Så havde jeg første tur i asfalten;-( {{forumTopicSubject}}
Ja så blev det min tur til at ryge på røv og albuer;-( og fuck hvor gør det ondt. Jeg er nu hjemvendt fra skadestuebesøg med en meget blandet oplevelse af det at være motorcyklist.
Jeg er på vej hjem fra skole af en hovedvej og ligger bag en der ligger konstant og svinger mellem 60 og 30 km i timen. Da vi nærmer os byen og der bliver plads til det trækker jeg udenom, da jeg ikke synes jeg gad hans kørsel inde i byen.
Resultat idioten trækker helt op i røven på mig.
Nå, ind i byen kommer vi og det næste der sker er at han pludselig hiver bilen ud over fuldt optrukne linier og skærer ind foran mig ca 2 meter fra mit forhjul og klodser bremsen!
Jeg bremser selvfølgelig men når at registrere en cyklist ude på min højre side og når at smide MCén så den ikke rammer ham, og så tager mig og maskinen ellers en ca 4 meter lang tur hen af asfalten. Idioten i bilen SER dette ske, for han holder stille og kigger i spejlet og jeg får øjenkontakt med ham da jeg ligger stille. OgSÅ speeder han op og forsvinder.
Og han havde INTET at bremse for. Dem der så det, var helt enige med mig i at det var chikane kørsel.
Fik stablet motorcykel og mig selv op og får kørt de sidste 500 m. hjem uden at få navne på vidner (PIS) for jeg var simpelthen mega rystet.
Hjemme opdager jeg at jeg har ondt i nakken og ryggen, min højre arm snurre og er blålig, mit venstre håndled gør ondt fordi det ramte jorden først.min hofte gør vildt ondt efter nærkontakt med styret, min ene fod gør ondt pga motorcyklen gled ovenpå den, det gør ondt når jeg trækker vejret og et blåt mærke i tindingen bakker en dundrende hovedpine op.
Politiets kommentar var : så kan du jo holde afstand...
Øh ja... og hvordan skal jeg ligsom nå det når idioten køre sådan??
Skadestuen tog det som en selvfølge at det var min skyld når jeg var på MC og generelt har jeg bare konstant måtte sige: det var ikke min skyld!!!
Hvorfor er det lige at vi skal slåes ihjel før folk overvejer at det måske også kunne skyldes de billister der kører med hovedt under armen????!!
Er bare så mega sur og har skide ondt..
ØV!!!!
feb 2006
Følger: 29 Følgere: 29 MC-er: 2 Emner: 33 Svar: 274
Men men men.. Der er mega mange elendige billister derude, og jeg render tit ind i nogen der syntes at det kunne være sjov at se om deres pis-øse, som f.eks. porsche, bmw eller mercedes ikke kan følge en lille ninja som min... Og jo, det kan de godt, hvis jeg giver dem plads til det. Så sent som søndag, var der fire drengerøve der skulle se om deres toyota et-eller-andet-GTI kunne være med.. De kørte lige i røven af mig, selvom at jeg kørte så stærkt (som jeg nu måtte på den strækning!) at de umuligt kunne have fuld kontrol over den bil... Fire mand i en bil, med MEGET høj fart, og så kører de ca. tre meter bag min nummerplade... Og hvad gør man så? Havde der kun været een, så havde han nok haft brug for en tandlæge mandag morgen...
Håber ikke der skete for meget med dig, og iøvrigt glæder jeg mig til at se noget mere af dit airbrush!!
God bedring.. Dennis
feb 2006
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 15 Svar: 43
Træls oplevelse... god bedring
jul 2006
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 28
Du har kun et liv, pas på det.
sep 2006
Følger: 25 Følgere: 23 MC-er: 1 Emner: 115 Svar: 1.660
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.936
Glad for at du har det ok.
Jesper
maj 2005
Følger: 30 Følgere: 28 MC-er: 3 Emner: 90 Svar: 725
apr 2005
Følger: 28 Følgere: 29 MC-er: 2 Emner: 91 Svar: 979
er sku ked af at høre at du er blevet chickaneret på den måde, det kan simpelt hen ikke være rigtigt.
