{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.554 visninger | Oprettet:

Hvad er det kvinder kan.... {{forumTopicSubject}}

... som er så svært for os mænd???

Nu blir jeg rigtig populær!

Ja piger - ved godt overskriften lægger op til en ordentlig gang lak - det er også OK - men kan vi nu få lidt af det seriøse med, kan strengen muligvis gøre gavn smiley

Alle dage har mænd moret sig over kvinders bilkørsel. Det er også muligt, at der er al mulig grund til det... på en racerbane smiley

Man taler om "dameskader" - ridsede kofangere og underlige buler - dem er der mange af. Men - det er bemærkelsesværdigt, at kvinder er involverede i så få alvorlige ulykker i forhold til det antal, mænd er involveret i.

I MC-verdenen tegner det samme billed sig:


25-03: 21-årig mand
31-03: 24-årig mand og 24-årig kvinde (passager)
05-04: 24-årig mand
15-04: 84-årig mand (på ATV)
24-04: 44-årig mand
25-04: 30-årig mand
28-04: 32-årig mand
01-05: 33-årig mand
05-05: 46-årig mand
11-05: 53-årig mand
15-05: 53-årig mand
23-05: 69-årig mand
24-05: 34-årig mand og 27-årig kvinde (passager)
02-06: 35-årig mand
23-06: 39-årig mand
02-07: 56-årig mand
03-07: 26-årig mand
18-07: 35-årig mand
15-07: 57-årig mand
05-08: 66-årig mand
06-08: 23- og 24-årig mand
19-08: 38-årig mand
21-08: 26-årig mand
28-08: 39-årig mand
03-09: 30-årig mand
04-08: 44-årig mand

Der er kun to kvinder imellem, og de var begge passagerer!!!

Hvad er det lige pigerne kan, som vi mænd åbenbart ikke har forstået??

-dukker mig nu smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad er det kvinder kan....
  • #1   5. sep 2007 "Dameskader" - ridsede kofangere og underlige buler, kommer når kvinder, i biler, rammer en mc. Derfor er ulykkerne domineret af mænd på mc.. Der står bare ikke at de var forudsaget af en kvinde i bil.

  • #2   5. sep 2007 FEM STORE GAFLER HERFRA LOL!

  • #3   5. sep 2007 .. At vaske hænder?!

  • #4   5. sep 2007 tjaaa indse det nu gutter vi er bare bedre billister og mcister smiley

  • #5   5. sep 2007 Line: Og så fordi mænd kommer udfor færre uheld under fødsler er vi bedre til det?

  • #6   5. sep 2007 Ole -
    Jo lige nemnmerlig..
    Der bliver solgt mange flere sukier, end der gør af duc.. jaja, men mon ikke det har noget at gøre med prisen?



  • #7   5. sep 2007 Mon ikke også mange af uheldene sker fordi "man" var på det forkerte sted på det forkerte tidspunkt???

    Så jeg har bedt om at være på det rigtige sted på det rigtige tidspunkt - derfor kører jeg fortat motorcykel.... c",))

    Men uanset hvad - så er vi alle i samme "båd" - og den liste er godt nok ALT for lang....


  • #8   5. sep 2007 Ved ikke hvad de kan ? Ved bare, de ikke giver den gas.. Se bare under videoklip, der er ikke nogen video, hvor det er kvinder, der køre. Når det er kvinder, der køre mc ,ryger de ned i fotoalbums. Video kan ikke afspilles så langsomt uden det bliver til stilbilleder.... Så måske har det lidt med hastighed at gøre ;o))
    Mvh
    Skulle måske ikke have skrevet dette, men hva F.....


  • #9   5. sep 2007 jesper der er faktisk ret mange mænd der kommer tilskade under føsler for de besvimer det er da heller ikke så Hardcore synes jeg smiley


  • #10   5. sep 2007 Triko - Haha, nice one smiley

    Men men men.. Alle kan og skal selvfølgelig ikke skæres over én karm.. (eller hvordan den nu er smiley )

    Når det så er sagt.. Det er en blanding af antal % der er mænd, dumdristighed, og alt det andet folk er kommet ind på


  • #11   5. sep 2007 triko der er tilgengæld mange mænd der ligger deres styrt ud... måske ikke så imponerende at poste smiley
    men hva vi kvinder behøver jo ikke 2 hoveder hvoraf kun det ene virker, vi bruger nøjes med et...


  • #12   5. sep 2007 Statistik er som at tisse i bukserne. Det varmer kortvarigt, men holder ikke i længden.

  • #13   5. sep 2007 Carsten okay det der er godt nok avanceret smiley

  • #14   5. sep 2007 Carsten: Det tror jeg ikke på, det beviser intet

  • #15   5. sep 2007 Ja der er jo nok mange flere mænd der køre mc, så det kan jo være en af grundene, som andre også har nævnt. Der findes da kvinder som godt kan lide at køre lidt vildt, men jeg tror nu de fleste er mænd. Tror mange kvinder er lidt mere forsigtige. Jeg er ihvertfald een af dem. :o) Ved ikke om mænd tror de er udødelige eller bare slet ikke tænker på at det faktisk kan gå galt. :o)
    meeen så er det jo heller ikke altid at det er mc'istens skyld at der sker et uheld. Det er jo tit billisten der ikke ser sig for. Ved så ikke om det er flest kvinder eller mænd der køre motorcyklister ned.


