1.252 visninger
|
Oprettet:
Udsyn bagud med hjelm {{forumTopicSubject}}
Efter jeg købte en ny Hjc Rpha 11 er der en ting jeg savner rigtig meget fra min gamle Schuberth, det er bagudsynet.
Ved vognbaneskift kigger jeg altid bagud, og der var bedre udsyn i min gamle hjelm.
Hvilken hjelm giver godt udsyn bagud uden at du skal få alt for meget hold i nakken når du kigger bagud?
sep 2004
Følger: 2 Følgere: 35 MC-er: 3 Emner: 53 Svar: 318
sep 2005
Følger: 5 Følgere: 145 MC-er: 3 Emner: 102 Svar: 2.004
Ellers findes der et par stykker med screen up bagudrettet kamera a’la:
https://youtu.be/BhpRzkBpWHE
dec 2005
Følger: 12 Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 15 Svar: 1.810
sep 2005
Følger: 5 Følgere: 145 MC-er: 3 Emner: 102 Svar: 2.004
Dertil kommer generelt at køre i storstaden med flyvende løbehjul, rasende el-cyklist pensionister, middelaldrende High speed spandex Skibby wannabee’s, unge tilbagelænede DJØF kvinder med hørebøffer i deres egen ‘ok - rødt og hvad så?’ Verden...!!!! (I kid you not!!)
En storstadsverden hvor ens spejle kun kan bruges til at møffe en plads hvis du allernådigst har fået lov til at indlede et FORSØG på højresving, - kraniekassen er kun nødt til at køre på kuglelejer for at have en chance for at gennemføre..
Men selvfølgelig omvendt, jeg elsker også billister der KUN bruger spejlene.. grrrr..!
Så hvorfor ikke også elske de MC kolleger man har kørt efter plads til forbikørsel de sidste 3 km.. fordi de ligger i deres egen verden yderst til venstre i venstre vognbane m 98km i tiden.. med ‘pop-smarte’ spejle på 2x5 cm i blåtonet glas (DUuuu..! Ved selv hvem du er! ) grrr...!
Arhhh..! DET lettede.. tak..
Jeg elsker jer alle sammen
Pointen er blot vi skal og har en good dammd pligt til at vende krydderen og orientere os..
jeg har som trådstarter undret mig over visse hjelme man prøver har et vildt dårligt side/bagud syn (endda opad når man holder forrest på visse lyskryds..) selvom de er godkendt og stemplet i hoved og r... biiip...
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.506
mar 2019
Svar: 2
Det er godt nok en fornøjelse, må jeg sige.
feb 2005
Følger: 5 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 24 Svar: 239
Caberg Levo ser interessant ud, har du erfaring med deres størrelser, om de er store/små?
dec 2005
Følger: 12 Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 15 Svar: 1.810
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.506
Udsyn bagud med hjelm