2.428 visninger
|
Oprettet:
Ny MC lov {{forumTopicSubject}}
Ved ikke om folk har hørt det. Men politikerne har snakket om en ny lov for os mcer.
Alle skal køre med gul vest.
Motorcyklen skal synes hvert 2 år.
Der skal være forbud for motorcykler inde i den indre by.
Så vi skal bruge underskrifter. men aner faktisk ikke hvilken side de skal sendes til.
så hvis nogle har set eller hørt om dette lovforslag. så sig lige til, for det der vil jeg meget gerne undgå.
Mvh Anders.
dec 2005
Følger: 238 Følgere: 254 MC-er: 5 Emner: 509 Svar: 9.900
men det lader til at det bare er en and .
nov 2006
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 1 Emner: 11 Svar: 96
apr 2007
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 21 Svar: 195
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
Indtil videre er det vist bare rygter!
jan 2007
Følger: 39 Følgere: 37 MC-er: 3 Emner: 30 Svar: 1.764
apr 2007
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 21 Svar: 195
Nemlig
feb 2004
Følger: 35 Følgere: 34 MC-er: 1 Emner: 89 Svar: 2.745
aug 2005
Nu taler jeg ikke for eller mod gul vest, men er I klar over, hvad I rent faktisk siger???
Hvis dette - hypotetisk - skulle blive til lov, så siger I , at I ikke vil køre MC mere!!!!
Det er jo endnu lettere for Bent Betjent at spotte en manglende gul vest end at se en manglende hjelm!
dec 2005
Følger: 238 Følgere: 254 MC-er: 5 Emner: 509 Svar: 9.900
jan 2007
Så nemt er det! BASTA!
jan 2007
nov 2006
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 1 Emner: 11 Svar: 96
aug 2005
Sure thing, men du slipper jo nok ikke med en
--eller vil du bare betale bøden for at lave et statement første gang, og køre med vest derefter - altså det er stadig bare et hypotetisk eksperiment
sep 2007
Følger: 23 Følgere: 21 MC-er: 6 Emner: 117 Svar: 777
mar 2005
Følger: 16 Følgere: 16 MC-er: 5 Emner: 29 Svar: 198
feb 2007
Følger: 58 Følgere: 45 Emner: 22 Svar: 558
Hvis mc'er som jo har fint med lys skal bære gule veste, så burde knallert/scooter kører samt cyklister da endnu mere..
Og forbydes i den indre by? Hvor lyder det bare mærkeligt.. Hvilken indre by forresten? Landsby-downtown??
Mvh
Eva
sep 2007
Følger: 23 Følgere: 21 MC-er: 6 Emner: 117 Svar: 777
- Jesper c
Jo jo. Men så skal vi have ret til at køre og drikke øl. hehe
jan 2007
Der er intet i verden der får mig til at tage en gul vest på. Har kun haft gul vest på få gange i mit liv. Og det er når vi har sikkerhedsøvelser på Gedser - Rostock færgerne (Hvor jeg får penge for det - dvs. arbejde..)
Min MC er fornøjelse.. Og fornøjelse med en gul vest = ikke længere fornøjelse (Selvom mange måske vil sige at det lægger man ikke selv mærke til).
apr 2006
Følger: 26 Følgere: 31 MC-er: 5 Emner: 51 Svar: 649
aug 2005
Hvis man så vil køre, så skal man have den på!
Det er jo ikke en sag, hvor Bent Betjent skal tage stilling til om man nu har 33 eller 35 HK, eller om en nr-plade er vippet mere end 32,7 grader ud af lod
Inde i mit hoved er det meningsløst at sige sådan. Jeg holder alt for meget af min MC (og min tegnebog) til at påstå, at jeg aldrig ville køre med Gul Vest, hvis det blev påbudt! Det er jo ikke realistisk i min verden.
