Vask af Revit Goretex Vask af Revit Goretex
Jeg har kørt en del her i varmen, og jeg kan sagtens klare en t-shirt der er gennemblødt af sved og stinker som noget katten har slæbt ind. Jeg kan også klare foret - som for længst er taget ud sammen med andet varmeisolering. Men hvad gør jeg med jakken og bukserne i Goretex, for slet ikke at tale om støvler og handsker? Det indre i hjelmen, som var direkte vådt om aftenen har jeg styr på.
Revit skriver på deres hjemmeside at man skal læse vaskeanvisningen der kom med - fint nok, og selv om jeg gemmer manualen på 200 sider til vaskemaskinen, den på 500 til tørretumbleren og de 180 sider om mit kamera og 50 sider om mikroen, så er vaskeanvisningerne altså væk. Revit har ikke fundet på at lægge dem på nettet, men jeg har opfordret dem til at gøre det.
Jeg ved man ikke skal vaske det i klorin , som garanteret tager lugten og ødelægger tøjet, og vaskepulver er nok heller ikke det smarteste. Hvad gør man?
Hvad gør man ved støvlerne, som slår en muggen Gamle Ole ost med flere længder - inden man har taget fødderne ud og ubeskriveligt når fødderne er ude?
Et par dage løb der vand (sved) ud af handskerne når jeg tog dem af. De er af skind og jeg gav altså 1700 kr for dem.
Gode råd modtages med tak. "Smid det væk og køb nyt" er ikke et godt råd "Kør i T-shirts, badetøfler og korte shorts plus hjelm" er heller ikke et godt råd, selvom det ses tit. Jeg har prøvet det på Ibiza med en bøvet scooter. 2½ meter hæfteplaster hver morgen og ingen adgang til poolen i hele ferien.
apr 2015
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 70
jan 2010
Følger: 1 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 9 Svar: 249
aug 2013
Følger: 1 Følgere: 26 Emner: 13 Svar: 186
Men det er i hvert fald vigtigt at få al beskyttelse ud af den inden, også må man vidst heller ikke bruge skyllemiddel.
maj 2019
Følger: 1 Følgere: 20 Emner: 15 Svar: 944
sep 2005
Følger: 5 Følgere: 146 MC-er: 3 Emner: 102 Svar: 2.006
Har droppet alt med læder, så støvler og handsker kan ryge samme vej..
maj 2008
Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 136
https://www.biltema.dk/hjem/skopleje/skotorrer/skotorrer-2000021419.
sep 2011
Følger: 11 Følgere: 13 MC-er: 4 Emner: 30 Svar: 850
Jeg kender en fyr i Tennessee, der kører MC. Han er på min alder og havde minsandten også en 350cc Ducati Desmo til roadrace dengang i fortiden. Vi talte om sæson, og jeg var lidt forbavset for "sæson" havde man vel ikke i Tennessee, hvor vejret er varmt?. Det var lige netop problemet, for der var for varmt til at have beskyttende tøj på. Han fortalte så, at man kunne få MC-"tøj", der var fremstillet af tæt net, med diverse beskyttelse indbygget. Det sikrede ventilation, men var samtidigt tæt og stærkt nok til at klare det værste i tilfælde af en tur på asfalten. Vi er nok ikke der endnu i Danmark.
maj 2019
Følger: 1 Følgere: 20 Emner: 15 Svar: 944
sep 2011
Følger: 11 Følgere: 13 MC-er: 4 Emner: 30 Svar: 850
Vask af Revit Goretex