{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.538 visninger | Oprettet:

Tændrørsskift Fireblade 1992 - HJÆLP! {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Ja, nu er jeg ikke den store mcmekaniker - men synes bare det burde være muligt at skifte tændrør på sin egen mc. Min CBR 900 RR gider ikke starte, og er temmelig sikker på, at det er tændrørene. Har tjekket det almindelige.. Opladet batteri, dødmandsknap og den trækker fint starteren rundt..
Men hvorfor skal det være så vanskeligt med de CBRér? Jeg er kommet så langt så jeg nu har blottet karburatorene, men kan ikke rigtig komme videre?
Er der nogle der har gode råd? Hvis der er en i Odense som har forstand på den slags, vil jeg meget gerne betale personen for at komme forbi idag - jeg er nemlig presset, da den skal omregisteres, og dermed synes imorgen. Håber på gode råd!
Mvh Mads


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tændrørsskift Fireblade 1992 - HJÆLP!
  • #1   20. sep 2007 tror IKKE det er tændrør

    tror nærmere det er ledninger fra boks til tændspoler, kendt fireblade problem, vil den slet ikke starte ???


  • #2   20. sep 2007 og der er ikke noget der er vanskeligt på en cbr

  • #3   20. sep 2007 Hej Paw og Kim.
    Ja de er specielle de hondaer.. den vil slet ikke starte, dvs. at i forgårs startede efter 4 forsøg med choker, og igår ville den så slet ikke. Nu står den og kører på starteren, og efter et stykke tid backfire den med et ordentligt skrald..
    Pae, rigtig pænt af dig at ville kigge forbi.. vi ser lige om der kommer flere gode råd inden vi kloger i det : )


  • #4   20. sep 2007 Nu har du blottet dine karburatorer. Så tag lige og tøm svømmerhusene. Der sidder på karburatorernes nederste del en lille studs, med en hane/skrue - luk den op og hæld den benzin, der er i svømmerhusene ud!

    Hæld så en halv l karburatorsprit i tanken og prøv igen.

    Det passer perfekt med, at temperaturen desidste to dage er falde så meget, at kondensvan kan give problemer.


  • #5   20. sep 2007 hvis du vil skifte tændrør, så skal tanken af og luftfilterkassen af, sidder med 1 spændebånd på hver karburator., sørg for at løsne dem godt så du ikke beskadiger gummi.

    Tændhætter skal hives af, de er nok blå på sådan en som din, vær forsigtig og brug IKKE værktøj til det.

    blæs ned i hullerne med trykluft for at få evt. snavs væk og skru tændrør op en af gangen, monter de nye, tjek afstand (gnistgab) ig kontroler at de nye tændrør har samme "top" så de passer i dine hætter og så er det jo bare den anden vej.

    men prøv om den kan starte inden du montere tank, for hvis det ikke er tændrør skal vi alligevel ha tanken af igen for at tjekke ledninger.


  • #6   20. sep 2007 Tak for svar.. jeg prøver det med svømmehusene og luftfilterkassen.. Så vender jeg lige tilbage.. Arr, gid man ikke var født med ti tommelfingre!

  • #7   20. sep 2007 øvelse gør mester,.

    et godt råd, vær omhyggelig med montage af luftfilterkasse, kan være svær at få ned over studser på karburator


  • #8   20. sep 2007 Har en kollega med blackbird, med lignende problem.
    Det var benzintilførsel. Skiftede også tændrør osv, hjalp ikke en pind.


  • #9   20. sep 2007 kører benzinpumpe ?????

  • #10   20. sep 2007 Rigtig rigtig mange af de driftsproblemer, der opstår på mc i denne ende af året skyldes vand eller karburatoris(også vand).

    De kan forebygges og mange gange afhjælpes ved at tilsætte ca 5 % karburatorsprit. Så opløses udskilt vand i benzinen og generer således ikke karburatorerne, hverken hvad angår væskeflow eler krystaldannelse.

    Gider man ikke at hælde sprit på, kan man alternativt køre på Statoils Bio 95. Her er tilsat 5% bioethanol, der har helt samme effekt.


