623 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Mc køb i Sverige.. Hjælp (papirer) Mc køb i Sverige.. Hjælp (papirer)

Er vant til at man i Tyskland bare får cyklen og regattesten. Sælger har så inden afmeldt den, og det er det. Derefter har man frie hænder med cyklen

Kan følgende passe hvis man køber en MC i sverige (den beskrivelse sælger gav mig)

1. I have to send the license plate to the Swedish Road Administration with the Registration certificate. On the certificate I will request that the bike no longer be
registered in Sweden due to export. I will give your name as the new owner of the bike but you don´t have to sign the certificate.
The Swedish Road Adm. will not deregister the bike until I send them a document proving that it has been exported.
2. What I need from you is a copy of a document from the Danish customs that certifies that the bike has been through Danish customs.
The document must contain the bikes identity marking xxxxxxxxx and that it is a KTM 990 Superduke. Will you be taking the bike through customs? If not I will need a copy of the registration certificate you get when you register the bike in Denmark smiley
3. When I get the document from you I will send it to the Swedish Road adm. and then the bike is no longer registered in Sweden!

Jeg vil da mene han bare skal afmelde den og sende mig cykel og
papirer så er det det?
Jeg indregger den jo først til foråret.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af 5g til tv 1.700 kr.
  • Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mc køb i Sverige.. Hjælp (papirer)
  • #1   15. aug 2007 Du skal under alle omstændigheder have en eller anden form for regattest, så kan sælger gøre hvad f..... han vil, eller får du problemer med registrering i DK.
    Kan han ikke det, så find en anden cykel.

• #2   15. aug 2007 har løst problemet nu.

Fik fat i en makker.

Pladen og regattesten skal til det svenske mtorkontor med en export erklæring. Det er det hele. Behøver ikek sende min danske regattest retur.

men det er åbentbart fordi reglerne er noget anderledes deroppe. Der følger en plade ikke et bestemt køretøj. Og de vil ikke have svensker plader kørende rundt i udlandet

• #3   15. aug 2007 (link fjernet)

http://www.vv.se/ ..

men umiddelbart mener min svenske kollegaer at det er korrekt nok.

• #4   15. aug 2007 at de skal have kopi af dansk regattest?

• #5   15. aug 2007 han skal have en bekendtgørelse af skat i dk at den er eksporteret herned.
    Kan man få det?

• #6   15. aug 2007 Hej Sebastian

(link fjernet)

Det her er en side der forklare sælger(svenskeren) hvad han skal gøre hvis han vil sælge sit køretøj til en udlænding, dig, og det andet link er den formular der skal laves og ingives til "Vägverket" deres CRM .. og nej du skal så vidt jeg forstod på min kollega bare have en attest eller et tolddokument fra Skat der deklarer at den, MC'en , er indført i danmark.

Når det er sket er det sælger der skal klare resten, og derefter kan du få den svenske "registrerings attest"

håber det hjælper

• #7   15. aug 2007 kigger på det.. Takker til jer alle

• #8   15. aug 2007 Hejsa...
    jeg har lige købt en mc i sverige der havde jeg også lidt svært ved at forstå det i starten fordi det er så anderledes end i danmark.. Men vi gjorde sådan at han tog pladen og så skrev vi en slutseddel hvor jeg skrev under på at cykelen ikke kom til at køre i sverige mere... derefter fik jeg cykel og registreringsattest med hjem! han sagde også i starten at han skulle aflevere registreringsattesten, men efter at have undersøgt det nærmere så var det godt nok at jeg bare skrev under på at den skulle sælges som export.

mvh larsen

• #9   15. aug 2007 Ok

takker for det svar MIkael.

• #10   21. aug 2007 jeg har fået de orignale med.

Skal så ned på skat her en af dagene og få dem til at lave en seddel om at cyklen er i DK, så han kan få den afmeldt i Sverige. Håber sq de vil gøre det smiley

Kommentér på:
Mc køb i Sverige.. Hjælp (papirer)

Annonce