622 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Smadret MC Smadret MC

Jeg har været så uheldig at blive påkørt på min mc så den nu er ret skadet. Det er den skadeforvoldendes forsikring der skal betale, men jeg vil gerne have at det hele bliver lavet ordentligt, så den er som før. Der sidder en ret speciel udstødning på min cykel, osv, så mit spørgsmål er om der er nogle der har nogle gode forslag til hvilket værksted jeg skal tage den til? Jeg bor i Valby. Min bike er en kawasaki KR1.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tffg g 400 kr.
  • Jysk bord og lille kommode 600 kr.
  • Montage af loftlampe 400 kr.
  • Afløbsslange til vaskemaskine 1.400 kr.
  • Løbende vand i toilet 800 kr.
  • Skifte Køkkenvandlås 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Smadret MC
  • #1   7. jul 2005 Udstødningen er smadret - derfor jeg nævnte den.

• #2   7. jul 2005 Det ved jeg, men har mekanikeren ingen indflydelse på taksatoren? Det er nogle mget specielle dele der er på, og nogle af dem er svejset til at passe osv. Så jeg er ikke sikker på at taksatoren helt ved hvad det vil koste at bygge den op igen. Jeg ved ikke helt hvordan taksationen foregår. Fortæller han hvad der skal laves og så betaler forsikringen bare det det koster, eller siger de at den kan laves for et bestemt beløb?

• #3   7. jul 2005 bliver udregnet efter org priser. alt det ombygning og special dele er penge ud af vinduet. medmindre du har underrettet forsikringen om det og det er inkl i prisen., beklager.

• #4   7. jul 2005 Jamen det er jo hans forsikring. Dem kan jeg jo ikke underrette. Jeg har kun ansvar på min, så jeg har da heller ikke underrettet mit eget selskab om noget. Vil det så sige at jeg kun får dækning til de originale udstødninger, selvom dem jeg har på er dyrere?

• #5   7. jul 2005 Hvis du har kviteringer på ombygningen/delene ville det nok være en god idé at tage en kopi af dem, og tage dem med til taksatoren

• #6   7. jul 2005 hey.....

du skal prøve SIGMA MC i ringsted... de har nemlig smede på værkstedet !! så ring til dem de kan nok hjælpe dig !

kim

• #7   7. jul 2005 prøv evt. at ringe rundt eller besøg forskellige værksteder og forklar din situation (bekymring).
    Vælg det værksted der er lydhørre og fornuftige at høre på og som evt. anbefales af andre.
    Jeg har fået lavet skader på 4 forskellige værksteder ( i Jylland) med varieret kvalitet.
    Gennerelt har arbejdet været helt ok. Dog skal du nok væbne dig med en del tålmodighed, der kommer ofte sjove historier omkring dele der er i restordre på lageret i Belgien og først skal produceres i Indien. Nogle sande andre direkte løgnehistorier........
    Hvad jeg kunne frygte i dit tilfælde er at sådan en KR1 ikke er mange basseører værd (din er sikkert fin) på papirer og bliver erkæret totalskadet og du tillbydes en check på 20-25 kilo. Uanset at din udstødning måske koster 10000 kr hos Stan Stevens.
    Jeg har prøvet at der blev lavet farveskift (brugte stumper) på en cykel, hvorefter jeg fik at vide at hov der var ikke penge til forskærmen, det ser jo fint ud med en sølvgrå skærm til en sort og pink mc?
    Find dig ikke i sådan noget klamp....
    Sørg for at det er dig og Mekkeren der er partnere og for mest ud af det. Og ikke mekker og forsikringsselskabet der spiser dig af med en sekunda vare.
    De skal jo begge bare tjene penge.........
    Det skal vi jo alle så der er ingen grund til timer i flinkeskolen.

• #8   7. jul 2005 Ja og Jens har nok desværre ret.
    Men den kan måske kringles hvis du vælger værksted med omhu. Orig udstødning er ofte meget dyre så et uorig system kunne være billigere og i både din og mekkers interesse.
    Nogle værksteder vil kun skifte så det bliver det samme som på den skadede cykel eller orig. dele. Andre er sq ligeglade om der skal en arrowpotte på istedet for den ridsede originale.

• #9   7. jul 2005 Hej jesper.
    Jeg vil lige give dig et godt råd om at du skal fortælle dit eget forsikringsselskab at du er blevet påkørt og så udfylde en skadesanmeddelse.
    Kærsten er nemlig lige blevet påkørt i vores bil med lidt matriel skade

• #10   7. jul 2005 ok, Peter s, tusind tak for de gode råd, det sætter jeg pris på. Prøver at finde en god mekaniker, men det er ikke nemt at vide, hvis side de er på, før det hele er sat igang:(

A Bisgaard, tak for rådet. Jeg har kontaktet mit eget forsikringsselskab, men de sagde de ikke havde noget med det at gøre, da jeg ikke har kasko på, og det i øvrigt er 100% modpartens skyld.

Kommentér på:
Smadret MC

Annonce