{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.428 visninger | Oprettet:

Ny MC lov {{forumTopicSubject}}

Ved ikke om folk har hørt det. Men politikerne har snakket om en ny lov for os mcer.

Alle skal køre med gul vest.
Motorcyklen skal synes hvert 2 år.
Der skal være forbud for motorcykler inde i den indre by.

Så vi skal bruge underskrifter. men aner faktisk ikke hvilken side de skal sendes til.

så hvis nogle har set eller hørt om dette lovforslag. så sig lige til, for det der vil jeg meget gerne undgå.

Mvh Anders.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny MC lov
  • #1   27. sep 2007 det var også oppe i går . søg evt i forum .
    men det lader til at det bare er en and .

• #2   27. sep 2007 en mega stor and tror jeg !!

• #3   27. sep 2007 Men pas på for en politisk joke ender ofte som lov....

• #4   27. sep 2007 Jeg kan da sagtens forestille mig at vesten og periodisk syn er "blodig" alvor, men har meget svært ved at tro, at man ved lovgivning vil afskære sig fra en god løsning på plads- og parkeringsproblemer i byerne.

Indtil videre er det vist bare rygter!

• #5   27. sep 2007 De får ALDRIG mig til at køre med gul vest.. Det kan de satme godt glemme. .Det er helt sikkert!

• #6   27. sep 2007 Lasse V
    Nemlig

• #7   27. sep 2007 Og max ccm bliver 125 i den fede chopper stil.

• #8   27. sep 2007 Lasse V og Esben:

Nu taler jeg ikke for eller mod gul vest, men er I klar over, hvad I rent faktisk siger???

Hvis dette - hypotetisk - skulle blive til lov, så siger I , at I ikke vil køre MC mere!!!!

Det er jo endnu lettere for Bent Betjent at spotte en manglende gul vest end at se en manglende hjelm!

• #9   27. sep 2007 hvis vi skal ha` gule veste på så vil jeg foreslå at cykelister bærer grøn og knallert kørere bærer orange og 45 knallert kørere bære pink .

• #10   27. sep 2007 Knud: Så vil jeg hellere betale en bøde end køre med gul vest.

Så nemt er det! BASTA!

• #11   27. sep 2007 Godt ord igen Chris!

• #12   27. sep 2007 gule veste til alle de er da for seje !!

• #13   27. sep 2007 Lasse V:

Sure thing, men du slipper jo nok ikke med en smiley

--eller vil du bare betale bøden for at lave et statement første gang, og køre med vest derefter - altså det er stadig bare et hypotetisk eksperiment smiley

• #14   27. sep 2007 Jeg nægter simplethen at tage en gul vest på! Hvorfor også indføre dress-code på mc?

• #15   27. sep 2007 Ja men Knud der er sku da ingen der gider at køre rundt og ligne en komunal arbejder ???

• #16   27. sep 2007 Det lyder da som et tåbeligt forslag?
    Hvis mc'er som jo har fint med lys skal bære gule veste, så burde knallert/scooter kører samt cyklister da endnu mere..

Og forbydes i den indre by? Hvor lyder det bare mærkeligt.. Hvilken indre by forresten? Landsby-downtown??

Mvh
    Eva

• #17   27. sep 2007
    - Jesper c

Jo jo. Men så skal vi have ret til at køre og drikke øl. hehe

• #18   27. sep 2007 Knud: Jeg ville betale bøden og køre videre UDEN vest!

Der er intet i verden der får mig til at tage en gul vest på. Har kun haft gul vest på få gange i mit liv. Og det er når vi har sikkerhedsøvelser på Gedser - Rostock færgerne (Hvor jeg får penge for det - dvs. arbejde..)
    Min MC er fornøjelse.. Og fornøjelse med en gul vest = ikke længere fornøjelse (Selvom mange måske vil sige at det lægger man ikke selv mærke til).

• #19   27. sep 2007 De skal fange mig først smiley inden de kan tvinge en gul kommunalarbejder vest på mig

• #20   27. sep 2007 Altså det eneste jeg siger er, at hvis en vest bliver et lovkrav, så kan vi lide det eller ej.

Hvis man så vil køre, så skal man have den på!

Det er jo ikke en sag, hvor Bent Betjent skal tage stilling til om man nu har 33 eller 35 HK, eller om en nr-plade er vippet mere end 32,7 grader ud af lod smiley

Inde i mit hoved er det meningsløst at sige sådan. Jeg holder alt for meget af min MC (og min tegnebog) til at påstå, at jeg aldrig ville køre med Gul Vest, hvis det blev påbudt! Det er jo ikke realistisk i min verden.