Men desværre har jeg oplevet ALT for mange gange, og jeg har altid bare givet den mere gas og kørt frem i trafikken hvor de ikke kan følge med, netop for at undgå at de skulle ende med sådan en tur på asfalten...
Men det kan ikke være rigtigt man selv skal køre stærkere, eller mere farligt for at undgå sådanne idioter. Han skal nok få sit en dag... Håber du kommer dig over skaderne, og kommer op på motorcyklen igen.
God bedring til dig
mar 2007
Følger: 27 Følgere: 26 MC-er: 2 Emner: 13 Svar: 108
Da vi var på vej til Skagen træf - 4 mcére på stribe - en rimeligt snoet vej fra Brønderslev til Frederikshavn...
var der også en idioot i en eller anden bette økonomi bil som synes at han godt lige kunne overhale.. Vores marchhastighed var lige knap 110 km. i timen. P.ga. en bakketop som iøvrigt kunne ses på laaaang afstand var han nød til at bryde ind foran mig som var den anden sidste i kortegen.. Og for at det ikke var løgn var trafikken foran gået ned i hastighed pga. en traktor eller noget.. Jeg blev så tosset over at han pressede mig at jeg kørte indenom ham,- op til passageren,- som nok var hans kone,- og så fik han bare det grimme verbale sprog og fingeren.. Konens sak så langt ned i sædet at hun burde have sig en barnestol ! Og havde jeg haft sikkehedssko på - så havde han fandme lært det ! Vi skal passe på os selv - men vi skal sgu ikke finde os i alt !
aug 2004
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 65 Svar: 852
xxx X:
Det kan godt være folk ikke kører bil for at slå andre ihjel´, men dette kunne være en af de berømte "lærestreger" som bilister synes de er i deres fulde ret til at give motorcyklister.
Har en bekendt herinde fra, der for et par år siden prøvede at en bilist helt bevist kørte op bag i ham. Han væltede ikke men var lige lidt rystet. Da han genvandt fatningen og fik indhentet og stoppet billisten, sad der en knægt i sin fars store BMW og sagde at, han lige ville give ham en lærestreg for at køre så råddent.....
okt 2005
Følger: 19 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 45 Svar: 938
Få fat i de vidner. Aner ikke hvor du er fra på Fyn, men få eftersøgt dem vhaUgeavis eller andet.
Den kommentar du fik fra politiet synes jeg ikke du skal finde dig i eller spises af med. Skriv en anmeldelse og få dem til at oprette en sag.
Een ting er det man skal udsættes for. Har selv oplevet det og har anmeldt det hvor politiet bare trækker på skuldrene.
Billisten flygter fra uheldet. Han har EVT endda skylden, han sætter bevidst dit liv og førlighed i fare, han overhaler hvor det ikke er tilladt - så er det direkte provokerende at komme med en udtalelse som at du kunne jo bare holde afstand.
Politiet opfører sig til tider virkelig som nogle svin. Når der kommer en ung pige med en MC med 27 hk kan de vel for fanden regne ud at du ikke har overhalet eller provokeret ved at køre på hjul eller andet.
Trist læsning. Til en evt anden gangs skyld så husk da for Guds skyld at få taget han reg. nummer. Hamrende vigtigt. Få skrevet vidner op.
Ellers kommer du ofte ingen steder...
mar 2007
Følger: 22 Følgere: 20 MC-er: 4 Emner: 35 Svar: 1.926
Det er sgu uhyggeligt for din historie antyder, at det var en 100% bevidst handling. Så er man enten sindsyg eller en kynisk skiderik !
Moto, Karsten Nonbo sku' have høvl med en våd søndags-Berlinger !!! Han aner ikke hvad han snakker om.
Skal vi mc'ister så osse til at angive de bilister der kører med roen under armen - det burde vi sådan set.
Ellers er hans fremsatte forslag trafikant-diskrimination.
Dilemmaet består i, at folk automatisk generaliserer og antager at vi alle som én kører råddent bare fordi vores maskiner kan.
Newsflash : Det gør vi ikke allesammen !!!
Det tangerer bevidst chikane og spørgsmålet er om ikke vi burde gå til "modangreb" og få disse chikane-historier ud i dagens lys ?!
Hvordan og hvem man skal gå til aner jeg ikke, men det burde frem i offentlighedens søgelys.
