{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.412 visninger | Oprettet:

ØV - MC-fjendsk vejbelægning :-( {{forumTopicSubject}}

Var ude at køre en dejlig aftentur i lokalområdet i går, og turen gik bl.a andet over Veksø, Hove og Gundsø. Men ak!
Hvad der plejer at være en smuk og dejlig tur af små veje med bakker og sving er nu blevet forvandlet til et MC-fjendsk landskab, fyldt med støv og småsten.

Man har valgt at forny vejbelægningen med denne her type hvor man hælder flydende asfaldt ud og derpå et ordentligt lag småsten.

Sikke noget l... at køre på.

Er der nogen der har noget erfaringer om hvor lang tid sådan en belægning er om at sætte sig så man igen kan nyde turen uden risiko for udskridninger?

/Pia

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ØV - MC-fjendsk vejbelægning :-(
  • #1   24. jun 2005 Dengang de lavede samme nummer ude ved Bakken, tog det så vidt jeg husker knap et par måneder - men den vej var også vel besøgt.

Hygge
    Claus

• #2   24. jun 2005 den ude ved Hove (hvis det er den jeg tænker på) har været løs i underlaget længe og hvis man kommer fra den "forkerte" side så ser man det næsten for sent, fordi man kommer over en bakketop.
    Jeg kom tilfældigvis den vej 2 gange i weekenden. Første gang kunne jeg mærke forhjulet skride.
    Anden gang holdt der en Ducati som havde været en tur i asfalten. Dog med meget lav fart, så kun få ridser på sidespejlet.

Det er noget lort i forhold til os mc'ister og asfalten efter det løse er kørt væk er rimelig ru (pga. de sten der er kørt i asfalten) så den er ikke sjov at køre på bagefter heller.

• Christian N
    Christian N Tilmeldt:
    aug 2004

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 64
    #3   24. jun 2005 Jeg syntes næsten at veje med nedkørte sten er de bedste. Der er mere grib i dem så.
    Ligesom jeg syntes at bumbede veje også er rigtig sjove. Det er klart at på sidstnævnte kan man ikke komme helt så langt ned - men med ordentlige dæk er der ikke meget galt. Desuden lærer man også meget at køre på andet end ny sort asfaldt.
    I går kørte jeg på en ligende strækning (ned nye småsten), og jeg syntes at det er fedt at mærke cyklen arbejde - skride lidt for så at få fadt igen.
    Nå, men det var mine 10cent.

CB
    P.S. forresten - jeg tror ikke at der går mere end 14 dage før småstene er kørt ned (kender godt strækningen, tror jeg - og det er en rigtig fed vej) - men det kommer selvfølgelig også meget an på vejret.

• #4   24. jun 2005 har set de har lagt ny asfalt... arbejder i herringløse.

• #5   24. jun 2005 Hårh, det gjorde de også for et år eller to siden, her 100m fra min bopæl. Der kørte jeg jo godt nok på knallert. Kom lige oppe fra posthuset, havde hentet to store papkasser, med tuncylinder og andet godt.. Det var bare læsset på knallerten, og jeg tager det sving her med god fart som jeg plejer, da astfalten plejer at være fin. Men tro lige på man får et chok, da det bare er løse sten der ligger rundt i svinget. smiley

Jeg væltede ikke, men det var sq tæt på!

• #6   24. jun 2005 pyhh, sikke nogen historier.

Man må godt nok håbe at den er billig den belægning, for der er tilsyneladende ikke mange der er glade for den. Den må jo være valgt ud fra et eller andet kriterium?

JEg ville nødigt bo ud til sådan en vej, det må larme og støve helt afsindigt.

/Pia

• #7   24. jun 2005 Så snart stenene har lagt sig fast, bliver den jo fast at køre på igen. Og så sagt, så har man godt vejreb i så "ujævn" vej.. Men den er lidt mere urolig at gøre på end, sort glat asfalt.

