{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.206 visninger | Oprettet:

Hjælp til valg af cykel. {{forumTopicSubject}}

Står for at skulle købe min første maskine, og mange timer er til dato brugt foran skærmen.
Men nu har jeg samlet tankerne om 2 maskiner, nemlig Honda's CBR 600 RR og Triumph Daytona 675 - begge som nye.
Nu er det bare jeg har brug for jeres gode råd og ekspertise - hvad skal jeg vælge???
Da jeg har læst samtlige test med sammenligninger, går mine bekymringer mest på holdbarhed, gensalgsværdi og lignende.
Jeg glæder mig enormt til at læse jeres svar.
M.v.h. Jan

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til valg af cykel.
  • #1   31. aug 2007 tja jeg ville nok købe Hondaen. Læste et bike blad hvor den trak ret gode anmeldelser, en super ting på størrelse med en 400ccm uhyre nem at tumle. også er det jo en honda smiley

• #2   31. aug 2007 Honda :o) Dem går man ALDRIG galt i byen med, og har kun hørt godt om den CBR600RR.

• #3   31. aug 2007 Ja.... Lige de 2 er begge toppen af klassen. Honda'en er den (der iflg. pressen) kører bedst, men det er kun når man bruger de sidste 2 % af MC'ens kapacitet at man kan mærke forskellen.
    Jeg ville nok hoppe på 675'eren ene og alene pga. triple motoren. Ville dog vælge den nøgne udgane, Street Triple.
    For motorcykler skal være som lækre kvinder........... Nøgne (og tilgængelige)

• #4   31. aug 2007 Hey,
    jeg har NETOP haft nøjagtig den samme situation. Jo mere jeg spurgte og læse, jo mere forvirret og mindre klog blev jeg.
    Skal det være en "racer" eller en "touring"...eller en "shopper"? hvor gammel? med eller uden afgift? Du ved sikkert lige så godt den process jeg gik igennem.

Her er hvad jeg kom frem til: Honda er hot - HD er not (med mindre man er rocker) - køb ikke for gammel (+15 år) - mange km er lige meget (hvis det er en Honda) - uanset hvad du køber i dag skal du regne med at du vil sælge om max. 2 år (aner ikke hvorfor!) - CBR er mere racer end VFR - men VFR er faktisk også en racer...men mest en touring!(?)
    Jeg købte en VFR fra 97 (92 model), der har kørt 62.000 km og er super velholdt, Jeg købte hos en forhandler der er til at stole på og service orienteret (Probike.dk).

Jeg har købt det alle (eller mange) er enige om er en fed maskine der er en mellemting mellem racer og touring... og så er det naturligvis en Honda (jeg tror det er noget halv religiøs noget med det der Honda). Håber du kan bruge inputtet til noget.
    Tony

• #5   31. aug 2007 ..Tony Evald C..
    Hov hov... Nu er man jo ikke nødvendigvis rocker bare fordi man kører Harley...

Hondaen kører sikkert bedst men jeg ville måske vælge Triumph alene af den grund at den ikke er så almindelig som Honda. Men det er nok bare mig..!

• #6   31. aug 2007 hvad prisklasse ligger de i? og hvad årgang?

Den nye speed triple koster kun 140k

• #7   31. aug 2007 Vælg Honda'en, den er det sikre valg, og du fortryder det med garanti ikke.

• #8   31. aug 2007 @Bjarke: Jo man er.
    Jeg er fræxæmbel så pisse-rocker at jeg selv må betemme hvod'n jeg staver til 'for eksempel'...

• #9   31. aug 2007 allan hvorfor er det mere sikkert en triumph da?

• #10   31. aug 2007 Triumph har ikke ligefrem verdens bedste ry med hensyn til holdbarhed, og så vil jeg mene at Honda'en har en bedre gensalgsværdi.

• #11   31. aug 2007 Allan : Har nu ikke hørt noget dågligt om Hinckley Triumph's, andet end at de først modeller ikke er af så høj finish som de bedste japanere... Mekanisk er de super holdbare.

• #12   31. aug 2007 Det var da noget af en påstand.
    Har du nogen kendskab til de nyere Triumph?
    De har faktsik et rigtig godt ry hvad angår holdbarhed, finish osv osv

• #13   31. aug 2007 Har hørt det med holdbarheden flere gange, og så synes jeg at kunne huske noget med at den triumph 600 Daytona de havde til test i Masterbike for nogle år siden brød sammen!!!! Ikke ligefrem skidegod reklame.

• #14   31. aug 2007 Ville helt helt helt sikkert have daytona 675!! Den er så lækker, den har den sprødeste "600" klasse motor der findes, lyden at sådan en tripel motor overgår bare alt, også er designet helt perfekt! Sys virkelig bare den er flot! Desuden vil du have en mc som ikke holder på hvert gadehjørne (for at sige det mildt!)
    Go for daytone, den er SÅÅÅÅ fed;)

Rasmus

• #15   31. aug 2007 Det sker jo. Det er også sket for honda 600rr da de testede holdbarhed i Tyskland. De smed en masse 600´ere i en bænk og lod dem køre. Hondaen døde hurtigt, og som den første. Så du kan ikke generalisere ud fra den ene episode. Desuden synes jeg det er ærgeligt du bare råder ham til at købe honda fordi du har hørt noget om et eller andet.

• #16   31. aug 2007 Tja, nu spurgte han hvad folk mener, og så kommer jeg bare med min. Jeg ville vælge Honda'en fordi jeg har en bedre mavefornemmelse med hensyn til den. Er det ikke lidt sådan at vi alle har lidt mærkepræferencer (bare kald det fordomme, jeg er ligeglad)
    Jeg synes også eks. også at en Aprilia RSV 1000 Mille R er noget af det sejeste, og der er sgu også noget specielt og eksotisk over en Italiener, men når det kom til stykket (og hvis jeg havde den slags penge) ville jeg sgu nok ende med at vælge en Japansk søstermodel istedet, fordi jeg synes det er det mest sikre valg. Bare kald mig kedelig, men jeg kan godt lide at gå med både livrem og seler.
    Anyway han bad om vores mening, og den fik han.

• #17   31. aug 2007 ja det har du selvfølgelig ret i smiley (mht han spørger efter andres mening)

Mht millen, den er ellers også slidstærk og ogdt bygget.... Du må være et wuzz smiley smiley

• #18   1. sep 2007 Det er jeg måske nok, men man kan nu stadigvæk have det sjovt på en riskoger.

Kommentér på:
Hjælp til valg af cykel.

Annonce