5.299 visninger
|
Oprettet:
Hvornår har i nok hestekræfter? {{forumTopicSubject}}
Ja hvornår er nok, nok?
Jeg har selv 28 hk på min lille 250cc kawasaki, og jeg kan da godt mærke det ikke er nok i alle situationer, men det var nuvel det budgettet rækkede til. Hvad siger i erfarne kørere, er det bare jo flere jo bedre, eller har i en øvre grænse?
Jeg er selv A2 kører, og til langt de fleste ting kan jeg godt forestille mig de 48 hk er rigeligt, men nu har jeg jo heller ikke prøvet noget kraftigere....
Jeg ser gerne en fin og fornuftig debat om emnet, med saglige og gode argumenter
aug 2004
Følger: 13 Følgere: 55 MC-er: 5 Emner: 148 Svar: 1.672
ser ingen grund til at have mere end 100hk. der er så meget andet der er flere at lave om på sin MC, som gearingen. kører selv på 191 HK men får aldrig udnyttet dem. ligesom racer kører en del over 200 hk
apr 2009
Følger: 5 Følgere: 75 MC-er: 2 Emner: 38 Svar: 2.281
Online Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
Min nuværende motard med kun ~42hk og 101 kilo, gør det ret godt. Den styrer og bremser som bare fanden, og der er nok power i den til 140km/t og siden jeg kun gider køre små veje, er det fint.
Hvis man besidder en vis mængde selvironi, bør man have en MZ'er i sit liv på et tidspunkt. Den blå i min profil, kørte jeg en del sjove ture på, hvor den (og jeg) overraskede en del folk.
Honda Grom MSX125 er også mega spas - omend kun i byen...
apr 2013
Følger: 10 Følgere: 11 MC-er: 5 Emner: 25 Svar: 305
sep 2008
Følger: 78 Følgere: 608 MC-er: 26 Emner: 381 Svar: 5.540
Mht HK så har jeg 50 på min maskine gennem 9 år, jeg tvivler stærkt på at jeg bytte den ud med noget andet. Så længe jeg er begrænsningen er der ingen grund til at opgradere
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 375 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.686
Startede med 125, 250, 500, 750,900/1000, 185 og nu CB500 med 58 hk, den er bare sjov:)
Har dog flere andre typer mc, men de er ikke på plader.
Dengang i 70erne gjaldt det for mig bare om at komme sikkert op i den 4 cylindrede liga, det var målet, og det blev nået via en masse klassikere, men idag ville jeg nok være endt på en V2 mellem 750 og 1000 ccm.
Synes CB500 er en fin og svingvillig bike, man smiler når man har været ude og race, det behøver man faktisk ikke 150-200 hk til, det er køreglæde det drejer sig om
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.506
Der er mange andre ting ser gør en mc sjov kg Interessant end bare HK. Har haft en 250’er V2’er med 42hk og en køreklar vægt under 150kg. Det var klart en af de sjoveste motorcykler jeg har haft, forudsat jeg lå på tilpas snoede veje.
feb 2006
Følger: 10 Følgere: 30 MC-er: 4 Emner: 115 Svar: 1.318
pisse god til turen syd på.
rimelig god på landevejene.
men en anelse kedelig på trods af pruhestene.
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 21 Svar: 923
Har en XT660R med 48 heste/160 kg, det er ihvertfald ikke for meget, men som andre giver udtryk for, så er hele cyklen personlighed ikke kun antallet af hestekræfter.
Der er også stor forskel på hvordan 120 heste i en R6 og det samme i en GS1200 føles.
dec 2006
Følger: 13 Følgere: 51 MC-er: 4 Emner: 135 Svar: 1.573
Jeg drømmer dog om en low rider, med langt færre HK, men hvor jeg kan sidde lidt mere tilbagelændet, med en halv æggeskal på knoppen og et par runde solbriller på, mens jeg cruiser stille og roligt derud af. Temperamentet er dalende i takt med de grå stænk i toppen er tiltagende.
jul 2010
Følger: 17 Følgere: 59 MC-er: 5 Emner: 29 Svar: 2.342
det bedste du kan gøre er at finde en maskine som kan give dig et los i røven når du gerne vil have det uden at du føler du har mistet kontrollen for mit eget vedkommende der har jeg en 380 cc 2 takt med 67 hk på motoren med en vægt på lige omkring 100 kg den er selvfølgelig til bane men jeg kunne virkelig ikke se mig selv få nummerplader på den for den flyver på baghjul af sig selv de første 4 gear og med usædvanlig lidt hjælp i 5 også, den ville ikke være specielt velegnet til gadekørsel pga det voldsomme antal hk vs vægt
nov 2008
Følgere: 62 MC-er: 6 Emner: 64 Svar: 1.109
nov 2008
Følgere: 62 MC-er: 6 Emner: 64 Svar: 1.109
Jeg kunne godt bruge et ordentligt skrummel også til at køre ude på motorvejen med
mar 2007
Følger: 21 Følgere: 41 Annoncer: 1 Emner: 171 Svar: 1.727
Heste siger mig ikke alverden, det gør kørbarhed og funfactor derimod
aug 2013
Følger: 1 Følgere: 26 Emner: 13 Svar: 186
apr 2006
Følger: 51 Følgere: 51 MC-er: 24 Emner: 61 Svar: 3.944
feb 2016
Følger: 3 Følgere: 5 MC-er: 2 Svar: 170
Jeg kan på ingen måder bruge det på vejen.
Bevares. Det er da sjovt.
Meget endda
Men synes også min tidligere Z1000 med lidt over 120 hk var sjov.
Og den var ikke lige så utilgivelig.
