{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.039 visninger | Oprettet:

begynder cykel. {{forumTopicSubject}}

hej... jeg skal til at tage køre kortet om et halvårs tid, så der er nok tid til at finde nogle cykler..
jeg har kigget lidt på en bandit 600ccm.
ville det være en fin begynder cykel. skal lige siges jeg er 21 når kortet er i hus.
kom evt ,med andre bud... pris omkring en 30-40k


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  begynder cykel.
  • #1   20. okt 2007 Prøv at søg på begynder, også ska du bar se løjer:)

  • #3   20. okt 2007 gs 500, gpz 500, sv 650 blandt andet. ud og prøv nogle forskellige hvis det endelig er.

  • #4   20. okt 2007 Kørte Gs500 i et halv år, derefter skiftede jeg til min TL1000, så hvis du har pengene til det, så nap en lille 500 det første halv/hele år, og skift til større smiley
    Jeg går i hvert tilfælde ikke ned i ccm igen smiley


  • #5   20. okt 2007 så stor som mulig er bedst så sparer du penge når du vil have en større, køb en droslet 1000 i tyskland

  • #6   20. okt 2007 En Bandit, som du overvejer, vil være en udmærket begyndermaskine. Men du må ud og prøve en, først da ved du om det er maskinen for dig.


  • #7   20. okt 2007 En Bandit er en rigtig fin begyndermaskine uden brok, skavanker eller andet at bekymre sig om. Det er en super allround maskine, som kan bruges til alt, så ja det ville imo være et udmærket valg!

  • #8   20. okt 2007 Nicki K:

    en bandit er ikke noget dårligt sted at starte, men prøv noget forskelligt - forhandlerne er bestemt til at tale med lige nu:-)

    Og jer brokkehoveder:

    I ved ligeså godt som jag, at søgefaciliteterne her ikke en noget at råbe hurra for, hvad tror I så de er for en nytilkommen. Er sådan et spørgsmål så slemt, så forbigå det da i tavshed.....


  • #9   20. okt 2007 jeg har vert fald tænkt mig og prøve en til den tid, men skal lig ha kortet først... jeg har brugt søge funktionen men syns ik den er så god... havde også tænkt lidt på en mini gixxer men efter hva andre skriver her inde lyder det ik til at være det bedste valg...

  • #10   20. okt 2007 den skal da ikke drosles når jeg får kortet som 21årig skal den...
    får jeg ikke det store kort med det samme??


  • #11   20. okt 2007 Nicki:

    Du skal bestemt ikke starte med noget, der er så voldsomt, at du ikke har et rimelig udbytte på en sikker måde, men lad være med at købe for småt. Dels blive du hurtigt træt af det og dels kan du meget let løbe ind i et meget udpint eksemplar.

    Og -jo, som nytilkommer får du ikke meget ud af søgefaciliteterne her - de er tricky nok for os andre smiley


  • #12   20. okt 2007 hva vil du mene der er for voldsom og for småt... forresten jeg er mest til sports cykler

  • #13   20. okt 2007 Kommer lidt an på, hvordan du er skruet sammen inde i hovedet. Hvis du tror du er verdensmester og har kløe i fingrene så erkend det og begynd med en 400 Bandit eller noget i retning af Suzuki GS 500, Honda CB 500, Kawasaki ER5 eller lignende.

    De fleste 600 maskiner kan snildt tage magten fra selv en rutineret, der gør noget dumt. På den anden side er de fine til en voksen begynder, der er indstillet på at lære roligt...

    21 år - overvej meget, hvad slags du er smiley


  • #14   20. okt 2007 jeg er indstillet på at lære roligt... men tror sku ikke jeg kan lade være med at fyre den af i ny og næ..

    men knud de forskellig du nævner, skal da også op til overvejelse...
    har du evt et forslag til noget med fuldkåbe, samme ccm og pris??


  • #15   20. okt 2007 lidt kløe har man vel altid smiley

  • #16   21. okt 2007 Nicki K

    Jeg er ikke verdensmester i sportscykler, men nu nævner du fuldkåbe og at den nok vil blive fyret af en gang imellem....

    Så vil jeg anbefale dig at glemme fuldkåben - så får du en helt naturlig grænse for, hvor ofte og især hvor længe, den bliver fyret af....

    Jeg synes faktisk du skal søge DBA, MCG og lignende af i det prisområde du taler om. Kig på cyklerne, sid på dem, prøv dem og vær så opmærksom på, at 600 maskinerne inden for din ramme, vil være relativ "rutinerede".

    Uden at sig skal, ville jeg tænke i Bandit 400/600 Kawa ER5, Suzuki GS500 eller som favorit Honda CB500.

    Men lad tråden leve lidt - der er mange herinde, der har langt mere erfaring med specielt denne type cykler.

    Kan


  • #17   21. okt 2007 okay... men jeg takker da for dine svar.. jeg regner med at tage ud og kigge i bikeshoppen i viborg på mandag se om de har noget indbydende

  • #18   21. okt 2007 Altså en gs 500 er en god begynder cykel.. Du kan tjekke min ud, den har kåbe på, og den kører sq ret godt.

    En gpz 500 eller CB500 er bestemt heller ikke noget dårligt.


  • #19   21. okt 2007 Nu er jeg også ny mclist og køber min første cykel på lørdag.

    Jeg har kørt en del på en Kawasaki ER5 (den jeg tager kort på) også også en CB 500.

    De to maskine køre dælme godt må jeg sige.