• #8   24. jun 2005 Ja ja Christian N.

Det kan ikke blive mere forkert end det du skriver, og jeg tvivler på om du overhovedet nogensinde har kørt på en mc!!!!

DER ER DET DÅRLIGSTE BID I DEN TYPE VEJE MED SMÅSTEN KØRT NED I ASFALTEN!!!
    Desuden er det næsten umuligt at se om der ligger løse sten i svingene, når det ikke er den fine sorte asfalt.

Jeg oplevede også Hove området flere dage i træk, og de første par dage var alt som det plejer, men pludseligt dagen efter kom vi 2 SV´er til det af Rune omtalte sving, og uden varsel om løse sten kom vi over bakken og ned i venstrekurven, hvor jeg så kort tid inden jeg ramte de løse sten opdagede dem, og nåede en kort opbremsning inden jeg måtte slippe bremsen og styre igennem så godt som muligt. smiley
    Jeg slap med mindre udskridninger på både for og baghjul, og min kammerat med baghjulsudskridning.
    Der kan man tale om effektiv hastighedsnedsættelse smiley

Jannik...

• #9   24. jun 2005 Som Jannik siger, findes der dårligt ringere veje end dem med tjære og småsten. Man kører på toppen af de små sten, og ikke på hele stenen. Oven i hatten kommer så de små satans løse sten... Fortæl mig en gang til, du kan komme lige så langt ned på sådan en belægning Christian!! ...som om

• #10   24. jun 2005 Han har da aldrig været nærmere en mc end i sine små drømme når han "suser" der ud af på sin tunede scooter!
    ;-D

• Christian N
    Christian N Tilmeldt:
    aug 2004

#11   24. jun 2005 For det første, Jannik, er jeg fuldstændig ligeglad med, om du ikke tror på at jeg har MC eller ej. Hvorfor tror du jeg ikke har oprettet den herinde?
    For det andet Nordskov, tror du virkelig at dine dæk er så hårde at de køre på toppen af de små sten - og de ikke bider sig ned i dækket??
    Hvis I har været på Knutstorp ved I at S-svinget på bagsiden er meget bumblet og med dårlig asfaldt, og da køre jeg da med knæet i hele vejen - men igen tro det eller lad være - jeg er fuldstændig ligeglad.
    CB

• Christian N
    Christian N Tilmeldt:
    aug 2004

#12   24. jun 2005 Igen må jeg lægge mig ud med jer. Jeg syntes at de veje med sort asfaldt er de værste i vådt føre. Da lægger vandet sig oven på vejen. På veje med nedkørte sten bliver det drænet væk bedre. Og igen bider stene sig op i dækket.
    CB

• #14   24. jun 2005 Jeg viste ikke de lukkede scootere ind på Knutstorp Christian!!!???
    Og hvor langt ned kommer du så på veje med sten på i vådt føre???
    Ja du siger vel knæet i asfalten ik´??
    Pænt dygtig fyr dér...

• #15   27. jun 2005 Ved du hvad Jannik, jeg kan virkelig ikke forstå hvad jeg har gjort for at pisse dig sådan af. Jeg ved godt at du ser de berømte fakes over alt, men prøv lige at klappe hesten en gang i mellem inden du råber om. I mit første indlæg prøvede jeg bare at tilkendegive min mening, og straks fare du op med påstande, du overhovede ikke har noget belæg i. Jeg skrev ikke at veje med ny sort asfalt var dårlige (udover i regnvejr), men bare at jeg mindst lige så godt kunne lide veje med ru overflade. Endvidere mente jeg bare at man skulle tage de dårligere veje som en udfording, fordi man lære en masse af det. Jeg syntes ikek at det er at svine nogle til?? Men det er nok bare mig.
    Anyhow - til dit spørgsmål, så er jeg en meget dårlig regnvejrsrytter. Mit eneste styrt (på offentlig vej) har jeg haft i regnvejr, så jeg bliver altid meget stiv og forsigtig når det regner, eller vejen er bare lidt våd. Men stadigvæk syntes jeg at ru veje er bedre i vådt føre.
    Jeg kan fortælle dig at jeg har kørt MC i 11 år, har haft en GSX 750 ES, en ZX7-R, en Fireblade, og køre nu R6. Min Fireblade var pårettet herinde, som en af de første. Men da jeg skiftede den ud til R6'eren, og havde set hvor meget nye brugere skulle tigge og bede sådan nogle som dig for at komme ind, gad jeg ikke. Jeg følger dog stadig lidt med herinde, og hjælper når jeg kan, og, hvilket åbentbart pisser nogle af, giver min mening til kende når jeg har lyst til det.
    Det blev en længere smøre - specielt når man tænker på, at jeg havde besluttet mig for, at jeg ikke gad at diskuterer med dig, og komme ned på dit niveau.

