1.911 visninger
|
Oprettet:
Udstemmer part 2. ATT admins {{forumTopicSubject}}
Som udløber af denne tråd:
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=61218
Er der så andre end mig, der finder det forrykt, at der kun skal 5 udstemmer til at slette en MC, eller fryse en bruger.
Vi taler om 0,021% af de registreret bugere.
Ja ved godt ikke alle brugere er aktive, men på den sidste uge, har der været 5500 forskellige brugere logget på MCG.
Så når vi op på hele 0,09% af de aktive brugere over en uge skal afsætte en udstemme.
Mindretallet styrer.
mar 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 7 Svar: 368
En udstemme er jo heller ikke en "rigtig" udstemme. Det gør kun HA'erne opmærksomme på at her er noget de bør kigge på. Om de så altid er retfærdige eller ej, det er jo en hel anden diskution.
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
Det er ikke sådan at et antal udstemmer automatisk medfører en sletning. Udstemmer kigger administratorerne på, og så tager de stilling.
IMO betyder det, at en udstemme, på det rette grundlag kan betyde sletning eller 100 udstemmer på er mildere grundlag kan medføre en frosset periode.
Eller har jeg bare misforstået det hele????
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.505
Som det er nu, kan jeg sende dig en udstemme, og få fire venner til det, under den falske påstand at du sviner mig til i pb...
dec 2003
Patrick havde en MC (den udbrændte Raptor) der opfyldte alle kriterier jvf. brugerbetingelserne, han havde billeder der viste der blev skruet på dyret, havde flere på vej for at vise mere af processen osv osv osv.
Alligevel vurderede en triggerhappy HA at en sletning var begrundet.
MEN PÅ HVILKET GRUNDLAG!!
At nogle er af den personlige mening, at man åbentbart skal være 18 for at være på MCG, eller have en kørende MC (hvilket en del brugere på galleriet ikke har), bør og skal ikke have indflydelse på, om en HA klikker slet eller ej
HA skal kun se, om brugeren har overholdt betingelserne eller ej.
I Patricks tilfælde var der ingen brud, og alligevel bliver hans MC slette pga. personlig holdning...
mar 2007
Hvis alle eller 2/3 af HA'erne skulle stemme/give deres mening til kende i hver eneste sag, ville de jo ikke have andet at lave end at diskutere hver eneste sag. Og det ville vel heller ikke gøre nogen forskel, for de følger vel nu engang bare det "regelsæt" der er lavet for galleriet.
Så om det er en HA der bestemmer eller en slags HA demokrati gør ingen forskel i mine øjne. Resultatet i den sidste ende bør være det sammen. Selvølgelig kan den enkelte HA'er have en mere subjektiv mening i debattør som vedkommende selv deltager i, men mon ikke vedkommende så er retfærdig nok til at lade en anden HA vurdere i sådan et tilfælde.
dec 2003
Det ville være simpelt at lave. HA'erne behøver ikke engang diskuterer det blandt dem selv. Det er bare at systemet først accepterer en sletning efter 2/3 har klikket slet.
mar 2007
Jeg syntes personligt heller ikke at der var nogen grund til at slette "den brændte motorcykel" fra galleriet da det virkede til at være et spændende projekt. Men det er så blevet vurderet til at være i strid med galleriets regelsæt og sådan er det.
Man kunne jo så starte en debat om der ikke burde være en projektdel på galleriet, hvor det er muligt at have sådanne projekter liggende, da de trods alt kunne være meget spændende at følge med i.
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
Jeg synes heller ikke Patrick skulle have været ud, men HA-er er også en slags mennesker. Som sådan gør de fejl.
Når det sker, kan folk som dig og andre netop rejse en streng som denne og pege på det. Man skal vel ikke glemme, at HA.er ne er ulønnede individer, der også har andet at lave end at diskutere enkeltsager med hinanden. Jeg mener de er nødt til at kunne agere individuelt efter et regelsæt.
OK - Patrick og hans far skal da forsøge at få deres projekt ind igen - og det skal det såmænd nok komme
okt 2007
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 14
dec 2003
mar 2007
Følger: 41 Følgere: 40 MC-er: 1 Emner: 31 Svar: 226
dec 2005
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 4 Emner: 27 Svar: 98
Skal alle dem der ikke har vinter-forsikring så også smides ud?????
Deres maskiner må jo ikke køre på vejene fra december til marts.
