{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.283 visninger | Oprettet:

optagne "knallerter m.m. {{forumTopicSubject}}

Dette er for at få en debat!!!!

Jeg har på det sidste set MANGE crossere søge, og få optagelse, både under og over 125 Kubik. Mange af dem med børn/unge menesker som bruger.

Jeg har læst reglerne, og ja nogen af dem kan værer her. MEN blev de regler ikke lavet før det blev muligt at syne alt i dk (de nye regler)

Mener folk at det hører til herinde??

Min personlige mening, er at der måske burde være et "crosser" "offroad" forum eller noget i den stil.

For eksempel, en 4 hjulet ATV, 500 kubik. Den kan optages, hvis den ikke er indregistreert, for HVIS den er, er det jo som bil!!!

"Børn" læs under 18 eller noget i den stil, har vi set flere gange i debatter, opfører sig som Børn... Er vi intereseret i det herinde??

Jeg spørger fordi jeg har nået et punkt, hvor jeg ikke med god samvittighed ikke kan stemme ja til nogle af de knallerter på 150 kubik, som folk prøver at få ind. JEG vil så heller ikke stemme nej, hvis de er indenfor MCG's regelsæt...


Er det bare fordi jeg syntes at Motorcykelgalleri, navnet bærer præg af at det skal være motorcykler, ellers hed det vel 2hjulet galleriet??? og hvad er en motorcykel egentligt??

Jeg mener ikke en crosser er en motorcykel (bane crosser) jeg mener sgu det er en (surprise) crosser
Ligesåvel som min MC er en mc FORDI den er indregstreert som en MC ved lov. Ellers ville det nok være en barnevogn eller en gokart!!

Jeg syntes efterhånden alt bliver optaget herinde, hvis folk bare prøver nok gange!

Og nogen optages fordi reglerne siger de kan, Er reglerne så forkerte?? eller går jeg bare i for små sko??

/Jesper


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  optagne "knallerter m.m.
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 280 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.685
    #1   2. sep 2007 Jeg er enig.

    Kun reelle motorcykler - dvs ting som kan eller er indregistreret som MC'er...


  • #4   2. sep 2007 ok du linker til deres produkt oversigt, det siger hvad??

    Det viser hvilke motoriserede cykler de laver, hvad betyder det her??

    Jeg tror ikke jegforstår din meneing (er nok også lidt træt ;-))

    /Jesper


  • #6   2. sep 2007 NÆÆ, hvad jeg mener, er at de jo KAN indregistreers, MEN hvis de ikke er....

    /Jesper


    (tak for uddybningen ;-))


  • #7   2. sep 2007 min mening er kan der ikke komme plade på er det ikke en mc der bør komme ind på denne site. baneracere er selvfølgelig velkomne hvis det er en mc og ikke en crosser

  • #9   2. sep 2007 Sgu altid rart at føle sig velkommen ....

  • #10   2. sep 2007 Jeg kan sagtens se din pointe, og principielt er jeg nok rimelig enig..... Men!!

    Når det så er sagt, så er det ikke noget jeg overhovedet gider bruge energi på at forfølge/tænke over. Jeg ser ikke galleriet her som en eksklusiv klub for de særligt udvalgte, jeg ser det som et sted hvor der er noget jeg kan bruge, og noget jeg ikke kan bruge. Jeg tager, selvsagt, så kun del af det jeg kan bruge. Fx. skal jeg kigge specifikt på lad os sige Yamaha R1´ere, så søger jeg på dem, og sidder ikke og bladrer alle cykler i gennem for at finde dem, så jeg støder faktisk så godt som aldrig på andet end det jeg ønsker at støde på.

    Jeg mener ikke at jeg får mindre "plads" herinde, fordi der er cykler der ikke "hører til" herinde, og derfor betyder det ikke noget for mig.


  • #11   2. sep 2007 Jeg mener der skal være plads til alle motorcykler der har nr. plade uanset stil, str osv.

    Forskellighed i forhold til mc'er er god kryderi mener jeg.


  • #12   2. sep 2007 -Det samme gør sig gældene hvis det er en mc uden plade -mener jeg..