  • #16   5. sep 2007 >marianne.

    hvis kvinder kan multi-taske, hvorfor kan de så ikke have sex og hovedpine samtidig :-))


  • #17   5. sep 2007 At flere mænd end kvinder køre mc holder ikke! 10% af de danske mc-er ejes af kvinder hvorfor de burde tegne sig for 10% af dødsfaldene. Men sådan er det jo ikke. Der er de sidste 10 år ikke død en eneste kvinde over 40 på mc. Jeg syntes det sætter fart faktoren på dagsordenen. Min egen kone på 47 køre stærkt indimellem, men kun hvor der er plads. Dvs. ingen sideveje, ingen trafik og godt overblik. Det sker ikke så tit men det er åbentbart nok for hende.

  • #18   5. sep 2007 Har lige været væk lid, man skal jo også arbejde:-9

    Det er da rigtigt, at der er antalsforskydning mellem antal kvindlige og mandlige MC-ister, men det er alligevel voldsomt i øjnefaldende. Og så skal vi jo ikke glemme observationerne fra andre trafikgrupper, som f.eks. bilister.

    Det er helt underbygget, at kvinder laver <b>langt</b> færre alvorlige ulykker/skader end mænd .-) beklager drenge.

    Er de mindre risikovillige?

    Er der mindre behov for at sige: "se hvad jeg kan?"

    Er de mere ansvarlige overfor deres omgivelser?

    Er de mere bevidste om egen kunnen og begrænsninger?

    Er de i besiddelse af større social intelligens?

    Kan de nogen ting om det at læse trafikken (se det i øjnene - de fleste synske hekse er kvinder)?

    Er de mere bange for at dø fra deres børn?


  • #19   5. sep 2007 VIC og Bek:

    Tak, selv om tabellen ikke blev bedre af det, Så sent som i går have Claus og jeg lidt korrespondance om, at liste vist var lidt for kort.


  • #20   5. sep 2007 Lidt at tygge på:

    Der blev stillet et spørgsmål om hvordan folk syntes de kører bil/mc.

    80% syntes de kørte bedre end gennemsnittet... Hvordan kan det være? smiley


  • #21   5. sep 2007 Testosteron....

  • #22   5. sep 2007 Thomas:

    Ved du om mænd og kvinder svarede ens på det - der kunne være noget her smiley


  • #23   5. sep 2007 Tror størstedelen af de spurgte var mænd smiley

  • #24   5. sep 2007 Er vi virkelig oppe på 31 mc-relaterede dødsfald indtil videre i år??

    ________
    Jakob


  • #25   5. sep 2007 Desværre Jakob S.

    --det er hovedårsagen til denne streng...


  • #27   5. sep 2007 Hmm... Troede at der ville være flere af helt unge motorcyklister, altså 18-19 årige...

    Men der er ikke en eneste? Troede det var der de alvorlige ulykker var værst.

    Åbentbart de helt unge der kører mest fornuftigt smiley


  • #28   5. sep 2007 tja jeg ved ikke... de kvindelige mcister jeg kender følger nu godt med mændene og er ikke bange for at overhale og give deres sports cykel noget at leve af... sååå den holder ikke helt med at kvinder ikke tør kører stærkt og lidt vovet til tider

  • #29   5. sep 2007 Line:

    tror jeg såmænd heller ikke, men jeg tror, at de muligvis er en del mere bevidste om , hvad, hvor og hvornår.


  • #30   5. sep 2007 det tror jeg også... selvom jeg nu også nogle gange finder mig selv i en mindre heldig situation... fordi man lige skulle kører op med gutterne smiley

  • #31   5. sep 2007 Simon L:

    Der har ikke været nogen helt unge, hverken i år eller sidste år.

    På alder ser det sådan ud - jeg har udeladt de to passagerer!

    21-25 5
    26-30 4
    31-35 6
    36-40 5
    41-45 3
    46-50 0
    51-55 3
    56-60 1
    61-65 0
    66-70 2
    71-75 0
    76-80 0
    81-85 1

    Det er ret klart, at langt største delen skr i aldersrummet 20-50/55, det er værd at tænke på når vi her referer til de "gale unge " og de senile gamle!


  • #32   5. sep 2007 Line:

    Det udløser et andet interessant spørgsmål:

    Finder gutterne sig så også i en mindre heldig situation, når du lige skal køre op med dem - eller registrerer de det ikke?


  • #33   5. sep 2007 det tror jeg ikke de gør... men alle kommer jo ud i situationer hvor der skal tænkes, det er jo sådan man også afprøver grænser og sætter nye ikke ??

  • #34   5. sep 2007 Line:

    Jo men her kan en af forskellene muligvis ligge.

    Netop bevidstheden om at: "hov-her stod jeg sgu på kanten-så skal jeg ikke længere!", tror jeg muligvis er helt forskellig mellem kønnene.


  • #35   5. sep 2007 ja du har nok ret... smiley

  • #36   5. sep 2007 OK-drenge hvad så - det ser ud til, at vi har fået etableret en delkonklusion. kvinder er mere villige til at lære af deres erfaringer!