Jeg ville blive noget irriteret, og efter ganske få dage ville jeg have accepteret det og tage den på pr. automatik:-)

Det er heldigvis stadig hypotetisk!

• #22   27. sep 2007 jeg forstår ikke alle de underskrift indsamlinger, politikerne ved da udmærket at vi ik sys deres regler er sjove...?

Hvis det bliver lov at køre i gul vest, så gør vi da bare det som Knud siger - hvis vi så stadig selv for lov til at bestemmer hvor mange heste vores cykler har smiley

• #23   27. sep 2007 Mig i gul vest... Det kan de også godt glemme... Og det er vel også bare et spørgsmål om at alle la vær... Hvad vil de gøre... Vil de have "krig" ja så får de det gerne fra min side....

• #25   27. sep 2007 Hvis det kan BEVISES at vesten redder liv ville jeg måske overveje den, men det er ikke noget jeg kan se den store mening med.
    Flere gange er der bilister der overser modkørende MC'er og her kan jeg ikke se hvad vesten skulle hjælpe. På mange cykler ligger/sidder man bag en kåbe og så er vesten jo nærmest usynlig for en forfra kommende. Udover det så kommer vi jo allesammen til at ligne betjente hvis vi skal køre med veste.

• #27   27. sep 2007 Steen (Stevns) P:

Jeg tror nu mere at hvis alle begynder og køre med veste så bliver det "Normalt" og bilisterne vil efter et stykke tid ikke tænke over det mere.
    Og så er virkningen ligesom tabt.

Her i Nykøbing F. er der en kørelærer der har indført at de skal køre med gule veste. Da han simpelthen har for mange erfaringer med at hans elever (Motorcyklister generelt) ikke bliver set i trafikken.

Jeg tog kortet hos ham sidste år. Hvor han ikke brugte gule veste på hans elever.
    Men han har nok indset at der sker for mange episoder hvor biler overser MC'ister. Og da folk på skolecykler tit er urutinerede, bruger han det vel som en ekstra sikkerhed.
    Det ville jo være ærgerligt hvis det ikke længere kunne lade sig gøre pga. folk ville være ligeglade, da de ser gule veste på alle MC'ister.

-Lasse!

• #28   27. sep 2007 Store ord og fedt flæsk!

17 bøder for at køre uden vest, så tager I den nok på, eller også er I da fuldkommen økonomisk uansvarlige:-)

• #29   27. sep 2007 Eller også har vi bare et standpunkt... Og holder ved det!

• #30   27. sep 2007 Jamen ok, så tager vi allesammen en vest på. Om nogle år når bilisterne har vænnet sig til at vi kører med dem, hvad så?

Skal vi så allesammen kører med selvlysende hjelme og derefter male cyklerne i selvlysende farver?
    Kunne det ikke være man skulle prøve med lidt oplysning og kampagner som man gør i f.eks England?

• #31   27. sep 2007 Daws

Jeg har hørt at vi skal have ham manden, med det røde flag tilbage, når vi kører indenfor bygrænsen

Jan

• #33   27. sep 2007 vis vi skal køre med gul vest syntes jeg også vi skal ha en grøn roterblink monteret oven på hjelmen og måske strobe light på skuldrene..

så kan vi da køre rundt og ligne en rave party og så derefter blive beskyldt for at være på stoffer smiley

• #35   27. sep 2007 JaJa Lasse.

Du er vedholdende - respekt for det smiley

Personligt tænker jeg mere på det ud fra modellen med japanernes 3 krige:

Den første er den du altid kan vinde let - den skal du kæmpe!

Den anden er den du kan vinde for en pris - der skal du oveje om det er prisen værd at kæmpe.

Den tredie krig er den du ikke kan vinde - den skal du ikke forsøge at kæmpe!

Et -hypotetisk- lovkrav om gul vest, roterende lilla bink på hjelme og en dusk roser ud af røven, ville være et scenarie, hvor en krig hører til i tredie kategori smiley

• #36   27. sep 2007 de får heller ikke mig puttet i nogen gul vest, hvis de så giver mig bøder hver gang de møder mig, så piller jeg bare pladen af og giver den gas i stedet for at stoppe . basta.

• #37   27. sep 2007 Hanne, forskellige folk har forskellige synspunkter. Du ser det som en til dels god idé... Jeg bryder mig ikke om det.

