1.567 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Fragte MC Holland - Danmark? Fragte MC Holland - Danmark?

Jeg har kig på en cykel i Holland, hvor jeg tænker det nok bedre kan svare sig at få den fragtet, kontra timer, brændstof, leje af varevogn osv.

Nogen herinde der har prøvet at få en mc fragtet ? Er det til at have med at gøre, hvad kan I anbefale?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte gardinskinner op i betonloft (Vidga ikea) 300 kr.
  • Tilstoppet toilet 1.000 kr.
  • Handyman to fit some blinds 1.000 kr.
  • Install shower mixer 500 kr.
  • Hænge gardiner op 500 kr.
  • Installere vaskemaskine 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fragte MC Holland - Danmark?
  • #1   5. jun 2019 det er billigere at selv gøre det, fik en kammerat til at hjælpe mig, hentede min R1 ved Køln på en almindelig lille trailer, turen med mad, brændstof osv kostede små 1500kr

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.709
    #2   5. jun 2019 Det er og kan blive endnu mere hundedyrt at få den fragtet.

1. Det koster ca 3500 kroner at få en MC fra Østrig til DK, sidst jeg forespurgte. Det er muligt det er faldet eller steget siden, men det er 2 paller og det er svært at håndtere den, når det er odd size - og det vil de have ekstra for.
    Afstanden er ikke så afgørende, da det er linjefragt - dvs den skifter lastbil og kommer forbi en del fragtcentraler undervejs.

2. Hvis der sker noget med den.
    Den er forsikret til vist nok 10 kroner pr kilo. Vil du have mere dækning, så skal du bløde en del mere... Det præcise beløb er jeg usikker på, men langt under værdien på f.eks en Enduro cykel (dem der ligner en crosser), som jeg har forespurgt på også.

Min konklusion: Roadtrip er langt billigere og nemmere. Kassevogne kører nemt 13 km/l (min gamle T4 kører så 14 smiley ) og koster ikke alverden at låne eller leje de 2 dage, og så har du den fordel at du ser selve MC'en med dine egne øjne før du betaler for den.

• #3   5. jun 2019 Jeg har/ havde også selv hentet den i en kassevogn.

Der er den bonus ved selv at hente den at du kan lade den stå hvis nu du bliver skuffet. Får du den fragtet hjem er det bare ærgerligt..

• #4   5. jun 2019 Jeg ville overveje toget derned og så køre den hjem. Aftal med sælger at han henter dig på stationen.

• #5   5. jun 2019 Som andre siger, overvej en ekstra gang om du ikke selv skal hente. Holland er altså ikke specielt langt væk, har kørt den tur mange gange.
    Men ellers prøv at giv Alex Andersen et kald.
    De køre pendulkørsel mellem holland og Danmark med planter, måske de kunne overtages til at få den i en bil der ikke er helt fyldt.

• #6   5. jun 2019 de firmaer som transporterer mc er til at stole på, ligeledes har de styr på forsikring, det er billigt og nemt, jeg har brugt det en del gange fra sydtyskland og det har kostet omkring 1200 kr, så stol på dem, der er mange firmaer på ebay.de som sælger transport

• #7   5. jun 2019 Køre den hjem er IKKE en mulighed.

Det er ca. en 7 timers tur, så det er ikke galt. Kan man snildt nå på en dag. Jeg kender bare ikke lige nogen med varevogn, som jeg kan låne til sådan en tur..

Jeg tænkte et decideret mc fragtfirma, dem findes der en del af, de ved hvad de laver og så er cyklen forsikret indtil den er hjemme ved mig, der er jo ingen forsikring ellers.

• #9   6. jun 2019 Jeg brugte http://www.chasmortimer.co.uk/ da jeg skulle have min Monster hjem fra Brescia, Italien. De er super professionelle men måske ikke de billigste, jeg gav 600€ dør-til-dør for min Monster. Det var eneste mulighed for mig at få den fragtet professionelt, da sælger ellers ikke ville afregistrere den i Italien (bureaukrati!!!)

Jeg havde også set cyklen inden, så der var sådan set kun at få den hjem.

En anden mulighed er at du lejer min MC trailer (se min annonce https://www.motorcykelgalleri.dk/mc-trailer-udlejes---kolding/id-241821 )... den var i Holland for 2 uger siden og kan helt sikkert godt taget turen een gang til smiley

• #10   6. jun 2019 Uship.com

Jeg fik en ven til at gå en BMW igennem i Sydtyskland.. da han sagde ok, overførte jeg pengene, og lavede en transport budrunde på uship.. slap ret billigt, da et polsk transport firma alligevel skulle til danmark.. det endte vist på omkring 2000-2500 (det ville dårlig nok dække brændstof turen frem og tilbage i en varevogn)

• #11   6. jun 2019 Ca 20 timer tur/retur med en MC trailer på krogen. Feks denne her. http://www.mc-trailer.dk/ Jeg hentede min MC i Holland via ovenstående trailer. Jeg fandt 3 maskiner i Holland hvis nu den første var noget skrammel. Så videre til den næste...........OSV. Det samme har jeg gjort med flere både der nede fra. Det er jo bare en ren lille hyggetur, og så kan du jo teste dyret inden køb.

Kommentér på:
Fragte MC Holland - Danmark?

Annonce