afgiftpligtig værdi på GSX-R750K7 {{forumTopicSubject}}
Hej Alle
Jeg har netop købt min første nye cykel ved en forhandler - en spritny GSX-R750K7 til listeprisen på 160.000, men når jeg kigger på fakturaen, så synes jeg den ser lidt spøjs ud.
Den afgiftspligtige værdi inkl moms er angivet til 57.000, hvilket jeg jo ikke synes lyder af meget. Men derudover er der angivet ca. 19.000 inkl moms i arbejdstimer. Jeg spurgte selvfølgelig hvad det var. Og forhandleren påstod det var til samling af cyklen....
(LIdt sjovt at timerne summer til 3 arbejdsdage for 2 personer, og jeg så cyklen i kassen onsdag efter fyraften da jeg var forbi, og jeg hentede den lørdag morgen.
Hmm - så det kan vist ikke passe)
Det fremgik iøvrigt ikke, om jeg kunne ha sparet de 19K ved at købe den i kassen - så ku jeg da godt selv ha skruet sidespejle og fodhvilere på... :0
Er dette blot et eksempel på, når forhandleren "skruer" på prisen overfor told og skat til sin egen fordel?
Jeg har hørt om dette fænomen, i tilfælde hvor det også er kommet køber til gavn i form at ekstraudstyr mv.
Men da jeg spurgte forhandleren om det, havde han aldrig hørt om at man kunne det.
Jeg er desuden interesseret i at finde ud af, om importøren har hævet indkøbsprisen på cyklen for at udligne afgiftændringen, eller om forhandleren også bare har stukket dén ekstra avance i lommen.
Jeg har et par spørgsmål i relation til ovenstående, som jeg håber der er nogen som kan hjælpe med.
Mit spørgmål til Jer med tilsvarende cykler er nu - hvad er den afgiftspligtige værdi angivet til på fakturaen??
Og var der skrevet arbejdstimer på i tilnærmelsesvis samme størrelsesorden da I købte Jeres?
Jeg har fået cyklen til listeprisen, så i princippet kan jeg jo ikke være utilfreds, men det irriterer mig nu stadig lidt, hvis forhandleren bare har løjet mig direkte i ansigtet, og så skruet løs på prisen.
Er dette et normalt scenarie, når man køber cykel ved forhandler??
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.154
okt 2005
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 12 Emner: 17 Svar: 308
mar 2007
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 4 Emner: 5 Svar: 38
Hvor har du købt din GSX-R?
jan 2004
Følger: 14 Følgere: 17 MC-er: 4 Emner: 38 Svar: 1.206
Så bare man ikke betaler mere end listeprisen kan man næppe være blevet snydt.
jul 2007
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
Men har forhandleren snydt Told og Skat???
aug 2005
Følger: 13 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 77 Svar: 2.025
Kan godt forstå du spørger, uanset om du har fået den til en god pris eller ej.
feb 2006
Følger: 25 Følgere: 23 MC-er: 2 Emner: 41 Svar: 589
sålænge du har skullet betale den "aftalte" pris kan du jo være ligeglad..
afgiftpligtig værdi på GSX-R750K7