Men faktum er at jeg vil ikke køre med en gul vest. Og det forbliver sådan.
    Det er der ikke så meget at gøre ved.

Du ser det derimod som en god ide. Og så synes jeg bare du skal tage en gul vest på, og dermed blive set mere i trafikken. Jeg skal ikke stoppe dig.. Og skal sørme da også lige smide hånden ud og give dig et wave hvis jeg ser dig. Det er ikke det.
    Har ikke noget imod hvis nogle vil køre med gul vest. Jeg vil bare ikke have det trukket ned over hovedet. Synes sku vi har nok love og regler i dette land i forvejen!

• #38   27. sep 2007 Knud:

Det kan godt være jeg ikke har en jordisk chance for at vinde krigen. Men jeg er måske stædig (Eller dum) nok til at prøve alligevel.

• #39   27. sep 2007 chael (MC Gammelnok)

Ja...

Der er jeg sgu lige ved at være enig med dig:-)

• #41   27. sep 2007 eller også skal vi bare have alle biler på vejene malet skrigende orange så vi kan nå at komme af vejen når der kommer en bil.

• #43   27. sep 2007 Morten:

Det dør du bare af. Tænk på, at hver eneste gang en politjent ser dig, kommer du til at køre ræs - i trafikken!!!!!

en ting er dit eget liv, men hvor mange skal du have med.

.... det er da vist noget fis sagt i arrigskab smiley

• #45   27. sep 2007 Vi skal have hjelm på.
    Vi skal køre med lys.
    vi s akl have kørekort
    vi skal overholde færdselsreglerne
    vi skal betale skat
    vi skal opfostre vor børn, ...........

Det er alt sammen indgreb i vores personlige frihed.

Jeg synes da nok en eventuel gul vest ville være et indgreb af de mindre smiley

• #46   27. sep 2007 Knud... Nu er jeg så kun bleven stoppet to gange på 10 år, så nej, bøde får mig ikke til at køre rundt med det lort til gul vest.... :o) Men folk der har lyst til det og vil adlyde de store, ja fint nok..... Jeg gør det bare ikke....

• #47   27. sep 2007 Nej det vi alle kommer til at ligne (med vest) er nogle der er ved at tage kørekort, og sådan nogle gider folk ikke vente på, så ud foran.... Og ja, så siger det bang... Nej det med den vest holder bare ikke vand.... Derfor ingen vest.... Gør da Xenon lovligt i stedet... Det køre vi jo alligevel rundt med mange af os... Og det kan sku da ses...

• #48   27. sep 2007 Hvis det bliver vedtaget at vi skal køre med gul vest, så tænk dog lidt på rockerne..... Stakkels HA og Bandidos der skal køre med selvlysende veste..... Det kunne satme se sjovt ud....... :0)

• #49   27. sep 2007 Knud:

ja muligvis er det noget pjat, men hvorfor er det lige at vi mc kører skal jagtes og have trukket åndsvage regler ned over hovedet, ligemeget havd man gør af tiltag kan det ikke lade sig gøre at bringe ulykkesstattestikken ned på nul, der vil altid være folk som kommer galt afsted, selvom det er nok så tragisk, men vi kan gøre vores bedste og tænke os om i trafikken.
    Hvad bliver der af nogle lovforeslag for alle de unge der kører rundt og skaber sig rådent, i deres golf, hvorfor er det at vi skal forfølges, der er da trods alt langt flere biler end mc'er der ude som er en potentiel fare, for os alle.
    Er muligvis lidt ophidset over de politikkere vi har siddende.

AAaaaaaaaaaaahhhhh. det lettede.

• #50   27. sep 2007 Theis C... Hehe, ja det har jeg sku også tænkt... Man kan sige meget om de rocker, men de ladet sig sku ikke kue af dvs love... Og nok slet ikke en gul vest lov....

• #51   27. sep 2007 Det kunne godt være at de ville miste noget troværdighed som rockere med de veste..... hvis man putter rygmærke og patches på sin selvlysende vest, skal de så være med dioder?

• #52   27. sep 2007 Morten (Esbjerg) R:

Det kan der være noget om.. Vi skal ha en masse regler og love. Og 34 hk reglen. Men i biler er der inge begrænsninger. Allerhøjest din forsikring der sætter grænsen. Og det er der sku nogle der skider højt og flot på. Ellers forsikrer de bare i deres fars eller mors navn. For hva gør de jo ikke for deres lille "englebarn"!

Fanme nej.