    Der må da være mere smiley


  • #37   5. sep 2007 Den er vel ikke længere end, kvinder tænker bare mere over hvor galt det kan gå, og de køre bare mere forsigtig end mænd gør, det er da helt tydeligt når man køre sammen med nogle kvinder, de har meget mere respekt for det der dræber=Fart...
    Er da heldigvis selv bleven klogere med alderen, og har 7-9-13 aldrig lavet skade på mig selv, andre eller et køretøj i de 18 år jeg har haft kort...
    Brug hovedet drenge.... Og gi den gas med omtanke....


  • #38   5. sep 2007 HM- muligvis Hekto:

    Hvis vi er så primitive, at det er værd at slå sig selv eller andre ihjel for, kan vi vel dårligt have åndelig habitus til objektivt at bedømme ret meget. Provokerende kan man så spørge , om en neanderhalsk huleboer overhovedet har noget at gøre i trafikken???

    Hører han ikke nærmere hjemme på en radiobilbane i et omrejsende tivoli?


  • #39   5. sep 2007 Winnie:

    Det var da i hvert fald et meget bevidst og kontant bud.

    Respekt for andre, sig selv og ens handlinger!

    Der må være flere smiley


  • #40   5. sep 2007 "Da kvinder har så lidt hjerne, kan de ikke lige som mændendene, koble den helt fra når de kører motorcykel???"


    Vi er aggresive, overmodige, stædige, vi overvurderer os selv, samtidigt med at vi søger spænding.
    Men i år - så er det grundet midtvejs kriser for dem der runder de 30 - 40 -50 what ever, at de tøffer ud og køber den mest testestoron stinkende maskine som pengepungen kan sponsorere. "Giver den gas som dengang... og SPLAT! "

    De unge kørere er selvfølgelig ikke uskyldige... tror bare de har været gode til at overleve i år.


    ----------------------------------------------------------
    On a second note.
    Dødeligheden blandt mænd mellem 21 og 24 er over 100% højere end hos tilsvarende kvinder.

    Er spørgsmålet ikke rettere hvordan helvede man slår dem ihjel? smiley

    -----------------------------------------------------------


  • #41   5. sep 2007 Michael P:
    helt enig i, at kvinder er ansvarlige for mange fler småskader - men dem overlever man!

    Thomas Christian:

    Den holder desværre ikke med at sig, at det er midtvejskriser - det er det også, men ikke alene kig nu på tallene og aldersfordelingen. De 4 grupper tegner sig ens for 20 ud af 29!!! De resterende 9 grupper tegner sig for 9.

    og så lige dødeligheden bland mænd, der er 100 % højere end kvinder af samme alder - Ja gu er den så, og netop trafikdrab og selvmord (i nogle tilfælde næsten det samme) er hovedårsagerne hertil!

    Alle grupperne fra 20 til 40 er ramt stort set ens


  • #42   5. sep 2007 HOV:


    Alle grupperne fra 20 til 40 er ramt stort set ens

    Linien skulle have stået i starten af talgennemgangen:-)


  • #43   5. sep 2007 Bemærkning er helt for min egen regning!!

    Har det ikke også noget med kørte kilometer??

    Mange mænd har den som primær transport, ville GÆTTE på det er langt færre kvinder (mindre end 10%) da jeg kun har talt med 1 kvinde der brugte den som primær transport!!

    Så vil gætte på der er en lille del af forklaringen.

    DESUDEN må jeg nok erkende, at alt det med at vores selvtillid kan stå selv, er nok ikke ved siden af OG kvinder er nok også lidt mere tilbøjelige til at sige WOW det var tæt på, og undgå den situation igen!! hvor vi andre når hurtigere glemmer den var tæt på!!!

    Og vi mangler stadig en kvinde der svarer på et tidligere spørgsmål smiley

    MHT. de unge, tror jeg det er 50% held og 50% bedre reaktioner (hader mig selv for at skrive det, føler mig pludselig gammel med mine 32)

    /Jesper


  • #44   5. sep 2007 Michael P:

    >kun 10 procent sf motorcyklisterne er kvinder.
    >og de fleste kvinder kører kun en brøkdel af de
    >kilometer mændene kører.

    Hvor har du belæg for dét? Den kvinde jeg kender kører 10.000km om året. Det er vist meget normalt. Jeg kører meget og runder 20.000km om året hvilket vist bringer mig i toppen mht. tilbagelagte km.

    Mange mænd der dør, dør netop pga. manglende rutine jf. denne artikel som norsk motorcykel union linker til:.

    (link fjernet)


  • #45   5. sep 2007 Nu kan jeg ikke tale for alle kvinder,- men når jeg skal prøve noget nyt gøres det altid med forsigtighed første gang,- og des flere gange : des mere snilde og rutine.. Sådan er det ! Efter at have kørt 2000 km. på mc efter erhvervelsen af kørekortet anskaffede jeg mig en velvoksen HD,- og jeg har ikke lavet skader endnu.. Så husk det mænd : Når i tager mødommen : Gør det med forsigtighed... griner...

  • #46   5. sep 2007 Hvis du læser det øverste jeg skrev efter det fremragende citat.