  • #14   2. sep 2007 Citat: Rasmus (mors) Sandal:
    min mening er kan der ikke komme plade på er det ikke en mc der bør komme ind på denne site. baneracere er selvfølgelig velkomne hvis det er en mc og ikke en crosser


    Du sidder jo og modsiger dig selv. Baneracer og crosser er da fuldstændig det samme, den ene er bare på affalt og den anden på jord.


    Forstår ikke hvorfor en crosser ikke skulle have lov til at være her, det er jo en motorcykel. Alt kan få plader på, hvis man har penge nok smiley


  • #15   2. sep 2007 @Peter .. er for så vidt enig ... men tror nu de ville være meget interesseret i at splitte det op ... det vil jo tvinge adskillige til at være medlem af flere gallerier end de er nu ... så det vil formentligt skæppe godt i kassen.

  • #17   2. sep 2007 Ja! helt ærligt... Spis lige brød til ;o)

  • #18   2. sep 2007 Kort og godt, opfylder de reglerne er de velkomne uanset alder... Det her er ikke nogen "lukket" klub, det er et forum på internettet..

  • #19   2. sep 2007 Jeg kan seriøst ikke se problematikken i at der er oprettet div. forskellige "lad os kalde dem mc" herinde, lad dog være med at glo på dem hvis du/i ikke kan holde ud at se på dem. I teorien er de alle sammen en MOTOR CYKEL, 1. de har MOTOR på 2.de (fleste) har 2 hjul, ergo en CYKEL og konklusionen da de alle ikke kan klassificeres som knallert er de dermed en cykel med motor på, altså en MOTORCYKEL.Det jeg kan se som værende et problemer at der er, som strada siger, vi har nok ikke så skide meget tilfælles med de 16 årige. Man kunne så sætte en minimumsalder, meen det er jo ikke så svært at sige man er 18 år gammel, Jeg kom til efter at der var oprettet andet en "rene mc'er" og jeg lever og sover godt om natten selvom jeg kommer til at se en crosser i ny og næ..........

  • #20   2. sep 2007 @Peter ... man skal nu betale ... hvormeget kan jeg ikke huske ... men det er svjv først kommet til i år.

  • #21   2. sep 2007 Peter: Som zappovitz siger er der kommet brugerbetaling. Dette trådte i kraft tidligere på året. Har hørt noget om at det er 19 eller 29 kr for at oprette sig, og så skal man betale en gang om året vistnok. (Da ens profil har et antal dage før den "udløber").

    Dette gør sig dog ikke gældende for os "gamle" brugere, der allerede var oprettet. (Efter hva jeg har forstået). Men nu må vi se om det kommer til det. Så kan det da godt være man smutter et andet sted hen.


  • #22   2. sep 2007 bare stem lortet ud...

  • #23   2. sep 2007 Altså når du opretter dig skal du sende en sms til xx som koster 29+almindelig sms takst.

    Jeg synes i øvrigt det er helt i orden at crosserne ellers skulle alle banecyklerne også ud, men her skal jo være plads til alle


  • #24   2. sep 2007 Efter min mening skulle man sætte mere fokus på de der bliver stemt ind, og bagefter fjerner alt info og billeder, som jo var det de blev stemt ind for ????????????????????
    For der er sku nogen `cross` folk der har en lækker profil, og nogen `hurtige maskiner` hvor der intet andet end en tegneserie figur ???????

    Lars


  • #25   2. sep 2007 Jeg synes du har fat i noget.

    Jeg mener bare at grensen er meget svær at definere.

    Jeg vurdere det fra gang til gang.


  • #26   2. sep 2007 jesper S:
    Kan egentlig godt følge dig, men man kan jo bare lade være med at stemme dem ind, eller kigge på dem når de er kommet ind.
    Mht. til alder synes jeg der skal være plads til alle. Jeg har da set både spørgsmål, og kommentarer, fra 16-17 årige der var ganske fornuftige. Omvendt har jeg set utrolig dumme kommentare fra "voksne" mennesker.
    - Og bliver de "unge mennesker" lidt for dygtige, bliver de som regel hurtigt stemt ud, eller henvist til scootergalleriet.


  • #27   2. sep 2007 Synes kun det er morsomt med så "broget" en skare så muligt her på MCG. Sålænge "knallerten" har stor nummerplade d.v.s. er over 50cc - ja, så er den jo en MC i lovens forstand....

