{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.257 visninger | Oprettet:

Til Alle Thansen hadere {{forumTopicSubject}}

Det er noget rigtig skidt, nu smuldre flere af argumenterne. Jeg husker fornyelig en som netop spurgte på læderdragterne fra Thansen, og de blev ikke omtalt i særlige pæne vendinger, en enkelt var dog modig nok til at indrømme at han havde købt en og var tilfreds med den. Nu er selvsamme dragter så blevet testet og det kan man så læse lidt om i JP. Smag og behag kan man jo altid diskutere og sikkert aldrig blive enige om, men prisen bliver godtnok svær at slå.

--------------------------------------------------------------------
Læderdragter for fattigrøve

For kun 2.500 kr. tilbyder T-Hansen sikre læderdragter til sportsfolket.
Af TOMMY RØNN

Offentliggjort 31.08.07 kl. 10:10

Vi har prøvet T-Hansens nye læderdragter til mc-sportsfolket. Det var med sund skepsis, vi første gang påførte os den billige kohud, men testen viste overraskende kvalitet i de billige dragter.

Dragterne er med fuld CE beskyttelse på albuer, knæer og skuldre. Det eneste, der kræves ekstra for at være sikkert klædt på, er en rygbeskytter - men det gælder alt lædertøj.

Dragterne er udformet som sportsdragter. Det betyder, at de er perforerede, så luft kan passere, og varmen kan holdes på et acceptabelt niveau. På knæene er der plads til knæskrabere, som følger med uden ekstra beregning.

Dragterne er noget stivere end de dyre kænguruskinds-dragter, men efter en tur i regnvejr bliver de mere bløde og tilpassede.

Vi blev så trygge ved dragterne, at de blev på. Selv i racerløb blev de brugt.

Er budgettet stramt, giver T-Hansen sportslæderet fuld valuta for pengene.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Til Alle Thansen hadere
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
    #1   21. sep 2007 Jeg er en af dem som har skepsis overfor de dragter, for jeg har endnu ikke set nogen stå på snotten med dem, som virkelig er det tidspunkt de skal vise deres værd på.

Lav SÅDAN en test, og hold op med at promovere thansen gratis uden noget at have det i, Tommy Rønn...

Erfaringen med andre af deres lignende læder produkter, er ikke videre god....

• #2   21. sep 2007 sikke noget vrøvl at flame om sajmon, hvis han syntes at de er gode, og gerne vil dele erfaringen med os andre, så er der vel intent ondt i det.

Desuden, så måtte T-hansen jo have ihvertfald ET godt produkt ud af deres 204.000 lorte produkter.

• Sajmon ™

#3   21. sep 2007 Hvem flamer nogen her?

Jeg mener bare at "testen" af dem er mindre relevant end den jeg nævner - da det er lige netop under hård belastning at "kvaliteten" skal stå sin prøve.
    Det nytter jo intet at dragten ser rigtig ud og sidder godt, hvis den alligevel bliver skrællet i smadder i det øjeblik den skal beskytte dig.
    Jeg har da også prøvet en selv - og den sidder ganske fint på mig, men syninger og flex punkter virker ikke specielt solide, samt det var nemt at få beskyttelsen til at flytte sig ved at danse lidt rundt.
    Skide være med prisen - for der er masser af dragter som koster de penge der - men det er altså MIN sikkerhed det handler om, så jeg har vel lov til at synes man burde fokusere mere på det?

• #4   21. sep 2007 Tja--

jeg tror det handler om, at mange, der gennem årene har købt dyrt mærkegrj, synes alle andre skal have lov til at "bløde" lige så meget. Når man ikke er ene om at føle sig røvet, er det lidt lettere at bære.

Rigtig mange af de varer T-Hansen sælger er nøjagtig de samme som alle andres! Hansen har blot en volumen fordel ved indkøb og så har de optimeret deres logistik. De fordele dette giver slår igennem til kunderne!!!

og nej-jeg har ingen interesser i Hansen!!!!

• #5   21. sep 2007 Nu promovere jeg ikke noget som helst, der er hverken navn på dragten, billede af den eller link til hvor du kan finde den. Jeg kunne simpelthen bare ikke lade være med at poste/provokere for jeg vidste at jeg ville blive hamret med folks fordomme med det samme.

