{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kørsel uden kort!
  • #3   12. aug 2007 hvis du kører nolge ned og den ikke er forsikret skal du betale hele gildet selv!

• TNT Dude .
    TNT Dude . Tilmeldt:
    maj 2006

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 22
    #5   12. aug 2007 5000 kr 1 gang
    7500 kr 2 gang
    10.000 kr 3 gang og udsættelse i 1 år
    14.000 kr 4 gang og udsættelse i 3 år

fik jeg af vide af en politi mand at sådan var de nye regler. og at de iøvrigt kunne konfiskere køretøjet i sidste ende.

• #6   12. aug 2007 Tjae, selve bødestørrelserne kan du jo læse i de andre indlæg - og hertil skal du så lægge til, hvad du evt.kommer til at lave af skader...... en hård opbremsning af en bus med 8 pensionister, som hver især skal have nye tænder og briller smiley

Har selv haft min mc stående, uden at "kunne" køre på den, men...... så svært er det nu heller ikke, selv om jeg giver dig ret i, at det er lidt kedeligt!

• #7   12. aug 2007 LAD VÆRE...!!!!! Det koster dyrt hvis det går galt..!

• #8   12. aug 2007 Hvis man tænker i dødsulykker så er det vel nærmere en million vi snakker om?

Er ikke helt skarp i forsikring og erstatning, men ville mene, at den afdødes nærmeste får en erstatning udbetalt, hvis den afdøde har tegnet en forsikring og at forsikringsselskabet har regres mod dig som skadevolder, hvis du er skyldig.

Omkostninger ved uheld og 3. mands død:
    5.000 (bøde)
    1.000.000 (personskade på 3. mand)
    100.000 (MC total skadet - afhængig af hvad du kører på)

Samt det løse som ikke kan opgøres i penge!

Ovenstående kunne godt afholde mig fra at køre indtil jeg havde kortet!

Peter

• #9   12. aug 2007 Selvom din MC er forsikret, så kan forsikringselskabet rejse regres mod dig i tilfælde af du forvolder skade, for hvilke de må afholde udgifter. Bare lige så du er klar over, at det ikke kun er bøden du skal frygte, hvis det går galt.

• #10   12. aug 2007 <b>Op i rø... med hvad det koster</b> ,- tænk hvis man var skyld i at et andet menneske mistede livet eller blev indvalideret, så betyder penge intet..

Tanken om at skulle leve med det på samvittigheden resten af sine dage,- det burde være grund nok til at vente..

• #11   12. aug 2007 Der bliver lagt en økonomisk vinkel på spørgsmålet, hvilket sikkert er grunden til der bliver svaret som der gør. Havde manden spurgt, hvad der generelt menes om kørsel uden kørekort, havde svarerne sikkert været af anden karakter.

• #12   12. aug 2007 rene, hvornår fik du kortet?

• #13   12. aug 2007 Rene J >> "Mange tænker kun i penge andre mener så at nå man har kørekort så er ens samvittighed ren lige meget hvad ?."

Hvor ligger du selv henne?

Man har ikke pr automatik ren samvittighed fordi man har kørekort,- og ja, i tilfælde af ulykke vil man helt sikkert ha det dårligt under alle omstændigheder..

Men man ville med stor sandsynlighed ha det bedre hvis man er i besiddelse af et kørekort,- og i det mindste ikke skulle ha dårlig samvittighed på lige netop det punkt !!

Hvordan ville du selv se på det hvis du mistede et barn i en ulykke hvor modparten ikke havde kørekort? Det ville måske ikke have den store betydning for dig om vedkommende havde kørekort eller ej?

• #14   12. aug 2007 Hør her.. Hvis du har bestået teori..

Bliver din bøde halveret. hvis din kørelære siger du sagtens kan køre forsvarligt. Nogen gange ser de også igennem fingrene med det.. Bare du har bestået teori.

Ang. forsikring. Dækker din ansvar hvis der skulle ske noget.. men hvis du har kasko på.. dækker de nada på din egen mc..

