1.394 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 27 Svar

Kan jeg klage over min P bøde? Kan jeg klage over min P bøde?

Min første uge i Vejle - så fik jeg en P bøde.. .godt gået smiley

I onsdags snakkede jeg endda med en lokal P vagt som sagde at jeg gerne måtte holde på hendes P plads, da hun ikke kan eller vil give MC'ere P bøder - sagde så til hende at jeg jo selvfølgelig ikke vil tage en hel P bås, men det var ligemeget sagde hun, men det var selvfølgelig bedst hvis jeg holdte et sted hvor det ikke var generende.

Idag fik jeg så denne P bøde på Gunhilds Plads, hvor jeg dog holdte i en P bås:
(link fjernet)
Der står jo godt nok at jeg får bøden fordi jeg holdte solo MC i P bås.

Selve P bestemmelserne for at holde på den P plads, ser sådanne ud:
(link fjernet)

Nu holder jeg så her, på samme P plads, tror I det giver en bøde?
(link fjernet)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.
  • Blotlæggelse af strømforsyning og etablering af stikkontakt 1.357 kr.
  • Dispose of 90% gasflaske 400 kr.
  • Korrekt montering af vaskemaskine 750 kr.
  • Grundig rens og fugning af chaussésten 700 kr.
  • Afmontering og montering af nyt armatur inkl hanen på den nye 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan jeg klage over min P bøde?
  • #1   10. jun 2005 Surt med bøden. Som du sikert ved er det jo forskelligt fra kommune til kommune hvordan du må parkere, men det kan selvfølgelig være der er nogle herinde der kender til forholdene i vejle.

Lidt offtopic, men hvordan fik du bøden? Går ikke ud fra at den var sat fast i vinduesviskeren.

Hygge

• #2   10. jun 2005 Mads, det var sådan en mini plasticlomme det hele lå i, og så var den krøllet sammen og lagt ind imellem mine instrumenter og kåbeglasset.

Tilsyneladende må man ikke holde i biler P båse her i Vejle... men vil da lige høre politiet om hvor fanden jeg så skal holde, når jeg holder her i dagtimerne til hverdag - er da nødt til at have ET ELLER ANDET sted at parkere.

Michael, der hvor jeg holder nu, holder jeg ikke i vejen for nogen. Man kan lige ane derhenne hvor bygningen ender, bag nogen buske, der er der et stakit - så fortovet er altså en blindgyde, så at sige.

• #4   10. jun 2005 Du må kun parkere i mc-båse og ikke i "almindelige" p-båse.
    Normalt må man ikke parkere på fortovet, nu ved jeg ikk helt hvordan reglerne er i Vejle amt, men man må i Kbh kommune som undtagelse.

Patrick ...

• #5   10. jun 2005 Patrick, der er 2 eller så er det 3, MC båse i hele Vejle... ifg. deres hjemmeside, det synes jeg er lidt til grin. Der er godt nok 1 MC bås på den P plads jeg holder på, men den ligger 250m længere nede, og jeg skal i forvejen gå et godt stykke for at komme ned til bike'en, fra hvor jeg bor. Plus, den MC "parkeringsplads" det er en halv P bås, hvor den anden halvdel så bliver brugt af en af de her store skraldespande (til flasker tror jeg) - så folk rigtig kan få lov at vade rundt med store poser fulde af flasker, omkring ens MC.

• #6   10. jun 2005 Hvad med bare at lade som om der ikke har været nogen bøde. Vinden kunne jo have taget den. Den anden Mc parkering kunne jo også have været optaget da du parkerede. Hvis sagen havner i retten så skal P-selskabet bevise at du har holdt der. Kan de det?
    Hilsen TH

• #7   10. jun 2005 Hmm...Det var ikke mange. Hvilket er helt til grin. Jeg kan også sagtens forstå at du ikke vil parkere nede vil flaske-tingen, men tror at du får en bøde hvis du holder på fortovet. Jeg ved, som sagt, ikke hvordan reglerne er i Vejle. Ring til politiet og spørg dem. Har også hørt noget om at man få en speciel dispentitation (?!?!?) til at parkere på fortovet.

Patrick ...

• #8   10. jun 2005 Tommy, det har jeg overvejet. Der står godt nok bag på bøden at hvis man ikke betaler inden 10 dage, mener jeg det er, så kommer der rykker osv. Det hele kører vist ret automatisk, men så kan man jo selvfølgelig brokke sig når rykkeren kommer - så har man bare problemet hvis nu at de HAR bevis for at man har holdt der...

Jeg må prøve at høre politiet på mandag.

• #9   10. jun 2005 TRor i øvrigt ikke det vil hjælpe bare at lade bøden "blæse væk" - de ved jo jeg har været der, ellers kan de ikke sådan lige få min nummerplade. Så hvis jeg ringer og brokker mig når der kommer en rykker, siger de måske "nåh ja, den kan jo være blæst væk - men så får du bare en ny på 510 kr, og så glemmer vi rykkeren" - ... hjælper jo ikke meget så smiley

• #10   10. jun 2005 tak for linket Michael - har læst det igennem nu.