Så er der kun os helårskørere tilbage, og vi er sq ikke mange
Bare sådan en strø-tanke c",)
dec 2005
Følger: 238 Følgere: 254 MC-er: 5 Emner: 509 Svar: 9.900
jeg syntes det er brandærgeligt at folk ikke kan se ud over deres egen næse .
den udbrændte mc har da lige så meget lov til at være her som alle andre mcère . hvor står det den skal kunne køre ???.
dec 2005
Følger: 238 Følgere: 254 MC-er: 5 Emner: 509 Svar: 9.900
som HA skal man være aktiv og bruge de værktøjer man er blevet tildelt ,ellers så bliver man betragtet som værende en for passiv HA og så ryger man ud .
det er bare en teori men tænk over det engang .
jan skov skrev det lidt mellem linierne da han stoppede som HA i sin tid .
og hvorfor skal der ellers nu være en HA der opretter en tråd omkring udstemmer .
ja jeg tror sku landet ligger som beskrevet .
jan 2005
Følger: 46 Følgere: 35 MC-er: 4 Emner: 63 Svar: 2.041
Udstemme til dem der uberettiget giver udstemmer!!
Jeg stemte vedkommendes (Patricks) cykel ind og ville absolut gøre det samme igen.
I mine øjne er der meget mere biker i knægten end dem der blot kører rundt på en fabriksfremstillet standard købe cykel.
Kom igen Patrick (og farmand).
mar 2007
dec 2005
Følger: 190 Følgere: 182 MC-er: 3 Emner: 203 Svar: 4.589
dec 2003
dec 2005
dec 2005
dec 2005
mar 2007
dec 2003
Kasko'en dækker stadig i vintermåneder ve dtyveri brand og hærværk.
Men altså ikke kørslen.
dec 2003
Har skrevet en artikel om emnet, og hos de 10 selskaber jeg samlede oplysninger ind hos, galdt det som beskrevet.
Prøv lige at læse dine forsikringspapirer igennem.
maj 2007
Følger: 45 Følgere: 42 MC-er: 4 Emner: 48 Svar: 606
dec 2003
"En motorcykelforsikring kan tegnes med følgende dækninger:
Lovpligtig ansvarsforsikring alene (med vinterdækning)
Ansvars- og kaskoforsikring uden vinterdækning – dvs. fra 1/12 til 29/2 dækker kaskoforsikringen kun brand-, tyveri- og hærværksskader
Ansvars- og kaskoforsikring med vinterdækning – dvs. fuld dækning hele året. (Prisen er 15% højere end forsikring uden vinterdækning.)"
Så man skal ved tegning vælge om man vil have viterdækning på eller ej, med mindre man har ansvar alene, eller tilvælge det på kasko'en for et mertillæg på 15%
dec 2003
I gamle dage skulle men deponere sin plade ved sit forsikringselskab, men det gav en del papirarbejde, derfor er det sådan med lang de fleste, at der ikke er dækning for kørsel i de 3 vintermåneder. GF er de eneste der ved alm ansvar også automatisk har dækning om vinteren. Men kun ved ansvar, ikke hvis man har kasko, så skal man betale ekstra.
Ellers andet Jan, Strada og Tinnie vil vide?? :o)
maj 2005
Følger: 38 Følgere: 103 MC-er: 1 Emner: 39 Svar: 2.398
At nogle er af den personlige mening, at man åbentbart skal være 18 for at være på MCG, eller have en kørende MC er sku for lamt.
Hvorfor kan en 16 "dreng" ikke have en mc på mcg.dk - og at den er udbrændt og igang som et projekt gør det kun mere spæende for os at følge med i og hjælpe med "gode" råd, ider, osv.
Og nu da vi er igang.... Det med ind stemmer er også latterligt og langt fra fair. Det anhænger af hvad mc du har, og hvem der er logget på på det tidspunkt du prøver at ligge den ind.
Det skulle være op til dem som står for denne side og kravende bliver overholdt for at komme ind på mcg.dk...
Denne side begynder at minde om - os & dem.
"Os" som er bruger og bruget det tit - og "Dem" som skal ind. Så skal "vi" sku nok bestemme om de er "værdige" nok til at komme ind. Hvor lamt........
MCG.DK skulle være for folk med mc - om det er en lille 150 eller en 1500 er sku lige meget. Og hvad land den er lavet i er også lige meget. Bare det er en mc.
Om den har nummerplade eller og det er en dreng på 14 som ejer den er også lige meget.
Synes det med mc de sidste 5 er blevet for meget gruppe orinteret. Før i tiden var det som en fælles flok. Nu vil folk sku knap nok hilse eller hjælpe hinanden med gode råd og ider.
maj 2005
Følger: 38 Følgere: 103 MC-er: 1 Emner: 39 Svar: 2.398
dec 2003
dec 2003
Det tager ikke mange min at finde ud af jeg har ret.
google er din ven.
dec 2003
Følger: 26 Følgere: 26 MC-er: 13 Emner: 139 Svar: 3.701
jan 2005
Følger: 46 Følgere: 35 MC-er: 4 Emner: 63 Svar: 2.041
Jeg kunne godt tænke mig, at høre deres begrundelse, hvorfor de har givet Patrick udstemme. Jeg vil derfor opfordre dem til, at komme frem og fortælle hvorfor.!!
