Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.
  • Sætte spejl og hylde op 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Øv fuck Øv
  • #1   16. jun 2005 Det ville da være noget lort hvis de sænkede afgiften! Tænk på folk som har købt en bil ti 300.000,- de skylder 300.000,- på den. Og hvis de vil sælge den en uge senere kan de få 80.000,-

Så kommer mange danskere til at sidde i en restgældsfælde, og bankernes ejerpantebreve bliver nærmest værdiløse sammenlignet med deres udlån.

• postmand p
    postmand p Tilmeldt:
    jun 2005

Følger: 1 Svar: 8
    #2   16. jun 2005 Kære Krille,
    Så fordi en har betalt for meget, så skal den and gøre det også? Og den næste, og næste i al fremtid?

Hvorfor skrotter vi bare ikke elektricitet, TV og MacDonalds. Våres forfæder hade det ikke. Så det skal vi heller ikke have, vel?

Hvad med at finde ud af hvordan vi kan få det lidt bedre istedet for at se problemer med overgang til noget bedre. Eller skal vi allesammen for al fremtid betale 180% ekstra skat udover de 25% moms og de 50% på løn???

Hvid det regner, og dørtrinet er for højt, så skal vi bare blive stående ude i regnen?

Det er sku godt at du ikke er politiker i beslutende stilling. Vi har nok af de fjolser alligevel. Prøv tænke over mulige løsninger, istedet for at kun pege på problemet. Det er fandme godt at Gallileio, Columbus, Graham Bell, og brødrene Wright ikke kun så umulige problemer, men prøvede finde en løsning.

• #3   16. jun 2005 Nu her vi, herhjemme, jo også lige et lille "problem", der sluger halvdelen af den danske brutonationale indkomst hver år.. (var oppe på et tidspunkt.. skal nok se om jeg ikke kan finde tallene..)

Så et eller andet sted skal pengene jo komme fra, desværre..

• #4   16. jun 2005 @ postmand P:
    Hold kæft hvor er du lang ude at høre på, mester. Krille J påpeger et faktisk (!) problem og så overfuser du manden. Jeg ville sgu være mere tryg ved Krille J som politiker end dig. Prøv at tænke tingene igennem og kom med dit bud på en løsning på dette problem i stedet for blot at svine andre til.

Selv om der var politisk velvilge overfor en afgiftsnedsættelse er dette problem alvorligt nok til at lægge en stor hindring i vejen for gennemførelsen. Derfor vil det (om nogensinde) nok ske gradvist, og i forbindelse med afgiftsnedsættelse ved brug af særlig sikkerhedsforanstaltninger (i biler...) eller lign.

Så postmand P: Om igen - kom med nogen konstruktivt!

\Dan

• #5   16. jun 2005 Dan: Kan kun gentage dine ord. Det er på tide Postmand P kommer med nogle ordentlige kommentarer i de indlæg han har givet saig til kende i, frem for bare at hælde vand ud af ørene.

/
    Jesper

• #6   16. jun 2005 Postmand Per, du er da godt nok et fjols.
    Krille har da fat i den lange ende.
    Ikke fordi jeg er tilhænger af de høje afgifter/skatter her i landet, men der er altså også en grund til at vi har et godt sundhedssystem, vejnet etc. Tager du fra et sted, går det ud over noget andet.
    >>>Martin

• #7   16. jun 2005 I følge Radioavisen (DR) gælder sagen biler og MC'er som medbragt i
    flyttegodset, hvilket jo ikke vedrører så mange af os (mere).

• postmand p
    postmand p Tilmeldt:
    jun 2005

#8   16. jun 2005 Det er sku latterligt. Hvis du har betalt 300.000 for en bil så har du brugt pengene. Det har du planlagt i din budget, ikke? Ingen tvinger dig til at sælge din bil. Du kan stadig køre i den ikke? Dvs, du er ikke dårligere stillet fordi næste mand kan købe en billigere bil. Vel?

