{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
890 visninger | Oprettet:

GSX-R 600, GSR 600, R1 eller en 4.? {{forumTopicSubject}}

Hey!

Jeg har kigget med herinde i en 40 dages tid, hvor jeg har kæmmet forummet for viden om motorcykler. Jeg har søgt på diverse indlæg i forummet om begynder MCs, og jeg er kommet frem til, at jeg formentligt er interesseret i følgende maskiner:

GSX-r 600 årgang '98+ ca.,
GSR 600 '06,
Yamaha R6 til ca. 80.000.

Mange anbefaler en SV 650, GS 500, GSF 650 (bandit) osv, men jeg har den opfattelse, at man hurtigt bliver trætte af disse cykler. Jeg kunne godt tænke mig en cykel, hvor man kan udvikle sig. Jeg har, som mange andre MC'er, ild i røven, men jeg kan sagtens begrænse mig. Jeg er bevidst om, at jeg er nybegynder. Jeg er tilhænger af en cykel med kåbe, hvilket jeg godt ved, at en GSR 600 ikke har, men jeg synes, at den har et pisse fedt design.

Jeg kunne godt tænke mig at høre jeres tanker om ovenstående cykler til en nybegynder eller bare generelle kommentarer. Hvis I har et foreslag til en helt 4. MC, så må I endelig skrive! Lidt info om mig: 22 år, 1.85 høj, ca 86 kg, Jeg har et budget på op til 80.000 kr, men hvis man holder sig under 70, så passer det mig fint, hvilket også er grunden til, at jeg måske mest hælder til en GSX-R 600. Men hvis fun-faktoren er større på de andre, så er der penge at kaste efter en af dem.

På forhånd tak,
Mikkel

Ps. Jeg går nok først igang med kortet først i marts, men det er ikke for tidligt at begynde at drømme / spare sammen smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  GSX-R 600, GSR 600, R1 eller en 4.?
  • #1   6. okt 2007 Er selv startet på en R6, og det er nu gået fint. Kan godt anbefale det så længe man kan styre sin højre hånd smiley

• #2   6. okt 2007 kan ikke helt huske hvad prisniveauet er på dam, men cbr 600 er også en rigtigt god maskine med fuldkåbe..

• #3   6. okt 2007 Tjaeeee, om du vælger en GSXR-600, R6 eller anden i samme klasse får du samme funfactor.
    Men med GSR600, Hornet 600 og Fazer 600, får du i mine øjne, mere fun-factor.
    En R-MC som de førstnævnte er så velbygget til deres formål, at man skal køre mere end fornuftigt stærkt på landevejen for at føle at de er sjove. Men GSR'en om dem i samme klasse, er underholdende allerede fra ca 80km/t. På racerbanen er GSXR hurtigst, men ikke på landevejen.
    Desuden er forsikringen også billigere med GSR og Hornet

/
    Jesper

• #4   6. okt 2007 Der skulle selvfølgelig stå R6 i overskriften...

Takker for svarene. Jeg synes ikke så godt om udseendet på en Fazer 600, men jeg CBR 600 er bestemt værd at overveje. Det skal bestemt tages med i overvejelserne, at det allerede er sjovt at køre ved 80 km/t, hvilket man selvfølgelig kører max på landevejen smiley

Virker kåben alt for vindafbrydende til, at man mærker suset ordenligt? Hvor det på en naked opnås hurtigere / følges vildere?

• #5   6. okt 2007 En R6er til 80k? SÅ har den vist været nede og ligge elle gået 1 million km:)
    Har selv kørt på en gsxr600 fra 1997. Den hiver altså ikke hovedet af en og er utrolig nem at køre på, overvej en 750er istedet for.

• #6   6. okt 2007 Mikkel: Ja man kører nu også over det. Men jeg skrev jo allerede FRA 80km/t er den sjov.
    Det med vind/suset. Ja man mærker vinden mere på en naked, og derfor føles det tit som om man kører hurtigere end man gør. Hvilket ikke er en dårlig ting hvis man gerne vil beholde sit kort. Desuden er mange af de naked maskiner der er lavet over en racer, også tit gearet sådan at topfarten er lavere, en accelerationen hurtigere. Så de rykker mere, også fordi kræfterne er lagt ud til at være større i mellemområdet på en GSR (og lign) og ikke lagt til at være i øverste register.

• #7   6. okt 2007 findes der overhovedet en R6 til 80000 eller under ??????????

• #8   6. okt 2007 Jeg har en gsx-R 750 fra 97' Hvis man kan kontrollere højre hånd, og ellers er fornuftig kan man godt starte på sådan en, men er glad for jeg selv startede på en 600 f'er...
    Jeg gav 71 kg for min, så du burde ku finde en 600 til rimelig penge, så der er lidt til læder og forsikring (og undersøg hvad du skal gi i forsikring for en 750, hvis du vil ud og kigge på sådan en, inden du handler! smiley )

• #9   6. okt 2007 Husk lige at sætte 10.000 af til noget kvalli udstyr. En ordentlig hjelm der sidder lækkert og en god pasform i dragt er vigtigt!! Og giver utroligt meget mere køreglæde.
    For ikke at snakke om sikkerheden.

• #10   6. okt 2007 der står en r6 i aidt ved ryberg mc til 79000 kr

• #11   6. okt 2007 En ER-6 er nu også en dejlig maskine og den er rigtig god på en landevej med sving og forsikringen ligger på et niveau hvor alle kan være med.

Kommentér på:
GSX-R 600, GSR 600, R1 eller en 4.?

Annonce