13. maj 2006 Følger: 15 Følgere: 14 MC-er: 3 Emner: 265 Svar: 602
K vil indføre MC-syn K vil indføre MC-syn
"Motorcykler skal synes hvert tredje år, hvis det står til de konservative. Miljøordfører Christian Wedell-Neergaard forsøger at få forslaget ind i den såkaldte knallertpakke, som hans partifælle, justitsminister Lene Espersen, forbereder. Hovedformålet med et periodisk MC-syn er støjbekæmpelse samt at sikre, at motorcyklen er sikkerhedsmæssigt i orden. - Motorcykler støjer ufatteligt meget. Politiet har ikke længere støjmålingsudstyr, og derfor foretages der ikke støjkontrol, siger Christian Wedell-Neergaard. Nye knallerter skal også synes hvert tredje år, mener han. I samme ombæring vil de konservative hæve bøden til 2000 kr for støjovertrædelse. Samtidig skal en knallert konfiskeres efter anden overtrædelse og ikke som i dag tredie gang, politiet opdager, at knallerten er boret. Knallertpakken skal tillige indeholde hastighedsmålinger på en mobil hastighedsmåler, et såkaldt rullefelt, foreslår de konservative. Justitsministerens forslag vedrørende knallerter bygge på Færdselssikkerhedskommissionens 100 anbefalinger fra 7. maj."
Taget fra Motormagasinet nr 33, 1.-7. oktober 2007
aug 2004
Følger: 41 Følgere: 40 MC-er: 2 Emner: 106 Svar: 2.590
dec 2003
Følger: 40 Følgere: 41 MC-er: 2 Emner: 114 Svar: 2.073
det er bare nok en skjult afgift !!!
sep 2006
Følger: 25 Følgere: 23 MC-er: 1 Emner: 115 Svar: 1.650
jun 2005
Følger: 21 Følgere: 20 MC-er: 1 Emner: 112 Svar: 994
Grunden til at jeg pillede ved min knallert jeg havde dengang var ikke så meget for at kunne ligge og spille smart og køre hurtigt, men for at kunne følge med ude på de større veje jeg kørte på hver morgen på vej i skole.
aug 2004
Følger: 41 Følgere: 40 MC-er: 2 Emner: 106 Svar: 2.590
sep 2006
sep 2006
jul 2007
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 494
jul 2007
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 494
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 136 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.203
Dog er jeg meget af den opfattelse, at støjgrænser og straf for overtrædelse skal være ensartede.
dec 2005
Følger: 59 Følgere: 58 MC-er: 1 Emner: 111 Svar: 1.592
dec 2003
dec 2003
aug 2005
Ikke fordi jeg bryder mig om det, men vi er inde i en harmoniseringsprocess - så nu er vi kommet til det her.
I øvrigt synes jeg synet er noget pjat at pive om.
Har man ændringer på sin cykel, som man må føre tilbage forud for syn, så er det jo fordi cyklen ikke er OK iht. lovgivning og typegodkendelse.......
jul 2005
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 74 Svar: 947
maj 2006
Følger: 15 Følgere: 14 MC-er: 3 Emner: 265 Svar: 602
Men bemærk argumentet: "Hovedformålet med et periodisk MC-syn er støjbekæmpelse". Det er åbenbart kun sekundært med det sikkerhedsmæssige. Fokus er "Motorcykler støjer ufatteligt meget" og fremstår i mine øjne klart som en personlig holdning/fordom til tingene. Ikke noget med "nogle motorcykler", "mange motorcykler" eller "de fleste motorcykler", eller blot baseret på en undersøgelse. Det skal være ens for alle og på et velargumenteret grundlag, da jeg ser alt andet som en hetz imod en bestemt gruppe trafikanter.
Iøvrigt så kan det noteres, at justitsministeren i sit forslag til en "knallertpakke" har benyttet Færdselssikkerhedskommissionens anbefalinger. Og som formand sidder Karsten Nonbo, som fornylig har gjort sig meget uheldigt bemærket bl.a. i sine udtalelser om, at motorcyklister er potentielle mordere i trafikken, og at vi skal være glade for, at det indtil videre kun har været som selvmordere.
Med andre ord: vi skal nok ikke regne med tiltag i fremtiden, der gør det hverken billigere, nemmere eller sjovere at være motorcyklist i DK. Tænk over det, når der køres mindre pænt på offentlig vej blandt andre trafikanter. Og når der postes filmklip af samme slags rundt omkring i offentlige fora. Det er rene guldkorn at bruge imod os, når/hvis de kommer politikerne for øje.
K.
aug 2005
Så kom der ved på bålet
Vi kan slet ikke blive uenige om, at der er klare divergenser mellem hvad vore liberale politikere sige, og hvad de gør - mit syn på populistiske politikere er vist meget almindeligt kendt her:-)
Støj:
Skal jeg nu være helt ærlig, så er der f...... mange MC-er, der larmer...voldsomt! prøv en gang at tage tilen middelstor by eller dorf i det højtbesungne MC-land Tyskland og kør lidt omkring med jeres bulderpotter - Ibliver stenet, og derefter kommer Die Polizei med et bødeforlæg og er I heldige, bliver geden konfiskeret.