Det eneste du taber er at du ikke kan skifte lige så hurtigt til en nyere model uden at tabe penge emellem. Man kan aflive afgiften imorgen og ingen privatøkonomi vil ændre sig et dyt. Dine lån bliver ikke dyrer at betale. Du skal bare køre lidt længere i din nye bil. Har du en gammel så skrot og skifte til ny billig.

Hvis du lader væare med at betale din 300.000 kr billån og tror at banken taber penge når de henter og sælger bilen, så tro om igen. Når banken har solgt bilen og stadig mangler 200.000 fra dit lån så ka de lave udlæg i andre værdier du har. Derfor får vi ineg bank-krak. Og derfor: hvis afgiften blev afskaffed så vil intet ske ved lånen men alt blive ved som før. Lånen bliver afbetalt lige som den enkelte har planlagt i sin budget. Det eneste der sker er dem men nyere biler skal køre lidt længere i dem før udskiftning. Og at næste mand får sin bil lidt billigere og derved får penge over til andet. Er det så galt?

Simon,
    OK lad os tage det fra samfundøkonomisk synsvinkel. Ja pengene skal komme et eller andet sted. Men vi har ikke større økonomiske problemer end Tyskland, Holland, Belgien eller Sverige. Der har de ikke brug for at mælke bilejere mere end andre borgere.

Hvis man regner samfundsøkonomisk så må vi tabe penge på disse afgifter. Folk kører i mindre og dårligere biler. Det betyder større personskader ved uheld. Det betyder i sin tur større omkostninger på hospitaler, mere tabt produktion i samfundet fordi flere folk sygemeldte længere tid.

En anden viklel. Mobilitet. Samfundsøkonomin vokser langsommere hvis folk har dårligere kommunikation. Mange har ikke bil idag i Danmark!!! Al historie, om det så er 100 år eller 1000 år viser at økonomier (og lande) vokser når der er kommunikation oh handel. Med høje bilafgifter så dæmper man kommunikation og handel, og undergraver derved Danmarks økonomi i konkurrance med andre. Hold kæft hvad dumt.

Men klart, de langsigtede hospitalregninger, sygmeldinger og tabt samfundsproduktion tæller ikke i årets budget og kan måske ikke regnes helt ud alligevel. Og variationer i økonomisk tilvækst er nok umulig at regne. Så tager dagens politiker den nemme løsning og beholder afgiften, for hvordan skal de penge ellers dækkes i årets budget.

Det er ligesom de åndsvage broer. Hvis de var bygged for 50 år side så var de garis at køre over. Men fordi de er byggede nu så skal man betale for at køre over. Det er ikke dyrere at bygge en bro idag end for 50 år siden. Ja i penege men ikke i værdi. Pengene har lavere værdi så tallet ser større ud. Men det koster en vis mændge materiale og arbejde at bygge en bro idag, og det er det samme som for 50 år siden. Det er måske lidt billigere idag fordi man må håbe vi er lidt effektivere og har bedre materialer. Så hvorfor skal det koste penge at køre over de 2 dejlige små broer???? Fordi politikere vil bruge penge til så meget andet. Også her bremser man mobilitet og handel, og derved økonomisk udvikling. Hvor dumt er det?

De har lige nedsat storebæltturen med 50 kr. Symbolisk og latterligt. Det bremser stadig mobiliteten.

Hvis vi ikke ændrer noget så udvikles vi ikke. Men det gør andre lande... Jeg synes bilafgifter skal fjernes imorgen (og ja jeg har allerede bil og MC), og broerne skal være gratis! Det bliver Danmark rigere af.

• #9   16. jun 2005 postmand P: Jeg er ked af at sige det, men du har altså ikke styr på mekanismerne i en økonomi. Faktum er at hvis man nedsætter afgiften voldsomt vil det devaluere folks ejendom, dvs de biler der er indregistreret under den gamle og høje afgift. I stedet for at have muligheden for at sælge din bil til en rimelig pris bliver dens værdi pludseligt (og kunstigt!) meget mindre.

