{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
634 visninger | Oprettet:

Nordin N
Nordin N
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 8

God begyndercykel! {{forumTopicSubject}}

Hej Motorcykelentusiaster..

Jeg skal til at have min første cykel inden så længe..
Jeg ville høre jer ad, hvilke cykler der er at foreslå. Den må gerne være forholdsvis hurtig, og have et fedt design, men stadig være til rimelige penge max 60.000 kr. Alderen gør ikke noget, bare det stadig er en god cykel..

På forhånd tak
Nordin Naciri

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  God begyndercykel!
  • Nordin N
    Nordin N Tilmeldt:
    jun 2005

#1   26. jun 2005 Jeg er 20 og bliver 21 til januar.. Kan det betale sig at have kasko på en cykel til max 60.000???

• #2   26. jun 2005 En Aprilla Rs 125 er en god begynder mc, og den kan du købe for ca. 30.000 kr. - den har lige præcis 34 HK, så man må kører på den med lille kørekort, og så er den mega nem at køre (især pga vægten: 110 Kg.) og samtidig er den også rimelig hurtig

• Nordin N
    Nordin N Tilmeldt:
    jun 2005

#3   26. jun 2005 Oki.. Det er da værd at overveje.. Hvor hurtig er den fra 0-100??? Ville måske gerne have en med lidt flere muligheder og lidt flere kubik??

M.v.h. Nordin Naciri

• Nordin N
    Nordin N Tilmeldt:
    jun 2005

#4   26. jun 2005 Jeg er rigtig positiv overfor Honda.. Har hørt at deres motorer og gearkasser skulle være rigtig gode, men hvilke modeller kan I foreslå?

• #5   26. jun 2005 Jeg gav 61000 for min SV650S fra 99, så det er ikke meget mere du behøver at finde frem for at få sådan en. Vil mene det er pengene værd.
    Jeg startede selv på en Suzuki gsx-r250 og havde så 2 Kawa ER5. Det er begge gode begyndercykler, men man kan hurtig blive træt af dem. Og så er SV´eren bare mere en rigtig mc smiley

• #6   26. jun 2005 ja og så lyder den jo kanon! og kan stort set følge med alt når vi ikk snakker motorvej og dødskørsel!

• #7   26. jun 2005 Kan kun sige at jeg stod i samme dilemma for 1 måned siden. Jeg blev gennem venner foreslået at købe en Honda CBR 400 Fireblade og det har jeg ikke fortrudt et eneste sekund endnu smiley
    PS: Den rykker 0-100 på lidt over 3 sek smiley

• #8   26. jun 2005 Jeg startede på min SZR og den er jeg godt tilfreds med... En anderledes cykel... Med masser af lyd.

Du kan se lidt mere her:
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=718

Mvh
    Lasse

• #9   23. aug 2005 Hey Nordin.

Hvis det er en 500 cc du er på udkig efter, så er mit bud helt klart Honda CB500. Og det er der flere grunde til.

Det kan godt være at en Suzuki GS500 er billigere i anskaffelse (mellem 30.000 og 50.000 kr), fordi der er så mange der vil sælge, men den er til gengæld svær at sælge, netop på grund af dette. Der har Hondaen ikke nær så mange problemer, Da der ikke er så mange til salg hele tiden. Hondaen kan erhverves for ca. 40.000 - 60.000 kr. Personligt gav jeg 57.000 kr for min, men den er også i meget god stand. Næsten helt ny.

Det er også min opfattelse, at reservedele er dyrere til Suzukien. Min ven har en GS500 og han har betalt mere for reservedele til sin, som jeg også har købt til min Honda, nemlig et kædekit.

Og så er der det med kræfter... Suzukien og Hondaen opfører sig næsten ens med hensyn til acceleration og topfart med droslingskit i, men når du om to år kan fjerne droslingen, har Hondaen 58 hestekræfter i forhold til Suzukien, der kun har 45 hestekræfter, med mindre du køber en helt ny. Så har den 48 hestekræfter.

Der er også en helt tredje 500 cc at overveje; en Kawasaki ER-5. Min kørelærer havde den som skolecykel, og den kører fint, lige som Suzukien og Hondaen gør (Hondaen kører bedst). Den har dog knapt så mange hestekræfter, når droslingen fjernes, som Hondaen, men flere end Suzukien.

Jeg kender ikke så meget til priserne på en ER-5, men den ligger vist mellem Honda og Suzuki.

Men som konklusion, så vil jeg meget varmt anbefale Hondaen, og overvej også en fuldkåbe til den, da dette gør køreoplevelsen markant bedre på motorvej. En kåbe tager en masse vindpres, og de fås i flere forskellige varianter.

Håber det kunne være til hjælp.

Mvh. Crazy A.

Kommentér på:
God begyndercykel!

Annonce