• #11   10. jun 2005 tror du må æde bøden.
    reglerne i Vejle har ihvertfald været at man ikke må holde solo i p-bås..
    Det kan jeg huske jeg fik pædiket igen og igen af kørelæreren da jeg tog kørekort i vejle for snart mange år siden.

• #12   10. jun 2005 Jeg vil foreslå du spørger den nærmeste politistation for at være på den sikre side.

Du kan evt. maile dem. Du kan finde adresserne her: (link fjernet)

• #13   10. jun 2005 Fandt lige det her: (link fjernet)

Det ser ud til at svaret på dit spørgsmål står der.

• #14   10. jun 2005 der er ikke noget at gøre, har prøvet det samme...som udgangspunkt må du kun parkere ved kantsten og i specielle mc båse og ikke på bilernes afmærkede båse. Reglerne fastsættes dog lokalt og står i politivedtægterne for de enkelte kommuner, dem kan du få oplyst ved politiet. Her i århus må vi f.eks. kun parkere på fortove og gågader og der hvor der er mc båse

• #15   10. jun 2005 Mads,
    ja det sidste link der forklarer vist situationen ret godt - MOTORCYKLISTER ER FUCKED !! øv...

• #16   10. jun 2005 Marck, men I kan i det mindste parkere på fortove - det giver jo UTROLIG mange parkeringsmuligheder.... det gør situationen i vejle bestemt ikke smiley og især ikke når man bor her, og man er jo nødt til at have den holdende et eller andet sted, til hverdag når man er på arbejde.

• #17   10. jun 2005 Hvis jeg var dig Klaus, så tog jeg chancen og sagde at min bøde var blæst væk. Du får ikke noget for ikke at prøve det. Godt nok har de dit nummerplade nr, men det er også det eneste, og det er spørgsmålet om det er nok for dem.....Det tvivler jeg på det er.
    Held og lykke med det
    Mvh
    Martin

• #18   10. jun 2005 Det er nok med nr. plade. Man kan kun undgå den hvis man har en god sag og er klar til at gå i retten.

• #19   10. jun 2005 Tror desværre ikke der er noget, at gøre. I dit tilfælde må politiet godt overlade det til kommunen at fastsætte nærmere regler om parkering, ligesom også "bødeuddelingen" må overdrages til kommunen. Juridisk er der sku vist ikke noget at gøre. Men prøv det med, at afgiften er blæst væk. Det er bare et helvedes bøvl for de 430 spir.

• #20   10. jun 2005 Hej..

Ved ikke lige hvor relevant det er, men p-vagterne i Vejle går rundt med digitalkamera nu til dags.. så de har nogle ret gode beviser på hvem der holdt hvor og hvornår.. (desværre).. Men ja, Vejle er en skod by at parkere sin mc i!!

• #21   10. jun 2005 2 hurtige tommelfingreregler:
    1: Man må ikke parkere en solo MC i en bås beregnet til biler.
    2: Man må godt parkere på fortov og lign. hvis man ikke er til gene. Min kørelærer sagde, at kan der kommer en tvillingebarnevogn forbi så er der plads nok.

/
    Jesper

• #22   10. jun 2005 De regler du snakker om jesper er kun i kbh.

I kbh må man parkere på fortovet, hvis der kan komme en barenvogn forbi.

MEN..
    I resten af dk, må man pakere solo mc i bilbås, og IKKE på fortorvet!!!

• #23   11. jun 2005 Der er ikke andet end at betale. fik engang en p bøde i Århus, for at parkere på fortovet, havde derefter et møde med chefen for teknisk foevaldning om problemet med P pladser for mc i århus, hvor der på daværende tidspunkt kun var omk 4.
    Mødet endte med at man ville se på det, og der er kommet flere, nu er her til at få en plads.
    reglerne som jeg fik dem fortalt var at hvis der var en p automat var det ok at betale og stille sin mc, men dem fantes der ikke mange af, dem med p bilet duede ikke for hvor lægger man billetten uden en anden tager den.
    En anden ting, du må parkere på den del af fortovet der er astfalteret mellem fliserne og husmuren hvis ingen dele af biken rager ud over fliserne, ikke mange steder. mit råd, betal og arranger et møde, kan nok tage sin tid.

Hygge

• #24   11. jun 2005 Ja - jeg betaler, ingen tvivl om det.

Men jeg vil også kontakte kommunen for at høre dem ad - det kan jo ikke være rigtigt at jeg ikke kan parkere nogen steder i dagtimerne, når man er på arbejde. Eller at man skal flere kilometer væk fra sit hjem, for at parkere lovligt.

martin r:
    du skriver:
    "MEN..
    I resten af dk, må man pakere solo mc i bilbås, og IKKE på fortorvet!!!" - mener du ikke at i resten af dk må man IKKE parkere solo mc i bilbås? for det var jo netop derfor jeg fik min bøde, fordi jeg parkede i bilbås...

jesper lyngby;
    dine tommelfinger er fine, især den første, men 2'eren er desværre ikke gyldig. som der står i færdselsloven, må motorcykler ikke parkere på fortorv, gangstier eller cykelstier. i visse kommuner er der dog lempelser, og man godt må - bare ikke i vejle.

