{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.446 visninger | Oprettet:

Pleje midler til dyret? {{forumTopicSubject}}

Hej,

Har lige fået plader på første MC, og kørt den hjem fra hvor den har stået opbevaret indtil jeg fik kortet.

Nu skal der så købes ind, da den jo nok skal passes og plejes lidt, eftersom den skal bruges til hverdags kørsel, og ikke har nogen varm garage at stå i.

Så nogen i samme situation der har nogle gode tips? Ydermere ville det være rart med tips til hvilke rengøringsmidler der er mest effektive (gerne iht. pris :-P).

En huskeliste ville også være rart, så jeg ikke glemmer noget når jeg skal ud og handle ind, har absolut intet lige nu.

Går ud fra T-Hansen e.lign. har sådan nogle ting?

Help! Tak. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pleje midler til dyret?
  • #1   2. sep 2007 er det sådan, overall pleje, eller er det kun kosmetisk?

• #2   2. sep 2007 T-hansens kædespray skal du ihvertfald ikke investere i, for der er olie alle andre steder end på kæden efter få kilometer :o/

• #3   2. sep 2007 Nicolaj,

Overall pleje! Kædespray/rens etc, men også kosmetisk.

Har som sagt, intet. smiley

Robert A,

Tak for tippet, hvilken bruger du?

• #4   2. sep 2007 Jamen så vil jeg da ligge ud, så kan folk altid fylde alle de ting jeg glemmer på bagefter:)

1. Køb noget autoshampoo og en blød børste. Nok også en god ide med en børste til fælge, der godt må få olie på sig

2. Køb et vaskeskind, så du kan få tørret cyklen af bagefter, husk at skindet skal være vådt før det kan suge, samtidig med at det lige bliver skyldet af for evt. snavs.

3. Køb noget voks, til at polere lakken med bagefter. Dette skal kun gøres en gang imellem, måske 1 gang om måneden alt efter hvor kritisk du er.

4. Køb noget kædespray, og giv den en tur for hver 2-300km.

5. Køb noget vinyl-makeup, som du kan sprøjte på det sorte plastik. (Nu er vi så nede i detaljer men det pynter jo )

6. Tja kør indtil den er beskidt igen smiley

• #5   2. sep 2007 Og når jeg siger ligge ud, mener jeg starte som nr. 5!

• #6   2. sep 2007 Mht. voksen så behøver du kun at give cyklen voks 1 gang om året, hvis du bruger Ultra Glozz, som klart kan anbefales.
    Hvad med et dækken til mc'en? Selvom den evt. skulle stå under et halvtag, så er det altid rart at have et dækken over det. Her skal du sørge for at det er ridsefrit og varmeresistent, så det ikke smelter når du lægger det over en varm cykel.

• #7   2. sep 2007 Mine favoritter:
    - Lugtfri Petroleum
    - Optima ChainWax
    - AutoGlym polish
    - Fiberklude

• #8   2. sep 2007 Jan,

10 4, bliver bare noget alá det jeg køber.

Nogen der kan anbefale en MC Forhandler i København området (Er selv fra Sønderborg oprindeligt, så der jeg har handlet indtil nu)?

Kim,

Tak. smiley

Christian,

Har ikke købt noget endnu, men skal helt sikkert have et, køber nok en kædelås på Louis.de, nogen der kan anbefale en af de overdækninger de har der?

Link, http://www.louis.de/_4007c96d075da1400f462b52c3925a1aba/index.php?topic=wgr&article_context=list&grwgr=560&wgr=350&list_total=15&new_step=36

Kleen,

Hvad bruger du lugtfri petroleum til? Kan godt være jeg spørger dumt? =)

• #9   2. sep 2007 - det er rigtigt godt til grundrengøring af stort set alt på en mc: Lak, fælge, stel, olie, kædefedt usw. Prøv det...

• #10   2. sep 2007 WD40 på forgaflerne! Det forhindre insekter i at tørre ind på dem. De (eller nogle af dem) indeholder syre som over tid kan ætse små krater ind i gaflerne hvorefter pakningerne bliver ødelagt!

• #11   2. sep 2007 good 'un - og WD40 er iøvrigt også nærmest det eneste der kan bringe gløden tilbage i titanium.

• #12   2. sep 2007 Jonas J: Jeg har købt dette http://www.mandp.co.uk/productInfo.aspx?catRef=212582 Det er super lækkert og god service fra firmaet.

• #13   2. sep 2007 Uha finder lige ud af hvilken voks du skal købe. Har noget heeeeelt specielt og super voks.

Ellers Autosol til chrom.

Kædespray fra Castrol.

Autoshampoo eller bare alm opvaskemiddel.

Petroleum til kæderens

wd40 til alt muligt.

Vask Mcen 2-3 gange før du giver den gas med de andre ting. Det kan sgu nemt tage en del timer at gøre den helt tip top. men det er det værd. Kig forbi og tjek min ud som snart er 20 år gammel.

