{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
922 visninger | Oprettet:

Honda 600 Hornet - købskontrol {{forumTopicSubject}}

I næste uge skal jeg, hvis alt går efter planen, hente min første motorcykel - en brugt Honda CB 600 F Hornet. I den forbindelse er der selvfølgelig en masse ting, jeg bør være opmærksom på, så jeg ikke pludselig står for at skulle skifte en masse sliddele på den.
Men er der nogen/nogle herinde, der kan hjælpe mig med ting, som jeg bør være ekstra opmærksom på? Jeg har lavet en hjemmestrikket liste over ting, jeg lige kunne komme i tanke om. De er:

kontrol af dækmønster/-stand, skivetykkelse og bremsebelægning
reg. attest vs. ejeroplysninger
kølevandstand
oliestand/-tilsmudsning
fælgenes tilstand
slør i "styretøj" og "bagtøj" plus i hjulene
kædens og tandhjulenes tilstand.

Det var lige de ting, jeg selv kunne komme på, men jeg vil som sagt gerne, hvis der kan tilføjes en masse mere til listen.

Kan nogen oplyse mig om minimumstykkelsen på bremseskiverne på en Hornet 600?

Er der noget "fatalt", der ofte er i vejen med en Hornet 600, så fortæl det endelig :o)

Håber I vil hjælpe en "rookie" :o)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Honda 600 Hornet - købskontrol
  • #1   10. jun 2005 Jeg har fået tjekket stelnummeret hos min bankmand, og der var ikke noget... Men han påpegede dog, at jeg skal kontrollere stelnummeret på reg. attesten i forhold til det, jeg har fået oplyst på mail - det kan jo være, sælger har skrevet forket eller noget i den stil.
    Det er fint, hvis det står på skiverne, for så er der ikke noget at rafle om :o)
    Tak for tippet - som sagt så er jeg "rookie" :o)


  • #2   10. jun 2005 lyder til du har helt fint tjek på det, og med en hornet går det vist ikke helt galt...:-) held og lykke

  • #3   10. jun 2005 fin liste ....
    xtra pumkter kunne være
    1. servicebog....
    2. selvfølgelig at motor går rent, godt og jævnt..
    Tror umiddelbart ikke der er noget at være specielt opmærksom på. Sådan en cbr motor er bullitprof efter min overbevisning.....selvfølgelig alt kan alt gå itu.
    Køber du privat?
    Ellers er der jo nok lidt garanti.....hvad den så er værd.
    Prøv evt. at accelere hårdt i de første par gear.....
    Bare lav nogle onde halv kiksede gesrskift og se om den bliver i gear...... nogle af cbr-erne kunne godt finde på at hoppe ud af 2 gear.


  • #4   10. jun 2005 Hej Anders

    Opridsning af det vi snakkede om på tanken:
    Olie + filter. Bør være skiftet minimum hver 6000 km. og før hver vinteropstaldning. Svært at kontrollere selv self. men spørg om det.

    Tændrør, spørg hvornår de sidst er skiftet.

    Bremsevæsker, se i huset på styret om det er lyst eller mørkt. Bør skiftes hvert andet år.

    Kontroller om forgaflerne (pakningerne) er utætte, eller om de går i bund. Hold forbremsen inde, mens du trykker styret ned alt hvad du kan.

    Held og lykke med det smiley

    Mvh
    Martin


  • #5   10. jun 2005 hej ander hvis handlen glipper kan du jo bar købe min!! smiley

  • #6   10. jun 2005 og at alle lygter virker...

    /
    Jesper


  • #7   11. jun 2005 Endelig fri fra arbejde... :o)

    Mange tak allesammen - nu håber jeg, min liste er så godt som komplet.

    Peter S -> Jeg køber privat, så det er også lidt derfor, jeg gerne vil være på vagt... Jeg har også hørt, at motoren skulle være meget robust... Jeg må lige se om jeg kan finde ud af at lave kiksede gearskift ;o)

    Henrik H -> Jeg har kigget på din - helt sikkert. Den er ret fed, men den er noget dyrere end den, jeg har aftale om at købe. Den har gået 6300km og koster 74500,- Så er der lidt at gå efter ;o) Den er helt standard btw.



Kommentér på:
Honda 600 Hornet - købskontrol

Annonce