675 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Benzin pumpe til SZR Benzin pumpe til SZR

Hej har lige købt en SZR men har hørt at de har problemer med at starte når de har stået i noget tid, da benzinen er fordampet fra kaburatoren, er det muligt at sætte en benzin pumpe på en SZR og fra hvilken mc kan man evt tage sådan en fra og montere? så man slipper for at skulle tænde sin mc 1 gang om ugen vinteren over.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Ophæng af lampe 350 kr.
  • Planlimning af kogeplade 1.000 kr.
  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Overgang EL net 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Benzin pumpe til SZR
  • #1   3. nov 2007 Der findes vist et standard kit fra Yamaha til at løse problemet. Ring til Yamaha DK, de ved det.

• #2   3. nov 2007 Tricket er, at tørne motoren/starteren 15-25 sek. Lade den stå i 10-20 min, og så plejer de at starte. Som regel er problemet størst efter vinteren, eller hvis den ikke bliver brugt jævnligt.

• #3   3. nov 2007 Ja prøv at gør som jesper siger så springer den sikkert i gang.

• #4   3. nov 2007 Sorry er ny i mc faget... hvad vil det sige at tørne motoren/starteren? smiley

• #5   3. nov 2007 At trykke på startknappen så motoren kører rundt.

• #6   3. nov 2007 Men er du sikker på at der ikke allerede sidder en benzinpumpe på din SZR? de fleste har vist nok fået eftermonteret en...

• #7   3. nov 2007 Rune: nej ikke rigtig, har ikke tjekket det. Kunne jeg self gøre først, den har ikke kørt specielt meget(5500km over 10år) så det kan jo godt være at en tidligere ejer gerne ville ha den kunne starte når vedkommende en gang i mellem kørte på den smiley

• #8   3. nov 2007 Du skulle kunne høre den "klikke" når du drejer nøglen og sætter tænding på.

• #9   4. nov 2007 min lød vist som om den "snorkede" når den dannede tryk. smiley

Men er det ikke lidt en skrøne med at SZR ikke vil starte efter at have stået i så lang tid?

• #10   4. nov 2007 Hej Andreas!

Kører selv SZR, og havde også et problem med at den ikke vil starte efter 14 dages stilstand. Der er monteret benzinpumpe på din SZR, det er ikke en elektrisk, men en vacuumpumpe. På min var vacuumslangen suget flad, så der var intet vacuum til at drive pumpen. Slangen sidder på en lille studs på indsugningsgummiet og går over til benzinhanen/ pumpen i bunden af tanken. Nemmest at skifte slangen hvis du tager tanken af.
    Se evt. SZR gruppen her på MCG.

Med venlig hilsen

Michael

• #11   4. nov 2007 Hej michael.... Har lige hentet den i Tyskerland, så ved ikke om den er svær at få i gang efter noget tid, men skulle den vakumpumpe fungere(altså så frem den virker) så det ikke er noget problem at starte mcen, eller er det et kendt problem at den ikke virker? Til Rune, den siger ikke noget når jeg tænder for den, tror ikke der er en elektrisk pumpe på.

Kommentér på:
Benzin pumpe til SZR

Annonce