Jeg ser frem til at se din response.

Med ikke ligeså venlige hilserner som jeg plejer
    CB

• #16   27. jun 2005 Synke ned på mit niveau???

Når en person ikke er oprettet med en mc og eks. skriver:
    -------------------------------------------------------------------
    Jeg syntes næsten at veje med nedkørte sten er de bedste. Der er mere grib i dem så.
    Ligesom jeg syntes at bumbede veje også er rigtig sjove. Det er klart at på sidstnævnte kan man ikke komme helt så langt ned - men med ordentlige dæk er der ikke meget galt.
    ------------------------------------------------------------------
    Er man efter min mening ikke en som selv har prøvet at køre på den type asfalt.
    Jeg mener bare at jeg må råbe vagt i gevær når der kommer den slags kommentarer, for sidder der en ny mc´ist og læser at grebet er bedst på småstensasfalten er han/hun totalt fucked-up hvis de stoler på det!

Jeg har snart været herinde længe, og har set rigtigt mange "scooter-drenge" med alle deres smarte bemærkninger om hvordan man lærer at køre på baghjul eller at det bedste sted at lære at smide knæet i asfalten er i en rundkørsel (og alle mc-folk ved at i rundkørsler ligger benzin/olierester, korn og dækfnuller fra lastbiler som river dækkene for at komme rundt).

Jeg er bare træt af latterlige og fejlagtige kommentarer som eks. din tidligere kommentar om asfalt.

Jeg bærer ikke nag, og vil gerne stadigt hilse på dig, hvis du nu har en mc altså...

Jannik...

• Christian N
    Christian N Tilmeldt:
    aug 2004

#17   27. jun 2005 Mener du virkelig at man er totalt fucked up, hvis man køre på en vej med småsten der er kørt ned i asfalten?? Hvis du nu tager et viskelæder, og visker på et sandpapir og et almindelig papir - hvad slider så mest på viskelæderet?? og hvad er sværest at viske på?? Det er vel det samme.

Anyway - jeg bære heller ikke nag, jeg syntes bare ikke at min mening er hverken latterlig eller fejlagtig, ligesom jeg mener at have mange km. erfaring til at uderbygge min mening. Jeg bryder mig heller ikke om at blive kaldt de ting du har kaldt mig - specielt ikke når jeg ikke mener at jeg har fornærmet dig.

Men jeg tror (håber) nu også at du misforstår mig. Jeg mener selvfølgelig ikke at veje med løst underlag er gode (sjove på en anden måde end gode veje, måske - men ikke gode). Jeg mener at ru veje er gode - og jeg vil stadig mene at der er bedre grib i dem end på nye sorte veje. Men forskellen er nok minimal (men jeg har nu heller ikke påstået andet end at forskellen er minimal).

Vi bliver nok aldrig enige, så lad os begrave stridsøksen.
    CB

• #18   27. jun 2005 Det er i orden med mig smiley

Fred være med det og lad os nu bare få trillet nogle km...

Jannik...

Kommentér på:
ØV - MC-fjendsk vejbelægning :-(

Annonce