1.101 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 31 Svar

Støvler+røgskjold Støvler+røgskjold

Hej alle.

Jeg har efterhånden fået samlet det meste udstyr sammen jeg skal bruge til næste sæson.

Men mangler nogle støvler og et rygskjold.
Da jeg er begynder og skal lave førstegangs køb vil jeg meger gerne have nogle gode råd med på vejen..

Jeg har søgt lidt i forum og set flere tråde om thasen rygskjold men er stadig usikker om dette er det rigtige valg til sports kørsel.

P.S. Maskinen jeg køber bliver en cbf 600 f2'er

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Kitchen clogged 750 kr.
  • Flyt tørretumbler 450 kr.
  • Reparation af kabelfejl på robotplæneklipper 1.300 kr.
  • Furniture Assembly 2.200 kr.
  • Hente to døre i bauhaus Roskilde Montere døre og dørhåndtag i Jyllinge 2.100 kr.
  • rep. af hul i vandrør 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Støvler+røgskjold
  • #1   2. okt 2007 Hej Morten

Vil nødig sidde og skulle fortælle hvad der er godt og skidt udstyr! Kan kun sige, at skal du købe sikkerhedsudstyr - så lad være med at spare... Jeg har selv kørt med Knox Contour og Dainese Wave - og kan KUN anbefale dem! Jeg har selv den personlige mening, at jeg aldrig ville købe mit mc-udstyr i Thansen - dermed ikke sagt det ikke er gode produkter - jeg vil bare ikke sætte min lid til dem!

Så tag ug og prøv de forskellige beskyttere - de er jo meget forskellige fra person til person!

God jagt!

Lars

• #2   2. okt 2007 Hej Lars.

Det jeg er udeefter er råd i stil med: Rygskjold skal helst være med udluftning og matriale x anbefales pga. den kan bøjes osv osv osv <-- denne er blot fiktivt eksempel

• #4   2. okt 2007 Jeg har kørt med Dainese Wave, og kan også kun anbefale det. Det er super læggert at have på. Man mærker det næsten ikke.

• #5   2. okt 2007 Jeg har en ny og ubrugt Dainese rygbeskytter, som du kan købe for en plovmand. Jeg har een siddende i mit bodyarmour i forvejen.

• #6   2. okt 2007 Kleen™: Hvilken størrelse?

• #7   2. okt 2007 Kleen - er der nogen størrelses angivelse på det, og er det ventileret ?

• #8   2. okt 2007 Hej Morten

Nævnte to skjold, som de to jeg har været mest tilfreds med... Har prøvet adskillige, men kun kørt med de to, da de var dem jeg "stolede" mest på! Kører med Dainese Wave nu, og kan kun give det de bedste anbefalinger! God pasfor, god udluftning, behageligt at have på! Så kør ud og prøv det hos en forhandler, men tjek markedet...

Knox'en er lidt sværere at få fat i, da der ikke er så mange der fører det herhjemme.... Så mit råd til dig er helt sikkert Dainese!

Vh.

Lars

• #9   2. okt 2007 Jeg kører med et Forcefield rygskjold, det er et af dem i blødt gummi. Ved selvsagt ikke hvor godt det beskytter (heldigvis) men det er 15mm tykt og burde kunne dæmpe et kraftigt slag mod rygsøjlen.

Mine støvler er OXTAR TCS de er ok at have på men det her Torsion Control System knirker helt vildt.

• #10   2. okt 2007 Bruger i øvrigt et UFO rygskjold, som jeg også snowboarder med. Har ikke haft afprøvet det på mc, men på board har jeg intet haft at udsætte på det. Det har været rigtigt godt og stabilt, og holdt til min kropsvægt ned over en skarp kant, så intet at udsætte der.

• #11   2. okt 2007 - det er den længste af dem (180-190 cm) og jeg mener den hedder Dainese Wave-T. Der er ventilation i den.

• #12   2. okt 2007 @ Thomas: Chainwax (IKKE olie) fjerner knirkelydene. Mine gjorde det samme tidligere...

• #13   2. okt 2007 Kleen.

Tak for tippet

• #14   2. okt 2007 Kleen: Er der mulighed for jeg kan komme forbi og se på det?? Jeg bor mellem Silkeborg og Viborg (nær kjellerup)

• #15   2. okt 2007 Kleen - hvilket bodyarmor bruger du, og er der plads/behov i en normal to delt læderdragt ?

