{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.613 visninger | Oprettet:

joakim h
joakim h
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7

Ducati 900ss {{forumTopicSubject}}

Hej. Mangler lidt info.
Kæden sprang på min 900ss den dag under kørsel. Nu kan jeg ikke dreje motoren længere. Kan ikke se skade på motor nogen steder. Syns osse den går fint i gear. Nogen forslag til hvad problemet kunne være
Mvh Joakim Hansen

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ducati 900ss
  • #2   25. jul 2019 Fjern coveret til fortandhjulet, er der nogen skader efter kæden er det her.
    Kan motoren ikke tørne i frigear med starteren?

• joakim h
    joakim h Tilmeldt:
    mar 2009

#3   25. jul 2019 Hej Lars.
    Har fjernet coveret ind til tandhjulet, og det ser fint ud derinde. Kan ikke tørne motoren selv om den er i frigear.
    Mvh Joakim

• #5   25. jul 2019 Det lyder som en alvorlig skade, hvor motoren har sat sig! Sort uheld! smiley

• joakim h
    joakim h Tilmeldt:
    mar 2009

#6   25. jul 2019 Det har osse strejfet min tanke. Jeg tapper olie af i morgen og ser hvordan det ser ud ??

• #7   26. jul 2019 Det giver ingen mening at den skulle have skadet noget inde i motoren hvis der ikke er slået hul.

Prøv at fjerne tændrørerne og tørn motoren med hånden via det lille dæksel i venstre side. Det kan klares med en bolt og en kontramøtrik, det dyre specialværktøj er ikke nødvendigt.

• #9   26. jul 2019 #7. Hvis f.eks. et stempel sætter sig (fast) under kørsel, vil der så ikke ske det, at baghjulet låser, således at kæden sprænger eller at man får en udskridning?

• joakim h
    joakim h Tilmeldt:
    mar 2009

#10   26. jul 2019 Tak for svar alle sammen.
    Har kigget tandremme og de ser fine ud. Kan ikke dreje motor på nogen måde, heller ikke vie dæksel på venstre side. Har tappet olie af og der sidder lidt spåner på aftapningproppen, og olie lugter af benzin. Motor er altid overholdt med service og har kun kørt 48000km så det er lidt træls.

• joakim h
    joakim h Tilmeldt:
    mar 2009

#11   26. jul 2019 Spørgsmålet er så om man skal finde en brugt motor hvor man ikke ved standen på. Eller man skal lave den man har. Syns ikke er mange motore derude og de osse gået langt dem jeg kan finde + de koster en 10000 - 15000 kr. Jeg tænker den har sku nok sat sig i motoren når der osse er spåner at se på aftapningproppen

• joakim h
    joakim h Tilmeldt:
    mar 2009

#13   26. jul 2019 Hej Ivan. Jeg vil prøve at tage kontakt til ham i dag.
    Det er den gamle model jeg har en årg 94

• joakim h
    joakim h Tilmeldt:
    mar 2009

#16   26. jul 2019 Har fundet problemet.
    Magnet i generator er flækket og derfor kan motor ikke dreje rundt. Sideskjold er pillet af og nu drejer det fint rundt igen. På med ny magnet og olie så skulle det køre igen.
    Jeg takker for de input der er kommet .
    Det var Peter fra westsign der sagde det kunne være problemet

• #23   28. jul 2019 Pokkers troede lige at der blev billige dele til salg, mangler en forskærm til min racer 900ss 92

• joakim h
    joakim h Tilmeldt:
    mar 2009

#24   29. jul 2019 Troels m
    Tror du jeg er så fattig at jeg ikke har råd til rep af en motor ??

• Peter R
    Peter R Tilmeldt:
    feb 2016

Følgere: 1 Svar: 148
    #25   31. jul 2019 Det kommer vel an på, hvad det er for en motor, og hvor formuende du er, Joakim. smiley

• #26   31. jul 2019 Til info er det normalt med få metal spåner der sidder på magneten ved olie aftapnings filteret. Der skal selvfølgelig ikke være for mange men en 3-8 flager er normalt. Gloede også en ekstra gang første gang da jeg skiftede olie på min ducati st4. Men det er altså normalt og smart at ducati har sat en magnet i filteret så spåner bliver der. 900 ss er desværre ikke den mest stabile ducati model. Til info er der en hollandsk hjemmeside der hedder boonstraparts eller lignende der sælger mange brugte ducati dele. Måske de har en forskærm ??

• #27   31. jul 2019 Det kan godt være at det er normalt med spåner i olien på en Ducati, men for en sikkerheds skyld har jeg monteret en Suzuki TL1000r motor i min 900ss, problem solved + 50 hk uden og stresse noget som helst, kører på Padborg Park til trackday på mandag.

profilbillede
Kommentér på:
Ducati 900ss

Annonce