Nu ligger landet faktisk sådan at jeg hverken ejer eller har en læderdragt og ingen planer har om at anskaffe mig en sådan. Meeen jeg har en mc-goretex jakke fra Thansen (uha, ja jeg ved det, der var det grimme ord igen) som jeg har haft i flere år og er ganske tilfreds med, den har da ihvertfald holdt nogle temmelig kraftige regnbyger ude, og konen har en jakke fra Held som udfylder samme funktion (og er lidt fiksere) og den indbyggede beskyttelse ligner i mine øjne egentlig lidt hinanden, så jeg har da noget at sammenligne med i det mindste, men jeg nægter squ at lade mig smide af cyklen for at teste den, tvivler sådan set også på at jeg får hende til det :-). Spøg til side, sajmon kan du ikke smide nogle links til de test af køredress som du snakker om, det kunne være interessant at se hvad de egentlig byder dem under sådan en test, om de har en fed pasform, de rigtige farver eller sidder ad h til rager mig sådan set en høstblomst da det ofte er øjet der ser, som bedømmer den slags, men slid og crach and burn test det vil jeg gerne vide lidt mere om (lidt ligesom den test man kunne se af de dragging jeans).

Lasse P
    ja det skulle da være mærkelig andet, men om læderdragten skulle være en af dem, har jeg personligt ingen erfaringer med, men nu holder jeg bladet tænk og mener at forrige år (ret mig hvis det er forkert) da vandt en af deres styrthjelme en bedst til prisen test, men jeg aner ikke hvad den hed, eller hvilken prisklasse det drejede sig om. Neej jeg kører ikke med en af deres hjelme (caberg og AGV)

• Sajmon ™

#6   21. sep 2007 Jeg køber mange ting hos T.Hansen og skal være den første til at forsvare deres prispolitik og deres måde at handle på. De havde ikke kunne udvide så hurtigt og være så store som de er idag hvis det udelukkende var lort de solgte.

• #7   21. sep 2007 Hvor kunne du knud.... (tror squ du har aktier i butikken smiley

• Sajmon ™

#8   21. sep 2007 Michael A - Jeg ser lige hvad jeg kan finde. Godt vi ikke taler forbi hinanden. smiley

• #9   21. sep 2007 Hov undskyld Sajmon, jeg havde ikke lige set at det var Tommy Rønn du var efter, vedr. promoveringen. smiley

• #10   21. sep 2007 Sajmon, jeg ka ta det smiley , og bliver da heldigvis aldrig for gammel til at lærer nyt. ser frem til at læse nogle tests

• #11   21. sep 2007 Køb lortet! det kan da kun være bedre end ingenting!

• #12   21. sep 2007 Folk vælger jo selv hvor de vil handle ...
    det bare ikke altid man er lige heldig , men pris og kvalitet hænger som regel sammen

• #13   21. sep 2007 Nu vidste jeg ikke lige hvem Tommy Rønn var, så jeg googlede ham lige og fandt ud af at han faktisk kører i MC 600 Challenge Cup, så hvis han tør tage den med ud på banen og køre løb i den som han skriver, så kan det da vist ikke være helt skidt

• #14   21. sep 2007 I store træk har du sikkert ret i det du siger Sprillen på coke, men butiks kæder og store fælles indkøb giver nu engang adgang til helt andre priser end den købmand Bent henne på hjørnet kan få sine vare til.

• #15   21. sep 2007 jeg har lige købt et par handsker hos t-hansen... og jeg syntes sgu de er meget gode...

• #16   21. sep 2007 Som Sajmon siger skal der nok en bedre test til en den som Tommy Rønn laver. Virker ikke særlig seriøs og er egentlig uden nogen form for dokumentation for brudstyrke på syninger osv. Han skriver godtnok at han følte sig tryg nok til at tage den på på en banetur men det dokumenterer jo ingenting. Jeg tør også køre en tur ned til bageren i short, tshirt og klipklappere men det gør det vel næppe særlig sikkert....... Jeg siger Ikke at thansens læderdragt er hverken bedre eller ringere end andre mærker men blot at Rønns" test" i realiteten intet er værd. En ting er dog sikkert , prisen taler for at den måske er værd at prøve.............

• #18   21. sep 2007 Hvem husker ikke T.Hansen fra de glade knallert dage ?

skal lige hilse og sige kvaliteten ikke er blevet bedre ! på det område , deres andre varer holder jeg mig helst fra .

reservedele er svære at gennemskue feks. en dårlig støbning eller forkert tolerance er ikke umiddelbart til at se ...og tvivler på T.Hansen`s kvalitetskontrol er særligt omfattende og er sikkert med til at holde priserne i bund
    ..........men jeg er lidt ligeglad hellere købe kvalitet og skifte en bestemt del èn gang end skulle skifte den 3 gange !

