1.520 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Vask af Revit Goretex Vask af Revit Goretex

Jeg har kørt en del her i varmen, og jeg kan sagtens klare en t-shirt der er gennemblødt af sved og stinker som noget katten har slæbt ind. Jeg kan også klare foret - som for længst er taget ud sammen med andet varmeisolering. Men hvad gør jeg med jakken og bukserne i Goretex, for slet ikke at tale om støvler og handsker? Det indre i hjelmen, som var direkte vådt om aftenen har jeg styr på.
Revit skriver på deres hjemmeside at man skal læse vaskeanvisningen der kom med - fint nok, og selv om jeg gemmer manualen på 200 sider til vaskemaskinen, den på 500 til tørretumbleren og de 180 sider om mit kamera og 50 sider om mikroen, så er vaskeanvisningerne altså væk. Revit har ikke fundet på at lægge dem på nettet, men jeg har opfordret dem til at gøre det.
Jeg ved man ikke skal vaske det i klorin , som garanteret tager lugten og ødelægger tøjet, og vaskepulver er nok heller ikke det smarteste. Hvad gør man?
Hvad gør man ved støvlerne, som slår en muggen Gamle Ole ost med flere længder - inden man har taget fødderne ud og ubeskriveligt når fødderne er ude?
Et par dage løb der vand (sved) ud af handskerne når jeg tog dem af. De er af skind og jeg gav altså 1700 kr for dem.
Gode råd modtages med tak. "Smid det væk og køb nyt" er ikke et godt råd smiley "Kør i T-shirts, badetøfler og korte shorts plus hjelm" er heller ikke et godt råd, selvom det ses tit. Jeg har prøvet det på Ibiza med en bøvet scooter. 2½ meter hæfteplaster hver morgen og ingen adgang til poolen i hele ferien.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne murbrokker og træ 500 kr.
  • Samle to Ikea Metod skabe og hænge op over køleskabet 1.000 kr.
  • Kloak i badeværelse er tilstoppet der skal bruges en maskine for at kunne åbne det på da det er s afløb uden vandlås 625 kr.
  • Assemble Ikea cupboard 600 kr.
  • Nedrivning af fliser på badeværelse 1.000 kr.
  • Fjerne byggeaffald 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vask af Revit Goretex
  • #1   30. jul 2019 Jeg plejer at smide mit tøj i et dynebeyræk, vaske det på 20grader, med sportsvask

• #3   30. jul 2019 Jeg har en revit jakke, den skal vaskes på 30 grader, også skal alt beskyttelse tages ud af den inden vask. Derudover fik jeg ved forhandleren af vide, at den mister noget vandtæthed hver gang den bliver vasket, så en omgang ny imprægnering kunne måske være en ide bagefter!
    Men det er i hvert fald vigtigt at få al beskyttelse ud af den inden, også må man vidst heller ikke bruge skyllemiddel.

• #4   30. jul 2019 Vask af gore tex kan man google sig frem til. Hvis læderhandskerne kan tåle at have været gennemblødte af regn og sved kan de vel også tåle en mild gang vask i hånden med koldt eller lunkent vand, måske med sæbespåner eller anden mild sæbe. Du kan også bruge en opløsning med Rodalon til at desinficere og fjerne lugt. Støvlerne ville jeg tage indersåler ud af og så bruge en Rodalonopløsning. Sørg bare for at få dem tørret godt igennem hurtigt bagefter, få presset vand ud af polstring og fyld op med avispapir i flere omgange. Matas sælger noget sko deo-spray som man kan give støvlerne et pift af hver gang man har brugt dem.

• #5   30. jul 2019 Har brugt denne kombi i nogle år.. det virker fint..
    Har droppet alt med læder, så støvler og handsker kan ryge samme vej.. smiley

profilbillede
  • #6   31. jul 2019 Jeg har sådan en til støvlerne den kan nok også bruges til handskerne.

https://www.biltema.dk/hjem/skopleje/skotorrer/skotorrer-2000021419.

• #7   31. jul 2019 Tusind tak, har man problemer, får man løsningen her. Det må så blive en blid vask efterfulgt af en imprægnering, for det er jo ikke snavs der skal fjernes, men bakteriers efterladenskaber. Der var meget varmt, 35-38 grader om dagen, og jeg giver altså ikke køb på sikkerheden.
    Jeg kender en fyr i Tennessee, der kører MC. Han er på min alder og havde minsandten også en 350cc Ducati Desmo til roadrace dengang i fortiden. Vi talte om sæson, og jeg var lidt forbavset for "sæson" havde man vel ikke i Tennessee, hvor vejret er varmt?. Det var lige netop problemet, for der var for varmt til at have beskyttende tøj på. Han fortalte så, at man kunne få MC-"tøj", der var fremstillet af tæt net, med diverse beskyttelse indbygget. Det sikrede ventilation, men var samtidigt tæt og stærkt nok til at klare det værste i tilfælde af en tur på asfalten. Vi er nok ikke der endnu i Danmark.

• #8   31. jul 2019 Jeg var inde hos Louis MC i Søborg tidligere på sommeren og de havde noget tøj med mesh bl.a. af mærket Richa. I varmen kører jeg selv med jeans, en hættetrøje (uden hætte) og lettere handsker (alle af mærket Richa) og så nogle motorcykelsko. Der findes selvfølgelig dyrere mærker der sikkert giver lidt bedre beskyttelse.

• #9   9. aug 2019 Henrik A's løsning virkede perfekt. Man kan vælge en balje eller vaskemaskinen på 30 grader skånevask uden centrifugering. Jakken røg i baljen, og bukserne i vaskemaskinen. Resultatet blev ens. Jeg fik så samtidigt konstateret at beskyttelsen i sådan et sæt ikke er meget bevendt. Tak for hjælpen.

Kommentér på:
Vask af Revit Goretex

Annonce