  • #28   2. sep 2007 Og jeg som havde planer om at skaffe mig en RCV211.... Men det lader jeg være med nu, for den er ikke accepteret som en motorcykel blandt MCG...

    En asfalt racer og en mudderracer har da samme rettigheder. Alt andet ville være en selvmodsigelse.

    OG LIGE EN TIL JESPER S!!!!!!!!!
    BARE FORDI DU HAR EN "STOR OG VOLDSOM" 600CCM MASKINE, BERETTIGERER DET DIG IKKE TIL AT KALDE EN 150CCM MOTORCYKEL FOR EN KNALLERT.......

    Sakset fra BRUGERBETIBGELSERNE for MCG, punkt 5.4:
    "Crossere, Quadbikes, ATV'er med 125cc og derover samt trikes, kan oprettes på MotorcykelGalleri.dk. Ligeledes hvis betegnelsen på registreringsattesten er "Motorcykel"

    Så altså en mudder knallert på "sølle" 125ccm har ligeså meget ret til at være herinde som en ZZR1400.
    Ejerens alder er fuldstændig ligegyldig. Jeg fik min første MC da jeg var 17år, og der sidder sikekrt nogle derude som ikke er fyldt 18, men som har skaffet sig en mc de gerne vil vise frem på galleriet, og det skal de have lov til.

    Så stop dit piveri!!


  • #29   2. sep 2007 Morten V: Dine kommentarer skal vel ikke læses eller tages seriøse, for du har jo kun en 150ccm knallert....

  • #30   2. sep 2007 den har jo også været oppe og vende nogle gange... men mit syn på det er at alt der er over 50ccm er i følge loven indregistrerings pligtigt og dermed en mc. ....

    men men men men
    det ville jo være super hvis der blev oprettet et mc-sports galleri

    således at crossere 2-3 og 4 hjulede kunne optages der og speedway og road race(bane cykler) osv..

    nu ved jeg at der er mange der har banecykler herinde og det er på ingen måde for at skubbe dem ud ,
    for jeg er faktisk ligeglad
    men jeg kunne forudse et kæmpe skrig fra dem der har crossere
    skulle flyttes og dem der har en bane cykel ikke skulle der er jo ingen tvivl om at crosserne ville sige at deres jo også er en banecykel ..


  • #31   2. sep 2007 jesper, det egentlig sjovt du siger der er mange under 125ccm som er blevet optaget, hvorfor linker du ikke til nogen?

  • #32   2. sep 2007 Jesper P:
    Joh da! Men måske skulle der have stået "mangfoldig" i stedet for "broget"...


  • #33   2. sep 2007 Regnede med det ville skabe lidt røre, sådan er det jo altid når man lægger op til en debat, Vil prøve at svare med min mening på et par af tingene i vilkårlig rækefølge..


    Skrevet: 02-09-2007 00:57:24

    Øhhh...Citat jesper S
    Et offroadforum?????

    Hvad fanden skal mine cykler nu blandes ind i dette for?
    ---

    Men, et crossergalleri lyder tiltalende....

    Henrik

    Jeg beklager denne formulerings fejl fra min side. det var et crosser galleri jeg mente, så havde man også et fælles sted for den interesse.. Set med mine øjne er en ofroader mc en MC!! hvis den har plader på!!

    Mht Wheelie king, jeg har det som et princip jeg ikke hænger individer ud, i en tråd. Det er ikke min opgave. MEN skal da gerne sende mails i fremtiden, hvis dette er ønskeligt.

    Jesperv Lyngby. Nu gider jeg ikke hører folk der bliver personlige i deres angreb. MEN jeg kalder selv min for knallert, scooter og cyklen, så læg ikke så meget vægt på hvad man kalder det!!, Det er mere principet i OM det er en MOTORCYKEL eller ej, forummet heder jo MOTORCYKELGALLERIET.

    Jeg kan godt læse hvad der står i reglerne, og havde du læst min indlæg, havde du set at jeg er klar over at de , med nuværende regler gerne må være her. Jeg var intereseret i at finde folks mening om det. OM der var andre, der som jeg undrede sig over at de blev oprettet, og at det er lidt svært at finde noget fælles med nogle af dem. MIN POINTE!! lad dog være med at føle jer trådt over tæerne, Jeg spørger for at få en mening, hvorfor er det så at folk altid skal skifte til en hård tone? er det fuldstændig umuligt at formulerer sig på en fornuftig måde, uden det lyder som om der sider et lille forurettet barn bag skærmen??

