Kan jeg klage over min P bøde? Kan jeg klage over min P bøde?
Min første uge i Vejle - så fik jeg en P bøde.. .godt gået
I onsdags snakkede jeg endda med en lokal P vagt som sagde at jeg gerne måtte holde på hendes P plads, da hun ikke kan eller vil give MC'ere P bøder - sagde så til hende at jeg jo selvfølgelig ikke vil tage en hel P bås, men det var ligemeget sagde hun, men det var selvfølgelig bedst hvis jeg holdte et sted hvor det ikke var generende.
Idag fik jeg så denne P bøde på Gunhilds Plads, hvor jeg dog holdte i en P bås:
(link fjernet)
Der står jo godt nok at jeg får bøden fordi jeg holdte solo MC i P bås.
Selve P bestemmelserne for at holde på den P plads, ser sådanne ud:
(link fjernet)
Nu holder jeg så her, på samme P plads, tror I det giver en bøde?
(link fjernet)
jun 2004
Følger: 54 Følgere: 53 MC-er: 3 Emner: 118 Svar: 2.299
Lidt offtopic, men hvordan fik du bøden? Går ikke ud fra at den var sat fast i vinduesviskeren.
Hygge
jul 2004
Følger: 15 Følgere: 14 MC-er: 2 Emner: 78 Svar: 807
Tilsyneladende må man ikke holde i biler P båse her i Vejle... men vil da lige høre politiet om hvor fanden jeg så skal holde, når jeg holder her i dagtimerne til hverdag - er da nødt til at have ET ELLER ANDET sted at parkere.
Michael, der hvor jeg holder nu, holder jeg ikke i vejen for nogen. Man kan lige ane derhenne hvor bygningen ender, bag nogen buske, der er der et stakit - så fortovet er altså en blindgyde, så at sige.
apr 2005
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 4
Normalt må man ikke parkere på fortovet, nu ved jeg ikk helt hvordan reglerne er i Vejle amt, men man må i Kbh kommune som undtagelse.
Patrick ...
jul 2004
apr 2004
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 80
Hilsen TH
apr 2005
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 4
Patrick ...
jul 2004
Jeg må prøve at høre politiet på mandag.
jul 2004
jul 2004
maj 2005
Følger: 41 Følgere: 42 MC-er: 3 Emner: 94 Svar: 1.998
reglerne i Vejle har ihvertfald været at man ikke må holde solo i p-bås..
Det kan jeg huske jeg fik pædiket igen og igen af kørelæreren da jeg tog kørekort i vejle for snart mange år siden.
jun 2004
Du kan evt. maile dem. Du kan finde adresserne her: (link fjernet)
jun 2004
Det ser ud til at svaret på dit spørgsmål står der.
okt 2004
Følger: 23 Følgere: 27 MC-er: 4 Emner: 64 Svar: 987
jul 2004
ja det sidste link der forklarer vist situationen ret godt - MOTORCYKLISTER ER FUCKED !! øv...
jul 2004
dec 2003
Følger: 14 Følgere: 13 MC-er: 4 Emner: 79 Svar: 1.092
Held og lykke med det
Mvh
Martin
okt 2004
Følger: 23 Følgere: 27 MC-er: 4 Emner: 64 Svar: 987
feb 2004
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 77
jun 2004
Følger: 81 Følgere: 77 MC-er: 1 Emner: 117 Svar: 991
Ved ikke lige hvor relevant det er, men p-vagterne i Vejle går rundt med digitalkamera nu til dags.. så de har nogle ret gode beviser på hvem der holdt hvor og hvornår.. (desværre).. Men ja, Vejle er en skod by at parkere sin mc i!!
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.498
1: Man må ikke parkere en solo MC i en bås beregnet til biler.
2: Man må godt parkere på fortov og lign. hvis man ikke er til gene. Min kørelærer sagde, at kan der kommer en tvillingebarnevogn forbi så er der plads nok.
/
Jesper
maj 2005
Følger: 8 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 45 Svar: 462
I kbh må man parkere på fortovet, hvis der kan komme en barenvogn forbi.
MEN..
I resten af dk, må man pakere solo mc i bilbås, og IKKE på fortorvet!!!
nov 2004
Følger: 6 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 4 Svar: 44
Mødet endte med at man ville se på det, og der er kommet flere, nu er her til at få en plads.
reglerne som jeg fik dem fortalt var at hvis der var en p automat var det ok at betale og stille sin mc, men dem fantes der ikke mange af, dem med p bilet duede ikke for hvor lægger man billetten uden en anden tager den.
En anden ting, du må parkere på den del af fortovet der er astfalteret mellem fliserne og husmuren hvis ingen dele af biken rager ud over fliserne, ikke mange steder. mit råd, betal og arranger et møde, kan nok tage sin tid.