Jeg ville blive noget irriteret, og efter ganske få dage ville jeg have accepteret det og tage den på pr. automatik:-)
Det er heldigvis stadig hypotetisk!
apr 2005
Følger: 35 Følgere: 34 MC-er: 2 Emner: 76 Svar: 2.079
Hvis det bliver lov at køre i gul vest, så gør vi da bare det som Knud siger - hvis vi så stadig selv for lov til at bestemmer hvor mange heste vores cykler har
mar 2007
Følger: 41 Følgere: 40 MC-er: 1 Emner: 31 Svar: 226
maj 2006
Følger: 9 Følgere: 11 MC-er: 3 Annoncer: 1 Emner: 9 Svar: 746
Flere gange er der bilister der overser modkørende MC'er og her kan jeg ikke se hvad vesten skulle hjælpe. På mange cykler ligger/sidder man bag en kåbe og så er vesten jo nærmest usynlig for en forfra kommende. Udover det så kommer vi jo allesammen til at ligne betjente hvis vi skal køre med veste.
jan 2007
Jeg tror nu mere at hvis alle begynder og køre med veste så bliver det "Normalt" og bilisterne vil efter et stykke tid ikke tænke over det mere.
Og så er virkningen ligesom tabt.
Her i Nykøbing F. er der en kørelærer der har indført at de skal køre med gule veste. Da han simpelthen har for mange erfaringer med at hans elever (Motorcyklister generelt) ikke bliver set i trafikken.
Jeg tog kortet hos ham sidste år. Hvor han ikke brugte gule veste på hans elever.
Men han har nok indset at der sker for mange episoder hvor biler overser MC'ister. Og da folk på skolecykler tit er urutinerede, bruger han det vel som en ekstra sikkerhed.
Det ville jo være ærgerligt hvis det ikke længere kunne lade sig gøre pga. folk ville være ligeglade, da de ser gule veste på alle MC'ister.
-Lasse!
aug 2005
17 bøder for at køre uden vest, så tager I den nok på, eller også er I da fuldkommen økonomisk uansvarlige:-)
jan 2007
maj 2006
Følger: 9 Følgere: 11 MC-er: 3 Annoncer: 1 Emner: 9 Svar: 746
Skal vi så allesammen kører med selvlysende hjelme og derefter male cyklerne i selvlysende farver?
Kunne det ikke være man skulle prøve med lidt oplysning og kampagner som man gør i f.eks England?
feb 2006
Følger: 7 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 32 Svar: 186
Jeg har hørt at vi skal have ham manden, med det røde flag tilbage, når vi kører indenfor bygrænsen
Jan
nov 2006
Følger: 68 Følgere: 69 MC-er: 25 Emner: 294 Svar: 1.891
så kan vi da køre rundt og ligne en rave party og så derefter blive beskyldt for at være på stoffer
aug 2005
Du er vedholdende - respekt for det
Personligt tænker jeg mere på det ud fra modellen med japanernes 3 krige:
Den første er den du altid kan vinde let - den skal du kæmpe!
Den anden er den du kan vinde for en pris - der skal du oveje om det er prisen værd at kæmpe.
Den tredie krig er den du ikke kan vinde - den skal du ikke forsøge at kæmpe!
Et -hypotetisk- lovkrav om gul vest, roterende lilla bink på hjelme og en dusk roser ud af røven, ville være et scenarie, hvor en krig hører til i tredie kategori
nov 2006
Følger: 20 Følgere: 19 MC-er: 2 Emner: 8 Svar: 180
jan 2007
Men faktum er at jeg vil ikke køre med en gul vest. Og det forbliver sådan.
Det er der ikke så meget at gøre ved.
Du ser det derimod som en god ide. Og så synes jeg bare du skal tage en gul vest på, og dermed blive set mere i trafikken. Jeg skal ikke stoppe dig.. Og skal sørme da også lige smide hånden ud og give dig et wave hvis jeg ser dig. Det er ikke det.
Har ikke noget imod hvis nogle vil køre med gul vest. Jeg vil bare ikke have det trukket ned over hovedet. Synes sku vi har nok love og regler i dette land i forvejen!
jan 2007
Det kan godt være jeg ikke har en jordisk chance for at vinde krigen. Men jeg er måske stædig (Eller dum) nok til at prøve alligevel.
aug 2005
Ja...
Der er jeg sgu lige ved at være enig med dig:-)
nov 2006
aug 2005
Det dør du bare af. Tænk på, at hver eneste gang en politjent ser dig, kommer du til at køre ræs - i trafikken!!!!!
en ting er dit eget liv, men hvor mange skal du have med.