• #19   21. sep 2007 Ducati Aarup ingen tvivl om det.

sPiRiLLeN på COKE .øhhhh der var vist slet ikke tænkt på T.hansen da jeg kørte knallert, så det skal jeg ikke gøre mig klog på. Hvad angår uoriginale reservedele er det min opfattelse at det er ret få fabrikanter som levere den samme vare, oftest bare med et hav af forskellige navne påklistrede emballagen, men originale reservedele er da at foretrække, men de er så også det dyrere

• #20   21. sep 2007 Ja, ville nu hellere ryge af cyklen med en billig dragt fra Thansen, end at gøre det med et par cowboy-bukser og trøje på..

• #21   21. sep 2007 Kan godt være en original reservedel er dyr ...
    men hvor mange uoriginale går der på èn original ?

så tvivler jeg på slutresultatet er dyrere !!! smiley

• #22   21. sep 2007 thansen eller ej. Det vigtigste udgangspunkt må være om man føler sig "sikker" i det tøj man kører i. Nogle mener at de er udødelige og kører på mc i cowboybukser og t-shirt. Andre foretrækker det fulde udstyr. Det som taler for de dyrere mærker (Dainese, Alpinestars, Spyke o.a.) er at de tager udgangspunkt i produktudvikling. Produktudvikling er som bekendt ganske dyrt. De dyre mærker har store erfaringer fra mc sport (Moto GP, WSB o.a.). Alle disse erfaringer bruges når nye produkter udvikles. Billige mærker derimod tager ders udgangspunkt i pris og design. Det kan godt være at en billig dragt har CE beskyttelse, men ofte sidder de så de kan flytte og dreje sig ved styrt og således ikke længere yder nogen beskyttelse.
    Personligt foretrækker jeg gennemprøvede produkter når jeg vælger mc beklædning. Design er selvfølgelig en vigtig faktor, men sikkerhed spiller en meget vigtig rolle. Selv kører jeg i en Alpinestars 2-delt dragt, Sidi støvler, Alpinestars handsker og Alpinestars rygbeskytter.

• #23   21. sep 2007 mærkedyr smiley haha

• #24   21. sep 2007 Jep. Religion er som bekendt et sprængfarligt område at bevæge sig ind på smiley

• #25   21. sep 2007 Perkere må som de fleste sikkert ved ikke spise svinekød ....hmm slynger lige en hurtig tanke ...
    så det ligesom oplagt for dem at de kun kører i shorts og turban.... nu vi var inde i noget med religion smiley

• #26   21. sep 2007 Mange af thansens ting og autoreservedele er produceret i østen og absolut ikke af samme kvalitet som det man køber andre steder. Umiddelbart ser det måske fornuftigt ud med pasform om forarbejdning men der kan sagtens være en himmelråbende forskel på kvaliteten. havde selv besværet med at skifte en gang 1 måned gamle bremsebakker fordi belægningen havde løsnet sig fra ankeret Havde jeg købt originalt eller anden uoriginal kvalitets vare havde jeg sparet både tid besvær og ærgelser... jeg returnerede de defekte dele men thansen slog bare ud med armene og kaldte det for forkert montering..............Der er sikkert andre dele der kan være ok såsom læderdragten der er nævnt men generelt er jeg færdig med thansen gruppen og deres ting

• #27   21. sep 2007 Thomas[Aalborg ]

Man kan altid være udheldig og få et fejlbehæftet produkt, både originalt som uoriginalt. Har man så været uheldig som dig og få et fejlbehæftet produktet og så tillige med bliver beskyldt for selv at være skyld i fejlen.Her har jeg tit hørt at T.hansen svigter, er noget gået galt, så diskes der op med lange søforklaringer eller direkte beskyldninger som i dit tilfælde, og oplever man det, så er det vist meget normalt at man aldrig mere sætter sine ben i den butik igen, Jamen er det ikke typisk sådan at vi reagere?

• #28   21. sep 2007 Der går da vist rent stavespasser i den nu, jeg har været på nattevagt og det er vist naturens måde at gøre opmærksom på at sengen kalder... så i må hygge jer indtil videre...