Mit problem med støj er, hvis man laver et indgreb, der favoriserer en gruppe af trafikanter frem for en anden - men et reelt støjproblem, det har vi!
Lige som I ikke tror, at periodiske syn vil have effekt på den generelle MC-bestands tilstand, så <b>tror</b> jeg det vil have en effekt. Om ikke andet, vil der være et antal individer, der ikke vil gide at ofre timer på at bygge om 2 gange hvert tredie år, låne bremseskiver en gang hvert tredie år - og for den sags skyld bytte udstødninger rundt 2 gange hvert tredie år.
Harmonisering:
Interessant er det at bemærke, at f.eks Grækenland, der heller ikke har autoproduktion også har tårnhøje registreringsafgifter! Iøvrig, harmoniseres næsten alle andre afgifter i EU ret voldsomt i disse år, men det er ikke som vi håber, at de danske afgifter bliver sat voldsomt ned-næh naboernes bliver sat op!
Der findes jo andre afgfter end MC/Bilreg afgifter.
Jeg synes faktisk ikke et periodisk syn er mange bekymringer værd:-)
aug 2005
Selv målt 2 gange årligt, men hvor mange gør det???
sep 2006
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 19 MC-er: 1 Emner: 7 Svar: 33
aug 2005
Næppe nødvendigt, men når man alligevel kigger på klodser, rager det ikke vidt
dec 2004
Følger: 2 Følgere: 23 MC-er: 1 Annoncer: 1 Emner: 9 Svar: 785
Den med tykkelsen af bremseskiverne er en af de sikre til syn. De har sådan en skydelære med spidser på kæberne så de kan måle ned i sporene på skiven, og er skiven bare i nærheden af MIN mål målt med en alm skydelære, er den under mål med spidserne. Har selv fået kasseret er par mc'er på den, og har kendskab til en del andre der også har haft den oplevelse.
Mht ombygninger er de helt anderledes hysteriske i Tyskland end de er i DK. Alle mc'er skal til TÜV hvertandet år og ALT hvad der er ændret skal være TÜV'et fra fabrikanten lige fra kåbeglas til blinklygter. Der er heller ikke frit slag i Tyskland for valg af dæk til mc'en. Hvert enkelt dæk type skal være godkendet til præcis din model mc. Dvs ikke noget med at vælge en dimention større eller et fabrikat/model der ikke er godkendt.
Lange
www.vfr.dk
aug 2005
--Jeg er bange for at politikerne populistiske idioti sælger mindst lige så godt som sund fornuft til størsteparten af de danske vælgere - desværre.....
.demokratiets største svaghed - en befolkning får den regering og lovgivende forsamling, som flertallet vil have
aug 2005
Med fare for at lyde åndshovmodig (og måske også være det), synes jeg faktisk det er eksakt, hvad vi har set de seneste 8-10 år. Det er bestemt ikke noget jeg bryder mig om!
Der er så mange eksempler, at man tror det er løgn, bare man åbner sine øjne en smule:-)
Det seneste jeg kan komme på er fra i går. Endelig melder vor siddende gerering gennem Rikke Hvilshøj ud, at vi skal have kvalificeret arbejdskraft ind i dette land, og at vi ikke skal tro, at vi kan sende dem hjem om x-år!
I eksakt det øjeblik det sker, begynder et af regeringens støttepartiet at spille på xenofobien i befolkningen, vel vidende at vi har en alderssammensætning i den etnisk danske befolkning, der ikke overhovedet tillader at sende nogen som helst ud, med mindre de da ligefrem er nedbrydende for vort samfund - meningsløst!!!
Ovenstående er ikke et forsøg på at skabe en indvandrerdebat i denne tråd. Det er bare et eksemple på, at en politiker fyrer det af, som vedkommendes kernevælgere gerne vil høre.
Desværre ser det - i hvert fald indtil for ganske nylig - ud til, at den danske befolkning lader sig forføre af disse udsagn....mon ikke det startede i 1973, da Fremskrdtspartiet havde held til at få 20 mandater ved at bilde en stor del af befolkningen ind, at vi kunne forbedre den offentlige service ved at sænke skatterne?
aug 2005
Følger: 24 Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 248 Svar: 4.420
apr 2006
Følger: 10 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 39 Svar: 361
Specielt når der nu kommer valg.
aug 2005
Jeg er grundlæggende enig med dig, og jeg synesogså at dit initiativ er fint.
Desværre skal man huske, at 125000 mc-ister er en lille gruppe, der ydermere er splittet - vi lever ikke allesammen bare for at køre MC :-).
Den store masse er langt mere interesant for populisterne at tækkes, og jeg tror ofte, at vis vi som gruppe opfører os bare lidt mere rimeligt (bl.a. ang gaderæs, larmepotter mm) så kan vi formentlig opnå mere ved at være uinteressante for populisternes målgrupper
Tænk på de unge mennesker fra Nørrebro-de vil være en del tættere på deres ungdomshus, hvis de bare gik konstruktivt ind i eksisterende ungdomsarbejde og andre etablerede kulturelle aktiviteter, i stedet for at demonstrere i gaderne.
okt 2005
Følger: 19 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 45 Svar: 938
Hvorfor skulle min kommende kæreste komme ind i billedet?
Jeg synes hun skal holdes uden for denne diskussion.
K vil indføre MC-syn