.... det er da vist noget fis sagt i arrigskab
aug 2005
Vi skal køre med lys.
vi s akl have kørekort
vi skal overholde færdselsreglerne
vi skal betale skat
vi skal opfostre vor børn, ...........
Det er alt sammen indgreb i vores personlige frihed.
Jeg synes da nok en eventuel gul vest ville være et indgreb af de mindre
mar 2007
mar 2007
jul 2007
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 2 Emner: 114 Svar: 851
nov 2006
ja muligvis er det noget pjat, men hvorfor er det lige at vi mc kører skal jagtes og have trukket åndsvage regler ned over hovedet, ligemeget havd man gør af tiltag kan det ikke lade sig gøre at bringe ulykkesstattestikken ned på nul, der vil altid være folk som kommer galt afsted, selvom det er nok så tragisk, men vi kan gøre vores bedste og tænke os om i trafikken.
Hvad bliver der af nogle lovforeslag for alle de unge der kører rundt og skaber sig rådent, i deres golf, hvorfor er det at vi skal forfølges, der er da trods alt langt flere biler end mc'er der ude som er en potentiel fare, for os alle.
Er muligvis lidt ophidset over de politikkere vi har siddende.
AAaaaaaaaaaaahhhhh. det lettede.
mar 2007
jul 2007
jan 2007
Det kan der være noget om.. Vi skal ha en masse regler og love. Og 34 hk reglen. Men i biler er der inge begrænsninger. Allerhøjest din forsikring der sætter grænsen. Og det er der sku nogle der skider højt og flot på. Ellers forsikrer de bare i deres fars eller mors navn. For hva gør de jo ikke for deres lille "englebarn"!
Fanme nej.
mar 2007
De burde være glade for alle de gryn vi smider i statskassen....
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 68 Svar: 1.597
aug 2005
Jeg kan sagtens følge din frustration. Imidlertid lever vi i et demokratisk samfund. Her foreslås ove, og de vedtages af den lovgivende forsamling vi selv har valgt!
Vi har også selv valgt at være MC-ister, en trafiggruppe, der udgør ca. 5 % af den kørende trafik.
For mindretal er demokrati ofte at opleve som flertalsdiktatur. Vi kan som mindretalsgruppe acceptere dette og via vore stemmer forsøge at påvirke situationen, eller vi kan emigrere.
Så enkelt er det
Og jeg taler stadig hverken for eller imod den gule vest (eller det brune punktum)8)
mar 2007
Og nogle gange er det bare ikke de rigtige beslutninger der bliver taget, og så er det bare så typisk dansk at sige... -"nå ja, det var da noget skidt, men det går jo nok alligevel"...
Fanme nej, det er sku på tide at vågne lidt op en gang i mellem, og sige fra...
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 68 Svar: 1.597
Fuck endnu en dasker kvajer sig
mar 2007
aug 2005
Jo du har været med til at vælge den siddende regering(hvis du ellers har stemt), men der var bare ikke nok, der stemte som dig. Så kan vi som Hausgaard spørge om de fleste er de kloge eller bare de fleste!
Derfetre skal vi vel også lige huske, at det vis sidder her og diskuterer endnu er en hoax!
Og vedr. Heksejagten - tjo 75% af den danske befolkning har adrig være i nærheden af en MC, men de har sgu alle set og hørt dem. Dertil kommer så de uheldige eksemplarer af vor race, som elegant har bekræftet den gængse holdning, at vi er splittergale.
Skal det ændre sig, skal ændringen komme fra os selv:-)
Og nu vil jeg i seng
Godnat!
feb 2007
Følger: 58 Følgere: 45 Emner: 22 Svar: 558
Groft sagt..
Mvh
Eva
aug 2005
Var ikke kommet helt i seng.
Kig lidt tilbage i forum. Vi har talrige gange haft en oversigt over dræbte og aldersfordeling i 5 års intervaller oppe. Din påstand holder simpelthen ikke stik.
Så vidt jeg kan se, er eneste virkelig konsistente variabel, der kan have indflydelse på årets antal i forhld til 2006 at sæsonen i år har været meget længere.
apr 2006
Følger: 14 Følgere: 100 MC-er: 5 Emner: 94 Svar: 1.445
Sådan en gang politisk øregas - man kan godt høre at der snart skal være valg og nu skal de alle gøre sig bemærket - nu da de har sovet i snart 4 år.