• #29   21. sep 2007 Michael : tror du selv der er kvalitetskontrol på T.Hansen dele ?
    og hvordan kan en del som bremsebakker fejlmonteres ?
    især på en toyota !!!

• #30   21. sep 2007 Visse ting kan man jo sagtens købe hos thansen. F.eks. NGK tændrør til 35.- kr. i stedet for de 70.- kr, som er prisen hos mange motorcykelforhandlere.

• #31   21. sep 2007 Der har du selfølgelig ret Morten V . Det er jo en mærkevare man køber til den billige pris og så er det self underordnet hvad butikken hedder...........

• #32   21. sep 2007 Vi er på vej mod en globaliseret verden, hvor man groft kan sige, at Indien bliver verdens "kontor" Amerika/europa bliver verdens butik og fjernøsten bliver verdens fabrik!!

Sidste del står ikke i anførselstegn, for det er allerede i stort omfang en realitet. Manuelt arbejde er hammerdyrt i den traditionelle industrialiserede verden!!!

Mærkevareproducenter køber i høj grad i dag produktionstid og materialer i Verdens fabrik, hvor man så licens producerer mærkevarer, på samme produktionsapparat og meget ofte med samme materialer og tolerancer produvcerer til gud og hvermand.

Gud og hver mand specificerer ofet lettere opnåelige krav og rammer end mærkevareholderne, men ofte er det simpelt hen for dyrt for producenterne at lægge produktionen væsentlig om. De bytter bare label.

Det er rigttigt, at der findes billge serier, men almindeligvis er der ikke så meget forskel længere.

Der er i dag ingen generel sammenhæng meller varemærker - priser og kvalitet.

Kun på helt nyudviklede produkter, kan man generelt skelne - og selv disse er meget ofte licensproduceret billigt - men markedet får varen udbudt til den pris, det kan bære!!!

• #33   21. sep 2007 Uden at ville deltage i debatten vil jeg bare lige poste dette link igen. Siden hjælper til en vurdering af motorcykelbeklædning.

(link fjernet)

• #36   21. sep 2007 Jeg kunne sgu godt finde på at investere i sådan en dragt.

Husk på, man kan købe 3 af dem for de samme penge som en mærkevaredragt - ergo burde de 3 dragter kunne holde længere.

De kan producere dem så billigt fordi de "kopierer" produktionsprincipperne = de har ingen produktudviklingsomkostninger.

Det har alle de kendte producenter, og det koster selvfølgelig forbrugerne kassen.

Som først nævnt vil jeg sgu da føle mig åndsvag ved at gå ud og give 8-10.000 for noget når jeg kan købe noget der udfylder mit behov lige så godt, til en tredjedel.

For kort tid siden købte vi et sæt tekstiltøj og støvler til min kone derude, og det er da da fint funktionelt og beskyttende til hendes behov.
    Så jeg kunne snildt finde på at købe sådan en !!!

• #37   21. sep 2007 Bo S:

Jeg siger j heller ikke at det altid er tilfældet.

Jeg køre selv Audi og ikke Fiat. smiley

Det jeg siger er, at man skal kigge sig godt for, og så overveje hvor meget ens arrigskab/ eller præferencer må koste.

Der er ofte ikke meget forskel

• #40   21. sep 2007 - til Knud - den globaliserede verden, hvor er det godt set. Kører selv i en Sorento, den kører OK. Men mit mc ja er en SPYKE, kan ikke forklare hvorfor, men den sad bare godt og har et flot design.

• #41   21. sep 2007 Så mangler vi bare de begynder at forhandle mcer *G*

• #42   21. sep 2007 T-Suki
    T-onda
    T-Saki
    T-cati
    JA hvem ved, de er dygtige til at handle.

• #43   21. sep 2007 tja de forhandler allerede scootere , så mon ikke mc ligger lige til højre benet smiley

gad vide hvilket mærke de så finder forsvarligt at lange over disken !!!
    er lidt bekymret

• #44   21. sep 2007 Spiril:

Det er bare et gæt, men det ville da være nærliggende at starte med et private label på en af de billige kinakanllerter. De kommer nu i større motorvolumen.

Det vil muligvis ikke være topkvalitet men formentlig en rimelig value/money fordeling.

Vi er i et marked i vækst, og det er langt lettere at adressere nye kunder end allerede købende under, hvor man har gamle præferencer at slås med.