Vi får ikke bankkrak - nej det er vi enige om! Men som du selv skriver, bankerne skal nok hente hvad der er af værdier i din økonomi. Og når bilen pludselig ikke er ret meget værd, ja så skal du pludseligt af med noget andet.

Mobilitet kan vi alle blive enige om er en god ting, men faktum er at danskerne har mange biler og kører mere i bil end i andre nordiske lande. Så afgiften er åbentbart ikke den store forhindring. Den er da sur, jatak, men det er altså ikke så ligetil at fjerne den, dels pga ovenstående devaluering, dels pga at DAU budgettet ikke længere hænger sammen hvis man fjerner en relativt stor indtægt.

Mht broerne - så er det vidst ikke en diskussion der har med registreringsafgifter at gøre...

Bare mine 10 cents (nu hvor vi snakker om inflation smiley

\Dan

• postmand p
    postmand p Tilmeldt:
    jun 2005

#10   16. jun 2005 Jeps, det er rigtig. De eksisterende biler bliver devalueret. Men som jeg skrev kun hvis du sælger. Du kan stadig køre i den og den virker lige så godt. Du "taber" kun penge hvis du vil skifte ud en relativt ny bil. Ellers kan du bare køre videre, og din privatøkonomi vil ikke lide under det.

Og bankerne behøver ikke gøre udlæg i dine andre aktiver hvis du ikke er så dum at du stopper at betale af på dit billån.

Det jeg mener: Dig med dyr bil taber intet, og dig sker skal købe bil får den billigere hvis afgifterne fjernes. Og hvor pengene skal hentes til statskassen: Hvad med en studietur til Tyskland, Belgien, Holland og Sverige. De har vel lige så meget hospitaler og andre samfundsomkostninger som os.

• #11   16. jun 2005 Du har ret i at bilen stadigt kan køre, så langt er vi enige. MEN man taber penge næsten uanset hvad. Den eneste måde at undgå at tabe penge på bilen er hvis man kører den helt i sænk, og derefter skrotter den.
    En devaluering af bilens værdi vil jo slå igennem på alle niveauer af brugtmarkedet, så uanset hvor brugt den er når du sælger den vil den være mindre værd end før...

Så jeg er simpelthen ikke enig med dig - folk vil tabe stort på en afgiftsnedsættelse. Der er sgu ikke mange i dagens DK der køber en nyere bil for at køre i den til den skal skrottes - jeg kender i hvert fald ikke nogen.

Mht DAU budgettet så er det ikke så ligetil. Tyskland er fx ikke noget godt eksempel - de har over 10% arbejdsløse og en økonomi der ikke har det særligt godt. Belgien, Holland og Sverige skal jeg ikke gøre mig klog på.

Gennemgående for alle diskusioner om skatte- og afgiftslettelser jeg har haft er dog manglen på et konkret bud på hvor der skal skæres i Danmark. Jeg er enig i at det kan være relevant at se på andre lande, og hvordan de arrangerer statsbudgettet, men det ændrer ikke på at det skal konkretiseres hvor der skal skæres i det danske budget.

Det var mit sidste indlæg i denne tråd med mindre der kommer nye synspunkter på banen - ellers kan vi gentage os selv i det uendelige smiley

\Dan

• postmand p
    postmand p Tilmeldt:
    jun 2005

#12   16. jun 2005 Dan: Den med at danskere kører mere bil end i andre nordiske lande er lidt sjov. Nu er det så at Norge, Finland og Island har lige mærklige bilafgifter som Danmark. Så hvad hvis vi kører mere end dem? Det sidste nordiske land er Sverige og de er uden afgifter. Der har mere end hver anden 20-årig borger en bil. Det kan man ikke sige om Danmark. Her er der mange danske borgere i 30-ene, i storbyer tilmed hver anden, der aldrig har ejet en bil eller har kørekort.