• #16   2. okt 2007 Morten S:
    Jeg har både Støvler, handsker og rygskjold.
    Hvilken størrelse bruger du?

Mvh
    Thomas E

• #17   2. okt 2007 Thomas - Dragtdesigneren. E.
    Størrelse er jeg ikke helt sikker på..
    Men nok Large i rygskjold. normalt bruger jeg 45-46 i sko men ved ikke lige om det kan overføres.

• #18   2. okt 2007 Har allerede hansker og hjelm.. Og har lånt mig til textil jakke+bukser med ce beskyttelse i.

• #19   2. okt 2007 Røgskjold. he he

Er det sådan noget special udstyr til dem der kører de helt gamle veteranmotorcykler.

• #20   2. okt 2007 @Thomas: You're welcome. Kom godt ind i all esprækker og tør det overskydende voks af og så kan du atter liste rundt alt det du vil...;-)

@Morten: Selvfølgelig...PB sendt

@ Lars: Dainese Wave V. Ja, der BLIVER plads, men det er et temmeligt "tight fit" de første par uger...;-)
    Jo bedre (læs, blødere) læder, jo hurtigere går det.

• #21   2. okt 2007 hey jeg har en tsvansen rygskjold og den seder sq godt men bliver dog varm men tror den vil klare jobet godt nok hvis uhellet skulle ske og til prisen er den sq oki

• #22   2. okt 2007 Kleen . Ku' forestille mig der var trangt. Kører du så med de protectors der var i din dragt fra start, eller er de pillet ud ?

• #23   2. okt 2007 alle protectors, der kan pilles ud er pillet ud - ellers går det voldsomt ud over mobiliteten (og dermed den aktive sikkerhed...)

• #24   2. okt 2007 Jeg kører med det fra Thansen, og har intet at udsætte på det, det virker efter hensigten, og sidder ganske godt.
    Nyrebæltet er også rigtig godt i det, i og med at det er ret bredt.

Jeg har ingen personlige erfaringer med Dainese Wave, men jeg synes jeg har hørt flere(faktisk en del), sige at deres Velcro lukninger hurtigt bliver "sløvt" samt jeg også synes mange "klager" over at det "kravler" op i nakken, så det sidder for højt.
    Som sagt har jeg ingen personlige erfaringer med det, så det er kun hvad jeg har hørt andre der har det, sige!

• #25   2. okt 2007 Overvejet samme løsning. Er der en mærkbar sikkerhedsmæssig forskel, nogen ide om det ?

• #26   2. okt 2007 @Buggi: Hvis det kravler op i nakken har man fået model, der er for lang. Dens akl lige nøjagtig dække den mest fremspringende nakkehvirvel - hverken mere eller mindre.

Lukningen på den rygbeskytter jeg har til salg er iøvrigt netop IKKE velcro, men et spændefæste.

• #27   2. okt 2007 @ Lars: I min to-delte kunne jeg ikke drømme om at køre med andet end mit body-armour, fordi det kan spændes fast så det bliver siddende hvor det skal under alle forhold, så det føles 'rigtigt' og væsentligt bedre end det indbyggede papmachepynt.

I mit 1-piece race-suit lyner jeg rygbeskytteren af og bruger den løst, men den øvrige indbyggede beskyttelse i denne er også af en helt anden kvalitet og netop sidder som klistret til kroppen.

(yep, begge dele ER crashtestet ved flere lejligheder...)

• #28   2. okt 2007 Tror jeg må lure lidt på de armors der, dem dainese laver ser i hvert fald halv alvorlige ud.

Tak for svar.

• #29   2. okt 2007 Jep - de virker, holder længe og lugter kun lidt...;-)

• #30   2. okt 2007 Alle de Dainese jeg har set mister "klæbe" evnen på velcroen.

• #31   2. okt 2007 Jeg kører selv med denne rygbeskytter (link fjernet)
    Den kan kun anbefales. Bemærker ikke rygbeskytteren underkøreslen og den sidder perfekt. Her er der en anmeldelse, hvor den får 27/30 point, hvilket rækker til en 2. plads
    http://www.ridetriangles.com/pdf/669/245369.pdf

• #32   4. okt 2007 Jeg køre selv med Spyke og kan godt anbefale det. Der er dog samme problem som med Dainese.

Kommentér på:
Støvler+røgskjold

Annonce