Har osse prøvet flere gange at have en bil liggende helt oppe i nummerpladen og det er dæleme ubehageligt for de kan ikke nå at bremse hvis der opstår en uforudset situation.
Har én gang i bil dresseret en bagvedkørende der lå meget tæt på ved at bremse let med venstre fod så bilens bagende lettede en smule mens jeg samtidig gav fuld gas med højre.
Ham så jeg ikke mere til - han så ud som om han fik et hjerteslag da han så mit bremselys.
Det var effektivt og så skal vi huske at ligge så tæt på en forankørende er en direkte orienterende køreprøve......
Argh, jeg bliver bare så forbandet tosset på sådan en idiot!
feb 2007
Følger: 6 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 147 Svar: 257
jun 2005
Følger: 95 Følgere: 93 MC-er: 1 Emner: 141 Svar: 3.388
Rigtig, rigtig god bedring, og håber at alt løser sig for dig
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.523
god bedring
jul 2004
Følger: 8 Følgere: 27 MC-er: 1 Emner: 66 Svar: 2.816
men regeringen ligger jo lidt op til det med at "hade" mc'ister med alt deres stik en mc osv. folk tænker jo bare istedet at nej vi provokerer dem da bare istedet...
jeg tror bare at jeg vil til at køre så hurtigt at bilerne ikke kommer i nærheden af mig... altså "kør som om du er jagtet" princippet...
håber du er klar så hurtig så muligt.. god bedring.
aug 2005
Følger: 24 Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 248 Svar: 4.424
maj 2006
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 22 Svar: 188
Desværre er der mange billister der har lidt en holdning ala den lastbiler har, altså de slår sig sjældent ret meget mod en mc, ligeså vel som en lastbil ikke slår sig mod en bil, så de kører sådan lidt mere "råddent".
Det eneste jeg indtil videre har oplevet er at køre en dør af en bil, som personen åbnede lige foran mig. Der var heldigvis intet at komme efter, han gjorde alt menneskeligt muligt for at få mig op igen, gik med på skadestuen og videre ned til politiet. Og skal ærligt sige at jeg fik en super behandling af politiet.
mar 2007
Og nu ikke noget med "du er sgu for dum, og får tæsk næste gang jeg møder dig"
/Jesper
sep 2006
mar 2007
Må jeg foreslå en fælles-burn out i hans indkørsel *GG*
okt 2005
Følger: 19 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 45 Svar: 938
Jeg er enig i de ting du fremstiller.
Jeg synes han er harsk, fræk og det værste er at han da er hamrende ligeglad der hvor han sidder på Lovvej i Lov, hvor han sidder med et skummelt smil klar med blækpennen til at komme med flere usand og frækheder.
mar 2007
Godt gået
aug 2006
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 16 Svar: 136
dec 2005
Følger: 58 Følgere: 58 MC-er: 2 Emner: 18 Svar: 1.493
Moto - rigtig fed mail du der har fået sendt - glæder mig til at hører hvad der bliver svaret.. for de udtalelser der er kommet med at stikke os... det er da helt hen i vejret...
Jeg har nu også kørt mc gennem flere år - og aldrig har jeg været udsat for større cikane fra bilisterne end i år. Det er det år hvor jeg flest gang har haft brug for de undvigelses øvelser som jeg lærte på de kørekurser jeg har deltaget i - ja kort sagt de penge jeg har brugt på de kurser er givet rigtig godt ud - for ellers tror jeg desværre ikke jeg kunne sidde og skrive her...
apr 2004
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 32 Svar: 996
God bedring Sarah, og op på "hesten" igen.
apr 2004
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 32 Svar: 996
maj 2007
Følger: 12 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 32 Svar: 96
Efter en god nats søvn føles det nu "bare" som om jeg er blevet ramt af et mellemstort godstog. Det gør stadig ondt når jeg trækker vejret, min højre arm bliver blålig af og til, min venstre tommelfingere er jævnt død, og hele min krop er bare forslået og gør nas. Derudover er min nakke øm og gør ondt når jeg bevæger hovedt.
Om jeg kommer op på MCén foreløbig... det ved jeg sgu ikke.. Lige nu bliver jeg bare totalt ked af det når jeg kigger på den. Og under alle omstændigheder kan jeg ikke køre den før end jeg har fået lavet blinklyset igen. Jeg er bare mega træt hele tiden. Træt af det gør ondt og træt af ham der bare kørte.