Ane;
    tak for tippet med digi cam - man skal nok ikke forsøge at snakke sig væk fra noget så smiley (har i øvrigt "aftalt" med "Jeppe (Aalborg/Vejle) K" at du skal med os ud og køre en dag smiley )

... er spændt på at se om jeg får en P bøde for at holde der på fortovet, hvor jeg linker til i mit første indlæg. Det er bare træls for kontoret ved siden af, hvis jeg om morgenen går ud for at starte den med choker, og han får det brøl ind af vinduet.

• #25   11. jun 2005 Parkerer over alt i Vejle, fortov osv, har ikke fundet en bøde endnu. Hvis man spørger en P-vagt vil han oftest sige at han ikke deler bøder ud til mc´er.. Så længe man ikke holder i vejen for diverse trafik..

Spil dum når du får den næste rykker og sig det kender du ikke noget til og har ikke på noget tidspunkt fundet en bøde vedlagt din cykel..

Jakob

• #26   11. jun 2005 Jakob, jeg har bestemt mig for IKKE at spille dum smiley De ved jo jeg har holdt der...

Er spændt på at se i den kommende uge om jeg får bøde for at holde på fortovet... - jeg havde også snakket med den lokale P vagt, og hun sagde netop også at hun ikke kunne eller ville give bøder til MC'ere.

• #27   12. jun 2005 Hehe ja ok, du slipper nok heller ik uden om alligevel!:-) Men stadig så er det skørt at de giver mc´ere P bøder, men det er jo Danmark vores elskede lille pisse dyre skod land vi bor i..!:) Har til dags dato ikke hørt om nogle her i byen der har fået bøder for at holde på fortovet i længere tid, men man kan jo være uheldig..

• #28   22. feb 2013 Hej Klaus,

Ved ikke om du har fået klar text med denne bøde/afgift du fået på din MC for at parkere i en bilbås?

Som udgangspunkt må man ikke parkere en MC i en bilbås, man skal så vidt som muligt altid finde en opmarkered mc bås plads, dog er/kan der være forskelligt fra komune til komune. Exempelvis, Slagelse komune tillader at man som MC'ist kan stille sig i en bilbås da det er meget få mc pladers rundt om i komunen. Så hvad på en p-skive parkeringsplads, en mc har jo ingen p-skive, korrekt, men jeg tror de går udfra at man som mc'ist bruger sundt fornuft og ikke holder pladsen mer en højst nødvendigt og retter sig efter di regler som nu er lavet for bilerne som parkere den samme sted. Håber det kan hjæælpe lidt på svaret.

At man spiller dum for at slippe er jo nok de mindst smarte at gøre, bare for at en afgift ikke sidder på din bil, mc,bus, båd osv betyder jo ikke at du ikke fået en. Der er rigtigt mange orsager som kan udgøre at lige din bil den dagen ikke har en afgift da du ankommer til bilen, men 14 dage senare ind a posten kommer påmindelsen, og du står hmm, ja der findes mennsker i denne verlden som elsker at rykke af en afgift fra andre biler, antingen 1 smide den helt ud, 2 sætter den på en helt anden bil.

Og en afgift som er givet til en MC bliver sat såvidt muligt på håndtaget med en gummibånd, samme med en trailer osv...

Jakob L,

Din holdning til at man ikke skal give en MC en afgift kan jeg slet ikke førstå. Jeg siger ikke alle er sådan eller at du er sådan, kun et exempel.

Lad os sige denne MC'ist vælger at parkere sin MC på fortovet, mc bliver bare stillet på fortovet uden at tænke sig om hensigtsmæssigt før han/hun går. Nu kommer så børnefamiljen som skal forbi med sin tvillinge barnevogn, hun kan slet ikke komme forbi fordi det ikke er plads pga måden man still mc på. Nu kan så familjen vælge, 1 krydse gaden sikkert, 2 hun tager sin barnevog + børn + sig selv lidt ud på gaden for at komme forbi, nu kommer så den fulde bilist, eller kort ikke opmærksamme bilist, trafik sikkerhed? nej ikke als familjen i fare, derfor vil en sådan MC få en afgift. Det er mange forskellige sager vi kan tale om som ikke burde være, men nu er hvores land strikket sammen sådan, og vi må prøve at gøre hvores bedste for at få alt til at køre. Hvis vi ikke gøre noget så sker der jo heller ikke noget.

Der med sagt at MC'ister får mange afgifter, det ved jeg ikke og kan ikke svare på, men hvis man begår sig med en lille smule sundt fornuft som MC'is ved forskellige parkeringer kommer man nok ikke ud for en afgift. smiley

Kommentér på:
Kan jeg klage over min P bøde?

Annonce