• #53   27. sep 2007 Morten (Esbjerg) 100% enig, det hjælper ikke en skid med sådan et stykke gul stof... Hvad bliver det næste... Dk er sku da langt foran Sverige hvad forbud og regler angår... Det må sku snart være nok....
    De burde være glade for alle de gryn vi smider i statskassen....

• #54   27. sep 2007 Okay jeg vil altså have en pink vest, en selvlysende cykel, 25.000K Xenon i hjelmen og gennemsigtigt tøj, så skulle jeg blive set

• #55   27. sep 2007 Morten

Jeg kan sagtens følge din frustration. Imidlertid lever vi i et demokratisk samfund. Her foreslås ove, og de vedtages af den lovgivende forsamling vi selv har valgt!

Vi har også selv valgt at være MC-ister, en trafiggruppe, der udgør ca. 5 % af den kørende trafik.

For mindretal er demokrati ofte at opleve som flertalsdiktatur. Vi kan som mindretalsgruppe acceptere dette og via vore stemmer forsøge at påvirke situationen, eller vi kan emigrere.

Så enkelt er det smiley

Og jeg taler stadig hverken for eller imod den gule vest (eller det brune punktum)8)

• #56   27. sep 2007 Knud.. Ja det kan du da have ret i, men jeg har nu ikke været med til at vælge nogle af de fjolser der har magten her i landet...
    Og nogle gange er det bare ikke de rigtige beslutninger der bliver taget, og så er det bare så typisk dansk at sige... -"nå ja, det var da noget skidt, men det går jo nok alligevel"...
    Fanme nej, det er sku på tide at vågne lidt op en gang i mellem, og sige fra...

• #57   27. sep 2007 Okay Barcode Honda Brothers TIL SALG (Michael) K, nu gør jeg det "til".

Fuck endnu en dasker kvajer sig

• #58   27. sep 2007 I mine øjne er det bare heksejagt og intet andet, og det at vi "er" en flok selvmorderiske fart idioter, er jo netop bliven opfundet af en politiker... En der ikke kan li mcer og aldrig kommer til det, og det er da helt ok... Men han burde bare gøre sig for klog til at udtale sig på den måde, om tal, mclister og de afdøde, hvis vi lige snakker Nonbo... Og hvis vi snakker vest, så er det bare lige jeg spørg, HVORFOR, det hjælper jo intet, og det ved vi jo alle... Og jeg forstår bare slet ikke alt den snak, hvad det skal gøres osv, så længe der kommer flere mcer på gaden, ja ligeså længe vil antalet af ulykker jo stige... Og det er stadigvæk en misforståelse at det skulle være værre i år end andre år...

• #59   28. sep 2007 Barcode Honda Brothers TIL SALG (Michael) K:

Jo du har været med til at vælge den siddende regering(hvis du ellers har stemt), men der var bare ikke nok, der stemte som dig. Så kan vi som Hausgaard spørge om de fleste er de kloge eller bare de fleste!

Derfetre skal vi vel også lige huske, at det vis sidder her og diskuterer endnu er en hoax!

Og vedr. Heksejagten - tjo 75% af den danske befolkning har adrig være i nærheden af en MC, men de har sgu alle set og hørt dem. Dertil kommer så de uheldige eksemplarer af vor race, som elegant har bekræftet den gængse holdning, at vi er splittergale.

Skal det ændre sig, skal ændringen komme fra os selv:-)

Og nu vil jeg i seng

Godnat!

• #60   28. sep 2007 Så vidt jeg ved fra undersøgelser er den stigning i dødsfald af mc-ister bla kommet fordi flere midaldrende mænd er begyndt at opfylde deres drenge drøm og køber sig en mc til et kort de tog for 20-40 år siden, og kører galt...
    Groft sagt..

Mvh
    Eva

• #61   28. sep 2007 Eva:

Var ikke kommet helt i seng.

Kig lidt tilbage i forum. Vi har talrige gange haft en oversigt over dræbte og aldersfordeling i 5 års intervaller oppe. Din påstand holder simpelthen ikke stik.

Så vidt jeg kan se, er eneste virkelig konsistente variabel, der kan have indflydelse på årets antal i forhld til 2006 at sæsonen i år har været meget længere.

• #62   28. sep 2007 Jeg går også ind for gule, grønne og pink veste. Men vi skal også allesammen have gule rotorblink på hjelmen. Derudover bør der også indføres en personlig guide, der skal gå foran motorcyklisten med et flag og advare de andre trafikanter.

