1.567 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
10 Svar
Fragte MC Holland - Danmark? Fragte MC Holland - Danmark?
Jeg har kig på en cykel i Holland, hvor jeg tænker det nok bedre kan svare sig at få den fragtet, kontra timer, brændstof, leje af varevogn osv.
Nogen herinde der har prøvet at få en mc fragtet ? Er det til at have med at gøre, hvad kan I anbefale?
0 synes godt om
aug 2018
Følger: 2 Følgere: 5 Emner: 7 Svar: 107
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.709
1. Det koster ca 3500 kroner at få en MC fra Østrig til DK, sidst jeg forespurgte. Det er muligt det er faldet eller steget siden, men det er 2 paller og det er svært at håndtere den, når det er odd size - og det vil de have ekstra for.
Afstanden er ikke så afgørende, da det er linjefragt - dvs den skifter lastbil og kommer forbi en del fragtcentraler undervejs.
2. Hvis der sker noget med den.
Den er forsikret til vist nok 10 kroner pr kilo. Vil du have mere dækning, så skal du bløde en del mere... Det præcise beløb er jeg usikker på, men langt under værdien på f.eks en Enduro cykel (dem der ligner en crosser), som jeg har forespurgt på også.
Min konklusion: Roadtrip er langt billigere og nemmere. Kassevogne kører nemt 13 km/l (min gamle T4 kører så 14
mar 2006
Følger: 20 Følgere: 41 MC-er: 5 Emner: 74 Svar: 812
Der er den bonus ved selv at hente den at du kan lade den stå hvis nu du bliver skuffet. Får du den fragtet hjem er det bare ærgerligt..
jun 2004
Følger: 4 Følgere: 210 Emner: 104 Svar: 3.862
jul 2015
Følger: 2 Følgere: 6 Emner: 3 Svar: 27
Men ellers prøv at giv Alex Andersen et kald.
De køre pendulkørsel mellem holland og Danmark med planter, måske de kunne overtages til at få den i en bil der ikke er helt fyldt.
dec 2005
Følger: 12 Følgere: 20 MC-er: 2 Emner: 15 Svar: 1.808
maj 2012
Følger: 18 Følgere: 41 MC-er: 3 Emner: 24 Svar: 237
Det er ca. en 7 timers tur, så det er ikke galt. Kan man snildt nå på en dag. Jeg kender bare ikke lige nogen med varevogn, som jeg kan låne til sådan en tur..
Jeg tænkte et decideret mc fragtfirma, dem findes der en del af, de ved hvad de laver og så er cyklen forsikret indtil den er hjemme ved mig, der er jo ingen forsikring ellers.
mar 2016
Følger: 5 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 6 Svar: 923
Jeg havde også set cyklen inden, så der var sådan set kun at få den hjem.
En anden mulighed er at du lejer min MC trailer (se min annonce https://www.motorcykelgalleri.dk/mc-trailer-udlejes---kolding/id-241821 )... den var i Holland for 2 uger siden og kan helt sikkert godt taget turen een gang til
feb 2009
Følger: 3 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 22 Svar: 657
Jeg fik en ven til at gå en BMW igennem i Sydtyskland.. da han sagde ok, overførte jeg pengene, og lavede en transport budrunde på uship.. slap ret billigt, da et polsk transport firma alligevel skulle til danmark.. det endte vist på omkring 2000-2500 (det ville dårlig nok dække brændstof turen frem og tilbage i en varevogn)
maj 2010
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 4 Emner: 7 Svar: 287
Fragte MC Holland - Danmark?