{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.191 visninger | Oprettet:

Sv 650s? {{forumTopicSubject}}

hey mc galleri, står og skal købe min forste kværn, har kigget ritig meget på en sprit ny sv 650.
mit spørgsmål er bare om der er kræfter nok.?
nu er jeg jo begynder og har ingen erfaringer med motorcykler..
og jeg er ikke intraseret i at høre dumme kommentarer fra jer med en sikkert meget hurtigere mc, ved på forhånd godt det ikke er en super hurtig mc?

men er den hurtig nok som en starter cykel? god og så videre?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sv 650s?
  • #1   8. dec 2007 Ja, fin cykel, og der kan spares endnu mere ved at købe en to år gammel maskine, der går man ikke galt i byen
    Lars

• #2   8. dec 2007 som lars siger så er penge at spare på at finde dig en lettere brugt . priserne på brugt ligger lavt og på den måde vil du ikke selv komme til at mærke det lige så hårdt på pungen når du en gang skal sælge .

men ja en sv650 er en rigtig god begynder .

• #3   8. dec 2007 Jeg købte selv en sprit ny sv650s i april måned. Jeg er rigtig glad for den, men efter jeg har prøvet 1000 udgaven, så blev jeg lidt trist.. Man får meget mere for pengene ved køb af 1000'ern, men derfor er 650'ern ikke en drålig maskine.. Den gør ikke noget uventet, har dejligt moment og så den sprødeste lyd. v2 smiley
    0-100 ligger på de 3,8sek og toppen er lidt over 200.. Det er mere end rigeligt for en begynder som mig selv...

• #4   8. dec 2007 jamen vil gerne ha den nye model, altså den skarpkantede k6 mener jeg den hedder.
    og jeg har kigget brugt men syntes de er for dyre i forhold til man kan få dem for 85 kilo fra ny, de billigste jeg umildbart fandt var 75 kilo? så der er ti tusinde at spare den var så os fra 2003, så syntes jeg jo det er bedre at købe en 08 til 10 tusinde mere?

• #5   8. dec 2007 nicolai, okay, jah men syntes faktisk 650 eren er betydligt pænere end 1000eren, er ikke til de to potter nemlig, og rart at høre fra en der har en, har du kørt med to på din? hvis dør den så eller stadig okay at gi lidt gas på?

• #6   8. dec 2007 1000'eren er i hvert fald alt for hurtig til at starte på, den kan sgu nemt tage røven på en...! der er rigelig med sjov i 650'eren.. dejlig maskine..:-)

• #7   8. dec 2007 ved 2 personer på 650'ern kan den stadig flyve på baghjul, men man får jo aldrig samme træk på cyklen når vægten bliver fordoblet. Men man kan sagtens kører 2 på den "har kun siddet foran" smiley men dem jeg har haft med, har ikke følt ubehag deromme på den billige række.. Husk på, brug de sidste penge og få en fra 2007-2008, da de har smækket ABS på. Det er der ikke på andre årgange af SV'en, og jeg har været rigtig glad for det som nybegynder. Har prøvet en del gange, hvor man har skulle bremse hårdt op, hvor den ville have blokeret hvis jeg ikke havde haft dem!
    Tror de kan forhindre en del "nedlæggelse" af en selv og maskine...
    Håber det har hjulpet dig Mick

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.700
    #8   8. dec 2007 650'eren er meget mere harmonisk end 1000'eren, og 650'eren mangler absolut ikke kræfter.
    Det ER ikke en sportsmaskine, men med den rette chauffør kommer den mindst lige så hurtigt igennem landskabet som maskiner med mange flere hk.

• #9   8. dec 2007 Giver dig helt ret Sajmon!!

• #10   8. dec 2007 Som nybegynder vil du ikke mangle kræfter i en 650'er. Den vil nok endda føles meget meget hurtig for dig, hvis du ingen erfaring har.

• #11   8. dec 2007 takker for den gode feedback, nu opholder jeg mig mest på bil galleri fortiden, hvor jeg er vant til latterlige kommentaere og misundelse, så er positivt overasket over mc galleri smiley

• #12   8. dec 2007 Har selv en Sv 650S fra 04 det er også min første cykel. Den har mere end rigelig med kræfter når man nu er ny på 2 hjul i trfikken. Har prøvet en 1000´er også og ja den trækker som et voldsomt tog, men er bestemt ikke så nem at smide rundt som 650´eren. Da jeg skulle køre min egen hjem efterfølgende virkede den lidt sløv men dagen efter var det glemt. Er virkelig glad for min og ikke mindst så lyder den for vild med åben potte he he.
    Om ABS er så vigtigy ved jeg ikke, men efter devissen at jo mere sikkerhedsudstyr jo bedre så gå efter en brugt 07 med ABS. En ny koster jo ikke 85K men 95K, 85K er for N-modellen uden kåbe.
    Og som Sajmon siger så med den rette pilot er den lige så hurtig som mange sportscykler.

SørenG

• #13   8. dec 2007 Velkommen til. Du vil hurtigt finde, at mcg er noget mere seriøst, end bg.

Som andre også skriver, så er sv650 ganske fin at starte på. Du vil ikke kede dig!

• #14   8. dec 2007 Er du begynder er en sv650´e et rigtig godt valg.
    Find en lettere brugt og skift evt tilstorebroderen næste sæson igen. Så taber du heller ikke penge

• #15   8. dec 2007 Jeg har selv startet på en SV650 (Se mit album evt)

Og det er en helt kanon begyndermaskine. Fint med kræfter til at starte med. Og sjov på de små veje

• #16   8. dec 2007 Fordelen ved at købe en brugt er det "ekstra" udstyr du får med for billigere penge. Hvis du går ud og køber en sprit ny går der 14 dage så vil du godt have en sportspotte på og den tager din lokale mc pusher så lige 5000kr for. Så vil du måske godt have en underkåbe på, evt undertray bagi for at fjerne den grimme bagskærm osv osv og så står din nye sv650 dig pludselig i 100.000kr.

• #18   8. dec 2007 Jeps, som koret råber, så er det en fin MC.

Det med en SV1000 er mere MC til pengene, kommer an på hvordan man vurderer.
    TouringNyt havde en dobbelttest af 650 og 1000'eren, og deres konklussion var, at den lille er det bedste køb hvis man vil lægge vægt på de sportslige egenskaber. De 20 Kg den store vejer mere kan man godt mærke på landevejen.

• #19   8. dec 2007 Enig enig enig!!! Køb en 2 år gammel SV650'er med udstyret monteret... Man får ALDRIG pengene igen på det udstyr man monterer. Så lad hellere en anden blive tørret end dig selv smiley Jeg startede selv på en GS500F og vil når jeg kigger tilbage anbefale alle nybegyndere en SV650. Det er en driftsstabil maskine som er billig på værksted og god at køre på! Jeg nyder især V2 motoren i bykørsel hvor den har et eminent bundtræk og kommer godt ud af lyskrydsene uden for mange gearskift og koblingsarbejde. Held og lykke mer købet!

En anden ting er også at SV'eren er nem at sælge igen til en OK pris hvis man passer godt på den. Så hvis man har en ide om at man vil opgradere med tiden - så er den et rigtigt godt køb.

• #20   8. dec 2007 Kig evt. forbi http://www.svrider.dk/ - der finder du alt du kan forestille dig om SV'ere. Jeg hedder "SkurkenFraDallas" derinde...

• #22   9. dec 2007 Thomas K, det gør den ikke
    Du har stadig V motoren og momentet

Kommentér på:
Sv 650s?

Annonce