1.510 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

ROC S
ROC S
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 6

Smøring af ny cylinder Smøring af ny cylinder

Hejsa MG. Hved godt det emne ikke høre til her. Men har ikke kunne finde hjælp nogen steder. Og mener de klogeste hoveder på emnet måske befinder sig her? smiley

Jeg har en vaske ægte Kina knallert som jeg er i gang med at renovere.. Det er en 4-takts vand kølet motor. Og jeg har monteret nyt cylinder Kit. Tilsvarende de originale 50cc. Men men.. Smøring af dette lille Kit? Samt olie skift og general tilkøring? Hvad anbefaler i af olie til sådan en ny cylinder? Og skal det skiftes for vejr 300 km de første 1500km osv osv.. Der er intet olie filter på sådan en. smiley

Håber nogen gider at svare selvom det til en scooter. Men regner da med et køre kort til sommer så jeg også kan få stor bike smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hylder, rullegardiner og hyldedele skal nedtages og bortskaffes 2.000 kr.
  • Forbedring af digital foto 300 kr.
  • Balkony door handle 2.000 kr.
  • Trægulv buler 2.000 kr.
  • Elektriker tilslutning af varmvandsbeholder 1.200 kr.
  • Montering af TV på væg med beslag 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Smøring af ny cylinder
  • #1   11. dec 2019 De gange jeg har monteret nye cylindere på kinascootere (50/125cc) og 2-taktere har jeg ladet den holde i tomgang i 10-15 min. Slukket den og lade den køle af. Starte den op og køre en tur på cirka 50 km med maks halv gas. Derefter øget gassen gassen stille og roligt, og fuld hane efter cirka 300 km. De kinascootere jeg har lavet, har fået skiftet olie og renset si efter cirka 200 km, og alm serviceinterval efterfølgende.

Dog!! Da min gamle Ciao fik 60 cc, har den fået fuld hane fra dag et, også på kold motor. smiley

• ROC S
    ROC S Tilmeldt:
    dec 2019

#2   11. dec 2019 Hej mange tak for svaret! Det lyder som en rimelig tilkøring smiley Har du brugt noget bestemt olie til dette? Eller bare det der lige stod på hylden? smiley

• Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.408
    #3   11. dec 2019 Den skal smøres med det samme olie som den kører på

• ROC S
    ROC S Tilmeldt:
    dec 2019

#4   11. dec 2019 Tak for svaret smiley
    Så må den køre på Motuls 'scooter power' 10-30 olie smiley

• #5   11. dec 2019 Princippet med at starte og køle og køre og køle er ikke helt rigtigt. Start med at køre lidt forsigtigt undgå sejtræk og høje omdrejninger. Hvis man starter i tomgang er du ikke sikker på tilstrækkelig smøring og man kan ikke køre noget til uden belastning.

• ROC S
    ROC S Tilmeldt:
    dec 2019

#6   11. dec 2019 Ok skal lige forstå dette rigtigt. Motern har bedst af at komme ud og køre få minutter efter første start op?
    De 2-takts scootere jeg har rodet med har fået de 10-15 minutter tomgang hved ny cylinder. Men vil dog ikke undrer mig at den har bedst af at blive kørt med det samme. Da de der olie Segls ringe skal formes efter brug? smiley

• #8   12. dec 2019 Ved tilkøring af mc har jeg fået at vide at den bare skal køres som man ellers ville køre den, men at man de første 1000 km skulle undgå sejtræk, og holde en smule igen med omdrejningerne de første 200 km. Man skal jo tænke på at motoren skal slides til, til dit kørselsbehov smiley

Kommentér på:
Smøring af ny cylinder

Annonce