    Det er generelle træk ved mænd der slår os ihjel. Der er ikke nogen ene årsag. Jo, fart gør ondt værre. Hvad er kønsfordelingen egentlg over hvor mange kvinder og mænd der er. Hvis der eksempelvis er over 30 gange så mange mænd som kvinder - burde kvinder statistisk set ikke være repræsenterede i den tabel du fremviser. Kender ikke de faktuelle tal - og er for træt til at spekulere, nej 30x så mange mænd er ikke hvad jeg selv tror det er. Var bare for at illustrere min pointe.

    Men vi mænd er sgu da cool! Smadrer ting og sån... Slås for at vise vi er bedre end andre, og kører max snappy for at få lidt spænding i hverdagen. Ret ubekymrede er vi jo også - "der sker jo ikke noget hvis..." istedet for at bare erkende at der er en risiko, og man er villig til at tage den. Som en anden sagde -

    "De tænker bare mere.

    Sådan er det med kvinder de skal tænke over alt."

    Der er en sød dame der kører på mc her i Nykøbing F, på hendes hjelm står der "mor til to" I nakken med nogle klistermærke bogstaver. Kan naturligvis ikke basere noget på et enkelt individ, men synes det illustrerer det meget vel.
    Altså - hvis man sammenfatter vores selvdestruktive adfærd - med kvinders samtidigt knap så vilde opførsel, med at vi nok er et par drenge for hver pige. Samtidig med at vi nok ikke respekterer mc'ens fandenivoldske acceleration og topfart nok. Dødelig coctail.


  • #47   5. sep 2007 jeg syns sgu det er lidt pudsigt at der "kun" er 6 chauffører under 30 på listen, sjovt når man altid får at vide at unge under 30 kører fuldstændig bindegalt! :oD

    men stadig ikke sjovt at der er så mange i alt! :o(


  • #48   5. sep 2007 Det er ganske enkelt det som Line siger, Kviner er bedre billister og mcister, iøvrigt også bedre nudister

  • #49   5. sep 2007 Hmm..sidder og småkoger lidt, for jeg er vist "uden for kategori", da jeg er en pige med albuen forrest, når jeg hygger mig på min cykel..altså..jeg kører voldsomt, ligepå og hårdt ..!! MEN..jeg tænker altid fremad på vejen og er jeg det mindste i tvivl om vejens sving, oversyn eller andet..ja, så må jeg slippe håndtaget en smule, og det er nok det, som vi kvinder kan..VI KAN TÆNKE OG SE FAREN FØR DEN OPSTÅR!!! Men har stadig ingen problemer med at følge med, selvom jeg tænker..altså kan jeg multitaske..hi.

  • #50   5. sep 2007 Nu har jeg tænkt over spørgsmålet et par timer og tror at jeg har et bud på et svar.

    Idet øjeblik man glemmer at omgås sin cykel og trafikken med respekt og ydmyghed lever man livet farligt. Det er det jeg tror at kvinderne er bedre til at huske på, det er nemlig ikke så vigtigt for dem lige at presse citronen et klem mere, hvor man netop bør slippe gassen!


  • #51   5. sep 2007 Christina:

    Tror egentlig du har fat i noget meget vigtigt. Det handler ikke så meget om, hvor stærkt man kører ift speedometeret,

    Det handler meget mere om, hvor stærkt man kører i forholdt til en realistisk opfattelse af en egen kunnen. Ordet "realistisk" er vel nøglen her.

    Personligt tror jeg ikke så meget på, at der er forskel i evnen til at multitaske - jeg kan sagtens fløjte, mens jeg tisser!

    Dit indlæg leder mig tilbage til Thomas L's indlæg om de 80% - vistnok mænd - der mener de kører bedre end gennemsnittet smiley

    Så e der forresten også betragtningen om "de synske hekse".......hov undskyld smiley


  • #52   5. sep 2007 Syntes nu det originale spørgsmål er let nok at besvare :
    Grunden til at der er så få kvinder indblandet i ulykker, er pga. De gerne vil have ligestilling, men ikke gider at arbejde som mænd, ergo har kun et fåtal af kvinder råd til mc'er = mindre ulykker


  • #53   5. sep 2007 Michael T:

    Tror bestemt du har ret.

    Hvorfor mon det er sådan, at vi mænd vil presse 4 omdr. mere ud af kværnen, når pigerne godt ved, at de skal reducere på gassen???

    - og lad nu være med at skrive "Testosteron" - dette stof er også ansvarligt for kønsdriften, der vel er meget stærkere end "blærerøvsdriften", men alligevel står vi jo ikke og kopulerer i kassekøen i Netto 8)


  • #54   5. sep 2007 Casper:

    Det er nærliggende at sige sådan, men kigger du på Sikkertrafik.dk er der tal for biler og MC langt tilbage.

    Andelen af kvindlige trafikanter er absolut signifikant! Hvis alt andet er lige (altså at det kun er antallet der betyder noget) skulle deres ulykkesfrekvens afspejle i forhold til antallet. DET GØR DET IKKE!


