5.123 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 40 Svar

Den officielle hilse-teknik Den officielle hilse-teknik

Vi kan diskutere i evigheder om hvem vi hilser på, og hvem som ikke hilser på os...

Jeg er mere ude efter hvad der er den mest almindelig hilse-teknik.

Jeg har set alt fra:
- Vinke-teknik (altså venstre hånd helt op på siden af hjelmen)
- Løftet finger fra styr
- Hovednik
og til den jeg selv bruger;
- Venstre arm lidt ud fra cyklen og pegefinger og langemanden ud som et andet peacetegn

Hvordan hilser i selv, når i møder andre mcister på hilsevenligt grundlag?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af lampe 400 kr.
  • Drill in concrete 300 kr.
  • Ophængning af lampe i loft udtag 500 kr.
  • Reparation af plæneklipper 880 kr.
  • Vakskemaskine tilslut 1.200 kr.
  • Ikea Pax Skab Estimat 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Den officielle hilse-teknik
  • #1   4. jul 2019 peacetegnet smiley

• #2   4. jul 2019 En blanding af de nævnte

• #3   4. jul 2019 peacetegnet

• #4   4. jul 2019 Igår i et lyskryds rullede en lettere overvægtig mand op på siden af mig på en FZ 50 (tror jeg det var) med åben hjelm og en smøg i kæften og begyndte, at snakke til mig - dér var jeg sgu lidt i tvivl om hvordan jeg skulle hilse på ham.

Der udover afhænger det vist lidt af situationen.

• #5   4. jul 2019 Hilser på alle MC'ere, med hele armen;-))

• #6   4. jul 2019 Har også prøvet lyskryds-hilset...
    Jeg kører når jeg kører, hvis jeg ville tale så sad jeg ikke på min cykel smiley

• #7   4. jul 2019 Haha, ja jeg synes man er en smule hæmmet netop i det at tale, når man har styrthjelm på - men hvis man er så heldig at have en åben styrthjelm og samtidig skal ryge på sin knallert, så er man i sagens natur selvfølgelig ikke SÅ hæmmet smiley

• #8   4. jul 2019 I må undskylde mig, men jeg holder hænderne på styret. Gider ikke det pjat med at hilse.
    Hvorfor?
    Jo, vi er jo "gode venner" og hjælper hinanden når vi får motorstop eller lign.
    Gu gør vi ej! smiley
    Langt de fleste hilser og kører videre.
    Hvorfor skal jeg hilse på dem?

• #9   4. jul 2019 #8 Her ved os er folk nu rigtig gode til at holde ind og spørge, eller hjælpe...
    Ikke at hilse er selvfølgelig også en teknik smiley

• #11   4. jul 2019 Hilser som #10, med venstre hånd ud til siden langemand + pegefinger. Ja, altid begge hænder på styret...det lyder jo godt, men hvordan åbner man så visiret..?
    Hvorfor hilse? Hvorfor ikke...? Man kan vel godt være høflig i trafikken også selvom man er "gemt" bag visiret, solbriller osv...
    Hvis jeg har mulighed for at hilse, så gør jeg det.

• #12   4. jul 2019 Hilser altid med flad højre hånd og armen strakt i ca 45 grader fra lodret....

• #13   4. jul 2019 Jeg er, som tidligere nævnt, gen-begynder, og det tager lidt tid at få vanerne ind i kroppen. Først havde jeg helt glemt det med at hilse. Ja jeg opdagede knap nok modkørende motorcyklister (det sker stadig af og til). Så begyndte jeg at hilse med at løfte venstre hånd opad fra styret, og fandt så ud af, at det ser bedre ud at svinge hånden lidt ud til siden. Nu har jeg så lært, at man også skal give V-tegnet. Jo, jo, det kommer lidt efter lidt. Det hænder også, jeg kommer til at hilse på knallerter og scootere... og på Harley-ryttere med rygmærke!

• #14   4. jul 2019 #12
    Ligesom min tyske oldefar gør ??

• #15   4. jul 2019 Jeg spotter en mc på lang afstand, køre ind til siden, sætter maskine op på det store støtteben, og hilser med arme og ben, har jeg travlt nøjes jeg med at løfte venstre arm ca 16,8 cm over knæhøjde. smiley

• #16   4. jul 2019 Rejser mig i sadlen, tager mig i skridtet og hyler som en indianer.
    Gør det alti alti og det er jeg skide ligeglad med.

• #18   4. jul 2019 En god gammeldags SKRÅTOPFINGER!!! smiley

• #20   4. jul 2019 12 hva hedder den oldefar? Adolf måske........ smiley

• #21   5. jul 2019 Gu gider jeg da ej sidde der og spjætte ud med arme og ben hver andet minut smiley

• #22   5. jul 2019 Møder meget få på mc Der ikke hilser , syntes at det er en god og gammel tradition.