For mig passer omkring de 120-140 hk perfekt
maj 2006
Følger: 113 Følgere: 87 MC-er: 10 Emner: 143 Svar: 4.092
Min zx10 med 128 på hjulet har nok til det jeg bruger den til. Men min heinkel med 9,6hk har også rigeligt for sådan en...
jul 2006
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 57 Svar: 339
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 39 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.026
feb 2009
Følger: 3 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 22 Svar: 657
dec 2005
Følger: 12 Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 15 Svar: 1.810
sådan har jeg det også med hk, jeg kan også køre stærkt på små veje
sep 2005
Følger: 3 Følgere: 4 MC-er: 4 Emner: 20 Svar: 179
Jeg byttede kværn med en kammerat på et tidspunkt - han havde en BMW S1000RR - den var over min grænse. For hulen den var vild (og sjov, bevares), men havde jeg sådan en, havde jeg slået mig selv ihjel på en uge
Min gamle ZR550 savner jeg stadig. Jeg mener den havde omkring 50 - ikke så hurtig som min ER6F, men jeg elskede at køre på den ... jeg bytter tilbage til sådan en en dag, når jeg finder et fint eksemplar
jul 2016
Følger: 1 Følgere: 567 MC-er: 3 Emner: 72 Svar: 289
Nu Keeway 125 med 11 hk. Endnu ikke langtur. Bosat i Nordsjælland
jun 2019
Følger: 1 Svar: 17
Mvh
Kasper
www.onetallrider.com
sep 2012
Følger: 145 Følgere: 20 MC-er: 5 Emner: 4 Svar: 84
Hvis du køber og kører med hjertet kan det ikke gå helt galt...
feb 2011
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 11 Svar: 74
Jeg ser sådan på det, at det er bedre at have dem og ikke bruge dem, end at have brug for dem og ikke have dem.
Men den kører skide godt, jeg kan køre langt på den og opfyldet alle mine behov
mar 2018
Følger: 2 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 85
(men det er langtfra det vigtigste)
Mine behov er en bike hvor konen sidder godt (bagpå)
Den skal være sjov/sporty når man kører alene.
Den skal også kunne bruges til længere ture uden at man skal til kiropraktor....
Den skal helst have kardantræk og mulighed for sidetasker...
Og så skulle jeg naturligvis syntes at den er flot..
ja det var mine kriterier... Honda VFR 1200f V4 173 HK 129 nm... 0-200 kmt. På 8,9 sekund er en sidegevinst.
jul 2016
Følger: 12 Følgere: 268 MC-er: 1 Emner: 31 Svar: 299
maj 2006
Følger: 18 Følgere: 765 MC-er: 20 Emner: 287 Svar: 1.846
MZ'en er sjov som folket skriver, men sgu ikke pga kræfterne.
aug 2010
Følger: 65 Følgere: 56 MC-er: 6 Emner: 8 Svar: 128
I dag har jeg en helt anden ønske til min MC, og det er at den skal kunne lidt af hvert, den skal være blandt de bedste til terræn (Fordi køreren er ikke selv god til det), den skal kunne begår sig på motorvej og asfalt kørsel.
Den skal næsten kunne det hele, lige bortset fra langturs kørsel på motorvej, f. eks. herfra til Rom.
jul 2016
Følger: 1 Følgere: 567 MC-er: 3 Emner: 72 Svar: 289
Keeway RKS 125, 11,4 hk, topfart 95 km/t
Tommy Rønn (den bedste motorjournalist) skrev engang om 125ccm kinesere: "Du har ikke købt en MC, men en kraftig EU-scooter".
Han foretrak i øvrigt klart de små kina-125'ere frem for 45-scooterne, som han vist kaldte chikaner i trafikken.
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 76 MC-er: 15 Emner: 47 Svar: 2.833
Af motorcykler har jeg haft fra 45 til 150 hk. Hver ting til sin tid.
Pt har jeg en Yamaha xj6 diversion med 78 hk. Det er nok til at more sig, men mangler lidt kræfter ud af svingene.
Yamaha MT09 115 hk. Den har kræfter til ud af svingene. Og en gsxr750 k7 banecykel med 150 hk. Den er perfekt til mig på bane
aug 2013
Følger: 1 Følgere: 26 Emner: 13 Svar: 186
Jeg kører selv på en 250cc med 28 hk, og som du siger mangler jeg heller ikke rigtig noget i byen og på landevejen, men på motorvejen kunne jeg bestemt godt bruge nogle flere heste!
mar 2009
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 11 Svar: 27
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 39 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.026
Så vil jeg mene du udstået din straf.....
mar 2009
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 11 Svar: 27
jul 2019
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 1 Svar: 16
Har også 2 ældre GPZ’er en 600R med 75hk og en 900R med 115hk. Der mærker jeg helt vildt forskel. 600’eren tæsker løs i omdrejningerne selv inde i byen, hvor en 900cc motor er meget roligere og kan køres meget mindre hidsigt.
jun 2016
Følger: 6 Svar: 3
"Baby wanna get in this S-Class, little mama she just wanna go fast
You know baby you don't get a free pass, so I told her: ass, gas or grass
Rolex with the diamonds keep me shining
Gotta have perfect timing when I'm riding"
mar 2018
Følger: 2 Svar: 3
Jeg kørte først en sv1000s med 125 hk og kører nu en Kawasaki zzr1400 med ca. 200 hk. Begge dele er mere end rigeligt, men kraftoverskuddet er (efter min mening) så fedt at have. Uanset hvor mange eller få hk en mc har vil de næsten altid være hurtigere end de fleste biler, så det er (efter min mening) vigtigere at køre fornuftigt på en mc med mange hk end at køre som en idiot på en mc med færre hk.
apr 2008
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Svar: 14
Hvornår har i nok hestekræfter?