Hygge
jul 2004
Men jeg vil også kontakte kommunen for at høre dem ad - det kan jo ikke være rigtigt at jeg ikke kan parkere nogen steder i dagtimerne, når man er på arbejde. Eller at man skal flere kilometer væk fra sit hjem, for at parkere lovligt.
martin r:
du skriver:
"MEN..
I resten af dk, må man pakere solo mc i bilbås, og IKKE på fortorvet!!!" - mener du ikke at i resten af dk må man IKKE parkere solo mc i bilbås? for det var jo netop derfor jeg fik min bøde, fordi jeg parkede i bilbås...
jesper lyngby;
dine tommelfinger er fine, især den første, men 2'eren er desværre ikke gyldig. som der står i færdselsloven, må motorcykler ikke parkere på fortorv, gangstier eller cykelstier. i visse kommuner er der dog lempelser, og man godt må - bare ikke i vejle.
Ane;
tak for tippet med digi cam - man skal nok ikke forsøge at snakke sig væk fra noget så
... er spændt på at se om jeg får en P bøde for at holde der på fortovet, hvor jeg linker til i mit første indlæg. Det er bare træls for kontoret ved siden af, hvis jeg om morgenen går ud for at starte den med choker, og han får det brøl ind af vinduet.
dec 2004
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 87
Spil dum når du får den næste rykker og sig det kender du ikke noget til og har ikke på noget tidspunkt fundet en bøde vedlagt din cykel..
Jakob
jul 2004
Er spændt på at se i den kommende uge om jeg får bøde for at holde på fortovet... - jeg havde også snakket med den lokale P vagt, og hun sagde netop også at hun ikke kunne eller ville give bøder til MC'ere.
dec 2004
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 87
apr 2012
Følger: 24 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 48 Svar: 968
Ved ikke om du har fået klar text med denne bøde/afgift du fået på din MC for at parkere i en bilbås?
Som udgangspunkt må man ikke parkere en MC i en bilbås, man skal så vidt som muligt altid finde en opmarkered mc bås plads, dog er/kan der være forskelligt fra komune til komune. Exempelvis, Slagelse komune tillader at man som MC'ist kan stille sig i en bilbås da det er meget få mc pladers rundt om i komunen. Så hvad på en p-skive parkeringsplads, en mc har jo ingen p-skive, korrekt, men jeg tror de går udfra at man som mc'ist bruger sundt fornuft og ikke holder pladsen mer en højst nødvendigt og retter sig efter di regler som nu er lavet for bilerne som parkere den samme sted. Håber det kan hjæælpe lidt på svaret.
At man spiller dum for at slippe er jo nok de mindst smarte at gøre, bare for at en afgift ikke sidder på din bil, mc,bus, båd osv betyder jo ikke at du ikke fået en. Der er rigtigt mange orsager som kan udgøre at lige din bil den dagen ikke har en afgift da du ankommer til bilen, men 14 dage senare ind a posten kommer påmindelsen, og du står hmm, ja der findes mennsker i denne verlden som elsker at rykke af en afgift fra andre biler, antingen 1 smide den helt ud, 2 sætter den på en helt anden bil.
Og en afgift som er givet til en MC bliver sat såvidt muligt på håndtaget med en gummibånd, samme med en trailer osv...
Jakob L,
Din holdning til at man ikke skal give en MC en afgift kan jeg slet ikke førstå. Jeg siger ikke alle er sådan eller at du er sådan, kun et exempel.
Lad os sige denne MC'ist vælger at parkere sin MC på fortovet, mc bliver bare stillet på fortovet uden at tænke sig om hensigtsmæssigt før han/hun går. Nu kommer så børnefamiljen som skal forbi med sin tvillinge barnevogn, hun kan slet ikke komme forbi fordi det ikke er plads pga måden man still mc på. Nu kan så familjen vælge, 1 krydse gaden sikkert, 2 hun tager sin barnevog + børn + sig selv lidt ud på gaden for at komme forbi, nu kommer så den fulde bilist, eller kort ikke opmærksamme bilist, trafik sikkerhed? nej ikke als familjen i fare, derfor vil en sådan MC få en afgift. Det er mange forskellige sager vi kan tale om som ikke burde være, men nu er hvores land strikket sammen sådan, og vi må prøve at gøre hvores bedste for at få alt til at køre. Hvis vi ikke gøre noget så sker der jo heller ikke noget.
Der med sagt at MC'ister får mange afgifter, det ved jeg ikke og kan ikke svare på, men hvis man begår sig med en lille smule sundt fornuft som MC'is ved forskellige parkeringer kommer man nok ikke ud for en afgift.
Kan jeg klage over min P bøde?