De ER så dygtige derinde på borgen. Hvis man var et problembarn i skolen og ellers klarer sig dårligt i erhvervslivet, kan man da altid blive politiker.........
Kan man høre at jeg er træt af politikere??
Mvh
Thomas E
apr 2006
Følger: 14 Følgere: 100 MC-er: 5 Emner: 94 Svar: 1.445
Jeg taler overhovedet ikke om politisk retning, men derimod om arrogance, mangel på virkelighedsfornemmelse, mangel på fremsynethed og nærværelse.
Der sidder 179 folkevalgte hundehoveder og forvalter dette lille land. Vi har et af verdens højeste skattetryk og alligevel kan de ikke få systemet til at fungere ordentligt. Skoler, sygehuse, ældrepleje - og jeg kunne blive ved. Og det er ovenikøbet i en periode med højkonjuktur - og dermed meget høje skatteindtægter.
Men jeg er squ lige ved at brække mig, når man ved at en minister for ligegyldigt hvilket underligt ministerium, blot efter 6 mdr. får tildelt ministerpension resten af sit liv. En lokofører får da ikke en livspension, blot fordi han har kørt lokomotiv i et ½ år.
Ministerpensionen er ikke noget der er indført med den nuværende regering, men en gammel senil tankegang, der overhovedet ikke er tilpasset nutidige normer.
Helt ærligt, prøv at se hvor mange af de folkevalgte der egentligt udfører deres principper og valgløfter, når de først har fået foden indenfor. Det er det største cirkus i Danmark. De bruger svimlende summer på at undersøge hinanden, udvalg til at undersøge andre udvalg.
Tag bare et eksempel som biobrændsel, hvad sker der her. Forskere har funde modellen på en nul-løsning for Danmark, men hvorfor sker der lige intet - modstridende interesser og lokumsaftaler med Arabiske lande.
Broforbindelser, Kræftsyge, Prostituerede og personbeskatning samt moms er blot nogle emner, som man overhovedet ikke vil løse eeg gang for alle. Der ER masser af penge, hvis de bliver brugt korrekt.
Et ministerium der kunne oprettes, som skulle overvåge det offentlige forbrugt - kunne være et SPAREMINISTERIUM.
Jeg har også set hvad penge bliver brugt til lige inden årsskiftet, blot for at kommuner kan få tilsvarende beløb til året efter.
Så er der storebæltsforbindelsen. Dengang den blev kalkuleret og projekteret, blev det gjort klart at det skulle være en brugerbetalingsfinansieret bro. Når den var belvet betalt, skulle benyttelsen efterfølgende være gratis, eller blot et meget mindre brugerbeløb, der skulle dække vedligeholdelse. Har du set nogen prisnedsættelser - broen blev færdigbetalt for flere år siden.
Jeg mener bare at man forsøger at skræmme os borgere med alskens ulykker, hvis man ikke gør sådan og sådan eller hæver skatten på diverse områder.
Skulle jeg vælge mellem Pest eller Kolera, så tror jeg stadig jeg ville vælge Pest.
mar 2007
Men de er så også godt betalt for det job de udføre, og har man sagt ja til det job, må man også være klar over at det gir nogle skrammer....
Og sådan en som Nonbo, skulle så slet ikke være hvor han er, det er da helt tydeligt... Hvis manden havde sagt det samme om nogle nydanskere, var sagen jo en helt anden.... Nej ud med sådan nogle som ham, han vil ingen noget godt....
mar 2007
Men ellers enig...
jul 2007
Og mener også at, så snart man er blevet valgt ind på borgen, kommer der kun nogle "tomme" løfter fra dem i valgperioderne, da det er på dette tidspunkt de skal have sikret deres job de næste 4 år.
Når der engang kommer en politiker og giver et løfte, og faktisk holder det, og gør det konstant og konsekvent, har vedkommende da min stemme. Hvis jeg da ellers er enig med hans politik.....
Der er så mange penge og insider handel derinde at der grotesk.... penge gør folk grådige..... Kan på et eller andet plan godt forstå at man vil bliver derinde.....
Ny MC lov