  • #11   20. sep 2007 knud, den burde nok kunne starte med fugt i benzin ville jeg mene, men den kører nok ikke så godt pga til isning

  • #12   20. sep 2007 Kim

    Svært at sige. I princippet har du ret, men er der vand nok, kan man komme ud for, at der slet ikke forstøves benzin rigtigt i venturirørene - og så starter den garanteret ikke smiley


  • #13   20. sep 2007 ja vand kan den ikke køre på.............

  • #14   20. sep 2007 Forstår det altså ikke.. nu har jeg kæmpet mig indtil det der burde være tændhætterne.. men jeg har været nødt til at tage tændspolerne af. Desuden, så har jeg svært ved at få tændhætterne af - er de sådan nogle ualmindligt lange nogle, eller har jeg pillet ved noget jeg ikke måtte? altså det burde da ikke være til at tage fejl af, men kan sgu knap få mine pølsefingre derind, og da slet ikke få dem af tændrøret..

  • #15   20. sep 2007 Det er rigtigt at du skal have tændspolerne af, og de 4 tændrørshætter kan godt være genstridige, men de skal bare hives op - evt. lirkes lidt frem og tilbage. Hvis det er de rigtige du har fat i sidder de oven på topdækslet.
    Pas nu på når du skruger tændrørene på igen. Det skal gøres med fingerne (altså du skruger din rørnøgle med finderne), indtil de er helt ende, herefter bare en ½ omgang med værktøj.

    CB


  • #16   20. sep 2007 Tændrørerne sidder meget langt nede, jeg skulle lave noget fusk værktøj for at nå ned efter dem smiley

  • #17   20. sep 2007 hehe..Synes sgu også nok at jeg i det mindste burde kunne genkende en tændhætte og et topstykke : ) jeg kæmper videre... Det er da utroligt at det kan være så svært!

  • #18   20. sep 2007 Iøvrigt - nu du har tændrørene ude så se lige om der en god klar gnist på dem.

  • #20   20. sep 2007 Mikael B;

    Ja det er en af de bedre - jeg har endnu ikke set den MC, der under alm. betingelser ikke kan køre uden benzinpumpe - hvorfor f..... mon de sætter dem i???


  • #21   20. sep 2007 Det eraltså ikke med vilje, at jeg er så ringe til det her med at skifte tændrør... nyeste problem er, er der sidder en plastic afskærmning, på forhjulssiden af tværbjælken som dækker for tændrørerne (hvis det giver mening) Der er absolut ikke plads til at få en tændrørsnøgle ind på den side hvor tændspolerne sidder. plasticafskærmningen kan imidlertidig på ingen måder (pånær hvis køler tages af) afmonteres!!
    Hvad er der med de CBRér!!!! Jeg tror sgu jeg trækker den hen til nærmeste værksted imorgen, for nu her jeg snart brugt 8 timer på at skifte tændrør!


    Men, tak til alle jer der er kommet med gode råd - og tak Paw, for dit venlige tilbud!!
    Mvh Mads


  • #22   20. sep 2007 Galler!! Hvis det der passer, så er du satme en guttermand : ) Det skal afprøves som det første i morgen tidlig...Tak for råd!

  • #23   21. sep 2007 Galler...
    Jeg kunne ikke dy mig.. så listede ud i mørket og prøvede dit fif af.. lige meget hvad man siger, så er det besværligt - men af det kom den sgu!!! altså det ene ud af de 4 tændrør! og endda det sværreste af dem - sidder her halvstolt kl 00.30 efter en lang dag!
    PS: Skulle hilse og sige, at en gynækologisk eksamen er vand i forhold til at afmontere det højre tændrør - tag mig på ordet, jeg er medicinstuderende men langtfra mekaniker!!


  • #24   21. sep 2007 Der sidder en ensretter/spændingsregulator i højre side under bagerste sideskjold under sædet, som er skruet fast på bag stellet er næsten sikker på at det er den (en svaghed på både VFR og Fireblade.Ellers prøv at ringe til et MC værksted de plejer som regel at være flinke til at hjælpe.

  • #25   21. sep 2007 hva fanden skulle ensretter have med det at gøre ????

    nu skal du da bare forvire manden !!!


  • #26   21. sep 2007 Yep det er en svaghed ... hvis batterriet er faldt - og det gælder alle ensrettere.
    Men når der nu er strøm på er det IKKE ensretteren.

    CB


Kommentér på:
Tændrørsskift Fireblade 1992 - HJÆLP!

Annonce