• #14   2. sep 2007 Lige et godt tip:

Når du har vasket din mc og tørret den så tag sædet af og gi alt det sorte plastik der ikke er malet spm fx. spejlene osv en gang Vinyl Makeup inden du går i gang med voks'en (men hold det langt væk fra sædet da det bliver super glat af det)... Det gør at du ikke får hvide striber fra voksen hvis du rammer plastikken Da voksen så ikke binder fast... Det er nemlig ikke sådan lige til at fjerne igen...
    Det er noget mange bilforhandlere kunne lærer...

• #15   3. sep 2007 P.S. Hvis du skal have de bedste plejeprodukter som voks og sæbe osv. så skal du ikke gå hen på tanken og købe dem men finde en Bilpoler i dit område og købe af ham... De ved nemlig hvad der er godt og har som regl de bedste produkter til en god pris... Jeg har selv en ven der er poler mand som jeg handler hos,,,

Og hvis du går på tanken så hold dig langt væk fra Turtle Wax Det er ikke til at arbejde med...

Hvis der er noget du er i tvivl om mht. rengøring og pleje så kan du bare sende mig en besked smiley

• #16   3. sep 2007 @Søren Hvis du ikke bruger Turtle wax hvad bruger du så?

• #17   3. sep 2007 Ved ikke hvad det hedder for det er noget jeg som sagt køber ved en poler mand og jeg får det bare i 0.5L flasker. Men det Turtle Wax jeg kom til at købe en gang er så tykt at det ikke er til at bruge...

• #18   3. sep 2007 Søren:
    Den der med Turtle, den fatter jeg heller ikke - bruger nærmest aldrig andet, og du har set min 20 år gamle ged!

Jonas

Man kommer rigtig langt med standard autoshampoo, motorvask, WD40, autochrom, voks(gerne med teflon) og evt. slipoline, Mikrofiberklude og gamle udvaskede bomuldsklude(aflagt sengetøj, håndklæderm viskestykker, T-shirts, underhylere etc!). Læg hertil en blød autobørste og en blød opvaskebørste, samt evt en aflagt tandbørste. Så kan du komme til det meste.

Det vigtigste er at vaske dyret rigtig godt i bund. Sprøjt den evt over med motorvask og lad den stå i 5 minuter, spul med vand og vask så i autoshampoo - evt et par gange. Skyld efter med vand og tør af med bomuldsklude! Det er helt som at vaske op!

Derefter kan alle blanke dele poleres op med autosol. Evet matte lakerede dele kan shines med slipoline (eller en lakrenser). Voks herefter cyklen - alle de dele, der ikke bliver meget varme! (Læs instrukserne på voksen og gør som de skriver). poler og voks evt. flere gange. Jo bedre voksning, jo nemmere daglig vedligehold.

Herefter er det bare at vaske med autoshampo , skylle med vand og tørre.

Et chromedyr som mit, kan ligne noget fra east african safari rally, og efte en halv time, er den helt clean!

Er der pletter du ikke uden videre kan få af ved rengøringen, kan disse oftest fjernes med WD40 eller lidt petroleum(lampeolie, tændvæske) og en klud, men husk at vokse efter.

Er du så uheldig, at have en cykel med kæde, skal den rengøres og smøres. Brug en ordentlig kædeolie eller spray.

En ventileret MC garage er også rigtig god.

Vinteropbevarer du cyklen udendørs, er det godt at sprøjte hele dyret ind WD 40. Vær dog opmærksom på ikke at fedte bremseskiver og klodser.

Til foråret starter du så igen med motorrens!

Et lille fif: Søren nævner det med voks og sorte plastdele - helt korrekt. Er man så uheldig, at have fedtet sort plast ind i voks, så prøv lige at blanke dem op med sort skosværte smiley

• #19   3. sep 2007 Afsprit skiverne med jævne mellemrum og nyd den forøgede bremseeffekt.

Højtryksspuling er forbudt: http://www.dba.dk/asp/sektion/artikler/detail.asp?ArtikelId=42152

Jeg bruger et produkt der hedder "Protect and shine" som min lokale mc forretning sælger. Det er fantastisk til plastdele.

Silikone på kabler og stikdåser.

• #20   3. sep 2007 Ok det kan godt være det bare er mig men jeg kan ikke li Turtle Wax smiley

• #21   3. sep 2007 Søren:

Der er mange der siger det samme som du, men jeg har bare aldrig forstået det .-)

• #22   3. sep 2007 Shit - nu fik I mig til at tænke på opstalding...Hvá fanden er meningen... smiley

• #23   5. sep 2007 thurtel extreme lak rans og thurtle original wax så kan du pusse og pulere alt.

• #24   5. sep 2007 og en auto shampoo med meget wox i

Kommentér på:
Pleje midler til dyret?

Annonce