Har knægten mon været truende? -snydt? -en faker? -Eller er det mon blot fordi visse brugere herinde (som har givet ham udstemme) ikke ved, hvordan mange hjemmeskruede projekter ofte starter?
dec 2003
Desværre fik han mindst 5 udstemmer fordi han var 16 år og fordi hans projekt ikke var kørende. Til trods for hans billeder viste der blev arbejdet på den. Når de projekt er færdigt, ville hav stå med en masse viden og erfaring, som kunne være til glæde for andre brugere på galleriet. Det kunne røvhullerne dog ikke gennemskue.
Men som en HA skriver i en anden tråd, så skal de vurdere objektivt når de godtager udstemmerne. Desværre har den pågældende HA der slettede Patricks projekt, vurderet subjektivt.
Eller rettere det gætter jeg på. For jeg har hørt fra de 2 HA'er der ikke stemte ham ud, og de har begge været enige med mig i, at Patrick intet galt havde gjort.
Derfor må man gå ud fra at den HA der kryber i skjul og ikke tør svare på mine PM'er sidder og skammer sig.
/
Jesper
maj 2007
Følger: 45 Følgere: 42 MC-er: 4 Emner: 48 Svar: 606
aug 2005
Følger: 13 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 77 Svar: 2.025
Det er imo både forrykt og yderst pinligt at der ikke er plads til en ung entusiastisk (staveplade...) knægt som er ved at bygge en MOTORCYKEL op til han bliver 18 og kan få lov at køre på den.
Hvem faen er den klovn af en "hjælpe"-admin, som ikke en gang kender galleriets egne regler? Han får sgu min udstemme og den er i dette tilfælde YDERST velfortjent! Det mindste man kunne gøre var da at indrømme sin fejl og invitere ham ind igen, hvis han da ikke totalt har mistet modet
dec 2005
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 4 Emner: 27 Svar: 98
Det var mere for at sætte tingene på kanten, at jeg nævnte vinterkørsel.
Nogen kan li´ moderen, andre datteren, men de har vel begge lov til at være her!
Jeg har selv kun ansvar på begge mine cykler, men ikke vinterdækning på min 450ér, derfor må jeg heller ikke køre på den fra december til marts, det står i min police....
Det jeg mener er, at hvis man ikke må køre maskinen, så er den åbenbart ikke velkommen herinde.
Den eneste forskel på min 450ér og Patrick´s projekt er, at han ikke har plade på, den kan ikke køre og... nogen synes den skal ud.
Hvis vi begynder at smide folk ud herinde, for ting som ikke er mod reglerne, ender det med at der kun er et par få stykker tilbage, som har "værdige" maskiner........
dec 2003
Tinnie: Ja som jeg skriver dækkier GF's ansvar hele året, som en af de få.
Jan J: Hvor fanden i helvede har jeg påstået at man kan kaskoforsikre uden at have ansvar?
Gå ind på de tidligere nævnte selskaber, og læs betingelserne for MC-forsikring.
I lang de fleste tilfælde er man dække sådan her:
Ansvar. Lovpligtig. Dækker kørsel og skade man pådrager andre og andres materiel. Dækker ikke i de 3 vintermåneder, men kan lade sig gøre hvis man betaler for dækning de 3 måneder. Typisk et beløb på 15% af præmien.
Kasko. I denne er den lovpligtige ansvar også konkluderet. Dækker det samme som ovenstående, plus skader, tyveri, brand og hærværk på egen MC. I de 3 vintermåneder er man ikke dækket hvis man kører, men langt de fleste dækker for tyveri, brand og hærværk i stilstandsperioden. Man kan blive dækket for kørsel ved at betale tillæg for vinterkørsel.
Det står i forsikringsbetingelserne hvordan man er dækket. Ved med sikkerhed, at forholdene i TopDK, LB-koncernen (Runa, Bauta, LB og FDM), Fair Tryg og If forsikrer på de nævnte måder.
Altså, ingen dækning ved vinterkørsel, og det er derfor ulovligt at bevæge sig ud på gaden, selvom der er plade på. For der står i betingelserne der ikke er dækning.
http://topdanmark.dk/content/index.php?ID=118
' http://tryg.dk/netinsurance01/notes.do?uniklink=PFaktaAndreMC
(link fjernet)
(link fjernet)
Er vi enige nu?
Og ja, GF falder uden for kategori.
dec 2003
dec 2003
Udstemmer part 2. ATT admins