{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.235 visninger | Oprettet:

Første bøde...... {{forumTopicSubject}}

Ja, så måtte det jo ske...... den første bøde er i hus, skal lige dele oplevelsen med gutterne herinde.

Jeg bliver ringet op fra Tyskland, og delene til cyklen er kommet, straks kører jeg de 35 km ned for at hente dem, så der igen kan blive til nogle hygge timer med kværnen.

Men...... de er i forkerte farver.... så jeg må køre hjem uden.

Men på en solbeskindet tysk vej, hvor man må køre 120 km/t, trækker en bilist over i min bane, og den for lidt gas for at undvige, lidt længere henne må man så køre 50 km/t, så jeg slapper af i højre hånd. Hundrede meter længere fremme står Tysk politi bag en hæk og vinker flinkt til mig.

Jeg hiver pas, kørekort og forsikringspapire frem og da der er få meter til den danske grænse håber jeg at de bare vil tjekke papirene.

Men Tysk økonomi er jo ikke så god, så betjenten fortæller at hvor der må køres 50 km/t kørte jeg 103 km/t.

Han beholder kørekørt og forsikringspapire og beder mig køre til en dansk bank, og komme med lidt til statskassen.

Uden dele og 2.000 kr fattigere kører jeg slukøret hjem smiley

Meeeen, godt det ikke var på den danske side, så var der intet kørekort smiley

Med ønsket om en god sommer.

Povl


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Første bøde......
  • #1   23. jun 2005 Fra 120 til 50 på så kort et stykke. Det var dog en stor forskel i hastighedsbegrænsningerne. Det kan man da vist ikke lige komme ud for herhjemme hva?

    Meget ærgeligt for dig i hvert fald.

    /Pia


  • #2   23. jun 2005 Jeg synes du skal glæde dig over at du ikke mistede kortet :o)

    Jeg blev taget med 160 km/t på motorvejen, sidste år, dagen før den nye regel med 160km/t på motorvejen betyder frakendelse af kørekortet. Så jeg "slap" ligeledes med en bøde på 2000kr.

    Kort tid efter kørte jeg ind på en tankstation, og sundede mig. 20 km senere var jeg ved at overhale den samme civil-betjent igen, denne gang med 140km/t. Jeg nåede dog at opdage at det var ham. Desværre opdagede han også mig i bakspejlet, så han vinkede overlegent til mig, antageligt med et skævt smil på :o)

    Hygge
    Claus


  • #3   23. jun 2005 Hårh, surt.. Men hvordan kan han beholde dit kørekort? smiley

  • #4   23. jun 2005 Angående køretort, det beholde han sammen forsikringspapirene, ind til han fik pengene. Der er kun 2-300 meter til en dansk bank, så jeg var tilbage med pengene inden for 5-10 min. Fik også mit kørekort igen.

    Han sagde at jeg ville modtage papire fra dem senere, ved ikke hvad der sker med 100% hastigheds overskidelse i Tyskland, når man er dansker.

    Tyskerne kan få kørselsforbyd i nogle måneder, eller klip i køre kort, men er lidt spænd på om jeg "bare" slipper med bøden....

    Povl


  • #5   23. jun 2005 Lyder mærkeligt med at beholde dit kørekort. Kan man det?!?

    Anyway, er du sikker på at det ikke bare var landsby-tossen som havde klædt sig ud. Så kan det jo være det var hans personlige kontonr. han stak dig :o)

    Hygge
    Claus


  • #6   23. jun 2005 Hæ....
    Fik ozz en på 2 kilo i sidste uge...
    118 km med 80 km grænse - blev nakket af en sniger i en lortebrun Peugeot 406 st.car...

    Men det er kun den 2. siden jeg fik kørekort.
    Vi må betale - og holde EKSTRA øje fremover LOOL


  • #7   23. jun 2005 Du må jo ikke køre uden kørekort, så han kan sq da ikke beholde det uanset hvad! Eller jo, så kan han stikke dig en plovmand oveni, for at køre uden kørekort. smiley

    Jeg har også lært max. at køre 128km/t på landevej, 112km/t i 70zone, 96km/t i 60zone, og max 80km/t i byzone.

    Så holder man lige røven i vandskorpen. smiley

    Men man skal jo til at lære noget nyt, når det nye "klippekort" kommer.


  • #8   23. jun 2005 Lund der er noget du har fattet efter de nye regler for %-vis overtrædelse af hastighed.... Der er mange der ikke ved at den er sat ned til 60 i stedet for 70 %......

  • #9   23. jun 2005 Grunden til at betjenten beholdt kørekortet har jo været, at ellres stikker man sgu da bare af inden bøden, for så kan det tyske politi ikke finde ud af hvem man er, hvis de nu havde givet kortet tilbage... Så har han jo nok fået kortet tilbage i byttehandel, da han betalte bøden..

  • #10   23. jun 2005 Der var du vist heldig at det var på den side af grænsen :)........
    Du må se det positive på sådan en sur dag smiley


  • #11   23. jun 2005 Du var heldig du ikke fik en bøde for at køre uden kørekort på vej hen til banken smiley

    Mvh. Rune


  • #12   23. jun 2005 He he... Hvor uheldig har man lov at være! smiley Men du har dog dit kort i behold.. smiley

  • #13   29. aug 2005 Nyt brev fra tysk politi. De vil have flere penge 100 Euro = 750 kr, sikkert til den tyske valgkamp smiley
    Efter at have læst en artikel, hvor i der står de de ingen aftale har med Danmark, for de ikke flere penge af mig.

    Efter mit uheld d., 20/8-2005 kommer jeg afligevel ikke til at køre før i slutningen af september, starten af oktober i Tyskland, og da er sagen forældet smiley


Kommentér på:
Første bøde......

Annonce