  • #55   5. sep 2007 haha Nice1 Casper smiley

  • #56   5. sep 2007 Knud (Vestegnen) J: Helt ok, jeg kan ta' det ;o)

    Men ærligt, jeg tror altså at det hænger sammen med, at vi kigger os lidt mere for. Et godt eksempel er når (det sker meget sjældent) at jeg sidder bagpå min mand og vi kører på motorvejen.. jeg har banket hans nyrer så voldsomt at han pisser blod i en uge (overdrivelse fremmer forståelsen), for hvor jeg normalt vil bremse en smule (også bare for at fortælle den bagved liggende bilist at der er nedsat hastighed)ja, der fortsætter han med uændret hastighed og så kan jeg godt blive i tvivl, om han overhovdet har øjnene åbne ved kørsel..hi hi..nej, spøg til side. Jeg mener bare, at opffattelsen af farer tit er forskellig og det er der hele fejlen/problemet ligger.. kig nu på situationen og læs signalerne!!! Så hvis det gør mig til en synsk heks, så helt fint med mig..bare jeg kan flyve helskindet hjem på min kost (kagle kagle) hi hi.. ;o)


  • #57   5. sep 2007 Christina:

    Jeg er faktisk meget enig med dig, men måske er jeg bare i god kontakt med mit X-kromosom:-)

    Jeg har mere end en gang haft en lille pipper i mit hoved, der siger-"vent lige lidt" og så ruller en bilist eller hjernedød MC-ist lukt ud i banen foran mig. Havde jeg nu sagt "fanden heller" og havde kørt på, ja så var jeg blevet jordet - og det her har rigtig meget at gøre med en erkendelse af, hvor hurtigt og sikkert man (ikke) kan reagere.


  • #58   5. sep 2007 Hey Christina....
    Hvis det er tilfældet... så vil jeg godt vide hvad du har gjort ved din "kost".... for det samme skal gøres ved min.... griner....

    Aj.. tilslutter mig helt og holdent Christina´s synspunkt... Tror det er opfattelse af hele situationen der udgør forskellen mellem kønnene.... Har prøvet nogenlunde det samme siddende bagpå. Min mand hoster også så underligt når jeg har haft fat i de remme på hans jakke der kan strammes ind (de der velcro ting i livet). Og det er IKKE fordi jeg normalt kører som en kylling... Min kørestil er ind imellem lidt drengerøvs agtig - men jeg lytter til min indre stemme når den siger: puha.. det her var lige tæt nok på at gå galt.
    Oplever tit og ofte at gutterne har en "jeg SKAL ligge forrest" mentalitet - når vi kører nogle stykker sammen. De samme gutter kører helt anderledes når man kører alene med dem...lidt ala.: hun er kvinde, lad hende bare komme først, det gør ikke så meget.
    Et eksempel: godt vejr og vi er ca 15 mc-ister samlet, til en hyggetur. Drengene ligger hårdt ud... men efter 10 km har de kørt det værste kådhed af sig. Fortsætter turen i forholdsvist roligt tempo.. Når iskiosken - nyder isen, og fortsætter turen. Drengene er nu igen faldet tilbage til 15 års stadiet... og holder mere øje med hinanden i sidespejlene - end de ser på vejen..... Vi er 5 tøser der ligger lidt bagude.... Én af dem syntes så lige at hun vil op og "blande" sig lidt.. De kære knægte er SÅ optaget af at holde øje med hinanden indbyrdes, at hun faktisk drøner lige forbi dem uden at de reagerer..... Så samtlige gutter blev sat af, af en GSX-R 600. Først da hun lå i front gik det op for dem, at det var en af kvinderne, og SÅ fik de travlt... Sjovt at se på...
    Man må så formode, at piger ikke bliver anset som en trussel til 1. pladsen... hvilket kan give os fordelen....


  • #59   5. sep 2007 Min egen dejlige TulleBach.. hvor har du dog så evigt ret..!! Og din kost skal bare byttes ud..ligesom jeg gjorde!!

  • #60   5. sep 2007 Christina din dejlige kvinde... tja.. men den kost jeg gerne vil have (læs 1000´er Fireblade fra 04, har jeg ski ikke råd til lige nu.
    I øvrigt, så kender du godt den sorte og røde GSX-R 600 fra ´05 som jeg refererer til ovenfor.... noget med en smuk maler med langt rødbrunt hår... (og de gutter der blev sat af var bla. Nanok, B2, Bent og min gemal... hi hi )


  • #61   5. sep 2007 Statistikken siger:

    At kvinderne er meget godt med (der er endnu ikke tal for i år). Men ellers har kvinderne "skylden" i:

    2001: 13,29
    2002: 15,08
    2003: 15,53
    2004: 12,63
    2005: 13,74
    2006: 8,87

    ...procent af ullykkerne.

    her er taget alle ulykker i betragtning med personskade af alle arter og ikke nødvendigvis dødsfald.

    Kilde: statikbanken.dk
    (det er her ikke muligt at lave såkaldte dybe(direkte) link.


    Så er det interessante bare hvordan ejerskabfordelingen af motorcykler er mellem de to køn, men det er der ingen statistikker over.. snøft smiley


  • #62   5. sep 2007 Uhhhh.. så var der nogle fyrer med røde ører og hvide knoer, da i kom af cyklerne..hi hi.

  • #63   5. sep 2007 Jeg læste engang et indlæg...
    (tror næsten det var fra selvsamme Knud) der har startet dette indlæg)
    om at man altid skal køre med MARGEN!
    Margen: Kør altid "lidt" langsommere end du kan og bør!

    Kvinder kører efter margen.
    Mænd prøver at bevise de kan overskide margen.

    Tjae... det var da et bud.


