Hvem - hvad - hvor {{forumTopicSubject}}
Købte i foråret en Honda CB 750 Costum Eksclusive, den har ikke tidligere været indregistreret i DK.
Ifølge sælger var det en 1983 US model, den har skivebremser i bag.
Den er indregistreret med 1. Reg. dato 1/1-84, noget skat har bestemt grundet manglende dokumentation om årgang.
Den er produceret i årene 80 til 82.
Der var dog noget som ikke stemte.
Hvorfor har den ikke miles på spedometer, hvis det er en USModel,
der er kun km. men med japanske skrifttegn under km/h. Der er en lampe i bunden af højre side af spedometer som lyser rødt når hastigheden overstiger ca. 85 km/t. Låget på bremsevædskebeholderen har en masse japanske skrifttegn og så er det med 4 skruer.
Når jeg søger i diverse hjemmesider efter reservedele, så er det kun årgang 1980 der har 4 skruer i låget til bremsevædskebeholderen, de andre har kun 2 skruer.
Har søgt på nettet med stelnummer. Med indtastning af de første 7 numre dukker en CB 750F årgang 1980 op, når jeg indtaster de sidste 4 cifre kommer der ingenting.
Stelnummer. RC04-1016020
Hvis det viser sig man kan dokumentere rette årgang, kan det så ændres på reg. attesten?
Sælger eksisterer ikke mere, så ham kan jeg ikke spørge.
Kan nogen hjælpe med hvor jeg evt. kan finde de rette oplysninger.
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.523
apr 2019
Følger: 24 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 8
maj 2008
Følger: 9 Følgere: 9 Emner: 8 Svar: 1.125
Prøv selv at søge på CB750 Custom der, har lige et ærinde at løbe...
sep 2005
Følger: 5 Følgere: 145 MC-er: 3 Emner: 102 Svar: 2.004
Det er den forkerte Honda jeg har, - Jeg skal da ha en en Honda Dog..!!
Findes åbenbart kun i det Japanske katalog.
apr 2019
Følger: 24 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 8
Det er en årgang 80, lavet til det japanske hjemmemarked i 1200 eksemplarer.
Lidt færre heste end dem der gik til eksport. 65 HK i stedet for 77. Den er på et tidspunkt omlakeret da stafferinger ikke helt matcher den som er vist på websiden. Fandt et reservedelsnr. i sideskjoldet som tydeligt fortæller at det er en årgang 80.
https://www.motorcykelgalleri.dk/galleri/95967-honda_cb_750_costum_exclusive
maj 2008
Til nogle japanske Honda-modeller findes reservedelslisten på hos cmsnl.com - de undlader dog i mange tilfælde den nævnte oversigt. Til gengæld flyder Yahoo Auctions Japan med brugte reservedelslister til salg, vær blot opmærksom på versionsnummeret nederst th på forsiden og vælg en med det højeste versionsnr. Du køber lettest der gennem Buyee, Jauce eller MOJ, der alle handler for dig på Yahoo Auctions Japan og sender varen til din adresse. Den japanske service manual findes som regel samme sted. God jagt
maj 2008
https://www.honda.co.jp/ownersmanual/HondaMotor/motor/
Til CB750 findes fx en til Custom Exclusive fra "1981" som måske dækker din:
https://www.honda.co.jp/ownersmanual/HondaMotor/motor/all/cb750/1981/japanese/30MA550.html?v=f401t750&m=cb750
Søg evt på siden gennem Google Translate el.lign., men det burde gå at nå frem til download direkte også
Hvem - hvad - hvor