Sådan en gang politisk øregas - man kan godt høre at der snart skal være valg og nu skal de alle gøre sig bemærket - nu da de har sovet i snart 4 år.
    De ER så dygtige derinde på borgen. Hvis man var et problembarn i skolen og ellers klarer sig dårligt i erhvervslivet, kan man da altid blive politiker.........

Kan man høre at jeg er træt af politikere??

Mvh
    Thomas E

• #64   28. sep 2007 Hanne:
    Jeg taler overhovedet ikke om politisk retning, men derimod om arrogance, mangel på virkelighedsfornemmelse, mangel på fremsynethed og nærværelse.
    Der sidder 179 folkevalgte hundehoveder og forvalter dette lille land. Vi har et af verdens højeste skattetryk og alligevel kan de ikke få systemet til at fungere ordentligt. Skoler, sygehuse, ældrepleje - og jeg kunne blive ved. Og det er ovenikøbet i en periode med højkonjuktur - og dermed meget høje skatteindtægter.
    Men jeg er squ lige ved at brække mig, når man ved at en minister for ligegyldigt hvilket underligt ministerium, blot efter 6 mdr. får tildelt ministerpension resten af sit liv. En lokofører får da ikke en livspension, blot fordi han har kørt lokomotiv i et ½ år.
    Ministerpensionen er ikke noget der er indført med den nuværende regering, men en gammel senil tankegang, der overhovedet ikke er tilpasset nutidige normer.

Helt ærligt, prøv at se hvor mange af de folkevalgte der egentligt udfører deres principper og valgløfter, når de først har fået foden indenfor. Det er det største cirkus i Danmark. De bruger svimlende summer på at undersøge hinanden, udvalg til at undersøge andre udvalg.

Tag bare et eksempel som biobrændsel, hvad sker der her. Forskere har funde modellen på en nul-løsning for Danmark, men hvorfor sker der lige intet - modstridende interesser og lokumsaftaler med Arabiske lande.
    Broforbindelser, Kræftsyge, Prostituerede og personbeskatning samt moms er blot nogle emner, som man overhovedet ikke vil løse eeg gang for alle. Der ER masser af penge, hvis de bliver brugt korrekt.
    Et ministerium der kunne oprettes, som skulle overvåge det offentlige forbrugt - kunne være et SPAREMINISTERIUM.
    Jeg har også set hvad penge bliver brugt til lige inden årsskiftet, blot for at kommuner kan få tilsvarende beløb til året efter.

Så er der storebæltsforbindelsen. Dengang den blev kalkuleret og projekteret, blev det gjort klart at det skulle være en brugerbetalingsfinansieret bro. Når den var belvet betalt, skulle benyttelsen efterfølgende være gratis, eller blot et meget mindre brugerbeløb, der skulle dække vedligeholdelse. Har du set nogen prisnedsættelser - broen blev færdigbetalt for flere år siden.

Jeg mener bare at man forsøger at skræmme os borgere med alskens ulykker, hvis man ikke gør sådan og sådan eller hæver skatten på diverse områder.

Skulle jeg vælge mellem Pest eller Kolera, så tror jeg stadig jeg ville vælge Pest.

• #65   28. sep 2007 Hanne... Du har da ret i noget, har selv en bror der er på borgen, så kender til det der forgår derinde.... :o)
    Men de er så også godt betalt for det job de udføre, og har man sagt ja til det job, må man også være klar over at det gir nogle skrammer....
    Og sådan en som Nonbo, skulle så slet ikke være hvor han er, det er da helt tydeligt... Hvis manden havde sagt det samme om nogle nydanskere, var sagen jo en helt anden.... Nej ud med sådan nogle som ham, han vil ingen noget godt....

• #66   28. sep 2007 Ahhh Thomas, jeg er på Grundfos, og det er det største cirkus i landet... :o)
    Men ellers enig...

• #68   28. sep 2007 Er også helt enig med Thomas.

Og mener også at, så snart man er blevet valgt ind på borgen, kommer der kun nogle "tomme" løfter fra dem i valgperioderne, da det er på dette tidspunkt de skal have sikret deres job de næste 4 år.

Når der engang kommer en politiker og giver et løfte, og faktisk holder det, og gør det konstant og konsekvent, har vedkommende da min stemme. Hvis jeg da ellers er enig med hans politik.....

Der er så mange penge og insider handel derinde at der grotesk.... penge gør folk grådige..... Kan på et eller andet plan godt forstå at man vil bliver derinde.....

Kommentér på:
Ny MC lov

Annonce