  • #64   5. sep 2007 Henry:

    Rigtigt

    Jeg har en gammel barndomsven, der er MC-betjent-de drenge lærer det altså på den hårde måde:-)

    Han sige som regel, at man skal forestille sig, at man løber på skøjter på en ishockeybane, men der er pigtråd omkring den. Der løber man da ikke helt ud til kanten. Man kan gøre det, men så skal man have en fandens god grund, og man løbe kun derud, når der er grund.

    Overfører man det til MC-sprog, betyder det, at grænsen, det er noget man kører til, når man er i knibe, ellers holder man sig langt fra den.

    Lige nøjagtigt det, tror jeg kvinder generelt har langt større forståelse for end mange mænd.


  • #65   5. sep 2007 Stefan

    Omhandler dine tal MC-ulykker eller ulykker med motorkøretøjer generelt?


  • #66   5. sep 2007 Mcer er for mange mænd et legetøj, mens det for mange kvinder er en hyggeting.... (en påstand)

    Hvis 5 % af de samlede motorcyklister i Danmark er kvinder, skulle der være ca. 1,5 døde kvinder i statestikken. Det kan være en tilfældighed det endnu ikke er sket.

    Hvis man kigger på fællesturene i Århus, er der næsten aldrig piger på egen MC. Dem jeg har talt med om hvorfor, siger de ikke gider de der " hurtige" ture. Der skal være et formål med turen, ikke bare ræse derudaf i 2 timer.


  • #67   5. sep 2007 Simon

    Ku også være en god mulighed, at de har et andet mål med at køre.

    Hvorfor mon det?


  • #68   5. sep 2007 Knud (Vestegnen)

    Ja, svaret kunne jo ligge i min påstand!?

    Når man nu står og sparker dæk, både drengene og pigerne. Så står drengene tit og snakker om bedre affjedring ( så kan jeg nok tage svingene lidt hurtigere..) KN-filter, åben udstødning, boret op, lettere fælge, den nye fireblade o.s.v., mens pigerne snakker om den dejlige tur til vandet eller vi kunne også køre ud og spise ved den der kro.

    Jeg tror fælleskabet ved drengene består ved motorcyklerne, mens pigernes består ved personerne og motorcyklerne er et middel dertil.



  • #69   5. sep 2007 Simon:

    Det lyder meget sandsynligt:-)

    Hvad siger pigerne til det???


  • #70   6. sep 2007 Tja... er mere interesseret i den nye fireblade - end hvilken kro man kan spise på .... c",)

    Men kan jo kun tale for mig selv.

    Tror Simon har delvis ret i sin påstand. Men vi er en gruppe tøser, der ivrigt følger med drengene rundt for at sparke dæk OG snakke om affjedring, KN filter m.m.
    Hvis man kigger sig lidt omkring til div. træf - så er kvinderne også delt i to forskellige grupper... Der er dem der står på toiletterne og retter på tøj, hår make up m.m. - eller sidder og sludrer om kvindeting. Og så er der dem der står ved testbænken og ivrigt holder øje med momentkurver, heste på baghjulet og topfart... Dette er lidt groft beskrevet, men forstå min pointe....

    Omvendt så er der vel ingen kvinder der kører mc selv - hvis de ikke kan li´ det...... Hvis man kun er med for personernes skyld (kvindehyggen) så kan man jo ligeså godt sidde bagpå.
    Vi kører selv, fordi vi elsker det ligeså meget som jer drenge. Friheden og alle indtrykkene.

    Så jeg holder stadig på, at kvinder lader sig påvirke mere af "uh det var tæt på" og lærer af det. Vi kører måske kun ud til kanten - ikke PÅ den......


    Christina... he he... tror heller ikke hun får lov til det igen....


  • #71   6. sep 2007 Hm - ja, kvinder køre vel mere defensivt i trafikken og har nok ikke samme trang til at prøve grænser af som herrerne ...

  • #72   6. sep 2007 Kvinder kan ikke multi-taske!! Hvis min kone kan feks ikke have sex og ondt i hovedet på samme tid !

    Tilbage til emnet. Grunden til at så mange mænd kommer galt afsted er vel bare: TESTESTERON! Det er jo ligesom i børnehaven, der er det også altid drengene som får brækkede arme og pigerne får ikke engang snavset tøj. Drenge er vildere, og det skal gå galt en gang imellem. Desværre alt for ofte lige pt smiley


  • #73   6. sep 2007 Rene J (langt oppe i denne mega tråd) skrev:

    Sitat: "Men nu køre der heller ikke ret mange kvinder på racer, de kan ikke have røven på den :o)." sitat slut...

    Fuck det var lige noget der kunne sætte mit "pis" i kog... Der er faktsik mange kvinder der kører på racere.. og dem kan de også god håndtere uden at komme på den uhyggelige liste... så fej lige foran din egen dør før du fyrer sådan en af...
    Jeg tror bare som mange allerede har skrevet - vi tænker os bare mere om og lader os ikke presse på samme måde som mændene gør. Kvinder kræver ikke at vi skal bevise hvor stærkt vi kan køre eller ligenende overfor hinanden - vi acceptere den kørestil/hastighed som andre kører med og så samler vi op... hvis/når der er nogle der lige trænger til at få luftet cyklen RIGTIGT... (ingen navne nævnt - ingen glemt c",))


  • #74   6. sep 2007 Kom til at tænke på en ting, da jeg lige læste tråden igennem igen.... EN ting, som for mig har en lidt AHA effekt!!

    jeg har så godt som ALDRIG set en kvinde på mc, overhale på stribe, lige skyde uden om ræken og den slags kørsel...