Kørte også selv lidt rundt da jeg ikke havde kortet. Og ringede nemlig der til politiet.. og snakkede med min kørelære

• #15   12. aug 2007 Jeg blev også stoppet inden jeg var færdig med kortet. Betjenten ringede til min kørelærer for at tjekke om jeg nu også var igang med at tage kortet og jeg fik en bøde på 1500kr..

• #16   12. aug 2007 da jeg købte min 1 mc blev den osse kørt hjem inden jeg havde fået kortet, det var så lige 96 km motorvej, sælger var politimand og vidste godt jeg ikke havde mc-pap.

• #17   12. aug 2007 Kasper: din ansvarsforsikring dækker umiddelbart overfor skadelidte, men kan kræve pengene af dig bagefter jf. regresretten.

• #18   12. aug 2007 Hæng mig ikke op på det, men mener at have hørt/læst et sted at de kan få de 5000,- halveret hvis du har bestået teorien.
    Men imo er det stadig 2500,- der ku være brugt på så meget andet fedt som xenon fx smiley istedet for bare at give dem væk fordi man ik lige ku vente en uge med at køre. Nu har du jo alligevel ventet så lang tid i forvejen...

• #19   12. aug 2007 hold k... en gang mund.... rene j smiley
    "Jeg hælder til at man skal have kørekort.(kun for lovens skyld, ikke for sikkerheds skyld)" og det følgende
    Ideen med at erhverve sig et kørerkort er da netop at kende til riscici ved at køre bil, lærer om bremselængder, manøvrer, undvigemanøvre osv.

Folk uden kørekort skal ikke køre hverken bil eller mc. Længere er den ikke.

• #20   13. aug 2007 @ Lars L.

Ansvarsforsikringen dækker, og kræver ikke penge bagefter. Det er der ikke mulighed for i loven, med mindre der er kørt groft hensynsløst.

( færdselsloven § 108,2 )

• #21   13. aug 2007 smiley

• #22   13. aug 2007 ja tror godt jeg ved det, jeg er ved at lære dig at kende.
    men du er satme svær at lure imdimellem, da det tit er svært at læse mellem dine linjer, og fodi du tit fyrer nogle sjove og modsigende holdninger af

smiley

• #23   13. aug 2007 smiley ok er der en grund til det?

• #24   14. aug 2007 Steffen ( Århus ) M: Nu har jeg ikke læst retspraksis omkring kørsel uden kort, men kunne godt forestille mig at det ville kunne takseres derunder. Kørsel uden førselsret er ikke en ubetydelig overseelse, hvilket bl.a. kan ses på bødestørrelsen.

• #25   14. aug 2007 man burde give kørekorts erhververe et psykisk test for at se om de også bliver til monstre bag et rat. Trafikkulturen i DK er alt for ringe. ALle tænker kun p åsig selv osv

• #26   14. aug 2007
    @ Lars L

Kørsel uden kørekort kommer ikke i nærheden af grov hensynsløshed.
    Jeg har ikke hørt om, at den § er brugt endnu, og jeg har arbejdet i forsikringsbranchen i 17 år.

• #27   15. aug 2007 Steffen ( Århus ) M:

Okay, hvis det er praksis i jeres virksomhed, så er det sikkert begrundet et sted i retspraksis.

Du har ikke kendskab til nogen afgørelser derom?

• #28   15. aug 2007
    Det har ikke noget at gøre med vores virksomhed, det er domstolene.

Færdelsloven § 108,2

§ 108. Forsikringsselskabet hæfter umiddelbart over for skadelidte for erstatning efter § 105, stk. 1.

Stk. 2. En aftale mellem forsikringsselskabet og forsikringstageren om, at selskabet skal have regres mod den, der efter § 104 er ansvarlig for skaden, når forsikringsbegivenheden er fremkaldt af den ansvarlige ved uagtsomhed, har kun retsvirkning, hvis forsikringsbegivenheden er fremkaldt ved en uagtsomhed, der kan betegnes som grov hensynsløshed.

Det er selve handlingen der vurderes, og har intet at gøre med kørekort.

Ham kvajpanden der - i foråret - tog en bus højre om på cykelstien og ramte en passager, tror jeg ikke engang får en regning. Det skal være så hensynsløst at det næsten er med vilje.

Kommentér på:
Kørsel uden kort!

Annonce