{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
846 visninger | Oprettet:

Yamaha FZR {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har siddet og kikket lidt på de mange flotte Yamaha FZR der er her på motorcykelgalleri. Der er jo rimeligt mange med netop denne type mc.
så mit spørgsmål er om der er nogen der har nogle gode links til en oversigt over modelhistorien på denne mc. jeg er lidt forvirret over hvornår de hedder genesis og hvorfor? er det bare en nyere model eller hvad? jeg har også lagt mærke til at en del hedder exup til sidst er det en slags udstødnings regulering ligesom der findes på min rd 350 "ypvs" eller hvordan med det?..
(er det for mange spørgsmål på samme tid? i skal sgu da have lidt og lave nu da mc er gået i hi).
MVH. Nicolai

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Yamaha FZR
  • #1   30. nov 2007 bikez.dk

og ja det er en dejlig cykel... hvis jeg skulle af med min skulle det bare være for at få en nyere en

• #2   30. nov 2007 Tjek evt. dette link:

(link fjernet)

• #3   30. nov 2007 Exup er som du selv skriver en udstødnings regulerings ventil... Samme princip som på din rd ; )

• #4   30. nov 2007 det er en god cykel. det var min tidligere... men men men...
    lige et par småting du skal tage i betragtning´hvis det er en fzr600 fra

1. Det er et 18" baghjul. på en 3,5" eller 4" fælg( alt efter årgang). det er svært at få ordentlige dæk, medmindre du vælger en overstørrelse, hvilket ændrer køreegenskaberne.

2. man har en tendens til at få ømme håndled ved bytrafik.

3. på de amerikanske modeller alle årgange samt de første i dk. (genesis) var der efter sigende problemer med den åd ventiler. ( min var en årgang 1990, dvs en af de første, men den fejlede absolut ingenting.)

4. fzr600 kører generelt ikke særlig godt under 3-4.000 omdr. medmindre du har gearet dem.

5. passagerkomforten er lig 0!!! har ikke haft ÉN passager der sagde de sad godt. Men det er jo en racer så det kan man vel forvente.

taget dette i betragtning er det en rigtig god, solid og relativ hurtig maskine. jeg vil ikke have nogen betænkligheder ved at købe en. specielt ikke når man kan erhverve dem for et sted mellem 30 og 45.000...

Kommentér på:
Yamaha FZR

Annonce