  • #20   21. okt 2007 Ellers snup en ældre CBR600. Det er en forrygende begynder mc. Jeg selv, og 3 af mine venner er startet på sådan en, og vi lever da endnu smiley

  • #21   21. okt 2007 Synes min Cbr600 var et godt valg. At den så fysisk er for lille til mig er en anden sag. Jeg fik kortet i sommer.

  • #22   21. okt 2007 Jeg vil sige at en STOR del, at valg af en ny cykel, hvad det så enten er første gang, eller 10. gang, beror på om man sidder ordentlig på den. Det er jo ikke sjovt (ellr sundt) hvis man er helt trehujlet til aften, efter en god lang tur.. Mit råd, find en håndfuld cykler du kan lide, og kan betale selvfølgelig, og så op og sidde på dem og trille en tur... Så kommer et valg måske helt af sig selv... Men god fornøjelse herfra!!

  • #23   21. okt 2007 Bandit er en kanon mc, og ellers så er en god start cykler som Kawasaki ER-5, Honda CB500 eller Suzuki GS500...

    Kører selv ER-5, og er var min første mc og jeg har haft den en sæson, og hold op hvor den kører godt og hvor er jeg glad for den, men til foråret skifter jeg selv til en Suzuki GSF650 Bandit.
    Men er glad for at jeg startede på en 500 ccm som ikke tog magten fra mig og som jeg kunne lære at køre på... For ligesom ved bil, så lærer man først rigtig at køre efter man er færdig med kortet,får sin egen bike og skaber sig en del rutine, og man skal jo kravle før man kan gå.....!!!


  • #24   21. okt 2007 er der da meget forskel fra en 500 til en 600ccm

  • #25   21. okt 2007 Ja det kan der være... MEGET endda.

  • #26   21. okt 2007 Alt efter hvad du køber, så ja.... Der er mere moment og træk, og så går en Bandit f.eks roligere i motor-gangen en en CB500 eller andre 500 ccm motorcykler, da den er 2 cylindret i forhold til Bandit's 4 cylindre.....
    Men 2 cylindre har ihvertfald også sin charme, ligesom en V2'er igen har sin helt egen charme, det er et spørgsmål om hvad man er til!!

    Men personligt synes jeg bare at en 500 ccm bike er kanon at starte på, da den er billig i drift, billig at anskaffe, billig i forsikring og så har den ikke så mange kræfter at man bliver bange, men nok til at du kan miste kortet op til flere gange, he he... smiley

    Man skal jo ikke kun tænke på anskaffelses prisen, da forsikringen jo også i HØJ grad er en vigtig faktor i hvad man har råd til at have i længden, og så kan man jo opbygge erfaring og ancinnitet og derefter stige i ccm klasse..... Men det er jo en individuel holdning!!!

    Men jeg er ikke mc mekaniker eller ekspert, og der er andre der er meget mere inde i tingene end mig, så du får sikkert nogle bedre og mere kompetente svar i løbet af dagen, ved at Jesper, Lyngby er meget inde i de fleste ting hvad omhandler mc'er smiley

    Hvilke bikes har du kig på???


  • #27   21. okt 2007 havde lidt kig på en bandit 600ccm den andet dag.
    men vil helst have noget med fuldkåbe.
    hav vil forsikring ca være for sådan en bandit bare ansvar. som 21, bliver det billigere når man har haft bil kørekort fra jeg hva 18


  • #28   21. okt 2007 Har du haft egen bil forsikret i dit navn fra du var 18 har du jo så 3 års ancinnitet, og det betyder da rigtig meget!! Ellers så ved jeg at du kan forsikre den hos Suzuki forsikring til 7232 kr med fuld kasko da du er under 26.
    Men ved ikke hvad en ansvars forsikring koster, da er det bedst at ringe rundt til de forskellige selskaber og derefter at sammenligne priserne!!!


  • #29   21. okt 2007 jeg har haft i eget navn fra jeg hva 19...
    jeg har lig beregnet det på fair forsikring en
    suzuki gsf 600
    årgang 96
    koster ca 4k i ansvar


  • #30   21. okt 2007 Tror du kan få det billigere andre steder, men uden at være sikker... Fair er ihvertfald ikke altid de billigste!!!

  • #31   21. okt 2007 okay... kan godt være det lyder jo bare billigt i forhold til bil... gir ca 10k for en golf3 1,8 rimlig dyrt

  • #32   21. okt 2007 Du skal se på denne her:) http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=52231928 det en god begyndercykel .. giv et bud.. eller kom og prøv en tur.;)

  • #33   21. okt 2007 pæn cykel... men som sagt, bliver det først om et halt år, før jeg har kortet og har råd til cykel..
    men tak for tilbudet


  • #34   22. okt 2007 Hej Nicki.

    Som begyndercykel vil jeg anbefale 500 cc. Det er nok til at man ikke har problemer med at overhale på motorvejen og samtidig tager den ikke magten fra én.

    Jeg havde selv en suzuki gs500 som min første cykel i 6 år og var rigtig glad for den.

    En anden lækker cykel er kawasakis er5, man får meget cykel for pengene.

    Hvis man vil ha' lidt mere cc, så er kawasakis er-6f rigtig lækker. Det er hvad jeg har nu og den er jeg glad for. Men der sker lidt mere når man rykker i håndtaget og jeg er da blevet lidt overrasket en gang imellem og det er med 6 års erfaring.


  • #35   22. okt 2007 Forresten er banditten også en dejlig cykel. Havde lidt kig på sådan én for et par år siden, men havde ikke lige råd til en fornyelse dengang.

  • #36   23. okt 2007 prøv og hør hvilken forsikring der vil ha dig først der er mange der ikke vil ha folk under 25 og 30.

Kommentér på:
begynder cykel.

Annonce