• #23   5. jul 2019 Hilser altid.. pege og langefinger ud til siden på vej, og et nik i kryds

• #24   5. jul 2019 #20. Nej da. Han hed Karl Heins Hanibad Hassan ????????.

• #25   6. jul 2019 #8 & #21 - I er nok bare blevet nogle sure gamle mænd smiley

• #26   6. jul 2019 #25 - Nok er jeg ikke den yngste, men er helt bestemt hverken sur eller gnaven.
    Hvis du kan lide at hilse, så fortsæt du bare.

• #27   6. jul 2019 Stikker venstre hånd ud fra styret. Har nu aldrig tænkt over antal fingre eller hvilke ??

• #28   7. jul 2019 8#
    Det er netop fordi du ikke hilser, at at folk ikke gider hjælpe dig i vejkanten.
    Man kan snildt spotte en idiot uden at stoppe.

• #29   7. jul 2019 Det var lige netop omvendt.
    Jeg stoppede for at hjælpe en der var punkteret, hvor andre var "søde" og vinkede mens de kørte forbi.
    Hvis du kan spotte en idiot uden at stoppe, må du absolut have overnaturlige evner.
    Det tror jeg så ikke du har, men istedet en syg forudindtagethed. smiley

• Dannie H
    Dannie H Tilmeldt:
    jan 2016

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #30   10. jul 2019 Venstre hånd ud fra styret, nik hvis jeg har travlt med koblingen.
    Hilser ikke hvis jeg er tæt på at opnå raket fart. smiley

• Morten R
    Morten R Tilmeldt:
    mar 2005

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #31   10. jul 2019 Alt godt og ingen fare: ??
    Uheld / grus på vejen længe freme: ??
    Police / fotofælde: ?? eller fladhånd op og ned.
    Du her ikke lys på: ??? fingre ind og ud.
    efter overhælinghttps: ??
    ???

• Johan H
    Johan H Tilmeldt:
    jun 2016

Følger: 15 MC-er: 1 Svar: 5
    #32   10. jul 2019 Javer bare venstre pote ud.! Ik fandens langt, for så tager vinden den, og det ødelægger brændstoføkonomien!! ??

• #33   10. jul 2019 hvis jeg er nøgen onanerer jeg kraftigt, ellers vinker jeg bare

• Niels M
    Niels M Tilmeldt:
    jul 2018

Svar: 2
    #34   10. jul 2019 Vender venstre hånd vandret ud til siden. Den lyse hånd ses formodent ret tydeligt, da jeg kun kører, når det er så varmt, at man kan undvære handsker.

• #36   10. jul 2019 #29 Hvis du allerede var standset op, så er der da ingen grund til at andre også skal standse op. Hvad havde du forventet? At de næste 20-30 mc’ere også standsede op for at hjælpe med en punktering?

• #37   11. jul 2019 Nej, jeg havde forventet at mindst en af de mange der var kørt forbi før jeg stoppede havde holdt ind.

• Thomas H
    Thomas H Tilmeldt:
    maj 2018

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #38   11. jul 2019 Hilser med venstre hånd og pegefinger ud fra styret.
    Undtaget på motorvej - der vil jeg gerne have fast i styret smiley

I øvrigt en god og hyggelig tradition!

• #39   11. jul 2019 De meget få gange jeg har holdt ind til siden ved stop eller bare for at checke noget, har den første MC der kørte forbi spurgt om der var noget galt.Og jo - jeg hilser på alle MC jeg møder. Kommer der en hel flok, får de altså kun et.

• #40   12. jul 2019 Har en lille positiv oplevelse, hvor jeg i panik en halv time før lukketid sprang ind i en taxa for at skaffe mig et sæt kædestrammere til min "MC", Intet held første sted.... og da chaufføren, som selv har mc, havde fået forklaringen på min panik, var der ekstra fornem service. Ved 2. og 3. stop, som var ved harald nyborg og biltema:), stoppede han da bare taxameteret og tog en rygepause. Han ringede endda til en kammerat som måske kunne hjælpe. Til slut fik jeg hans privatnummer med besked om at give lyd dagen efter, hvis ikke jeg fandt en løsning. Jeg tror jeg sparede mindst 200 kr. smiley

Jeg hilser forresten med hånden på styret og et par fingre ud til siden. Jeg lader nemlig som om at jeg har et fungerende koblingsgreb - og derfor helst ikke slipper styret smiley

• #41   12. jul 2019 hilser med pege lange finger gør de fleste på fyn smiley

• #42   12. jul 2019 smiley

• #43   22. jul 2019 Og så er der ham der lige vil køre en tur, og håber han møder rigtig mange han kan hilse på. Og gør han det er det en god hilsedag.
    Hold da kæft en gang hilse pladder smiley

• John  L
    John L Tilmeldt:
    dec 2005

Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 2
    #44   10. aug 2019 Selvføldig hilser man, og har man brug for hjælp ligger man styrthjelme på jorden bag sin Mc - det er et gammelt signal

Kommentér på:
Den officielle hilse-teknik

Annonce