At sige afgiften ikke dæmper bilkørsel ved at påstå at danskere kører mere bil end andre nordiske lande er misfortolkning af information. Hvis vi sammenligner med dem der har bilafgift så kan man ikke påvise effekten af en afgift. Hvis vi sammenligner med Sverige (uden afgift) så kan det ikke passe at de kører mindre bil derover. Du må gerne henvise til kilden for kørselstatistiken.

• postmand p
    postmand p Tilmeldt:
    jun 2005

#13   16. jun 2005 Dan,
    Du taber mere på en bil til 300.000 kr end på en bil til 50.000 kr.

Gammel bil:
    Hvis jeg har en bil til 50.000 som bliver devalueret til 15.000 kr ved en fjernelse af afgiften så kan jeg leve med det. Specielt hvis jeg så kan købe en ny bil til 150.000 kr. Priset for min opgradering vil blive billigere end hvis jeg solgte for 50.000 for og købe for 300.000. Ikke?

Ny bil:
    Hvis jeg lige har købt en bil til 300.000 og afgiften bliver fjernet imorgen, så behøver jeg ikke køre bilen helt i sænk. Jeg kan køre med den i 5 år lige som planlagt. Nyde hver en kilometer lige som planlagt. Og hvis jeg så vil bytte så får jeg måske kun 40.000 istedet for 80.000 kr for den. Men så har jeg ikke tabt 40.000 hvis jeg kan købe en ny billigere bil til 150.000 kr. Det vil koste mig 110.000 at bytte til ny. Med afgift ku jeg måske sælge til 80.000 og købe for 300.000 dvs jeg ville betale 220.000 for at bytte til ny. Du ser, at jeg alligevel vil vinde penge ikke tabe penge, hvis afgiften fjernes ugen efter jeg har købt ny 300.000 kr bil. Jeg skal kun have tålmodighed at køre i min nye fine bil i 5 år før jeg kan skifte. Jeg vil ikke hænge på den til den skal skrottes.

Er der noget i vejen med dette resonemang?

• #14   16. jun 2005 Postmand P: De eneste bilejere der ikke vil tabe penge, er dem der har en bil der ikke kan synes, og som bare skal skrottes. Ham der for 2 år siden købte en bil til ca. 300.000,- vil om 5 år måske kunne få 80-85.000,- for den. Men hvis vi fjerne afgifterne fra i dag af, vi han om 5 år kun kunne få 20-25.000,- for den.
    Og nej, vi har ikke større økomomiske problemer end Tysklan..... (tænk selv over hvorfor). Den danske økonomi står ret stærk. Men hvis vi fjerne afgiften er der MANGE der sidder med lån der er for høje i forhold til værdien.
    Prøv at sammenlign det med kartoffel-kuren..... Hvis du har hørt om den. Det ville være den samme historie om igen.
    Og se så at få dig oprettet på "folkeskolegalleri.dk" eller "jeg-går-i-fritidsklub-galleri.dk"

/
    Jesper

• #15   16. jun 2005 Postmand: Ja der er noget galt med dit resonement.
    Det er ikke mange danskere der kan betale en bil der har en nyværdi på 300.000,- af på 5 år. Så når de 5 år er gået er der stadig en gæld på min. 50.000,- så den nye bil skal man jo så give 200.000,- for og IKKE 150.000,- som du skriver.

/
    Jesper

• #16   16. jun 2005 hmm et eller andet sted tror jeg at jeg er glader for, går mere op i min MC nå jeg har betalt en halv bondegård, tror det ville blive lidt mere "bare et køretøj" frem for et interesse grundlag hvis man kunne købe dem for en halv pose vingummier.. prøv at tag til tyskland eller sverige de køre sku os rundt på gammelt lort som de fleste gør her i DK og det er yderst sjællent man ser en MC der er gjort noget ved de er stort set alle sammen standard, så et eller andet sted tror jeg at mange værsætter dem mere i DK pga den høje pris.. det bliver mere "en drømme ting"

• postmand p
    postmand p Tilmeldt:
    jun 2005

#17   16. jun 2005 Det er lidt mærkligt når nogle bil og MC-ejere ikke vil fjerne afgiften fordi de taber noget i gensalgsværdi. På trods at de vil give mindre for en opgradering ved køb af nyere bil eller MC. Ja så får vi aldrig fjernet afgiften.

