{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.685 visninger | Oprettet:

En klassisk diskussion blandt MCíster {{forumTopicSubject}}

Har set en del tråde her inde hvor der gives udtryk for at det ikke er mere farligt at køre for hurtigt end det er at overholde fart grænserne. Det er typisk billistens skyld selvom motorcyklisten kørte for hurtigt syntes at være en udbredt opfattelse (sådan kan det jo godt forholde sig men ikke altid).

Er fuldstændigt klar over og enig i at et uheld med lav hastighed også kan give varige mén eller det der er værre. Men jo hurgtigere man kører jo større risiko er der efter min mening for at man ikke slipper godt fra et uheld.
Der stilles også større krav til ens reaktions evne for at undgå uheldet jo hurgtigere man kører.

På en bane hvor der ikke er modkørende og masser af plads til at rende farten af kan man da godt argumentere for at forskellen på at styrte med 100 eller 200 bliver mindre.

På vejen er der fandens til forskel da man kan nå at møde væsentligt flere hårde objekter når man skal bremses ned fra 200 imodsætning til 100.
Det kan godt være at man har en lynhurtig reaktions evne og godt kan administrere den høje hastighed men hvad med den 75 årige herre der lige kom ud foran en fordi han ikke så hvor hurtigt man kørte.

De fleste kører jo hurtigt fra tid til anden men det er forkert at det ikke er forbundet med større risiko.

Glæder mig til at høre jeres syn på sagen.

Mvh Thomas.



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En klassisk diskussion blandt MCíster
  • Peter H
    Peter H Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 1 Emner: 13 Svar: 53
    #1   17. aug 2007 Enig!

  • #3   17. aug 2007 Jep, helt enig. Der er større risiko for at bilerne kører ud foran dig hvis du kører 200 end hvis du kører 100..

  • #4   17. aug 2007 du mener altså at jo langsommere man køre over for rødt lys jo mindre er risikoen for at blive ramt af en anden.

    det er pis.

    er fukdstendig enig i dit synspungt


  • #5   17. aug 2007 Enig ! Der er jo en grund til at man siger at farten dræber.

  • Peter H
    Peter H Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 1 Emner: 13 Svar: 53
    #6   17. aug 2007 Morten: No, it's suddenly becoming stationary... THAT'S the killer! smiley

  • #7   18. aug 2007 Hehe ... smiley

  • #8   18. aug 2007 Er fuldstændig enig.
    Men vil dog sige at der mangler en stor del opmæksomhed fra billister, jeg kender fra mig selv at så snart jeg kan se en motorcyklist komme kørende, så forholder jeg mig altid afventende, for det er mildest talt pisse svært at vurdere hvor hurtigt man kommer.
    Og det burde ikke være så svært for Hr og Fru danmark, at tænke det samme, frem for at antage at alle motorcyklister kører 50.


  • #10   18. aug 2007 Om du rammer et vejtræ med 50 eller 200 er ligemeget, du er død i begge tilfælde

    Farten dræber i visse situationer, men danskernes egoistiske måde at køre på, dræber endnu flere, så indtil danskerne har lært at færdes betryggende i trafikken, må man jo nøjes med at køre lidt til i Tyskland evt. hvor folk faktisk kan køre både bil og mc uden at miste overblikket

    Hvis en billist eller mc'ist for den sags skyld ikke overholder de regler der er fastsat, er det hans skyld og hans skyld alene, andre skal ikke klandres fordi han/hun ikke burde have haft kørekortet.

    Nå, vil dalre i seng og håbe Danmark snart magter at komme lidt efter det, vi er jo på alle punkter bagefter alle andre lande vi normalt sammenligner os med...


  • #11   18. aug 2007 Hottentotten.... Mener du virkelig at man ikke kan overleve at ramme et vejtræ med 50km/t med fuldt udstyr?? Puha så tror jeg sku ikke jeg tør køre andre steder end miljøveje med 30-40km/t begrænsninger smiley

    Og det med Danskerne vs Tyskerne er vist også en sandhed med modifikationer... Når det går galt på den Tyske autobahn går det rigtig rigtig galt og har sku også set masser af idiotiske episoder i Tyskland.......

    Nåmen jeg er da også enig I at øget fart øger risikoen ved at køre MC, Bil, Cykel, Barnevogn m.m..... Men som jeg ser det er det faktisk pisse farligt at leve sit liv... Vi gør det alle med en kalkuleret risk.... spørgsmålet er så hvor stor en risk man vil tage? Mange ville jo heller ikke klatre op på et bjerg og udsætte sig selv for 1.000.000 strørre risiko for at komme til skade end hvis man blev hjemme, men nogen ønsker at kalkulere den risiko ind i deres liv og det er deres valg. Ved dog godt at man ikke helt kan sammenligne, da man jo også udsætter andre for forøget fare når man øger farten på MC, Bil, Cykel eller Barnevogn.... Så enig med Kwak, man må vælge tid og sted med omhu.... Kør forsigtigt der ude.... *S*


  • #12   18. aug 2007 Carsten godt indlæg! De "mærkelige ting" du har foretaget er jo noget der har givet dig livskvalitet og så længe de har foregået uden at udsætte andre for unødig risiko, ja så syntes jeg det er fint! Jeg elsker suset ved at tage et sving lidt friskt, kan jeg risikere at styrte og slå mig ihjel? Tjaaa det kan jeg vel, er det en risiko jeg er villig til at tage? HELT SIKKERT!

  • #13   18. aug 2007 Carsten O --> Hvordan er det at stå af med 270?

  • #15   18. aug 2007 Kan kun være enig der Henrik T ;P

  • #16   18. aug 2007 jeg har sgu heller ikke lige prøvet nogle af de ting der...