    Jesper Lyngby, og skal vi blive personlige?? hvor er så dine billeder, troede man ikke måtte oprette med tekst som billeder kommer senere??????
    Spis nu lige brød til (ved godt der ikke står, billeder kommer senere, men personligt kan jeg se 3 af dine billeder!! OG jeg undskylder hvis du syntes jeg kaldte din for en knallert, det er nemlig en mc i lovens forstand, og kører forbavsende godt, hvad flere burde få øjnene op for!!!)

    Så back to topic.

    Der er lidt diskussion om bruger betaling, ja nogen af os betaler, vi er nok ikke så gamle i gårde herinde, nok fordi mine tidligere mc'er ikke var noget at vise frem smiley
    MEN man vælger jo selv om man vil betale. Der er ikke noget tvang! Af samme grund er jeg ikke på bilgalleriet!!

    /Jesper


  • #35   2. sep 2007 Fatter sgu ikke hvorfor du overhovedet gider at bruge tid på det Jesper S.

    Personligt kan jeg godt lide at se på alle mulige slags Mc/offroad/crosser så jeg kan virkelig ikke se at det skulle være et problem at nogle har en profil med en crosser på, det er vel ikke fordi at din verden bryder sammen ved at der er nogle profiler du ikke gider at kigge på er det ? Hvad skulle der ske ved at de er herinde ?
    Desuden er der jo mange mcister der køre cross ved siden af mcen , og så er det her da et fint sted at dele erfaringer og hjælpe hinanden.
    Desuden er der nok 10-15 % af de cykler herinde som ikke er indregistreret, så skal de også smides ud ?

    Syntes sgu du burde bekymre dig om vigtigere ting, end at folk får oprettet profiler som du ikke gide rat kigge på.


  • #36   2. sep 2007 Hekto.

    Hvor langt vil du tilbage i tiden for at det er "de gode gamle dage"
    Nimbus har været 750ccm og 4 cyl. siden 1919. smiley


  • #37   2. sep 2007 I er sjove smiley

  • #38   2. sep 2007 Jeg stemmer ikke på cykler uden (mc-)plader på. Om det så er banejern, cykler hvor afgiften "snart blir betalt" osv.... Og jeg stemmer ikke på 4-hjulere, da jeg ikke ser dem som mc'ere... Og jeg stemmer ikke på cykler under 125 ccm... Bare mine personlige kriterier...

  • #39   2. sep 2007 Om så folk oprettede kampvogne herinde, ville det ikke kunne bringe mit pis i kog..... Så længe folk bare opføre sig nogenlunde ordenligt..

  • #40   2. sep 2007 Tror folk tager lidt fejl her smiley
    Der er intet af dette der brnger mit pis i kog smiley Det kræver sgu lidt mere.
    Derfor er dette en debat, og lur mig om ikke mange af dem der kører cros syntes det ville være fedt med et crossergalleri ??

    Grunden til at der findes bilgalleri, scotergalleri mc osv osv, er vel for at dele det op i grupper?? eller tager jeg fejl??

    HVIS alle er så enige om at det intet betyder, hvorfor er der så mange der skriver "mere info tak" på mc'er der ikke har nok, eller flere billeder og al den slags, HVIS det intet betød, hvorfor reagerer folk så på den måde de gør i tråden??

    FORDI dette er en interesse for mange af os. OG en interesse er noget man interesserer sig for. JA jeg behøver ikke se på dem det er helt rigtigt, og der går nok heller ingen skår af mig fordi de er her.. DET er ikke min pointe.. POINTEN er om det er rigtigt?? hvis ja, skal reglerne vel laves om til det, hvis nej, skal reglerne laves om til det. HVIS folk er tilfredse som det er, lad os da fjerne de regler, folk kan jo selv dømme om de syntes de kan komme ind!!!!

    Igen undskylder jeg overfor dem der føler jeg trådte på deres personlige ligtorn, og takker for de konstruktive indlæg, som der heldigvis er rigtig mange af!!

    /Jesper

    Som Jabbekot skriver (omformulleret, vi vælger heldigvis selv hvor vi sætter vores stemme. OG nej jeg stemmer ikke en ud som iflg reglerne er berettiget til at komme ind. MEN der står ingen steder jeg behøver at stemme for vel??