    Har det mon ikke noget at gøre med et ord, som jeg ikke selv er i besidelse af?? Tålmodighed??

    Kan se det på mig selv (og jeg er nok slem) at jeg, hvis jeg kan, altid gerne vil frem, og pludselig "opdager" man at, hovsa, nu er jeg da foran køen, og så sidder man der med et lille fjollet smil, for det er da rart at komme først hjem MEN er det fornuftigt?? har aldrig aft uheld, MEN må nok også indrømme at ALLE de tæt på jeg har haft, har været 2 ting...

    For høj fart (over det tilladte, ELLER over "efter forhold"

    ELLER at jeg er blevet overset..

    Fart, hvad kan man gøre veddet, gasse ned? Jeg ved jeg burde gøre det (ja det er jeg gammel nok til at vide, OG jeg kan køre hjemmefra tænkende I dag vil jeg kører lovligt hele vejen på arbejde... Det holder lige til første kø) MEN det virker ikke på mig.

    Overset, og det er sgu de farligeste situationer, Det har jeg ændret drastisk med anden forpære!!


    Når de to ting kombineres, så er jeg på marginalerne af om det blev en statestik, eller bilen og jeg, i sidste øjeblik fandt en "rute" vi begge kune leve videre med!!

    SÅ jeg må erkende at det er farligt at køre, og farligere når man ikke selv kører 100% efter loven.

    Men det var jo ikke noget vi ikke allerede vidste smiley

    Pas på derude

    Jesper


  • #75   6. sep 2007 Stor respekt for din oprigtghed Jesper:

    Det er korrekt, hvad du skriver. Du skriver også, at de "overtrædelser" du selv begår, er en væsentlig faktor.

    Hvad der er svært for mig at forstå, er så, at du ialminelighed ikke bare kan lade være - du ved det jo godt smiley

    Problemet i det her er jo, at muligvis slår du bare dig selv til marmelademad, men er de bare dig selv eller tager du nogen med??

    Der er efterladte, og så er der de mennesker, som eventuelt uforskyldt bliver involveret i en grim ulykke - de skal leve med det.

    Personligt tror jeg at en meget stor del af årets dødsfald netop har rødder i det du skriver her.

    Når jeg heroppe på vejen med udkørsler, vejkryds, og masser af beboelse hører første, andet og trediegear op til 9-11000 omdr. så er jeg sikker på, at "piloten" godt ved, at 150-200 kmt mellem to kryds er galskab - ikke desto mindre gør han det!

    Jeg kigger på dem af og til. Det er ikke piger!


  • #76   6. sep 2007 Tålmodighed. Jep, den er jeg med på for mit vedkommende. jeg har masser af tålmodighed, lige bortset fra når mc holder ved mc mand i det skønneste vejr i en uge nu. Der er min tålmodighed godt nok sluppet op nu, men det er jo en anden sag. Og en anden tråd :o)



  • #77   6. sep 2007 Knud, som du skriver, og det vil jeg gerne understreje..

    1. Mine egne overtrædelser ER en væsentligfaktor. og det er det i klart de fleste tilfælde folk er ude for, siger de andet er det kun selvfonægtelse!!

    2. MHT. at lade være.. Der er en grund til at jeg valgte en gammel gsx600f og ikke en med flere heste. Jeg har mit liv for kært, OG for glad for fart!!

    3. Når folk hører min kører til rødt feldt i 1. 2. hvad kører jeg så?? for hurtigt ja, men for hurtigt til hvor det sker? det tror jeg generelt ikke, så havde jeg ikke gjort det..

    Med hensyn til om man "tager" andre med, når nu jeg selv ikke tror jeg ryger. pga. rutine, erfaring, og en ok evne til at læse og se frem. Så mener jeg jo naturligvis heller ikke jeg bringer andre i far.. Havde jeg ment det var jeg jo ikke kørt!!!

    MEN hvem mente det da de kørte hjemmefra??

    Nu har jeg flere kørte km i bil lastvogn og på mc end de fleste, og har ikke haft andet end en alvorlig ullykke, som jeg var med i/ skyld i!! og den skete med 40 km i timen. MEN i en lastvogn smiley dog kom ingen til skade.. bare usansynligt mange biler totalskadet, og skadet.

    Har held spillet ind?? helt sikkert i mine unge dage, SAMT en god portion erfaring fra første færd fra anden bane kørsel..

    I dag, spiller heldet ikke så meget ind. Jeg mener mere det skyldes at jeg hellere vil bremse for tidligt, og være sikker TIL trods for min kørsel.

    Derfor har jeg nok været stoppet min del gange af politiet, og altid sluppet med.

    Du kørte nok lidt for frisk der mester. Lad værer. Vi kan godt se du læste og det så ikke uforsvarligt ud, Men LAD VÆRE!!

    Håber det fortsætter sådan resten af mit liv
    /Jesper


  • #78   6. sep 2007 Kamilla, den kan vi sgu alle følge, mand som dame..