Lige nu er jeg der hvor jeg dårligt orker at kæmpe for at finde nogen af dem der så det.. For jeg får jo tydeligvist intet ud af politiet....
Åh jeg ved det sgu ikke.
ØV!!!
dec 2005
Følger: 58 Følgere: 58 MC-er: 2 Emner: 18 Svar: 1.493
Håber du finder nogle der kan støtte dig - og fortsat god bedring og en stor krammer herfra....
sep 2006
Hekto!!!??? Jeg er dybt chockeret!!! At høre slige udtalelser fra dig??? Jeg melder mig frivilligt til denne venskabelige samtale der skal få ham til, helt frivilligt, at melde sig selv *GG*
mar 2007
/Jesper
sep 2006
Jojo... Godt ord igen... mit indlæg var egentligt ment som en spøg, over for din spøg?? Du ved jo ligesåvel som jeg, at det nok vil være svært at overtale en mand verbalt og stille og roligt, til at melde sig selv til Polizen som lovovertræder. Den forseelse er jo direkt til klip og måske enda frakendelse. Så når jeg ser en opfordring til en 5-10 motorcyklister skal opsøge personen og snakke pænt til ham, ja så læser jeg nok lidt mellem linierne. Jeg forstår da klart at du skriver så forsigtigt/underfundigt som du gør og tror da også at det blot er et udtryk for den uforståendhed og vrede vi alle føler over at folk kan opføre sig sådan i trafiken. Jeg kunne da aldrig drømme om at danne et "tæske hold" og opsøge manden med henblik på at banke fornuft ind i ham, selvom tanken måske kunne være fristende og det kunne du selvfølgelig heller ikke. Min bemærkning var bare et udtryk for at jeg ikke havde forventet et sådant indlæg fra din side, da du jo er en meget fornuftig mand... Det skulle have kommet fra en af os "sorte får" her inde.. Men som sagt ment som en joke, intet andet... *SS*
feb 2007
Følger: 6 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 147 Svar: 257
sep 2006
Jeg er jo selv MC'ist, så du ved jo godt at vi alle har været nede, eller tæt på fordi vi er blevet presset af en billist... for 10 dage siden var jeg ved at blive klippet i en rundkørsel, hvor en kvinde pludselig valgte at køre ud foran mig, mens jeg kom kørende i rundkørslen.. Hvordan kommer man rundt i en rundkørsel? ja med en hvis grad nedlægning... Jeg måtte bremse så hårdt, at forhjulet forsvandt og var det ikke fordi jeg er en stor stærk fyr med bentøjet i orden, ja så havde jeg da også måtte ned og bide. Men heldigvis kunne jeg holde maskinen med mit venstreben og rede den på den måde. Nu forsvandt hun så lynhurtigt væk fra stedet, godt nedsunket i sit sæde og blikket stift fremme.... Ja jeg kunne da godt have sat efter hende og fortalt hende et par sandheder, men hvad havde det hjulpet?
feb 2007
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 22
en anden ting, hvor jeg må sige at jeg er helt enig med jep j her, fik en brochure da det skete for mig, og hvis nogle af symptomerne der stod der i kom skulle jeg henvende mig til lægevagten, eller komme på skadestuen igen, og af hvad jeg kan se har du allerede 2 af dem og det ikk på grund dine smerter, hvilke jeg beklagelig må først rigtigt bliver slemt på 2 dagen hvor det er på sit højeste...
men opsøg hvertfald læge også ellers op på hesten igen...
jun 2005
Følger: 95 Følgere: 93 MC-er: 1 Emner: 141 Svar: 3.388
Super flot mail MOTO
sep 2006
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.523
ALLE bilister er jo ikke idioter , vi skal jo ligesom se sagen fra begge sidder ... alle / de fleste herinde kører vel også bil indimellem , dog måske med mere fokus på de 2 hjulede
men vi skal vel ligeså meget SELV passe på ikke at skære dem alle over samme kam !
Vejenes beskaffenhed kan man vel også sætte ? ved ....
man kører vel efter de forhold der nu engang er til rådighed ?
Så havde jeg første tur i asfalten;-(