{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
696 visninger | Oprettet:

Alexander A
Alexander A
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2

Hvad skal jeg købe?? {{forumTopicSubject}}

her når jeg snart bliver 18 og skal ud og købe en MC hvad skal det så være?? altså en brugt MC

er i tvivl og den max må ha 34 hk eller 250 cc eller er det begge dele???

håber i kan hjælpe mig

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad skal jeg købe??
  • #1   15. jun 2005 Hej Alexander,
    til lille kørekort må den max have 34 hk - men der er ingen regler vedrørende hvor mange kubik den må være på.
    Jeg er selv startet på en Suzuki Gs 500 - den var dog uden drosling da jeg lige nøjagtig havde haft kortet i 2 år da jeg købte den.
    Men Gs'eren er sgu en rigtig god maskine at starte på, synes jeg i hvert fald. Power og fart nok til at det er sjovt, men samtidig ikke for meget.
    Men ellers er der jo Honda CB500 og Kawasaki ER5 - som jeg lige umiddelbart kan komme på. Det er så vidt jeg har hørt også rigtig gode maskiner at starte ud på.
    Men go fornøjelse med købet!

• #3   15. jun 2005 Kan varmt anbefale en CB 500 som startcykel....

• #4   15. jun 2005 Har selv GSX-R 250, og det er sgu en dejlig maskine! De 4 cylindere og 16 ventiler gør, at der er rigelig med smæk i den! Og så er den billig i forsikring..
    Mange tænker nok, at en motor, der tager SÅ mange omdrjninger hurtigt går kold, men synes ikke det er tilfældet ved modellen her.. Har hørt om en del, der har gået over 100.000km.. smiley Bare den bliver behandlet godt, skal den nok opføre sig pænt! smiley

• #5   15. jun 2005 Først finder du ud af hvor mange penge du har til rådighed. Og fra det beløb trækker du ca. 8.000,- som skal bruges til noget ordentligt udstyr.
    Glem alle MC'er med et "R" i. De er dyre at forsikre som 18-årig. Da jeg var 18 fik jeg et tilbud på 21.000,- for en Cagiva Mito 125 som jeg kun skulle give 30.000,- for....
    Hvis du har 20-25.000,- til rådighed ville jeg vælge en Honda CB450S og så få den droslet til 34Hk og når du så må køre stor MC får du droslingen fjernet og så har du små 10Hk ekstra.

Hvis du har flere penge til rådighed, så gå efter en Honda CB500. De kan fåes fra 40.000,- og opefter. Årg. '97 og frem er de bedste. Den er en bedre MC end den meget udbredte GS500 (som dog ikke er dårlig).

Håber det hjalp.

/
    Jesper

• #6   15. jun 2005 Giver ca 2300 i ansvar HELårlig for min.. Kasko vil dog koste ca 25000, så det har jeg valgt fra!

Ps. Forsikringen har jeg hos GF.

• #7   16. jun 2005 Er helt enig med Jesper..... med undtagelse af prisen på en CB 500.... har lige givet knap 30 for min. Se profilen for nærmere oplysninger om cyklen. Giver 1478 kr om året i forsikring hos GF. Dog kun ansvar.

• #8   16. jun 2005 Der er også de sjove begynder maskiner som bla. aprilia rs125... nøjes du med ansvar og bruger gf så ca 2300kr.. ikke galt. En rs125 har de ca 34hk men vejer en brøkdel af en gs500. Den har super bremsere osv. Meen det er en 2 takter.. de kræver en del vedligeholdelse osv.... og så lyder de som en knallert 45 hehe:)

• #9   16. jun 2005 Tulle: Nu er det den italiensk byggede CB500 jeg havde i tankerne. Den er fastere i affjedringen, har skivebremse bagpå og Brembo calipre.

Hvis du KUN skal bruge din MC til søndagskørsel når solen skinner, så er en 125ccm 2-takt noget af det sjoveste til det lille korekort. Men til hverdagsbrug og langture kan de ikke bruges. Og de kræver mere vedligeholdelse.

/
    Jesper

Kommentér på:
Hvad skal jeg købe??

Annonce