Og du Jesper, plejer du mobbe folk kun fordi de kommer med andre sysnpunkter, eller fordi de snakker forskelligt, kan ikke stave, er ordblinde, eller fordi de har sort hår, eller forkert køn?

Jesper, du vil næppe tabe mange penge på din MC hvis afgiften fjernes. Men du vil spare mange flere hvis du vil købe en ny. Så du vil faktisk tjene penge på afgiftsfjernelse, hvis du ikke kigger dig blind på at du taber nogle få tusind i brugtværdi på den du har i øjeblikket.

• postmand p
    postmand p Tilmeldt:
    jun 2005

#18   16. jun 2005 Her er min pointe: Det er ikke intresant hvor meget brugtværdi man har på sin bil eller MC, det er intressant hvor meget du skal give emellem hvis du vil købe nyere.

Eller har jeg misforstået noget. Vil alle sælge sin bil/MC for at aldrig købe en ny? Jeg troede i min naivitet at man sælger sin gamle for at købe en nyere. Og da er det vel godt at den nye 300.000 kr bil er 150.000 kr billigere samtidig som du får 50.000 mindre for din gamle brugte. Du vinder 100.000 kr alligevel!?!? Ja, hvad fanden ved jeg. Måske forstår jeg bare ikke noget om matematik.

• postmand p
    postmand p Tilmeldt:
    jun 2005

#19   16. jun 2005 Mille: det er fedt at drømme. Men for mig er det federe at opleve.

Og hvorfor skal man værsætte dimserne fordi man har overbetalt dem? Hvorfor skal man betale en halv bondegård eller en kvart million, når bilen/MCn kun koster det halve at producere og sælge? Så prøv at betale 100 kr for din mælk næste gang du er i netto og se om du bliver mere glad for den.

Bilen/MCn er nu kun en maskine ikke en mytologisk figur. Hvis du vil nyde noget rigtig godt, så vil det måske være bedre at uden afgift kunne give en halv bodegård for nogen rigtig lækker maskine som man kun læser om. Ikke kun overbatale for en normal maskine. Ingen vil hindre dig at købe og nyde en rigtig dyr maskine på trods at afgiten er fjernet.

Det med overpris er aldrig godt. Se hvordan svenskerne opfører sig i nærheden af alkohol. Og i Danmark er det nemmere at låne naboens kone end hans bil. Grotesk. Hvad tyskerne er hysteriske over har jeg ikke gennemskuet endnu.

smiley

• #20   16. jun 2005 Hmm.. Burde der være et rum til diskussion af politik herinde på forummet? Så kan de, der har lyst til at føre sig frem med en masse argumenter spejet op med en masse fremmedord, så det lyder lidt bedre (hmm..), diskutere derinde.. smiley

Hvad med at køre en tur istedet mens vejret er til det? smiley

Dog kan jeg hurtigt blive enig i, at afgiften er rigelig høj, men dertil vil jeg så referere til det jeg skrev tidligere.. smiley

Vel hilset på landevejen!

• #21   16. jun 2005 kan kun give dig fuldstændigt ret postmand. vi deler syn. bare synd at så mange der er bange for at miste penge på deres nye dyre legetøg at de ikke ser længere frem. eller bare har bundet sig så hårdt at tanken om tab ved salg vil medfører fallit.

• #22   16. jun 2005 ja jeg ville nok prøve at opleve mælken mere end bare at skylle den ned.. same same

Kommentér på:
Øv fuck Øv

Annonce