  • #18   18. aug 2007 Stada:
    Ja, "Skovvejen" er lumsk - og smuk.... indbyder til at køre lidt friskere end de tilladte 80-90 km/t. Nærmest en motorvej med krydsende lokal trafik *GISP* ! ! ! - nok derfor der nu etableres rundkørsler ....


  • #19   18. aug 2007 At lege på MC er for mit vedkommende at, ligge på en øde landevej og tage svingene i et nogen gange højere tempo end loven foreskriver. Eller lige tage en duel ved lyskrydset. Skal der leges yderligere foregår det i et industrikvarter eller lignende.

    Det med baghjulskørsel i midtbyen, eller ræs i tæt trafik er jeg altså ikke fortaler for.


  • #22   18. aug 2007 Jeg leger på min mc ingen tvivl om det. Så snart jeg har startet den bryder jeg fartloven gentagende gange, tør slet ikke tænke på hvor mange gange nålen er langt over det tillladet på en køretur som vare en times tid. Baghjul! næsten hver gang jeg dreje ud fra en vej får den lov at løfte forhjulet og små veje med ujævnheder sender også det forhjul op med 150+. Når damen sidder bagpå er det vist mig som er bremsen for tit syntes hun jeg køre for langsomt:) Det kan ikke gå stærkt nok.
    Jeg elsker fart, derfor jeg kører på en bambusraket.

    Vil slutte af med at sige at jeg ikke råber af billister som køre ud foran mig når jeg ligger og racer, jeg er udemærket klar over at de på ingen måde kan se at jeg kommer med 200+.


  • #23   18. aug 2007 Carsten fra nord

    Nej jeg ligger heller ikke og smider rundt med maskinen som du beskriver , jeg prøver at komme hel hjem til min kone og ikke mindst min datter i hel tilstand.
    Jeg har selv mistet folk,min papfar på mc, kammerat kørte galt med 60 han sad bagpå sin fætter, og er nu lam,så jeg ved hvordan det er at være den der er tilbage til at bære sorgen,
    men jo jeg rammer også de 200 på motorvejen, men jeg gør det kun der, tror alle herinde godt kan være enig i at jo hurtigere du kører, hvor der er modkørende jo højere er chansen for at forgaflen er der hvor benzin dækslet egentlig burde være.

    Thomas B godt indlæg


  • #24   18. aug 2007 100 vs 200.... Ja altså hvis man tager den samme rute dvs en rute på feks. 100 km ja så er den ene mc på vejen i 1 time og den anden er kun på vejen i en halv time.... Så må der jo værre mindre chance for at ham med 200 kører galt da han er kun er på vejen den halve tid...Så bare gi den gas....

  • #25   18. aug 2007 Anders fint regnestykke, en kvinde bruger også færre penge på sko end en mand hvis man altså regner det ud pr minut hun/han bruger i butikken. he he fed gas.

    Syntes det er tankevækkende at man flytter sig 55,5 meter pr sekundt ved 200 km/t.

    Tror man når langt med at holde farten nede ved sideveje,bakketoppe og uoverskuelige sving.


  • #26   18. aug 2007 Men der ingen tvivl om at køre du frontalt ind i et objekt er chancen for at blive slået ihjel større end hvis man tager en glidetur også ved små hastighedder.Har engang læst at det der sker er at de store åre der går til hjertet bliver revet over da hjertet kun er fæstet til disse,hvorefter man vil forbløde inden i, pga af den kraft man eventuelt rammer direkte ind i et eller andet.Mvh Ken

  • #28   19. aug 2007 Det er kloge ord Nik S...

    har det på samme måde.. man ser tit folk der flasher med lygterne (biler som mc) når en bil trækker ud foran dem.. men hvis de selv har kørt 160+ kan man jo ikke forvente af den "pludseligt" foran kørende bilist tager højde for dette.

    Derfor bliver jeg heller ikke sur når en bil trækker "ud foran" når jeg kommer blæsende.. det er sgu en man æder på egen kappe, når man vælger af bruge 3. 4. 5. 6. smiley


  • #30   19. aug 2007 Ja det kan du da have ret i Hekto, men hvem har sagt at de kører for stærkt og så er sure over at andre ikke holder deres vigepligt? Jeg syntes netop at folk gør et forsøg på at forklare, at de forsøger at køre friskt (vil jeg så vælge at kalde det) steder hvor chancen for uheld er minimal. Skulle uheldet være ude, ja så tror jeg da at de fleste af os ville vedkende at hastigheden var for høj.

    Jeg kan da ligesågodt argumentere, at flere uheld i år er af typen hvor "det grå guld" har omsat friværdien til en motorcykel..... Det jo nok ikke dem der kører 3-400% for stærkt, men de bliver sku også slået ihjel.... Selvfølgelig er farten en forværende faktor, men det er der masser af andre faktorer der er også. Hvad er farligst at køre 200 på en landevej med en super racer med super bremser og køreegenskaber, eller køre 80 på en landevej på en 400kg Harley der ikke kan bremse eller undvige? Gad egentlig godt vide hvor stor forskel på stop der ville være?? .... Det er farligt at køre på MC! Det er sku farligt at leve... Man kan også gå ned i 7-11 i Aarhus og blive mejet ned af en psykopat med en pistol..... Shit happens!


  • Jeppe D
    Jeppe D Tilmeldt:
    maj 2006

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11
    #32   19. aug 2007 @ Strada og hekto

    I har fuldstændig ret. Mere er der ikke at sige til det...

    Mvh Jeppe


  • #34   19. aug 2007 @Hekto & Strada... Ok... Jamen det skal jeg ikke lige kunne sige. Jeg var nok lidt for konkret og troede at der blev refereret til denne tråd

Kommentér på:
En klassisk diskussion blandt MCíster

Annonce