  • #79   6. sep 2007 Jeg har lige været ude for en "UPS" idag.. på vej hjem kommer jeg kørende med de tilladte 60 km/t (må erkende at det KUN var fordi adskillige biler havde blinket, så jeg var sikker på, at panserbassen var ude) og pludselig kører en mand lige ud foran mig...SNOTABE!!!
    Jeg bremser alt hvad jeg kan og stopper i det øjeblik, at mit forhjul rammer hans fordør, og der sidder han og ser noget mærkelig ud.. jeg stiger af og stiller lige cyklen ind til siden, han stiger ud og begynder at undskylde, for han havde ikke kigget til venstre (imod mig)..hvad f.... kan jeg bruge det til????
    Problemet var nemlig, at der hvor det sker, er midt i et helleanlæg, ergo er der INGEN vej udenom ham, kun over og den vej gør ondt...AV!!
    Så efter lidt skælden-ud fra min side og en million undskyld fra hans side, kørte vi hver til sit og jeg må da nok indrømme, at jeg sendte en kærlig tanke til alle de bilister der havde blinket og fet mig ned i fart, for havde jeg kørt "som jeg plejer", så kunne jeg sgu nok ikke skrive her nu...
    Anyways.. det kan ske for os alle!!!


  • #80   6. sep 2007 Ha ha..ja, det var godt, at der ikke var jet på kosten.. men ingen bule desværre..overvejede kraftigt at smække en str.39 på døren inden jeg kørte, men mente, at mit dækaftryk ville få ham til at tænke sig lidt bedre om..lige indtil han vasker bilen på søndag ligesom alle andre middelaldrene mænd (hi hi).. ;o)

  • #81   6. sep 2007 Uha Christina... det var da dejligt at læse at det gik så godt når det nu skulle være skidt... Håber du fik alt din galde brændt af på ham - så kan han jo lære det, og som du skriver - hvad skal du bruge alle hans undskyldninger til - ingenting....
    Men godt du kørte "så pænt" idag... for ellers var det jo ikke sikkert vi havde fået den rigtige sandhed....


  • #82   6. sep 2007 Tak Vibeke.. desværre var jeg nok lettere chokkeret, så det blev bare en lettere skideballe end den han havde fået, hvis jeg havde været på toppen.. nu hvor jeg har fået rystet det lidt af mig, går jeg faktisk og småkoger en lille smule, men hey..det kan vi sgu heller ikke bruge til noget, så nu vil jeg lade det gå ud over husholdningen og gå igang med at vaske tøj, lægge rent på sengen, hente trolde ungen, lave mad og så køre til Skovsøen kl.19 og få en is..lyder det ikke fornuftigt!?!

  • #83   6. sep 2007 kvinder køre bare mere forsiktig, (NÅR DE FÅR LOV AF KØRE).

  • #84   7. sep 2007 Nu siges der jo altid at fart dræber... Og der er man jo lige nødt til at komme med en lille video der beviser det modsatte... http://youtube.com/watch?v=pPJn8A73rhM


  • #85   7. sep 2007 Jeg tror det hænger sammen med at Kvinder der vælger at købe sig en mc har noget benzin i blodet,, og ikke sidder bag rettet som en nonne med en pik.

    Jeg har set masser af kvinder der kan kører bil , men har så og set mange der ikke kan.

    Skulle engang have et lift hjem af en veninde , vi måtte kører en omvej fordi hun ikke kunne køre i rundkørel,
    dette var bare et exsample.

    Ved du hvor mange kvinder vs Mænd er kører mc ?


  • #86   7. sep 2007 kender også et par tøser, som har vanskeligheder, så derfor kører jeg med og underviser dem smiley

  • #87   15. sep 2007 Sad på Kreta og nød solen, da denne tråd blev oprettet - derfor min sene respons.

    Nedenstående citat har jeg sakset ud et sted oppe i denne gigatråd og det rummer nok en hel del af forklaringen::
    "I det øjeblik man glemmer at omgås sin cykel og trafikken med respekt og ydmyghed lever man livet farligt. Det er det jeg tror at kvinderne er bedre til at huske på, det er nemlig ikke så vigtigt for dem lige at presse citronen et klem mere, hvor man netop bør slippe gassen!"

    Jeg kører racer (og der er rigeligt plads til min røv på sædet), den er optimeret hos Mr. Dyno og jeg elsker dens vilde optræk, men jeg har stor, stor respekt for dens kræfter og forsøger altid at køre med hovedet frem for at lade højre hånden bestemme...............

    Jeg er altid 100 % koncentreret og fokuseret, når jeg kører - for går det galt, er det mig, det går ud over, uanset at det ikke er min skyld.

    Det har reddet min røv mere end en gang, at jeg har været koncentreret og holdt øje med trafikken foran og fra siderne - for mc'er overses desværre jævnligt. Jeg bliver stikhamrende tosset hver gang det sker - og det er den pågældende bilist ikke i tvivl om bagefter! Min fart er dog altid justeret efter, om muligheden for at andre kan svinge ud foran dig eksisterer – det giver bedre chancer for at redde sig ud af situationen med mc og helbred i behold…………..





  • #88   2. feb 2008 den altoverskyggende forskel på mandlige og kvindelige motorcyklister er attituden.

Kommentér på:
Hvad er det kvinder kan....

Annonce