    Grunden til denne tråd, er også at der er nogle stykker der skrev med mig i pm om dette emne, fordi de følte sig støt af at jeg afviste dem. når nu "andre" kunne komme ind.
    Grunden til disse pm's er nok at jeg skriver en begrundelse til hvorfor jeg afviser, og dermed resikkerer at komme i skudsonen, so be it. Det giver nogle interesante meningsudvekslinger.

    /Jesper


  • #41   2. sep 2007 En eller anden, send mig lige en staveplade smiley

  • #43   2. sep 2007 Hans,
    Crossere, Quadbikes, ATV'er med 125cc og derover samt trikes, kan oprettes på MotorcykelGalleri.dk. Ligeledes hvis betegnelsen på registreringsattesten er "Motorcykel".
    Opfatter jeg som nummerplade, for du kan vel ikke have en registreings attest uden??

    Med hensyn til resten af din tekst, er jeg nok tilbøjelig til at give dig ret på en del punkter.

    Det er en anbefaling, og som du siger. Det er nok ligegyldigt når nu det er en standard model, MEN hvorfor så overhovedet lave et felt?? er det ikke nemmere så at fjerne de felter??

    I mine øjne kan det da kun være fordi flertallet af gademotorcykelejere mener, at MCG kun eksisterer for, at lige netop de kan sidde og hygge sig med deres personlige holdninger og interesser. Er det rimeligt? Skal man trække det skarpt op, nærmer det sig jo racisme...

    Racisme, måske lidt stærkt, jeg foretrækker, et forum for folk med fælles interesser, tror det er derfor så mange bruger det, men det kan jo også være som en anden skrev, pga mangfoldigheden.

    Fordelen herinde er at vi ikke behøver at være enige om alt. Bare vi har en interesse for motorcykler, der er så lidt forskel på hvad vi mener motorcykler er. MEN det er jo ikke fordi forummet ligefrem bliver oversvømmet med ting om motorcros (damn er forkortelsen for motorcros egentligt ikke MC?? så røg min pointe hvist :-))
    Så på den måde er det jo ikke ligefrem dominerende, der er jeg enig. MEN så er det jo heller ikke et problem i den forstand. SÅ LAV dog reglerne så det passer.. Så ville diskussionen ikke have været her.

    /Jesper


  • #45   2. sep 2007 smiley

    Jeg bøjer mig i støvet... smiley
    (og nej det er IKKE ment provokerende, men med et smil, for dem som ikke kan opfatte det!!)

    Der er ikke tvivl om jeg så har misforstået intentionen af den tekst, og har stadig svært ved at se det nu du retter det.

    JEG var af den modsatte opfattelse!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Den formullering, ligger tilsyneladende over mine evner at opfatte!!!

    Jeg mener dog at det i så tilfælde burde omformulleres, MEN det gør man jo nok ikke af den grund!!!!

    OG mine meninger om emnet er uændret. MEN det er jo kun mine meninger, det er det skønne ved meningsudvekslinger smiley


    som jeg læser det
    /Crossere, Quadbikes, ATV'er med 125cc og derover samt trikes, kan oprettes på MotorcykelGalleri.dk. Ligeledes hvis betegnelsen på registreringsattesten er "Motorcykel", /

    At hvis en crosser er 125cc og betegnelsen på registreringsattesten er "Motorcykel". kan den optages.

    Men hvis du allerede har diskutteret det med admin, er min mening jo ligegyldig. At det har været diskutteret før, viser vel bare at det ikke er smart formulleret?? så langt er vi vist enige smiley

    Jeg beklager hvis min opfattelse har tråt folk over tærende. MEN sårn er livet!! smiley

    /Jesper


  • #46   2. sep 2007 Jeg er ikke blevet trådt over tæerne Jesper

  • #48   2. sep 2007 Hvis vi ikke tråtte folk over tæerne, ville vi ikke vide om de var i live!!


    smiley

    Jesper


  • #49   9. sep 2007 Har det sådan, at hvis det f.eks. er en gut på 13-14 år, der gerne vil vise billeder af sin ATV, så skal han selvfølgelig være velkommen på MCG ... smiley

Kommentér på:
optagne "knallerter m.m.

Annonce