskassen.

Dette e en fuldstændig kendt model i bilbranchen, hvor der "leges med" indbytningspriser på brugte biler når man køber nyt.

FYI - Ovenstående er flere gange behandlet i pressen, så det foregår altså derude.

HUSK i øvrigt, at forhandlerne har modeller de meget gerne vil af med da de ikke overholder EURO 3 normerne - om din er en af dem, er værd at undersøge.

Mvh
    JLL

• #10   11. dec 2007 tag nogle kontanter med og vift med foran sælger. Så skal han nok gå ned i pris smiley

• #11   12. dec 2007 DAMN IKKE PC FORHANDLER MEN MC FORHANDLER :o)

• #12   12. dec 2007 PS Birk.

Lovmæssigt skal i tjene 9% på prisen inden der pålægges moms og afgift - det er lidt ligesom i gamle dage hvor man havde fået bilkøbere til at tro at der kun var plads til et sæt måtter indenfor avancen - den går så stadigvæk på MC-markedet - bortset fra at måtter nok ikke er velset ekstraudstyr :o).

JLL

• #14   12. dec 2007 Check lige 08 priserne inden du handler michael - der synes at være nogle gedigne prisnedsættelser på nogle modeller

JLL

Kommentér på:
Ny cykel

Annonce