{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.544 visninger | Oprettet:

Yamaha XJ600 - starter MC {{forumTopicSubject}}

Hej Motorcykel galleri.

Jeg skal til køreprøve om ikke så længe, og regner stærkt med at bestå. smiley

I den anledning er jeg begyndt at kigge på MC, jeg har ikke den vildeste viden omkring det, (endnu) derfor jeg spørger jeg jer til råds.

Jeg er blevet tilbudt en Yamaha XJ600 fra 99 og syntes den ser lækker ud. Jeg har ikke set den i levende live endnu, så den endelige beslutning er ikke truffet.

Er denne en fin starter cykel uden det bliver for vildt og voldsomt? Kom evt gerne med andre forslag til gode starter cykler, mit budget pt er 30.000 og tænker det skulle være muligt at finde noget at starte ud på til den pris.

De bedste hilsner Frederik.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Yamaha XJ600 - starter MC
  • #1   2. jul 2019 Har ikke nogen erfaring med den nævnte cykel. Men vil til enhver tid mene ,du skal ha kigget på en 600 bandit. Har selv haft en for en del år siden.
    Det er en rigtig god og fin maskine,som jeg til enhver tid kunne finde på og købe igen.
    Har set et par stykker til salg herinde. De ligger også til det budget du skriver! De er også nemme og få reservedele til. Har altid selv kørt Suzuki,så kan ikke komme med andre alternativer! Held og lykke med det smiley

• #2   2. jul 2019 Xj600 er en rigtig fin begyndercykel, den er absolut ikke vild smiley

• #3   2. jul 2019 Jeg er selv startet på en XJ600 fra 93 som jeg nu har kørt på siden jeg fik kortet i 17.. jeg synes det er en rigtig fin cykel at starte op på! Ikke så sløv så den er kedelig lige med det samme og ikke så vild og voldsom at den skræmmer livet af dig smiley
    Den er stabil og pålidelig og den er til at skrue i selv og så kan den holde et pænt forbrug (~20 km/l). Jeg har taget min frem og tilbage på job stort set hele sæsonen fra jeg fik den uden bøvl.

Så herfra kan sådan en varmt anbefales smiley

• Jesper K
    Jesper K Tilmeldt:
    maj 2015

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 83
    #4   2. jul 2019 Jeg fik kortet sidste år, og købte en xj 900, dog modellen før din. Selvom den har større motor end 600, vil jeg mene at selv den er slet ikke for vild til en begynder. Det er slet ikke en racer, men mere en cykel til ture uden ondt i hele kroppen. Hvis du vil have en pålidelig og "fornuftigt" mc er det et godt bud. Men husk nu at se på standen inden du køber. Min var nysynet, men har alligevel skulle skifte dæk, støddæmpere, renovere Forgaffel, skifte bremseslanger osv. Før jeg var tilfreds. Det skal du huske uanset hvilken du køber.

• #5   2. jul 2019 Yamaha XJ600, også kaldet motorcyklernes Toyota Corolla. Driftsikker, nogle vil sikkert mene lidt kedelig da den med sine 62hk, mener jeg det er, ikke er nogen raket. Rigtig fin begynder maskine, som du sagtens kan komme af med igen når du en dag vil have noget andet.
    Den kan på ingen måde sammenlignes med XJ900 af den gamle model, det er en HELT anden motorcykel.
    Heller ikke dens forgænger XJ600 fra ca. 1984 til 1991 kan den med rette sammenlignes med.
    Alt er ændret i modelskiftet. Hvis du ikke har erfaring med at kigge på MC vil jeg råde dig til at tage en kyndig med på besigtigelse, så du ikke køber katten i sækken. Selvom motorcyklen i sig selv er rimelig stabil, kan hårdhændet håndtering og manglende eller forkert vedligeholdelse, betyde at du hurtigt bliver ked af den handel.

• #6   3. jul 2019 Jeg prøvekørte en xj600 lige da jeg havde fået kortet, men valgte i stedet en gs500 da jeg synes den havde mere bundtræk, og var noget sjovere at køre på.

• #7   3. jul 2019 Jeg har kørt både gs500 og Xj600. Det er en smagssag, gs500 er muligvis en smule mere livlig (begge er meget forudsigelige og det gør dem gode for startere med kedelige for øvede) men Xj600 diversion er en del mere komfortabel. Xj600n er nok mere ligesom en gs500.

• #8   3. jul 2019 En bandit 600 og eventuelt en Hornet (CB600F) bør også være med i dine overvejelse. Kører selv Hornet, og der er ret meget sjov for pengene.

• #10   3. jul 2019 Jeg vil dog også mene 30 er i overkanten for en Xj600, kig evt på min xj6 diversion, den kan købes for ca 48. Der får man ualmindeligt meget mere moderne, flottere og sjovere motorcykel der stadig er meget velegnet til nybegyndere

• #12   3. jul 2019 Nu skriver du ikke hvad den du er blevet tilbudt skal koste. men vil tilslutte mig de andre og sige at til 30 skal den være ualmindeligt fin! vil umiddelbart mene at du burde kunne få en ok XJ600 til de 10, som måske lige skal have lavet lidt og til 20 skal det hele bare spille smiley

• #16   12. jul 2019 #15 hvis man snakker om power og overskud på en Xj600 med 62 hk. Så har man ikke prøvet alverden. Der skal også arbejdes med gearkassen, og man kan sagtens lukke helt op for den, uden at det bliver ulovligt med det samme

• #18   12. jul 2019 #17 jamen det er da super. Men det ændrer ikke på at en Xj600 ikke er hurtig eller overvældende på nogen måde smiley

• #20   12. jul 2019 Der er åbenbart gået inflation i hestekræfter. Omkring 60hk på en 4 cylindret giver vist power nok til at man kan miste kortet på få sekunder både i første og andet gear, hvis man giver fuld gas smiley
    Det er vel også derfor, der kom disse regler om A1 og A2 kørekort, siden jeg fik kørekort i 73.
    Klart, at hvis man er vant til større mc'er, så vil det nok kunne føles "sløvt".

• #21   12. jul 2019 Skal der kaskoforsikring på cyklen, så vil det nok være noget billigere med en 600 ccm end en 1000 ccm.
    1000 ccm for en nybegynder kan godt blive dyrt.

Kommentér på:
Yamaha XJ600 - starter MC

Annonce