{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.334 visninger | Oprettet:

Honda CB 600 F Hornet - spørgsmål {{forumTopicSubject}}

Jeg påtænker at købe en Honda CB 600 F Hornet og er i den forbindelse kommet i kontakt med en, der vil sælge en fra 1998. Den er importeret fra Tyskland, så mine spørgsmål går på, hvad der er forskel på dansk og tysk model? Hvis der i det hele taget er en forskel... Er der nogen, der kan hjælpe mig lidt? Hvad bør/skal jeg være opmæksom på?
Det ville jo være en skam, hvis den f.eks. kun har 50hk :o)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Honda CB 600 F Hornet - spørgsmål
  • #1   4. jun 2005 I Tyskland drosler de ogsp deres MCére. Fra 98 hk blir deres forsikringer vanvittig dyre. Derfor er en del af dem droslet. Hvis de ikke er droslet har den "offene leistung"= åben ydelse !!!
    Men ellers er der vel ikke noget du skal lægge mere mærke til end hvis du købte en mC herhjemme. Cyklerne fra Tyskland er faktisk ofte mere velholdte end dem herhjemme. Blandt andet pga af at de ikke bruger salt på vejene...
    Held og lykke med købet...

Vh Frank A

• #2   4. jun 2005 En Hornet har vel 95-96hk... Det vil med andre ord sige, den ikke burde være droslet? Jeg er helt grøn, hvad angår motorcykler, så jeg vil ikke kunne vurdere om den har 80 eller 95hk. Jeg skal lige have lidt mere erfaring før jeg fyrer den af nemlig... :o)

• #3   4. jun 2005 Ja... det er rigtigt. Erfaring er godt. Men det står i deres papirer om den er "offen". Ellers så ved sælger det jo...
    Hvad med at starte med en gsxr 750 årgang 92-95 nu hvor du alligevel henter dem i Tyskland.??!! De er forholdsvis billige...

• #4   4. jun 2005 Det er fordi, den allerede er i Danmark og jeg kun skal give 5270,- for kaskoforsikring selv om jeg lige har fået kortet og "kun" er 25 :o) Og så inspirerer den heller ikke til helt så vilde hastigheder som cykler med kåbe - det gælder om at kende sine egne svagheder :o)

• #5   4. jun 2005 ja... det er rigtigt. En GSXR fra 94 har 118 heste og er en forholdsvis billig cykel. Omkring de 30 for en cykel der har kørt omkring de 30. Så kommer der afgift oveni... et sted mellem 32-37... ja... og så har du en billig og fed cykel der kan bruges til lidt af hvert...
    Men det er jo dig der skal køre dennn;-)

• #6   4. jun 2005 En hornet solgt i Danmark fra ny hedder pc34 hvor imod en hornet solgt i Tyskland hedder pc36 i typebetegnelsen. Honda forklare dette med et pc36 er en smule optimeret i forhold til pc34, men ingen nævneværdig forskel...

• #7   5. jun 2005 Hmm... Det vil sige, der faktisk er en lille fordel ved, den er fra Tyskland...? Omend en lille en :o)

• #8   5. jun 2005 Jeg skal give 74500 og den er rigtig fin, så jeg synes prisen er ret god.

• Mikkel  W
    Mikkel W Tilmeldt:
    apr 2005

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 14
    #9   6. jun 2005 Tror også 74500 er en fin pris, jeg er selv på udkig efter Hornet eller en SV650, ved ik helt hvad det skal være.....

Til Anders S..! Du skriver at du skal give 5270 for fuld kasko hvilket er pænt billigt, jeg er selv 24 (25 når cyklen skal købes) og vil derfor gerne hører hvor du forsikre den henne og med hvilke kriterier, elitebelist, postnummer etc.

• #10   6. jun 2005 Jeg er spritny motorcyklist, men er så "heldig" at jeg læser til ingeniør og dermed er medlem af IDA. Gennem IDA kan jeg forsikre den for det nævnte beløb med en selvrisiko på ca. 6000,-
    Jeg bor i Aalborg, 9000 og er, som sagt, helt ny og ikke elite på noget som helst måde...

• Mikkel  W
    Mikkel W Tilmeldt:
    apr 2005

#11   6. jun 2005 Hhhmmm måske man skulle overveje at læse lidt mere..=) Men ingen tvivl om at det billigt, jeg mener den har små 100 HK... Har du ellers andre erfaringer man kunne drage nytte af....? Man kan da altid bruge ovenstående info til at presse prisen ved ens eget forsikringsselskab.... Har du prøvet Hornet´en ..? og i såfald hvad er dommen..?

• #12   6. jun 2005 Jeg har ikke prøvet en Hornet, men jeg tog kortet på en CBF 600 A, der ligner den meget, men har færre heste - 78. Den kører vildt godt, men jeg har ikke kørt ret meget, så min dom er ikke vurderet i forhold til meget andet (Kørte også CB 500 og ER-5). Jeg har en kammerat, der lige har solgt sin SV 650'er, og han mener helt bestemt, en Hornet er sjovere og kører bedre - men det er jo også bare hans mening :o)

• Mikkel  W
    Mikkel W Tilmeldt:
    apr 2005

#13   6. jun 2005 Har også kun hørt godt om Honda, de holder nærmest evigt..... jeg har desværre heller ikke prøvet den endnu, men det kommer nok snart... Har dog kørt på den nye Yamaha FZ6-N og den er virkelig også lækker, den koster dog 110 kilo, og det er jo lige lidt mere end budgettet tillader - i hvert fald mit.. smiley

• #14   6. jun 2005 Mit problem er også det med pengene, men det er det vel for de fleste :o) Hvis vi bare kunne slippe af med de afgifter, var udvalget noget bredere :o)

Kommentér på:
Honda CB 600 F Hornet - spørgsmål

Annonce