• #45   21. sep 2007 en Ka-onda-su-ti-song, sikkert.

Svært at udtale, men den bli'r billig ! *GG*

God week end smiley

• #46   21. sep 2007
    sPiRiLLeN på COKE . så er jeg i de vågnes verden igen og vil gerne svare plå dit spørgsmål til mig længere oppe i tråden. Hvis du læste mit indlæg rigtigt vil du se at jeg giver dig ret i det med bremserne og den måde de behandlede dig på, bruger jeg jo netop til at fremføre en af deres, i mine øjne største svagheder, nemlig måden de behandler deres kunder på når det først er gået galt. jeg har hørt lidt for mange beretningen om dårlig service hos dem, når først det er gået galt, men det kan sikkert også svinge fra butik til butik. hvordan og hvorledes de behandler deres kunder.

Hvad angår kvalitetskontrol, så har jeg ingen anelse om hvordan og hvorledes deres kontrol er, eller om de overhovedet har nogle. typisk er dog, at størrer kunder stiller nogle krav til deres leverandører og ofte kræver de også at de er certificeret i en eller anden udgave, iso 9001-9002 etc (hvilket betyder at de jævnligt får deres arbejdsgang auditeret). Men om dette også er tilfældet hos T.hansen kender jeg ikke noget til. Bottom line er at jeg er helt på linie med dig i dine betragtninger.

• #47   21. sep 2007 Jeg fandt lige denne anmeldelse af 2-delte dragter. Dog ingen thansen dragt med, men derimod en spada warrior til sølle 199 £ som iøvrigt kommer på en 2. plads

http://www.ridetriangles.com/pdf/581/211873.pdf

• #48   21. sep 2007 Carsten ¤Nordjylland¤ O
    ja er det ikke utroligt hvor langt man kan komme med folk, hvis man vel og mærke behandler dem pænt :-). men surt at høre det om knallerten, jeg kan lige forestille mig hvor slukøret knægten må have været når hans brandnye knallert strejker, det er jo immervæk en pæn slat penge man har bundet op i sådan en.

Jeg er helt med på hvad Tommy Rønn udtrykker og personligt hører jeg selv til dem som gerne undersøger markedet før jeg hiver mulvarpen frem, og her er det ikke mærkesnobberi som får lov at herske, men plain and simple, best value for the money som ligger til grund for mine indkøb.

Hvad folk køber og hvor de køber det, kunne jeg aldrig drømme om at gøre mig til dommer over., hver især køber vel det ,som de mener er det bedste for dem og deres pengepung.

Jeg er forresten helt enig med dig i dit indlæg længere oppe vedr.Tommy Rønns evne til at vurdere skidt fra kanel gennem erfaring, udmærket indlæg.

Rigtig god weekend til jer alle!

• #49   21. sep 2007 smiley læste det først lige nu smiley

• #50   21. sep 2007 Der var en test af mc handsker oppe i forgårds tror jeg.. 1. pladsen kostede en krig... så kom der på 2. eller 3. et par MEGET billige handsker!! en eller anden kan sikkert finde det igen...

Til prisen er det nok ikke lige så godt som det til 12000 MEN måske, som det til 8000??? og det behøver vel ikke at være lige så godt som et til 12000??

Det lyder som om folk kører videre med samme dragt efter styrt?? er det smart? til denne pris kan man da skifte hver gang man er nede at ligge

OG ja, er selv en af tåberne der kører i shorts t-shirt og sandaler (overdrivelse for billedtænkene folk) fordi, jeg er sikker på at der ikke findes læderdragter, som ikke får mine alt for mange kilo til at ligne MICHELING MANDEN.

Jesper

• #51   21. sep 2007 a kyrer kuns i evald læder,men a er jo goså møj gamle,de unge hvalper kan vel ikk huske evald.

• #52   21. sep 2007 jesper s: http://www.ridetriangles.com/pdf/543/204020.pdf

• #53   21. sep 2007 hæhæ Evald var mit første sæt læder 3 eller 4 numre for stort men passede til min gamle z1000 uha det var fin
    den ene gang jeg havde fornøjelsen af at vælte på den , forsvandt jeg i det ene ærme smiley

• #54   21. sep 2007 Jeg har da osse en Ewald jakke hængende i skabet. Fin jakke. Rigtig retro smiley

• #55   21. sep 2007 nemlig ja,EVALD STYRER

Kommentér på:
Til Alle Thansen hadere

Annonce