GSX-R 600, GSR 600, R1 eller en 4.? {{forumTopicSubject}}
Hey!
Jeg har kigget med herinde i en 40 dages tid, hvor jeg har kæmmet forummet for viden om motorcykler. Jeg har søgt på diverse indlæg i forummet om begynder MCs, og jeg er kommet frem til, at jeg formentligt er interesseret i følgende maskiner:
GSX-r 600 årgang '98+ ca.,
GSR 600 '06,
Yamaha R6 til ca. 80.000.
Mange anbefaler en SV 650, GS 500, GSF 650 (bandit) osv, men jeg har den opfattelse, at man hurtigt bliver trætte af disse cykler. Jeg kunne godt tænke mig en cykel, hvor man kan udvikle sig. Jeg har, som mange andre MC'er, ild i røven, men jeg kan sagtens begrænse mig. Jeg er bevidst om, at jeg er nybegynder. Jeg er tilhænger af en cykel med kåbe, hvilket jeg godt ved, at en GSR 600 ikke har, men jeg synes, at den har et pisse fedt design.
Jeg kunne godt tænke mig at høre jeres tanker om ovenstående cykler til en nybegynder eller bare generelle kommentarer. Hvis I har et foreslag til en helt 4. MC, så må I endelig skrive! Lidt info om mig: 22 år, 1.85 høj, ca 86 kg, Jeg har et budget på op til 80.000 kr, men hvis man holder sig under 70, så passer det mig fint, hvilket også er grunden til, at jeg måske mest hælder til en GSX-R 600. Men hvis fun-faktoren er større på de andre, så er der penge at kaste efter en af dem.
På forhånd tak,
Mikkel
Ps. Jeg går nok først igang med kortet først i marts, men det er ikke for tidligt at begynde at drømme / spare sammen
mar 2007
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 96
apr 2007
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 83 Svar: 597
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.506
Men med GSR600, Hornet 600 og Fazer 600, får du i mine øjne, mere fun-factor.
En R-MC som de førstnævnte er så velbygget til deres formål, at man skal køre mere end fornuftigt stærkt på landevejen for at føle at de er sjove. Men GSR'en om dem i samme klasse, er underholdende allerede fra ca 80km/t. På racerbanen er GSXR hurtigst, men ikke på landevejen.
Desuden er forsikringen også billigere med GSR og Hornet
/
Jesper
aug 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Emner: 37 Svar: 236
Takker for svarene. Jeg synes ikke så godt om udseendet på en Fazer 600, men jeg CBR 600 er bestemt værd at overveje. Det skal bestemt tages med i overvejelserne, at det allerede er sjovt at køre ved 80 km/t, hvilket man selvfølgelig kører max på landevejen
Virker kåben alt for vindafbrydende til, at man mærker suset ordenligt? Hvor det på en naked opnås hurtigere / følges vildere?
feb 2004
Følger: 35 Følgere: 34 MC-er: 1 Emner: 89 Svar: 2.745
Har selv kørt på en gsxr600 fra 1997. Den hiver altså ikke hovedet af en og er utrolig nem at køre på, overvej en 750er istedet for.
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.506
Det med vind/suset. Ja man mærker vinden mere på en naked, og derfor føles det tit som om man kører hurtigere end man gør. Hvilket ikke er en dårlig ting hvis man gerne vil beholde sit kort. Desuden er mange af de naked maskiner der er lavet over en racer, også tit gearet sådan at topfarten er lavere, en accelerationen hurtigere. Så de rykker mere, også fordi kræfterne er lagt ud til at være større i mellemområdet på en GSR (og lign) og ikke lagt til at være i øverste register.
apr 2005
Følger: 20 Følgere: 49 MC-er: 5 Emner: 35 Svar: 1.408
mar 2006
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 40
Jeg gav 71 kg for min, så du burde ku finde en 600 til rimelig penge, så der er lidt til læder og forsikring (og undersøg hvad du skal gi i forsikring for en 750, hvis du vil ud og kigge på sådan en, inden du handler! )
feb 2006
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 21 Svar: 358
For ikke at snakke om sikkerheden.
maj 2007
Følger: 67 Følgere: 53 MC-er: 2 Emner: 19 Svar: 523
apr 2007
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 51 Svar: 1.633
GSX-R 600, GSR 600, R1 eller en 4.?